Pàgina 1 de 1
Sóller
Publicat: Divendres 17/11/2006 18:42
Autor: liniadelRipollés
Lamento comunicar-vos que, durant uns dies, no comptareu amb els meus serveis d'assessorament i informació ferrocarrilera al fOTRACAT, atès que marxo a Sóller a provar els balconets del Sóller i el blocatge telefònic etern d'SFM.
De debò, ho sento.
Publicat: Divendres 17/11/2006 19:38
Autor: 437.001
Ensaimada
Publicat: Divendres 17/11/2006 19:43
Autor: Santfeliuenc
Hola,
Pues ya que estás tráeme unas 8 ó 10 ensaimadas rellenas de cabello de ángel, please, y luego hacemos una "trobada-ensaimadera" donde mientras discutís del metro de Palma, yo me voy merendando las ensaimadas.
Saludos,
Sergio
Publicat: Divendres 17/11/2006 22:20
Autor: orique
437.001, a Mallorca també s'hi pot arribar en vaixell

Publicat: Divendres 17/11/2006 23:04
Autor: 437.001
Ja ho sé...
Publicat: Divendres 17/11/2006 23:51
Autor: orique
Doncs au, ja estàs trigant

Publicat: Dissabte 18/11/2006 2:35
Autor: Trenscat
Bon viatge Adolf, esperem el relat amb detalls del viatge!!

Publicat: Diumenge 19/11/2006 17:40
Autor: victorcasta
Ja et vaig veure a Sants dissabte a les 7 del matí amb una motxilla damunt, però anaves força dirigit i jo tenia poc temps i no et vaig dir res.
Publicat: Dilluns 20/11/2006 20:40
Autor: liniadelRipollés
Trenscat ha escrit:Bon viatge Adolf, esperem el relat amb detalls del viatge!!

En breus dies ho faré. Hi ha hagut de tot: intents d'altri de fer descarrilar trens amb document gràfic, avaries, bitllets edmondson de FEVE i FS, lluites de poder, autoritzacions de fotografia model catxondeo, gran hermano ferroviari, el Barça, obres...
I 99% de bon rotllo.
Publicat: Dimarts 21/11/2006 0:15
Autor: marcel
Esperem el teu relat. A veure com t'ha anat.
jajajaja
Publicat: Dimarts 21/11/2006 14:41
Autor: liniadelRipollés
marcel ha escrit:Esperem el teu relat. A veure com t'ha anat.
jajajaja
El viatge comença dissabte ben d'hora agafant un 1000 de FMB cap a Sants Estació, on em trobo "al lloc oficial" amb en Marcel que vingué des del Vallès.
Agafem un servei R10 fins a l'Aeroport, ja amb les targetes d'embarcament impreses a casda per internet, fet que ens permet saltar-nos les horroroses cues de l'Aeroport del Prat però no el control d'ampolles d'aigua més grans de 100ml, potencialment perillós. Atès que la Benemèrita em diu que no podré rentar-me amb el meu xampú passo sense ell (era una prova

)
El vol d'anar més plàcid que el de tornar, no sense abans `mirar la quantitat d'andròmines dì`sel que circulen com a aparells logístics per l'Aeroport.
A l'Aeroport directes cap a Palma amb el bus número 1 que deixa a Plaça Espanya on surt el Sóller. Optem per agafar el bus fins a aquesta població, ja que ens permet buscar hostal solleric amb temps, costa 2,15 EUROS, el tren 9 euros i tots dos van plens.
Arribats a Sóller esnifem via, tren i tramvia i iniciem viatge cap a Palma, on se'ns regala un conveni col.lectiu del Tren de Sóller, gràcies a l'amabilitat d'un vell conegut. La via continua feta pols, la catenària no es desmunta de miracle i els automotors són incombustibles malgrat ser de fusta.
A Bunyola trobem una cap d'estació amiga a qui regalo una foto de l'any anterior i li'n faig una de nova. Aquí tenim la batonadora i la dresina. Avui dia 21 reben un UNILOCK, però jo estic a Barcelona.
A Son Sardina veiem les obres del metro de Palma, molt avançades, amb via doble mètrica a electrificar. Qui hagués dit que Son Sardina seria estació intermodal! Per cert, al Sóller han muntat via de creuament aquí.
Arribem a Palma pel mig de carrer, dinem i transbordem a SFM on ja tenen estació soterrada.
Publicat: Dimarts 21/11/2006 17:02
Autor: liniadelRipollés
L'estació soterrada de Jacint Verdaguer és horrorosa, però té gabinet de circulació amb blocatge telefònic i això ho compensa. Guardes de seguretat, taquilla, megafonia i indicadors electrònics...SFM evoluciona!
Està previst tancar totes les estacions amb barreres i implantar el blocatge automàtic des de comandament local.
Hi ha dues andanes, amb dues vies per als rodalies i dues més pel metro, encara fora de servei, que serà explotat per SFM amb tracció elèctrica.
Després d'un viatget en classe preferent anem a veure el material històric que s'està restaurant en uns tallers de Sineu. Es composa d'una locomotora Ferrotrade ex-Sóller, un furgó correu i un cotxe de viatgers, tota dos de fusta. La intenció és fer-lo circular per vies SFM.
Un cop fet això fem un viatget en cotxe des de Marratxí fins a Bunyola on agafem l'últim servei del Sóller fins aquesta població, que es fa amb la composició de locomotora aïllada, pel que els seients són tots de primera classe (sillons).
A Sóller sopem acompanyats de les estrelles, i fem un son amb permís dels mosquits.
Publicat: Dimecres 22/11/2006 13:16
Autor: genissimon
Se'n sap res de la locomotora Brown Boweri ex-vascos que Sóller va comprar i que estava adaptant a la iarda mallorquina?
Gràcies.
Salut !!
Publicat: Dimecres 22/11/2006 14:43
Autor: liniadelRipollés
genissimon ha escrit:Se'n sap res de la locomotora Brown Boweri ex-vascos que Sóller va comprar i que estava adaptant a la iarda mallorquina?
Gràcies.
Salut !!
Està abandonada i a la intempèrie, vandalitzada.
Publicat: Dimecres 22/11/2006 14:49
Autor: genissimon
liniadelRipollés ha escrit:genissimon ha escrit:Se'n sap res de la locomotora Brown Boweri ex-vascos que Sóller va comprar i que estava adaptant a la iarda mallorquina?
Gràcies.
Salut !!
Està abandonada i a la intempèrie, vandalitzada.
O sigui, que ja la podem donar per morta.
Descansi en pau.
Gràcies.
Publicat: Dimecres 22/11/2006 19:15
Autor: liniadelRipollés
El segon dia mallorquí comença ben d'hora fent provisions al Forn del poble per encarar el viaducte de Cinc Ponts des de la seva part superior jo i inferior en Marcel.
Sortint pel camí de Rocafort creuem dos cops el traçat del Sóller i fem front a les espines de les plantes per aproximar-nos al pont. En menys de cinc minuts passa el tren, la foto la podeu veure a tranvia.
Just després tornem a baixar cap a Sóller on agafem el tren cap a Palma anar i tornar. En aquesta tornada trobem la via interceptada per nombroses pedres i rocs estratègicament col.locats per fer mal a l'alçada de Son Caubet; després dediquem la tarda-vespre al tramvia.
Sopem i fem un son amb permís dels mosquits.
Publicat: Dimecres 22/11/2006 19:27
Autor: liniadelRipollés
El tercer dia comença encara més d'hora que el segon per tal d'agafar el "tamagotxi" que surt a les set del matí de Sóller. Just arribar l'automotor fa el desplaçament entre cotxera i via principal, acompanyat per gent de tallers i especialista.
L'ocupació d'aquest tren és alta, ja que pel que sembla no hi ha bus a aquesta hora del dia i tothom, excepte nosaltres que anem amb passi, porta abonament de resident...quina sort anar a treballar en tren històric!
Els treballadors i empresa del Sóller han acordat iniciar els tràmits per tenir la igualtat de drets pel que fa a passis de transport respecte dels seus companys autonòmics.
A Bunyola ens espera en Rigo, un bon company que ens durà a veure línies desmantellades i "provisionalment suspeses" de Mallorca. Una petita incidència al recorregut ens obliga a tornar en taxi cap a Marratxí i d'allà encarem un viatge cap a Sa Pobla, no sense aconseguir abans un curiós permís de fotografies, atès que sóc l'únic ésser a qui increpen per fer fotos a Mallorca.
A les 18:00 aafem l'avió de tornada i la perillosa R10 de Renfe.