Efectivament, hi vam ser fa uns dies, i allà ens vam trobar amb el vice-president, en Tomàs Claramunt, que ens va guiar per les instal·lacions.
L'edifici de l'enclavament està completament restaurat, ja que entre okupes i històries, es trobava en força mal estat. L'enclavament, tot i que sembli mentida, va funcionar fins fa només 1 any i mig, i abans dels anys 40, va arribar a funcionar les 24 hores. També hi han convertidors per a voltatge de 220 a 110 i les bateries eren americanes, les més modernes de l'època, de l'any 1927.
Van decidir de fer una rotonda per moure les locomotores, en origen no hi havia cap en aquesta estació, i el pont, després d'infructuoses negociacions a diversos llocs de la península, el van aconseguir a Granada.
L'edifici que hi ha abans d'arribar a l'estació, a l'altre banda de les vies, va ser un dormitori dels maquinistes, actualment catalogat, i que va funcionar fins els anys 60. Posteriorment, van traslladar-los a un altre, que actualment és la residència d'avis.
El més complicat de tot és la descoordinació entre entitats, que si un terreny és d'Adif, que, va ser cedit per l'ajuntament quan es va construir la línia, però en fi, aquelles coses que no ajuden precisament a que les coses avancin com haurien de fer-ho...
Com a material preservat, tenen una 444, entre d'altres, i al darrera, trobem unes 470, abandonades per Renfe a l'estació, que en principi seran desballestades, i força vies més avall, i també retirades definitivament de la circulació, els trens que feien el corredor mediterrani fins no fa tants anys. Tot està grafitejat.
A l'estació hi ha un munt d'edificis, i la gran majoria seran restaurats. També hi ha un dipòsit de locomotores, a on ja es guarda material preservat i en vies de ser restaurat.
Ara per ara, l'entitat compta amb uns 160 socis, meitat del municipi i meitat de fora.
També tenen pensat posar en funcionament un tren turístic, que transcorreria entre Reus i Caspe, uns cops amb màquina de vapor, però també uns trens provinents de Canfranc, que es troben preservats i que havien fet servei el 1992 per la línia del port a Tarragona i fins i tot a Rodalies. Es preveu que aquest tren turístic pugui posar-se en marxa en uns 2 anys i mig.
Com a anècdota, dir que pels voltants, mentre xerràvem amb en Jordi Sasplugues, el president, vam veure una fotògrafa i una parella de nuvis fent un reportatge fotogràfic, posant al davant d'un cotxe que s'havia cremat i que està en vies de restauració, i també amb els trens grafitejats. Sembla ser que els hi agrada el contrast entre el blanc del vestit de núvia i la guarreria dels grafitis. I el pitjor de tot és que posaven gesticulant com els Power Rangers!

Ara entenem per què Adif volia cobrar per a que la gent es faci fotografies allà, no en teníem ni idea que fos tant habitual!!
En fi, espero que això animi una mica el "cotarro", per tal que ens decidim a fer una visiteta...