Comencen obres millora a les dues estacions a Castelldefels
Publicat: 14 oct. 2008, 20:14
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=215944
Comencen les obres de millora de les dues estacions de Renfe de Castelldefels
Milloraran l’accessibilitat a les andanes i a les instal•lacions
MARI CARME GALLEGO | Castelldefels
Aquesta setmana han començat les obres de millora de les dues estacions de Renfe que presten servei a la ciutat de Castelldefels: Castelldefels Centre i Platja de Castelldefels. Els treballs tenen un pressupost de 2.723.268,57 euros.
Les obres milloraran l'accessibilitat a les dues estacions i a les seves andanes. En tots dos casos es procedirà a tancar la via per incrementar la sensació de seguretat entre els viatgers. El projecte també preveu l'ampliació de les andanes perquè per l'estació puguin passar trens de més capacitat i passarà dels 100 metres actuals als 200 metres.
Les marquesines de l'estació s'ampliaran per donar un major espai cobert als passatgers que esperen el tren a totes les andanes.
Les obres de millora de l'estació de Castelldefels Platja tenen un pressupost de 1.411.074,79 euros. En aquest cas el projecte preveu la construcció de nous accessos i d'un pas inferior de vianants així com l'adequació de l'edifici de viatger i el tancament de l'estació a la que només s'hi podrà accedir després de pagar el bitllet. L'accés a les andanes es farà mitjançant ascensors i rampes de manera que es facilitarà l'accés a persones que tinguin la mobilitat reduïda. El projecte contempla la creació de tres accessos, un entre el nou pas inferior i el vestíbul, un altre a la zona de taquilles i un tercer pròxim al pas de vianants elevant.
La millora de l'estació de Castelldefels Centre compta amb un pressupost de 1.312.193,78 euros. En aquest cas es preveu la creació de tres accessos nous a l'estació i la creació d'un nou pas subterrani per a vianants. Amb l'objectiu de facilitar l'accés als trens està previst pujar el nivell de l'andana de l'estació. També es suprimiran barreres arquitectòniques i a l'edifici de l'estació s'ampliarà la superfície del vestíbul per millorar el pas dels viatgers. A més, quedarà lliure l'actual via morta, que podria ser cedida a l'Ajuntament. Aquest la destinaria a la creació d'un nou espai per a aparcaments de motos i bicicletes.
Comencen les obres de millora de les dues estacions de Renfe de Castelldefels
Milloraran l’accessibilitat a les andanes i a les instal•lacions
MARI CARME GALLEGO | Castelldefels
Aquesta setmana han començat les obres de millora de les dues estacions de Renfe que presten servei a la ciutat de Castelldefels: Castelldefels Centre i Platja de Castelldefels. Els treballs tenen un pressupost de 2.723.268,57 euros.
Les obres milloraran l'accessibilitat a les dues estacions i a les seves andanes. En tots dos casos es procedirà a tancar la via per incrementar la sensació de seguretat entre els viatgers. El projecte també preveu l'ampliació de les andanes perquè per l'estació puguin passar trens de més capacitat i passarà dels 100 metres actuals als 200 metres.
Les marquesines de l'estació s'ampliaran per donar un major espai cobert als passatgers que esperen el tren a totes les andanes.
Les obres de millora de l'estació de Castelldefels Platja tenen un pressupost de 1.411.074,79 euros. En aquest cas el projecte preveu la construcció de nous accessos i d'un pas inferior de vianants així com l'adequació de l'edifici de viatger i el tancament de l'estació a la que només s'hi podrà accedir després de pagar el bitllet. L'accés a les andanes es farà mitjançant ascensors i rampes de manera que es facilitarà l'accés a persones que tinguin la mobilitat reduïda. El projecte contempla la creació de tres accessos, un entre el nou pas inferior i el vestíbul, un altre a la zona de taquilles i un tercer pròxim al pas de vianants elevant.
La millora de l'estació de Castelldefels Centre compta amb un pressupost de 1.312.193,78 euros. En aquest cas es preveu la creació de tres accessos nous a l'estació i la creació d'un nou pas subterrani per a vianants. Amb l'objectiu de facilitar l'accés als trens està previst pujar el nivell de l'andana de l'estació. També es suprimiran barreres arquitectòniques i a l'edifici de l'estació s'ampliarà la superfície del vestíbul per millorar el pas dels viatgers. A més, quedarà lliure l'actual via morta, que podria ser cedida a l'Ajuntament. Aquest la destinaria a la creació d'un nou espai per a aparcaments de motos i bicicletes.