Aportació de les motos a la mobilitat sostenible
Publicat: 09 juny 2016, 20:58
He observat que en tots els debats sobre movilitat sostenible, les motos no son mencionades com un dels components a tenir en compte. M'agradaria encetar un debat sobre si la seva aportació es negativa o positiva. Sota el meu punt de vista és molt positiva.
- Obviament no son tan ecològiques com una bicicleta, però permeten moure's de forma relativament ecològica a qui legítimament no vol fer ús del transport públic, en trajectes que per distància o característiques son dissuassoris de fer-los en bicicleta.
- Redueixen la congestió a la ciutat, i per tant la contaminació: la majoria d'usuaris de motos no provenen del transport públic, sinó del cotxe. Al haver-hi menys congestió es redueix la contaminació i a part, per si soles contaminen menys que un cotxe i durant menys temps, ja que els trajectes en moto solen ser més ràpids que en cotxe.
- No funcionen amb dièsel: no emeten el famós NOX i altres gasos altament nocius del dièsel.
- Potencial d'electrificació del parc mòvil: molta gent no pot afrontar la despesa de la compra d'un cotxe elèctric, però sí d'una moto. El potencial d'electrificació del parc és més alt que el dels cotxes (però la oferta encara es minsa).
Esteu d'acord amb aquesta visió? Quins inconvenients veieu a les dues rodes? Alta sinistralitat?
- Obviament no son tan ecològiques com una bicicleta, però permeten moure's de forma relativament ecològica a qui legítimament no vol fer ús del transport públic, en trajectes que per distància o característiques son dissuassoris de fer-los en bicicleta.
- Redueixen la congestió a la ciutat, i per tant la contaminació: la majoria d'usuaris de motos no provenen del transport públic, sinó del cotxe. Al haver-hi menys congestió es redueix la contaminació i a part, per si soles contaminen menys que un cotxe i durant menys temps, ja que els trajectes en moto solen ser més ràpids que en cotxe.
- No funcionen amb dièsel: no emeten el famós NOX i altres gasos altament nocius del dièsel.
- Potencial d'electrificació del parc mòvil: molta gent no pot afrontar la despesa de la compra d'un cotxe elèctric, però sí d'una moto. El potencial d'electrificació del parc és més alt que el dels cotxes (però la oferta encara es minsa).
Esteu d'acord amb aquesta visió? Quins inconvenients veieu a les dues rodes? Alta sinistralitat?