Pàgina 41 de 41
Re: Rodalies R8
Publicat: Dimecres 02/07/2025 14:44
Autor: 122-042-132
Llum verda als intercanviadors de Renfe i FGC a Sant Cugat.
El Consell de Ministres ha donat llum verda a la signatura del conveni entre el Ministeri de Transports, la Generalitat i Adif que permetrà fer realitat els intercanviadors ferroviaris entre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies al Vallès Occidental. A Sant Cugat, aquests intercanviadors se situaran a les estacions de FGC de l’Hospital General (línia S1, direcció Terrassa) i de Volpelleres (línia S2, direcció Sabadell). És una reivindicació històrica, que feia anys que estava promesa.
La construcció d’aquests intercanviadors suposarà una inversió aproximada de 36 milions d’euros, i serà la Generalitat de Catalunya qui s'encarregarà d'executar les obres. Tot i això, el finançament anirà a càrrec del govern espanyol: el Ministeri de Transports aportarà 20 milions d’euros en caràcter plurianual durant la vigència del conveni, i també destinarà 1 milió d’euros addicional per a la redacció dels estudis previs. Per la seva banda, Adif finançarà amb 15 milions d’euros les actuacions que assumeixi dins del projecte.
La voluntat d’aquestes actuacions és millorar la connectivitat ferroviària entre les dues xarxes a l'altura del Vallès, en especial a Sant Cugat del Vallès, on les línies coincideixen geogràficament, però no estan interconnectades. En aquest sentit, el projecte té una rellevància estratègica per a la ciutat. L’alcalde Josep Maria Vallès (Junts) va posar aquesta qüestió sobre la taula en la reunió que va mantenir dijous passat amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. Aquesta infraestructura també es va acordar entre la Generalitat (ERC) i govern espanyol (PSOE)
A la línia S1 Terrassa, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, però la de Rodalies es troba força lluny, ja en el terme municipal de Rubí. Amb la línia S2 hi ha més facilitats, tot i que l’estació de Volpelleres (S2) es troba a un quilòmetre de la Renfe de Coll Favà.
- - - L’article continua
https://share.google/FA70eu1oyfYpBppV1
Re: Rodalies R8
Publicat: Dimecres 02/07/2025 22:01
Autor: Elefant
Bona notícia. M'hauria servit molt l'enllaç a Hospital General quan vivia a Rubí... fa 5 anys.
Per cert, que va passar al final amb l'R3-R8 a Sta Perpètua és farà finalment el desviament o es deixarà perdre aquella oportunitat?
Re: Rodalies R8
Publicat: Dimecres 02/07/2025 23:13
Autor: pukyxd
No em queda clar si ara la Generalitat ja pot licitar les obres o bé, si primer caldrà fer l'estudi informatiu i el projecte constructiu. Algú ho sap?
Re: Rodalies R8
Publicat: Dijous 03/07/2025 10:48
Autor: 122-042-132
Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!
Re: Rodalies R8
Publicat: Dijous 03/07/2025 23:39
Autor: pukyxd
Llavors si el 2030 han començat les obres ja serà molt...
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 0:28
Autor: wefer
Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?

- pdi 2001.jpg (119.66 KiB) Visualitzat 652 cops
És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 0:39
Autor: LeoMetropol
wefer ha escrit:Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?
pdi 2001.jpg
És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
La Laia Bonet ha presentat lo de Pont d'Esplugues de l'L3 a IG fa uns dies com si ho acabessin de treure del forn també. És el dia de la marmota.
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 0:43
Autor: wefer
I espera que no vingui una altra crisi i amb l'excusa es quedi tot al calaix 15 anys més. Total, per fer quatre andanes i dos vestíbuls.
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 7:59
Autor: Elefant
122-042-132 ha escrit: ↑Dijous 03/07/2025 10:48
Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!
No entenc que es trigui tant per uns miserables baixadors que porten un quart de segle planificats. Amb una obra major ho entendria, però és que es això, son quatre andanes i un parell d'escales i ascensors, a més en una zona no massa urbana. Hi hauria d'haver possibilitats d'accelerar obres aixís.
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 12:58
Autor: 122-042-132
No és una obra fàcil, sobretot a Hospital General, el tren passar deprimit amb talussos; infraestructura: aixó comporta grans moviments de terres, formació d'hastials, compactacions, cobriments de vies, a part de les andanes i la seva accessibilitat, i infraestructura i arquitectura, de les instal.lacions pròpies. Semblant però potser amb menys obra caldrà construir el nou enllaç de Volpelleres. Salut!
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 13:15
Autor: Elefant
Segur que es més obra que fer una parada de bus. Pèro menys que el soterrament de Sant Feliú.
Igualment, jo ho dic més pel procés burocràtic que no pel constructiu.
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 14:08
Autor: laura
Correcte.
Tenim un procés burocràtic lent, ineficient i que se les dona de garantista quan després tothom pot posar la mà a la caixa.
Per fer-s’ho mirar, la veritat…
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 16:33
Autor: 122-042-132
Completament d'acord, la burocràcia ho alenteix tot molt.
En principi, és com molt bé dieu, garantista, perquè l'obra i el pressupost i les adjudicacions del estudis previs, estudis d'impacte ambiental, projectes executius, direccions d'obra, adjudicacions de tot plegat, i l'execució de tota la obra civil, arquitectura i instal.lacions, estigui en tot moment controlat, atès que són diners de tots, per un bé material per la societat, però de vegades.......
Salut!
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 16:51
Autor: jgomezs
S'ha de dir que alguns països com Estats Units, Regne Unit, Canadà, etc van decidir privatitzar tot aquest procés per a fer-lo més àgil. El resultat va ser una explosió de costos al punt que no es veuen capaços de construir res. Aquí vam copiar el model per a la L9 i vist el resultat no l'hem repetit (i semblem creure que fer un túnel per la ciutat és impossible). La premsa fa molt de soroll per cada cas de corrupció particular, però la norma general és que sabem construir eficientment des d'un punt de vista econòmic.
Dit això, comparteixo una forta sensació que un percentatge molt alt del temps que es triga en un projecte d'aquests és burocràcia legal que probablement es podria millorar. I d'altres parts dels projectes potser és podrien estandarditzar també. El ritme dels projectes públics en general és molt exasperant. Des d'un punt de vista temporal, no som eficients.
Re: Rodalies R8
Publicat: Divendres 04/07/2025 17:32
Autor: Elefant
122-042-132 ha escrit: ↑Divendres 04/07/2025 16:33
Completament d'acord, la burocràcia ho alenteix tot molt.
En principi, és com molt bé dieu, garantista, perquè l'obra i el pressupost i les adjudicacions del estudis previs, estudis d'impacte ambiental, projectes executius, direccions d'obra, adjudicacions de tot plegat, i l'execució de tota la obra civil, arquitectura i instal.lacions, estigui en tot moment controlat, atès que són diners de tots, per un bé material per la societat, però de vegades.......
Salut!
Caldria ser una mica pragmàtics, per un projecte majúscul de gran impacte segurament aquell procés té sentit, però en una cosa menor i amb un consens amplíssim doncs potser poder tirar endevant ja el projecte constructiu i passar d'estudi d'impacte ambiental que sembla kafkaesc demanar-ho per només uns baixadors en una línia de tren existent.
Aviat totes les societats occidentals es col·lapsaran perquè de tants estudis ambientals i tanta regulació no es podrà ni fer tots els serveis i infraestructures necessàries per al funcionament d'una societat civilitzada!!
jgomezs ha escrit: ↑Divendres 04/07/2025 16:51
Dit això, comparteixo una forta sensació que un percentatge molt alt del temps que es triga en un projecte d'aquests és burocràcia legal que probablement es podria millorar. I d'altres parts dels projectes potser és podrien estandarditzar també. El ritme dels projectes públics en general és molt exasperant. Des d'un punt de vista temporal, no som eficients.
El problema és principalment de com es porta a terme la planificació. Si mires a Suïssa per exemple avui dia ja estan planificant la xarxa de tren pel 2050. Les obres que es fan al 2025 les van preparar al 2000 o 2010, quan potser ni tan sols calien encara. La planificació ja preveu una certa evolució, i si es planifica d'acord amb allò doncs generalment ja tens les coses encaminades i només cal ajustar una mica segons com evoluciona la situació.
Ara, s'ha de dir que la planificació fins a cert punt a Catalunya és correcte. Et mires el PDI de fa 20 anys o així i potser hi han coses criticables (això és el que sí ha de ser polític, es a dir la política de mobilitat i quins son els objectius que es posen*) però la planificació hi és. El problema és que després l'execució se subordina a la política, o sigui es fa aquest o aquell projecte segons el polític de torn, o es canvia un projecte perquè algú vol un Metro per el Prat per comprar vots. Això és el que no es seriós. També hi ha el tema de no planificar per sobre de les possibilitats. No es poden traçar Metros per tot arreu si no hi han diners.
*Jo he criticat que alguns facin veure que el tema de transport és purament tècnic, això es fals. Es un tema polític de decidir quina política de mobilitat es vol, volem carreteres, volem trens? Això és una decisió en el fons demòcratica (si la gent vol carreteres doncs és el que hi ha, democràcia per lo bo i lo dolent, no?) i per això política. La qüestió tècnica és de com portar a terme aquella decisió política.