Pàgina 1 de 1
carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 08:03
Autor: genissimon
El Punt/Avui, 14 de març de 2013 ha escrit:
La Generalitat adjudica la redacció del projecte del carril bus Lloret-Blanes
Se n'encarregarà l'empresa Tec-Cuatro SA & Técnica y Proyectos per 476.258,26 euros
Preveu crear quatre carrils entre les dues ciutats
14/03/13 02:00 - Lloret de Mar / Blanes - Nuri Forns
La Generalitat ja ha adjudicat la redacció del projecte per fer el carril bus entre Lloret de Mar i Blanes, per un import de 476.258,26 euros. L'empresa encarregada és Tec Cuatro, SA & Técnica y Proyectos, segons es va fer públic ahir. El projecte del carril bus, que ha d'enllaçar l'estació d'autobusos de Lloret de Mar amb el centre i l'estació de tren de Blanes, té un cost aproximat de 30 milions d'euros, segons es va fer públic fa més de tres anys.
L'empresa que farà el projecte executiu va quedar en la primera posició pel que fa a l'oferta tècnica i en la dotzena posició quant a l'oferta econòmica. El regidor responsable de Territori i Sostenibilitat de Lloret de Mar, Ignasi Riera, va valorar molt positivament que s'avanci en el projecte. “És molt necessari i ja fa temps que es va dir que es prioritzaria”, va dir, i va remarcar la importància del futur carril –a la pràctica es crearan quatre carrils de Blanes a Lloret– per descongestionar el trànsit de la zona. “En el moment en què l'autobús vagi més ràpid, la gent deixarà més el cotxe a casa. És fonamental per a la circulació de la zona”, hi va afegir. Actualment, l'autobús comparteix carril amb els cotxes, i, sobretot a l'estiu, el trànsit fa que no sigui un mitjà de transport prou atractiu.
A l'entrada de Lloret actualment ja hi ha quatre carrils, que s'hauran d'adequar tot i que es van fer seguint les instruccions de la Generalitat i amb vista al futur projecte.
LA XIFRA
476.258 euros
és el que costarà la redacció del projecte executiu del carril bus. La inversió de l'obra serà de 30 milions.
LA FRASE
Aquest projecte és fonamental per a la circulació a la zona i per al turisme
Ignasi Riera
Regidor de territori i sostenibilitat
Més de 28.000 vehicles al dia
La Generalitat ja va informar a finals del 2009 que el carril bus entre Lloret de Mar i Blanes seria una realitat en un període tres o quatre anys. La infraestructura, que també preveu un carril bici, farà 6,2 quilòmetres. La carretera que uneix els dos municipis concentra un elevat volum de trànsit, més de 28.000 vehicles al dia, i un elevat nombre de serveis de transport col·lectiu de viatgers, tant regulars com discrecionals, que representen més de 700 vehicles cada dia. Les principals línies regulars interurbanes mouen a l'entorn de dos milions de viatgers a l'any.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 08:11
Autor: genissimon
Imatge de l'Street View de google del mateix indret:
http://maps.google.es/maps?hl=ca&ll=41. ... 9,,0,-2.68
Salut !!
Que m'ho desglossin, si us plau
Publicat: 14 març 2013, 10:15
Autor: Guigui
Algú em pot explicar a sant de què es pot arribar a facturar mig quilo per redactar un projecte d'aquestes característiques?
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 14:45
Autor: gatvell
Tota la feinada de redactar el projecte, vorals, cablegueram, etc, etc, etc.
Suposo que també els visats d'obra.
És només el projecte
Publicat: 14 març 2013, 15:24
Autor: Guigui
Redactar el projecte no requereix cap permís d'obra. El resultat final no és més que un document que, això sí, ha de tenir en compte el terreny fins al més mínim detall. I precisament per això, em pregunto on van a parar prop de 500.000 euros. O no sé veure l'esforç material que hi ha al darrere, o molt m'ensumo que aquí hi haurà algú que es farcirà les butxaques de valent.
Re: És només el projecte
Publicat: 14 març 2013, 15:33
Autor: alf_
Guigui ha escrit:Redactar el projecte no requereix cap permís d'obra. El resultat final no és més que un document que, això sí, ha de tenir en compte el terreny fins al més mínim detall. I precisament per això, em pregunto on van a parar prop de 500.000 euros. O no sé veure l'esforç material que hi ha al darrere, o molt m'ensumo que aquí hi haurà algú que es farcirà les butxaques de valent.
Considerando todo el papeleo burocrático que hace falta para una obra así en España, no me sorprende. Aparte de las mediciones y cálculos, piensa todos los estudios que pedirán: Estudio de impacto medioambiental, estudio de impacto acústico, estudio de seguridad vial, estudio de reordenación de tráfico... me lo estoy inventando esto, pero si (como salió en un conocido programa de tv) para montar una pequeña bodega en Cádiz te dejas 12.000 euros en trámites y 40.000 euros en estudios, para una obra de este tipo no lo veo tan descabellado. Lo cual no quita que sea un robo, aunque legal, pues todo esto deriva de una estructura legalista e ineficiente, donde la mitad de estudios no vendrán al caso, y otros tantos que harían falta no son requeridos, y donde cualquier paso hacia la ejecución del proyecto viene acopañada de trámites excesivamente complejos y sus correspondientes tasas. Con otras palabras, han montado un tinglado donde están obligados por ley a mandar hacer todos esos estudios, y se dará la casualidad que son los amiguetes de los dirigentes los que abren despachos que elaboren esos estudios, sabiendo que nunca les faltará trabajo.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 15:41
Autor: gatvell
Guigui, en el projecte es poden incloure les despeses de permisos i taxes.
Refer un tram de carretera pot obligar a refer el clavegueram, per exemple.
Alf, estic bastant d'acord amb tu. Tot i que això de la ineficiencia i "robo" legal no puc opinar-hi per falta de coneixement en el tema.
Pero si per mig milió d'euros ens qeixem, que hem de fer amb els 600 milions d'euros (uns 100 mil milions de pts (de l'any 2000)) per a una estació discutible?
Ja se que no es el tema, però perquè valoren una mica les coses.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 15:48
Autor: Ecomobisostrans
No sembla gaire pràctic que el carril bus estigui a l'esquerra, a cada parada tindrà que canviar de carril.
Redacció i execució
Publicat: 14 març 2013, 16:01
Autor: Guigui
gatvell ha escrit:Pero si per mig milió d'euros ens qeixem, que hem de fer amb els 600 milions d'euros (uns 100 mil milions de pts (de l'any 2000)) per a una estació discutible?
Em sembla que encara no ho has entès. Mig quilo se'n va "només" en
redactar el projecte, no en
executar-lo (realitzar l'obra).
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 17:27
Autor: gatvell
SI que ho he entés, Guigui. Abans havia treballat en una empresa de contrucció, fent avantprojectes, projectes constructius i executius.
Ara, caldria veure el projecte aquest i valorar-ne si realment s'ho val pagar mig milió d'euros.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 14 març 2013, 19:20
Autor: Sagrerenc
El cost de redacció d'aquest projecte és un 1,6% del cost d'execució, a mi no em sembla descabellat. És més, en altres països s'hi dediquen percentatges (i terminis) superiors al projecte, però a l'hora d'executar la construcció és menys probable que apareguin "sorpreses". El problema que succeeix aquí és que una obra es pressuposta per 50 milions, s'adjudica per 40 i acaba costant 60 o 70.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 13 des. 2022, 13:50
Autor: genissimon
Aprofitant els fons Next Generation, la construcció del carril bici i el carril bus, Lloret remodelarà la cruïlla de les carreteres de Lloret a Blanes, Tossa i Vidreres amb la construcció d'una rotonda a un sol nivell.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 19 set. 2025, 10:02
Autor: genissimon
Diari de Girona, 18 de setembre de 2025 ha escrit:
El nou carril de bus ràpid entre Lloret de Mar i Blanes costarà 23 milions i el Govern licitarà les obres l'any vinent
El projecte que se sotmet a audiència pública abasta una longitud de set quilòmetres i inclou un carril bici
ACN
18 SET 2025 17:51
El nou carril de bus ràpid BRCat entre Lloret de Mar i Blanes suposarà una inversió de 23 milions d'euros i el Govern preveu licitar-lo al llarg de l'any vinent. La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha presentat aquest dijous el projectes del Departament que ara se sotmet a audiència pública i que recull les actuacions previstes per desenvolupar el corredor, amb la finalitat de millorar la mobilitat amb autobús, però també a peu i amb bicicleta entre les dues poblacions. L'actuació consistirà principalment a implantar un nou carril a la GI-682 per potenciar el servei de bus i un carril per a bicis.
Paneque ha afirmat que el BRCat entre Lloret de Mar i Blanes és "un projecte clau per a la mobilitat sostenible i activa de la Costa Brava sud", perquè transformarà el corredor de la carretera GI-682 i millorarà la connexió entre les dues poblacions.
El Departament ha aprovat tècnicament el projecte constructiu del corredor de bus ràpid Lloret de Mar-Blanes i, a partir d'aquest dijous, el sotmetrà a audiència pública a administracions i particulars interessats perquè puguin presentar al·legacions. Un cop completada la tramitació, l'aprovaran definitivament. La previsió és licitar les obres al llarg de l'any vinent.
"L'atractiu de Lloret, Blanes i la Costa Brava guanya potència", ha subratllat Paneque que ha defensat que aquestes obres suposaran una millora per als usuaris del bus, que guanyaran "més eficiència, més puntualitat i més comoditat"; per als vianants, perquè la GI-682 "deixarà de ser una barrera i esdevindrà un corredor urbà integrador" i per als ciclistes.
El projecte que ara se sotmet a audiència abasta una longitud de set quilòmetres i connecta Blanes i Lloret de Mar. El projecte preveu reconfigurar la plataforma de la GI-682 per implantar-hi nous trams de carril bus. Així, als trams que actualment compten amb un carril per sentit hi construiran un tercer carril per a bus, que s'anirà alternant en un sentit o altre. En els trams que tenen dos carrils per sentit, un estarà especialitzat per al pas de busos.
El projecte també inclou executar 6,1 nous quilòmetres de carril bici a l'avinguda de l'Estació i la GI-682 per interconnectar Blanes i l'estació de Rodalies amb Lloret de Mar. A més, enllaçaran també amb les xarxes pedalables urbanes de cada municipi.
Les actuacions també passaran per millorar l'accés a vianants i bicicletes a l'estació de tren de Blanes i construir un nou tancat per a bicis, amb capacitat per a 40. Per millorar la mobilitat, també faran accions a l'accés a l'hospital i acostaran la parada de bus al centre hospitalari.
També aixecaran una nova rotonda i una nova passera de vianants i bici a l'enllaç actual entre la GI-682 i la C-63 i faran nou passos nous de vianants a nivell, per substituir els actuals que hi ha a diferents nivells. Això permetrà millorar l'accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
El Departament exposa en un comunicat que les actuacions "permetran millorar la fiabilitat i regularització dels temps de recorregut de les línies de bus que circulen per aquest entorn, en especial en hores punta i temporades d'estiu". També potenciaran la mobilitat en bicicleta i afavoriran la intermodalitat entre diversos mitjans de transport.
Millores al servei de bus
El BRCat es complementa amb mesures de millora en els serveis de bus. Calculen que els usuaris podran reduir entre quatre i cinc minuts el temps de trajectes de l'L1 i L'6, arribant fins a 20 minuts en hores punta d'estiu. L'1 augmentarà freqüències de l’L1, passant de tres a quatre expedicions per hora i sentit els dies laborables. La cobertura del servei incrementarà amb la construcció de vuit parades noves amb marquesines i, progressivament, aniran incorporant busos zero emissions.
Amb aquestes actuacions, el Departament preveu augmentar la demanda de les línies 1 i 6 en un 8%. Actualment, tenen més d'1,3 milions de viatgers a l'any.
Re: carril bus a la GI-682 de Blanes a Lloret
Publicat: 19 set. 2025, 12:14
Autor: wefer
Què bonic seria que en aquest país es comencessin a construir carreteres exclusives per a autobusos, pensades per si el dia de demà augmenta la demanda, es puguin convertit en plataformes tram-tren. Començant per totes les rodalies de Girona i Tarragona.