TMB no té un historial gaire net en això, com bé dius, Metring, no seria el primer cop que censura publicitat a la seva companyia. No em va semblar just quan va retirar la publicitat de l'ateisme (que recordo, que era una resposta a una publicitat del cristianisme, que no havia estat rebutjada per la companyia), i la mateixa censura al recolzament a Garzón (que no em sembla cap sant, i que trobo que al cap i a la fi, s'han tornat contra ell les injustícies que també havia comès el magistrat).
Tot i que jo mai ho faria, ja que no em sembla just, tampoc em sembla bé censurar, perquè s'està fent, amés, sense norma, aplicant un criteri aleatori (un criteri, que sembla d'algú que és cristià, que està en contra de Garzón, i que troba moral cometre infidelitats). Si la companyia de transport tingués un codi ètic, i el rebuig a certes campanyes publicitàries seguís sempre una mateixa línia igualitària en tots els sentits (perquè cristians sí i ateus no?), aleshores sí que aprovaria el rebuig a una campanya, sempre i quan no s'ajusti al codi establert, però censurar per criteri aleatori, no, mai.
I sobre els programes a la tele que tracten el tema, els pots veure o no si no vols, però aquesta publicitat te la trobes davant els nassos, perquè és a tot arreu, és diferent una cosa de l'altre.
No tots els continguts es poden escollir, i poso per exemple les sèries infantils: recordo un capítol d'Els Simpson, on Apu posava les banyes a la seva dona i Homer ho descobria. Un nen no veu això i canvia de canal, i els pares tampoc ho fan. El mateix amb qualsevol pel·lícula que, com a desconeixedor de la trama, l'espectador veu, i per alguna escena d'infidelitats, no pararà el DVD i marxarà al llit, ni tan-sols accelerarà la pel·lícula per trobar-ho immoral, les úniques persones que fan aquestes coses són els catòlics reprimits de tota la vida que sempre que hi hagi quelcom que surti dels seus valors marxen indignats del teatre, del cinema, o apaguen el televisor sota el crit de "Vergonya". D'això en parlava l'altre dia Juanra Bonet, que al seu espectacle (on fa una interpretació còmica de la Bíblia des d'una visió atea) més d'un espectador, sobretot a Madrid, marxava indignat en començar l'obra. S'hauria de censurar? el mateix li passava al Rubianes...
És una situació dolorosa, ho entenc, però sense anar més lluny, obriu una secció de "contactes" del diari... no us sembla també una incitació a la infidelitat, de forma implícita? Ara no em diguis que aquesta secció la veus si vols, veure-la, la veuràs sempre que passis de pàgina, altra cosa és que la miris, i el mateix passa amb el cartell publicitari.
👍0👎0