Nous trens per al Metro de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23619
Ubicació: Fabra i Puig

Nous trens per al Metro de Barcelona

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/06/2025 20:27

https://beteve.cat/mobilitat/tmb-sumara ... equencies/

TMB sumarà 39 trens per proveir de combois l’L9 i millorar la freqüència a totes les línies

La licitació de la nova flota es farà a finals de juliol i els primers combois entraran en funcionament el 2029

Jordi Escofet
avui a les 20:13

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la compra de 39 trens per ampliar la flota de TMB i millorar la freqüència de pas. Illa ho ha dit durant l’acte institucional del centenari del metro. La majoria dels nous combois donaran servei al tram central de l’L9 i la resta es destinaran a altres línies. La inversió prevista és de 331 milions d’euros, que assumirà la Generalitat de Catalunya a través de l’ATM amb un 51 %, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25 % i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24 %.

Fonts de TMB han explicat que un dels objectius que es pretén amb la nova adquisició és passar dels 1,5 milions de passatgers diaris actuals als dos milions. Salvador Illa, president de la Generalitat, ha qualificat la inversió com “un pas de gegant per millorar la qualitat del metro de Barcelona” i ha recordat que la inversió en el metro per part del govern català “està assolint nivells històrics.”

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat la compra de 39 trens per ampliar la flota de TMB i millorar la freqüència de pas. Illa ho ha dit durant l’acte institucional del centenari del metro. La majoria dels nous combois donaran servei al tram central de l’L9 i la resta es destinaran a altres línies. La inversió prevista és de 331 milions d’euros, que assumirà la Generalitat de Catalunya a través de l’ATM amb un 51 %, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25 % i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24 %.

Fonts de TMB han explicat que un dels objectius que es pretén amb la nova adquisició és passar dels 1,5 milions de passatgers diaris actuals als dos milions. Salvador Illa, president de la Generalitat, ha qualificat la inversió com “un pas de gegant per millorar la qualitat del metro de Barcelona” i ha recordat que la inversió en el metro per part del govern català “està assolint nivells històrics.”

Arribada dels primers trens el 2029
La licitació dels 39 trens es farà a finals de juliol del 2025 i l’adjudicació a la primavera del 2026. L’arribada dels nous trens serà al 2029 i es preveu que la totalitat dels 39 combois estiguin operatius al 2030. Tot i així, fonts de TMB han matisat que aquestes dates estaran condicionades a l’evolució de les obres del tram central de l’L9.

L’ampliació dels 185 trens actuals es farà movent-ne 26 d’una línia a l’altra per uniformitzar flotes i optimitzar-ne el manteniment. D’aquesta manera, a l’L2 el 22 trens actuals passaran a l’L9 i se n’incorporaran 25 per incrementar-ne l’oferta. A la resta de línies, l’L1 s’incrementarà la flota amb sis trens nous i a l’L4 amb quatre trens. A l’L3 arribaran quatre trens i quatre dels actuals de la sèrie 5.000 passaran a l’L5.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4538
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 30/06/2025 21:44

L’ampliació dels 185 trens actuals es farà movent-ne 26 d’una línia a l’altra per uniformitzar flotes i optimitzar-ne el manteniment. D’aquesta manera, a l’L2 el 22 trens actuals passaran a l’L9 i se n’incorporaran 25 per incrementar-ne l’oferta. A la resta de línies, l’L1 s’incrementarà la flota amb sis trens nous i a l’L4 amb quatre trens. A l’L3 arribaran quatre trens i quatre dels actuals de la sèrie 5.000 passaran a l’L5.
Interessant. Creia que ja amb els 7000 que van comprar hagués permès fer que tots els 5000 passin a formar part íntegrament de la flota de la línia 5.
En quant a la línia 2, aquests nous trens seran també 9000?


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 376
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dilluns 30/06/2025 22:35

No ho crec, si ho fóssin anirien directes a la L9. Per moure 26 9000 cap a la L9 hauran de treure'n 4 de la L4, a la L2 n'hi ha 22. Tornem a veure lo erroni que va ser comprar els primers 9000 abans de temps i després massa i massa ràpid. Si s'hagués fet bé encara tindríem els 1100, 3000, 4000 i 2000, i amb l'extra que haurien estat desamiantats i retornats a servei. De 7000 a la L3 van justos amb 26, per això encara tenen alguns 5000. M'imagino que la compra és de 7000 i 8000. Compte amb que no ens colin treure els 2100.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

xevi
N7
N7
Entrades: 639

Entrada Autor: xevi » Dimarts 01/07/2025 8:42

Mai entendré com un país de caqueta com el nostre, té trens nous a tot arreu i en canvi, qualsevol gran capital europea rica té trens de +40 anys....



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 380

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 01/07/2025 15:57

xevi ha escrit: Dimarts 01/07/2025 8:42 Mai entendré com un país de caqueta com el nostre, té trens nous a tot arreu i en canvi, qualsevol gran capital europea rica té trens de +40 anys....
Els trens més vells del Metro ja estaven al final de la seva vida útil, llavors lògic comprar-ne nous. Crec que també és una exageració que a "qualsevol gran capital europea rica" tenen trens de +40 anys. Si en tenen seran uns pocs que ja els canviarien aviat. Avui dia la tendència és de trens amb vides útil força bé delimitades (normalment uns 40 anys), ja no es fan per durar eternament com fa algunes dècades.

El que sí es cert es que el Metro de Barcelona ha crescut com pocs altres, a més d'haver anat augmentant freqüències, i segueix tenint moltes extensions planificades.
L'IA em dona aquest resum de l'expansió, sembla correcte:
2000: ~90 km, 123 estaciones.
2010: ~110 km, ~140 estaciones.
2020: ~144 km, ~165 estaciones.
2025: ~170 km, ~183 estaciones.

En 25 anys el Metro ha quasi duplicat la seva extensió. Normal que calguin més trens...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1839
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 01/07/2025 22:58

Elefant

Aquest resum no és correcte. Actualment, estiu 2025, tenim 145,5 Qm de línies, comptant les línies urbanes de FGC (L6, L7, L8).

I anant bé, podem arribar al 2030, amb 160,0 Qm finalitzant la línia L9-L10, i el perllongament de la L8, fins Gràcia. Més ja no m'atreveixo a pronosticar.

Xevi

I de Pais de caqueta, res de res. Tot i que entenc la ironia.

Salut!



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 376
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimarts 01/07/2025 23:58

Ja em semblava rar. Entre 2000 i 2010 no es va sumar gaire, i després del 2020 tampoc molt. I estic d'acord que acabar la L9 i la L8 no sumarà moltíssim. No hi ha hagut tantes extensions últimament, canviarà molt quan es facin les extensions de les línies 1 i 3, la L4 sumaria poc. Això dels 40 anys no té gaire sentit, llençar tants diners en substituir trens fa que no estiguin tan bé com podrien estar tenint tot el que necessiten i més els que segueixen funcionant. Molts dels problemes de corrosió no passarien si es fés així.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7309
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/07/2025 0:37

Barcelona té un problema greu i que té molt mala solució: les estacions són RAQUÍTIQUES en llargada.
Pel món és habitual tenir trens de metro de 7, 8 o més cotxes. Aquí anem amb 5, i encara entren amb calçador a molts llocs. Això obliga a posar molta freqüència per poder cobrir la demanda, cosa que en altres llocs es faria simplement afegint més cotxes. I està bé posar més freqüència, però quan ja estàs en 2 minuts et jugues que qualsevol petita incidència t'ho descontroli tot.



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 376
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 04/07/2025 11:36

Ben cert, i a més són 7 o 8 cotxes més llargs que els d'aquí (excloent els 100) en molts casos.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 733
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimecres 23/07/2025 22:34

M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dilluns 30/06/2025 22:35 No ho crec, si ho fóssin anirien directes a la L9. Per moure 26 9000 cap a la L9 hauran de treure'n 4 de la L4, a la L2 n'hi ha 22. Tornem a veure lo erroni que va ser comprar els primers 9000 abans de temps i després massa i massa ràpid. Si s'hagués fet bé encara tindríem els 1100, 3000, 4000 i 2000, i amb l'extra que haurien estat desamiantats i retornats a servei. De 7000 a la L3 van justos amb 26, per això encara tenen alguns 5000. M'imagino que la compra és de 7000 i 8000. Compte amb que no ens colin treure els 2100.
Sandy
Voy a explicar claro lo de los nuevos trenes:
Todos los 9000 de L2 y L4, se irán a L9/10, son originales para dichas líneas y el echo que tengan cabina de conducción, fue una modificación por el retraso de las obras, y claro, tenían que poner los trenes en algún sitio. Todo ello conlleva modificarles los testeros (como los 9000 automáticos), pero así será.
Dicha compra de trenes, no se sabe serie ni fabricante pues ha de salir a concurso y los fabricará quien gane, pero serán trenes nuevos para L2 íntegramente, unos cuantos para L4, y augmento de flota para las demás líneas (1 y 3)


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23619
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/08/2025 18:01

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... a-metro-de

01.08.2025
Premsa TMB

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

El perfil del contractant ja contempla la licitació per incorporar 22 trens que permetran donar servei al tram central de l’L9 i 17 unitats més per a millorar l’oferta de les línies convencionals amb una inversió total de 321 milions d’euros

Transport Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha llençat la licitació que permetrà comprar 39 nous trens per incrementar les freqüències i la capacitat del metro de Barcelona. La compra suposarà una inversió prevista de 321 milions d’euros que assumiran les administracions consorciades a través de l’Autoritat del Transport Metropolità, la Generalitat de Catalunya amb un 51%, l’Ajuntament de Barcelona amb un 25% i l’Àrea Metropolitana de Barcelona amb un 24%.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “amb els nous trens les línies 1 i 5, que porten més del 50% del passatge, tindran una freqüència en hora punta de 2:38 minuts i 2:15 respectivament” i ha assenyalat que “el repte és arribar als 2 milions de viatges diaris amb un servei encara més eficient per a la ciutadania”. A més, la presidenta de TMB ha recordat que la xarxa i el servei de metro creix tenint en compte a tota la ciutadania i, en aquest sentit, ha insistit que “el metro de Barcelona és el més accessible de tots els metros centenaris d’Europa”.

Dels 39 trens, 22 permetran donar servei al tram central de l’L9 i els altres 17 reforçaran les línies convencionals, oferint una major capacitat i millor freqüència. Els 17 trens nous que aniran a les línies convencionals es distribuiran de la següent manera: 4 seran per l’L1, 3 per l’L2, 6 per l’L3 i 4 per l’L4. A la línia 3, 4 trens dels quals estan circulant actualment es passaran a l’L5.

El pla de millores de freqüències amb aquesta compra suposarà que a l’L1 i l’L5 -que són les que porten més passatge- es passi dels 3 minuts (3:05) actuals a hora punta a L1 a 2:38 quan estiguin tots els trens. En el cas de l’L5 aquesta reducció seria dels 2:29 actuals als 2:15. També l’L2 que actualment té una freqüència de 3:15 -sempre en hora punta- baixarà dels 3 minuts el 2029, amb 2:50. Finalment, l’L3 i l’L4 baixaran el temps de pas de 3:28 a 3:20 i de 3:57 a 3:26.
Imatge
Licitació trens / Font: TMB



La capacitat de passatge també creixerà amb aquests nous trens, permetent així l’absorció de l’augment de la demanda que es preveu i generant un major confort, ja que el passatge tindrà més trens en els quals repartir-se. Un cop arribin els nous combois, l’L5 passarà a ser la línia amb més trens amb 45 després hi ha l’L1 que en tindrà 42, mentre que l’L3 comptarà amb 32, l’L4 amb 27 i l’L2 amb 25.

Cal recordar que les línies amb major densitat de passatge, ocupació, són L1 i L5, que juntes sumen més del 50% dels viatges. De fet, l'augment del passatge dels darrers anys han fet que aquesta compra de trens sigui ja totalment necessària. L'any 2024 es va registrar un increment de validacions del 6,5% respecte al 2023 i de prop del 14% respecte a l'any 2019. I aquest any ja s'està registrant un creixement del 2% respecte a l'ant anterior, arribant la majoria dels dies laborables als 1,6 milions de validacions. Durant aquests anys s’han incorporat només 10 trens a les línies convencionals per increment de flota. La resta de combois han estat per substituir altres unitats.

Compra de 22 trens per donar servei al tram central de l’L9

Dels 39 trens que s’adquiriran, 22 estan pensats per poder donar servei al tram central de la línia 9. De fet, les noves unitats es destinaran a la línia 2 i 22 dels trens actuals de la línia 2 passaran a l’L9 perquè són de la mateixa sèrie que els que estan corrent ara per les línies automàtiques.

La licitació contempla que els nous trens siguin més accessibles, implementant els estàndards més avançats, però també més sostenibles amb una millora del consum energètic, ja que seran trens més lleugers i eco-dissenyats (comptant amb materials reciclables). A banda, es requereix la incorporació del manteniment basat en condició (CBM) que permetrà reduir els costos de manteniment. Els nous trens també hauran de complir les últimes normatives en matèria de ciberseguretat així com incorporar millores en matèria d'informació al passatge i confort.

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23619
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 01/08/2025 19:12

Si voleu conèixer el plec de condicions que han de tenir el tren, ho podeu consultar a https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300531274



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 376
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 01/08/2025 20:35

Suposo que seran 7000 i 8000. Trobo escandalós que la L4 tingui encara ara menys trens que abans de perdre els 1100.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1839
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 02/08/2025 21:31

Us imagineu que l'adjudicació fos per Stadler?.
Suposant que si presenti, és clar.

El que és curiós, que no plantegin la ampliació a 6 cotxes de les L9-L10. Era la previsió per quan quedes tota enllestida. Aquesta comanda està prevista pel voltant del 2029, i sí tot va bé, la línia quedarà completada el 2030, i sí la xifra de passatge sobrepassa els 100 milions anuals, calen trens de 6 cotxes.

Crec que la dotació de trens per la línia 4, sí tenen en compte l'ampliació fins Sagrera, dona una frequència correcte.

Salut!



xergi
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: xergi » Diumenge 03/08/2025 2:08

metring ha escrit: Divendres 01/08/2025 19:12 Si voleu conèixer el plec de condicions que han de tenir el tren, ho podeu consultar a https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /300531274
Al plec de condicions, hi diu:
L’objecte d’aquest contracte respon, en primer lloc, a la necessitat de 22 nous trens pel tram central de les Línies 9 i 10 de Metro, de la que ja s’ha anunciat l’entrada en servei d’un primer tram des de Sagrera a Guinardó per a finals de 2027, i que en anys propers posteriors s’acabaran de posar en servei els altres
trams que falten per completar-la en la seva totalitat.
(...)

S’ha de tenir en consideració que 7 d’aquest 22 trens seran necessaris per l’obertura de la primera fase del tram central de les Línies 9 i 10 de Metro.
Em sembla poc probable que en dos anys i uns mesets, tinguem els 7 metros nous donant servei a la L2 i els que passen a les L9 i L10 Nord, ja preparats i en marxa...



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 376
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Diumenge 03/08/2025 2:42

Crec que seria una mica complicat, a més, els 9000 amb tot això ja han fet bastants anys, i veient com TMB fa les coses dubto que comprin trens complets o cotxes extres que no siguin d'un disseny el màxim de nou possible. No sé de cap metro de Stadler, però no ho sé, qui sap com acabarà això. Jo també veig difícil que ho facin a temps, a no ser que siguin 7000 que en aquest cas ja els coneixen i podran fer més via perquè ja tenen les eines i maquinària de construcció.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1839
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 04/08/2025 21:04

Stadler fàbrica ferrocarrils metropolitans per diverses ciutats: Lisboa, Nàpols, Newcastle, Berlín U-bahn i S-bahn, Glasgow, Minsk, Liverpool (Merseyrail), Atlanta (Marta Subway system)

Els nostres 115 de FGC estan basats amb els nous cotxes pel S-bahn de Berlín. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23619
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/08/2025 23:32

:o

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... srael.html

Alstom recurre el concurso que le excluye de los nuevos trenes del metro de Barcelona

Una cláusula de la licitación veta a la multinacional francesa con planta en Catalunya por haber tenido actividad en asentamientos de Israel

20 - 06 - 2025 / Barcelona /

Alstom recurre el concurso que le excluye de los nuevos trenes del metro de Barcelona
David Guerrero

Barcelona

20/08/2025 19:46 Actualizado a 20/08/2025 20:05

El concurso público lanzado por Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) para la fabricación de 39 nuevos trenes corre el riesgo de frenarse. Una de las empresas que aspira a hacerse con el contrato, Alstom, ha presentado un recurso especial en materia de contratación tras analizar los pliegos de condiciones de la licitación y confirmar que le excluyen.

Entre las cláusulas recogidas en la documentación hay una que impide al Ayuntamiento de Barcelona y sus empresas municipales formalizar contratos con empresas que aparecen en un listado elaborado por la Oficina del Alto Comisariado de las Naciones Unidas para los Derechos Humanos (ACNUDH) por tener actividad en asentamientos israelíes en territorio palestino. Entre las 97 empresas que forman parte de ese listado elaborado en el 2023 se encuentran numerosas multinacionales del sector turístico como Airbnb, Tripadvisor y eDreams, tecnológicas como Motorola... y Alstom. La aparición de la empresa de infraestructuras se debe a su participación en el consorcio que construyó el tranvía de Jerusalén hace casi veinte años y en un proyecto más reciente de una gigantesca central de energía solar en un desierto del sur de Israel.


Dos años pidiendo sin éxito a la ONU ser excluida de la lista negra
La participación de la multinacional francesa era a través de una filial que se salió del proyecto, lo que ha llevado a Alstom a solicitar formalmente al ACNUDH ser eliminados de la mencionada lista. De hecho, lo pidieron ya en diciembre del 2023, lo reiteraron en octubre del 2024 y lo han vuelto a hacer en julio del 2025, dos meses después de que el Ayuntamiento aprobase en el plenario municipal la ruptura de relaciones con Israel a propuesta del PSC y los comunes y con el apoyo de ERC.

Entre las medidas tomadas a partir de ese acuerdo político, se encuentra la incorporación de esa cláusula ligada a la lista negra creada por la ONU y aplicable a todas las licitaciones municipales. Según la empresa, el propio organismo dependiente de la ONU ha reconocido no tener capacidad para actualizar el listado en plazo y mantiene vigente el documento de hace dos años pese a basarse en información que ha quedado anticuada y frente a la cual impiden que las empresas aporten aclaraciones o contexto.

El Tribunal Catalán de Contratos del Sector Público deberá pronunciarse
Como ya hiciera el presidente de Alstom en España, Leopoldo Maestu, en una entrevista publicada en La Vanguardia el 8 de agosto, fuentes de la multinacional francesa remarcan que “Alstom es una organización firmemente comprometida con los derechos humanos y no tiene ninguna actividad dentro ni relacionada con los territorios palestinos ocupados”. En aquel momento Maestu mantenía la cautela a la espera de analizar bien los pliegos. Ahora que sus equipos jurídicos los han estudiado, desde la empresa advierten que “son unos requerimientos que atentan contra los principios establecidos en la ley de contratos del sector público” y por eso han presentado la correspondiente impugnación, avanzada por elEconomista.es.

Fuentes de TMB confirman que el recurso fue recibido el pasado 14 de agosto, aunque formalmente no se hará el acuse de recibo hasta que se reúna el comité de contratación de la empresa pública la semana que viene. Con todo, quien deberá pronunciarse no es ni TMB ni el Ayuntamiento, sino el Tribunal Catalán de Contratos del Sector Público, que deberá decidir si suspende cautelarmente el concurso público en cuestión, que de momento mantiene el plazo de presentación de ofertas abierto con el plazo marcado inicialmente hasta principios de diciembre.

Los 39 nuevos trenes del metro de Barcelona son fundamentales para que TMB pueda afrontar la puesta en marcha del tramo central de la L9. A esa línea irán 22 convoyes; el resto se destinarán a mejorar la oferta del resto, con seis trenes para la L1, cuatro para la L4, otros cuatro para la L5 y tres para la L2.

A su vez, el contrato valorado inicialmente en 321 millones de euros es visto como una necesidad irrenunciable para Alstom si quiere mantener los más de 1.100 trabajadores que tiene actualmente en la planta de Santa Perpètua después de tres años al máximo de su capacidad. De la única fábrica de trenes que queda en funcionamiento en Catalunya han salido el medio centenar de trenes que han permitido retirar durante los últimos años todos los vagones con amianto que seguían en servicio.

“Es el metro con un estándar de calidad más alto que ha fabricado Alstom”, remarcaba Maestu en la entrevista de hace dos semanas en este diario, y concluía: “Sería difícil de entender que después de haber construido 50 trenes y que estén contentos con ellos no pudiéramos seguir trabajando para TMB”.

CAF también se encuentra en el punto de mira
Aún así, Alstom no será la única empresa que se presente al concurso de TMB. Aunque ningún otro fabricante lo ha oficializado, CAF también suministró trenes en un anterior contrato del 2018. La empresa vasca también aparece citada en el documento de la ACNUDH, aunque sin llegar a formar parte de la lista. Los autores del documento dicen en la última publicación que estudian su inclusión en la próxima actualización por su participación en la ampliación del tranvía de Jerusalén. Entre las organizaciones que han pedido la incorporación de CAF se encuentran algunos sindicatos de la planta de Besain, que ahora podrían ver como se quedan sin poder aspirar al encargo de Barcelona.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7309
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 22/08/2025 13:34

Un altre paripé absurd.
Si s'ha de boicotejar totes les empreses que tenen relacions amb Israel, endavant. Prohibim Instagram, Twitter, Facebook, Microsoft, Apple, la Coca-cola i la Pepsi i en general qualsevol empresa dels EEUU que, òbviament, venen a Israel. I de fet gairebé totes tenen fàbriques o centres de desenvolupament en aquell país.

Vinga, qui s'atreveix? O només fem coses de cara a la galeria?

:yes



jgomezs
N7
N7
Entrades: 341

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 22/08/2025 14:18

Si no entenc malament, no es tracta de boicotejar Israel, sinó de boicotejar els assentaments il·legals en territori palestí.
El problema és que tu vens un producte a una empresa d'Israel, i com allà no fan distinció perquè ho consideren tot territori propi, llavors el fan servir a l'assentament il·legal i "sin comerlo ni beberlo" ets a la llista negra. Em sembla que això crea una gran indefensió legal.
L'equivalent absurd no seria boicotejar qualsevol empresa que tingui presència a Israel, sinó boicotejar totes les empreses de roba "perquè he trobat uns colons que porten roba de la teva marca".



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”