Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
Publicat: 09 ago. 2006, 11:43
http://www.avui.cat
Turisme Polèmica en els busos de color taronja
El circuit més calent de Barcelona
denÚncia · La CGT revela que els busos turístics de l'empresa Julià circulen sense aire condicionat i que a l'interior dels vehicles s'arriba a 46 graus de temperatura defensa · Un portaveu de l'empresa assegura que es compleix la normativa
Maria Favà
Sense proposar-ho, el bus turístic de l'empresa Julià -que fa competència il·legal al bus turístic de Transports Metropolitans de Barcelona- ha batut un rècord. El de posar més calents, quasi en estat d'ebullició, tant els turistes que passeja com els conductors i les guies. El sindicat CGT va denunciar ahir davant de la Inspecció de Treball l'empresa Julià per "permetre" que els seus vehicles circulin sense aire condicionat i fent suportar als turistes i als treballadors temperatures "de fins a 46 graus". La CGT es preocupa per la imatge "penosa" que s'enduen els turistes de la ciutat i assegura que s'han donat casos de marejos i lipotímies després de circular sota el sol a temperatura sahariana.
Per la seva part, un portaveu de l'empresa assegura que els seus cotxes compleixen la normativa que marca la direcció general de Transports, que els conctors i la guia tenen ventiladors i que és impossible climatitzar uns autobusos jardineres.
Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats. És a dir, que en el pis de baix es viatja a cobert i fresquet i al terrat del cotxe, calent però amb vistes.
Turisme Polèmica en els busos de color taronja
El circuit més calent de Barcelona
denÚncia · La CGT revela que els busos turístics de l'empresa Julià circulen sense aire condicionat i que a l'interior dels vehicles s'arriba a 46 graus de temperatura defensa · Un portaveu de l'empresa assegura que es compleix la normativa
Maria Favà
Sense proposar-ho, el bus turístic de l'empresa Julià -que fa competència il·legal al bus turístic de Transports Metropolitans de Barcelona- ha batut un rècord. El de posar més calents, quasi en estat d'ebullició, tant els turistes que passeja com els conductors i les guies. El sindicat CGT va denunciar ahir davant de la Inspecció de Treball l'empresa Julià per "permetre" que els seus vehicles circulin sense aire condicionat i fent suportar als turistes i als treballadors temperatures "de fins a 46 graus". La CGT es preocupa per la imatge "penosa" que s'enduen els turistes de la ciutat i assegura que s'han donat casos de marejos i lipotímies després de circular sota el sol a temperatura sahariana.
Per la seva part, un portaveu de l'empresa assegura que els seus cotxes compleixen la normativa que marca la direcció general de Transports, que els conctors i la guia tenen ventiladors i que és impossible climatitzar uns autobusos jardineres.
Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats. És a dir, que en el pis de baix es viatja a cobert i fresquet i al terrat del cotxe, calent però amb vistes.