Guigui ha escrit:Pere ha escrit:Pel que fa a les malles horàries, aquestes són difícils de complir pel cervell central de rodalies que és l'estació de l'Hospitalet.
Per tant, és lícit pensar que això hagi tingut força a veure amb l'escurçament de l'R7.
N'és el motiu principal. Tot i així, penso que s'han passat de la ratlla, en hores vall i caps de setmana es pot mantenir fins a l'Hospitalet.
437.001 ha escrit:Llavors, per què no hi ha la idea de dur més circulacions Llobregat amunt, cap a Molins, Martorell o fins i tot Castellbisbal, Rubí, Cerdanyola-Universitat o Sant Sadurní?
O dit, d´una altra manera, el sistema de blocatge de la R4 entre L´Hospitalet i El Papiol, quants trens permet per hora?
No sé exactament fins a quina màxima freqüència es podria arribar, però sí et sé dir que al túnel de Plaça Catalunya hi ha intervals de pas de 3 a 5 minuts, potsé caldria afegir més senyals de blocatge entre estació i estació per tal d'escurçar el màxim possible els cantons, però el límit del BAB deu anar per aquí.
El fet de portar alguns trens de la R1 fins a Martorell, els R4 que acaben a Martorell fins a Vilafranca i perllongar tots els trens que acaben a Vilafranca fins a St Vicenç de Calders és una cosa que no seria gens difícil de fer, l'única estació que augmentaria les sortides/entrades seria St Vicenç i ja està prou preparada per fer-ho, i a més, seria una altre mesura per descongestionar encara més l'Hospitalet.
Caldria veure llavors si hi ha disponibilitat de trens com de maquinistes, i també quines interferències hi hauria amb l'augment de tràfic de rodalies convivint amb els trens de mercaderies, que no són pocs.
Jo crec que si fins ara no s'han plantejat tot aquest merder és perquè és molt més fàcil fer el que han fet ara que pensar com ajustar tot això, falta de ganes.
437.001 ha escrit:Formulo la mateixa pregunta per la R7 entre Castellbisbal/El Papiol i Cerdanyola-Universitat i Mollet-Sant Fost.
Tècnicament i a nivell d'infrastructura, seria del tot possible crear una hipotètica R7 circular (que ja alguns foraries havien proposat) agafant despres d'El Papiol, crec que s'anomena la bifurcació Papiol, i encaminar-se cap a Rubí i tot seguit St Cugat, Cerdanyola, Hospitalet, Molins etc. i tenint en compte que la freqüència de la R7 és d'un tren cada hora, menys problema suposaria fer això.
437.001 ha escrit:I encara una altra pregunta: la supressió de Sant Andreu Comtal com a terminal important de Rodalies, ha representat un alleujament dels problemes de malla horària degut a la major capacitat de l´estació de França, que l´ha substituït?
No t'ho sabria contestar al 100%, però si abans hi havia més trens cap a St Andreu Comtal que a Estació de França, ara és tot el contrari, provocant que el trajecte Passeig de Gràcia-Clot Aragó sigui molt més freqüent que abans parar-se perquè hi ha algun tren que ve de l'Estació de França que cisalla vies.
Així doncs, de cara a la malla, segurament és molt més complicat ajustar-la ara que quan els trens de la R2 i alguns regionals acabaven a St. Andreu Comtal.
👍0👎0