Via Catalana 2015 (manifestació 11S). Donaran l'abast?
Publicat: 09 set. 2015, 23:42
Per accedir a la multitudinària Via Catalana d'aquest any 2015 a la Meridiana l'opció més clara i que la majoria de gent farà servir serà la L1. Tampoc hem d'oblidar la L5 a Sagrera i Renfe a Clot, Sagrera i St. Andreu Arenal. Suposo que el Tram quedarà tallat.
La qüestió és que estic força convençut que el caos, sobretot a la L1, pot ser èpic, ja que la major part de la manifestació coincidirà amb el traçat d'aquesta línia. Quan es va fer a la Diagonal la cosa estava més repartida, ja que segons el tram està servida per una línia diferent a part de quedar (potser) una mica més cèntrica i facilitar que més gent hi anés a peu.
Però en aquest cas hi haurà una quantitat de gent immensa que voldrà fer servir la L1, sobre la qual recaurà la major part del tràfic, i estic segur que serà impossible que doni l'abast. Si tenim en compte que una línia de metro pot transportar com a molt 25.000 persones/hora per sentit, i que segur que hi aniran més d'1.000.000 de persones... el caos està assegurat. Si això li sumem que les sortides tampoc podran donar gaire de sí perquè la superfície estarà plena, ho veig tot força complicat.
A no ser que hagin de tancar per excés de gent, crec que les estacions de Glòries, Clot, Navas, Sagrera i Fabra i Puig podrien batre el seu rècord històric de viatgers sense problemes. Però els trens no crec que donin per a més.
Algú sap quin és el pla de TMB per aquest dia? I Renfe... pensa fer alguna cosa o com que depèn de l'Estat passarà de tot?
La qüestió és que estic força convençut que el caos, sobretot a la L1, pot ser èpic, ja que la major part de la manifestació coincidirà amb el traçat d'aquesta línia. Quan es va fer a la Diagonal la cosa estava més repartida, ja que segons el tram està servida per una línia diferent a part de quedar (potser) una mica més cèntrica i facilitar que més gent hi anés a peu.
Però en aquest cas hi haurà una quantitat de gent immensa que voldrà fer servir la L1, sobre la qual recaurà la major part del tràfic, i estic segur que serà impossible que doni l'abast. Si tenim en compte que una línia de metro pot transportar com a molt 25.000 persones/hora per sentit, i que segur que hi aniran més d'1.000.000 de persones... el caos està assegurat. Si això li sumem que les sortides tampoc podran donar gaire de sí perquè la superfície estarà plena, ho veig tot força complicat.
A no ser que hagin de tancar per excés de gent, crec que les estacions de Glòries, Clot, Navas, Sagrera i Fabra i Puig podrien batre el seu rècord històric de viatgers sense problemes. Però els trens no crec que donin per a més.
Algú sap quin és el pla de TMB per aquest dia? I Renfe... pensa fer alguna cosa o com que depèn de l'Estat passarà de tot?
