Pàgina 1 de 2
Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 13:02
Autor: Renfe451
Atenció al que han publicat des del Facebook de 5a Zona:
5ªZONA INFORMA:
PRE-INSCRIPCIÓ
---------------------------
"VIATGE A SUISSA"
Amb motiu dels actes d'Inauguració del nou Túnel del Gotthard ,5ªZONA està preparant un viatge amb el Catalán Talgo a Ginebra.
Quan tinguem mès informació ho comunicarem al nostre web.
Dates,horaris,desplaçaments,preus
,etc...
Degut a l'alt interès que pot originar les places serán atorgades per riguròs ordre d'inscripció.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 13:19
Autor: metring
Renfe451 ha escrit:Atenció al que han publicat des del Facebook de 5a Zona:
5ªZONA INFORMA:
PRE-INSCRIPCIÓ
---------------------------
"VIATGE A SUISSA"
Amb motiu dels actes d'Inauguració del nou Túnel del Gotthard ,5ªZONA està preparant un viatge amb el Catalán Talgo a Ginebra.
Quan tinguem mès informació ho comunicarem al nostre web.
Dates,horaris,desplaçaments,preus
,etc...
Degut a l'alt interès que pot originar les places serán atorgades per riguròs ordre d'inscripció.
Uala!!!
Adif no deixa treure el Talgo per a pocs km, i ara a Ginebra???
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 15:07
Autor: davida
Lo logic seria tot el trajecte en ample estandard. El cambiador de Portbou dubto que estigui en servei. Si Adif li fa panic Sants amb ample internacional, sempre podrien sortir de Can Tunis, Rubi, St Cugat o Cerdanyola i seguir la ruta dels mercaderies de Can Tunis a Mollet
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 15:56
Autor: Fran-Ikarus
Interessantíssim!
Espero atentíssim las notícies. Tant de bo caigui en un cap de setmana en què no tingui ja cap compromís. Bé, per començar, tant de bo caigui en cap de setmana...
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 17:51
Autor: MZA_1600
Hola,
És una noticia sorprenent, sobretot perquè la última notícia que teníem es que difícilment podrien tornar a treure el Talgo IIIRD a la via.
Materialment és possible fer aquest viatge, no hi ha cap impediment físic, però sí moltes traves que segurament, si ho estan anunciant, és que les tenen assumides o superades:
- El canviador de Portbou esta desmantellat o donat de baixa. Caldria estudiar la possibilitat de fer-lo canviar per allà però és difícil.
- Es pot fer via LAV, canviant d'ample a Can Tunis i sortint des de Barcelona Sants. Estarà homologat un tren així per circular per una LAV? Seguirà estant homologat per circular per França i Suïssa?
- Es pot fer via Irun i Hendaia, caldria veure com esta el canviador allà.
Si s'arriben a superar aquestes dificultats penseu que ni Renfe ni Adif ni menys la SNCF i la SBB-CFF-FFS posaran un preu barat al viatge així que pot costar tranquil·lament entre 200 i 300€. Imagino que hi haurà algun conveni entre varies associacions franceses i suïsses perquè si es compte que el viatge vaig ple només d'aficionats espanyols, amb aquest preu serà irrealitzable.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dissabte 28/05/2016 23:46
Autor: wefer
MZA_1600 ha escrit:- Es pot fer via LAV, canviant d'ample a Can Tunis i sortint des de Barcelona Sants. Estarà homologat un tren així per circular per una LAV?
Això implicaria passar per TPFerro i pagar el corresponent peatge la qual cosa encariria força el preu. Clar que la volta pel País Basc, a part de surrealista, tampoc deu ser barata.
Ja em veig que la única opció serà canviar els eixos a mà a Portbou
De tota manera si ho han anunciat és que tenen força clar que ho poden fer. Veurem.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 0:33
Autor: Fran-Ikarus
Algú ha precisat a FB que no está desmantellat, sinó [només] donat de baixa, però desconec si això deixa cap mena d'esperança de que es pugui utilitzar, o no.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 1:37
Autor: Don Ramón
Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 10:16
Autor: bigcoaster
Don Ramón ha escrit:Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
El problema de la LAV es que s'haurà de pagar una bona suma a TP Ferro.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 14:21
Autor: fgc113
Quina sorpresa! Quan se sàpia la data i el preu, potser m'ho pense i m'apunte.

Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 15:14
Autor: Renfe451
Don Ramón ha escrit:Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
El Talgo III RD está limitado para circular hasta 100 km/h.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 15:26
Autor: davida
La velocitat que circulen els mercaderies per la Lav de Mollet a Perpinyà. I amb la mateixa 252 del mercaderies es pot remolcar el Talgo fins el Soler.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 16:21
Autor: Miquel
Renfe451 ha escrit:Don Ramón ha escrit:Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
El Talgo III RD está limitado para circular hasta 100 km/h.
I això?
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 19:09
Autor: robertotlh
bigcoaster ha escrit:Don Ramón ha escrit:Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
El problema de la LAV es que s'haurà de pagar una bona suma a TP Ferro.
Amb una mica de sort ja els hauràn liquidat el xiringuito. La solució definitiva per TP Ferro havia d'arribar abans de finals de Juny no?
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 19:10
Autor: robertotlh
Miquel ha escrit:Renfe451 ha escrit:Don Ramón ha escrit:Tampoco está tan mal si circula por la LAV....... que velocidad aguanta el venerable? 200?
El Talgo III RD está limitado para circular hasta 100 km/h.
I això?
Consigna d'ADIF, no cal donar-hi més voltes, intentar entendre certes polítiques d'ADIF desemboca en dolors de cap.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 20:06
Autor: Ganz
robertotlh ha escrit:Miquel ha escrit:Renfe451 ha escrit:
El Talgo III RD está limitado para circular hasta 100 km/h.
I això?
Consigna d'ADIF, no cal donar-hi més voltes, intentar entendre certes polítiques d'ADIF desemboca en dolors de cap.
En països com Franca passa el mateix.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 20:09
Autor: Miquel
No veig el motiu per el qual un tren al deixar de fer servei comercial se li limiti la velocitat sense cap justificació tècnica. A mi em dius que pot descarrilar ja que no ha rebut manteniment i està malament, doncs òbviament estaré d'acord. Però això a simple vista (Doncs no conec els motius), em sembla una collonada molt gran la veritat.
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Diumenge 29/05/2016 21:32
Autor: albe6
Pot ser que hi hàgi alguna consigna especial que afecti la velocitat màxima del material considerat històric?
Existint la que obliga a posar tracció de socors homologada a distància de bloqueig de circulacions amb tracció històrica, no m'extranyaria pas
Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dilluns 30/05/2016 8:56
Autor: Fran-Ikarus
Doncs 800 Km. a <=100 Km/h. dóna un resultat força rodó: més d'una "jornada laboral" de viatge

Re: Viatge amb Talgo III RD a... ¡Ginebra!
Publicat: Dimarts 31/05/2016 17:36
Autor: Renfe451
albe6 ha escrit:Pot ser que hi hàgi alguna consigna especial que afecti la velocitat màxima del material considerat històric?
Existint la que obliga a posar tracció de socors homologada a distància de bloqueig de circulacions amb tracció històrica, no m'extranyaria pas
En el cas del Talgo III, sí que n'hi ha, efectivament.