El millor, com sempre, no cal dir-ho: que es continuï fent aquest viatge anual (a banda d'altres específics "contractats" que puguin sorgir, com el del desembre). El dia que hi hagi algun entrebanc una mica seriós amb el manteniment del tren tinc la impressió que l'"anualitat" pot quedar compromesa, perquè la impressió és que van una mica "a mínims"...
Alguna cosa positiva més: el ritme del tren va ser prou "alegre", comparat amb algun dels últims anys.
El públic també es veia, com en les últimes edicions, molt més "mixte" que en les primeres: menys "aficionats obvis", i més "ciutadans d'a peu" que hi van per curiositat, interès històric o el que sigui. El cas és que el tren s'obre a que el coneguin noves persones, i benvingut tot el que impliqui que coneguin un món tan sovint "tancadet". A banda que el tren és tan "seu" com "nostre", evidentment.
Això sí, l'aforament actual és excessiu perquè el viatge en sí es pugui gaudir una mica còmodament. Èrem 300? Dons 200 seria una xifra més raonable perquè els viatgers dempeus tinguin un espai una mica més digne. Ja sabem que aquests trens, com els actuals, devien anar atapeïts en hora punta, però no cal reflectir això amb tanta fidelitat, òbviament... Si es fessin dos viatges, separats per alguna setmana (com es va fer algun any), podrien ser 2x200, per exemple.
La banda de jazz o el grup de gospel de fa anys haurien anat també molt bé per donar una mica d'animació. Ara que precisament ve "gent del carrer"...
La parada a Bac de Roda, al final, a algú li va quedar clar a què va ser deguda?
I que no hi haguessin llençadores... A mi tant em feien, perquè van (anaven) en sentit oposat al que m'anava bé, però trobo que si tenien la seva utilitat caldria haver-les mantingut.
Ah, tampoc hi havia la publicitat d'època de fa anys... Tot plegat són coses que hom recorda que hi havia i ja no hi són, i ens queda el poder viatjar (anada i tornada) unes quantes estacions en el venerable tren, que no és poc, però treu les esperances que l'activitat pugui tornar a evolucionar, en el futur, per "anar a més".
👍0👎0