Es fa amb tecnologia de Berkeley i es tracta de la primera aplicació pràctica de l'acord de col·laboració que ha signat el conseller Santi Vila amb la universitat
http://www.ara.cat/societat/Govern-enge ... 64082.html
Hora i data actual: 25 juny 2026, 16:19
Entrada Autor: Guigui » 19 maig 2015, 14:27
Entrada Autor: Miquel » 19 maig 2015, 23:22
La notícia no diu gaire res en clar. Jo amb la informació donada crec que es un disbarat això que volen fer.Renfe451 ha escrit:La meva pregunta és: Aquesta aplicació serà pública? La podrem gaudir? O serà més de forma interna?
Entrada Autor: oriolp13 » 20 maig 2015, 01:19
Suposo que serà com els autobusos de TMB, que et mostren la hora real. Amb això podrien mostrar la hora real d'arribada a l'andana (sobretot per els trens amb retard) i conectar-te a l'App per així poder veure en temps real l'hora d'arribada del teu tren (com p.ex. amb l'aplicació Moovit, que et diu el temps d'arribada real dels busos de TMB).Miquel ha escrit:La notícia no diu gaire res en clar. Jo amb la informació donada crec que es un disbarat això que volen fer.Renfe451 ha escrit:La meva pregunta és: Aquesta aplicació serà pública? La podrem gaudir? O serà més de forma interna?
Per a què vol monitoritzar la posició del tren? En que millora això el servei? A qui li serveix això? Els únics interessats en saber la posició del tren ja la saben (el CTC). A l'usuari li interessa saber a quina hora passarà el tren per la seva estació, no saber que el tren que ha d'agafar es troba al PK 150+365.
Realment sense cap exemple útil no em faig la idea de que per a pot servir això al ferrocarril, en autobusos encara podria tenir la seva gràcia. En fi, espero que no, però no voldria pensar que això ha sortit fruit dels amics de torn per una banda i uns calerons que ens "sobraven" per l'altre.
Entrada Autor: Miquel » 20 maig 2015, 13:04
Evidentment, en aquest cas el que caldria es proveir a totes les estacions d'uns elements bàsics i elementals per a la informació a l'usuari. Tasca que ha de realitzar-se (millor dit, s'hauria d'haver realitzat fa uns anys) hi hagués aquesta prova pilot o no.albert28 ha escrit:Miquel ha escrit:Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.
Això en les estacions amb pantalles....
Entrada Autor: albert28 » 20 maig 2015, 13:20
I no seria cara, col·locar al menys 1 TV als vestíbuls de l'estació.👍40Miquel ha escrit:Evidentment, en aquest cas el que caldria es proveir a totes les estacions d'uns elements bàsics i elementals per a la informació a l'usuari. Tasca que ha de realitzar-se (millor dit, s'hauria d'haver realitzat fa uns anys) hi hagués aquesta prova pilot o no.albert28 ha escrit:Miquel ha escrit:Però quan ets a l'estació, ja et mostren el temps que trigarà el tren a arribar tingui o no retard.
Això en les estacions amb pantalles....

Entrada Autor: uriol108 » 20 maig 2015, 14:03

Entrada Autor: gatvell » 20 maig 2015, 14:38
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026