Jo aquell any anava a la universitat (2n any de carrera), i fins llavors, els dies que agafava el metro (hi anava més sovint amb el 60, encara "Ronda Exprés") havia de fer el meravellós trajecte que es podria sintetitzar com a "U_U", és a dir la L4 en corba muntanya-mar-muntanya (La Pau-Passeig de Gràcia), el llarguíssim passadís de trasbordament L4-L3, i la L3 també en corba muntanya-mar-muntanya (Passeig de Gràcia-Palau Reial)
Amb la inicial L2, el trajecte en metro es va transformar en L4 La Pau-Passeig de Gràcia + L2 Passeig de Gràcia-Paral·lel + L3 Paral·lel-Palau Reial. Ja vaig "aplanar" la segona corba per sota, a canvi d'un trasbordament més, cert, però incomparable amb l' "inefable" del passadís interminable, i el de L2 a L3 era (i és) pràcticament un "no-trasbordament".
També hi havia l'opció L4 La Pau-Sagrada Família + L5 Sagrada Família-Sants-Estació + L3 Sants-Estació-Palau Reial, però agafar-hi l'L3, a Sants-Estació, al matí d'un dia lectiu, era bastant més còmode, així que preferia la primera combinació.
Recordo la sorpresa de molta gent, els primers dies, quan es trobaven el tren de només 3 cotxes que no ocupava tot el llarg de l'andana, i en particular la zona on l'estaven esperant ells
Quan, amb els anys, la L2 va arribar fins a La Pau, el meu trajecte L2+L3 amb canvi a Paral·lel ja era d'una comoditat que mai hagués imaginat, abans de la inauguració de la L2.
👍0👎0