Hola companys,
Ja fa unes setmanes vaig fer el viatge pel Nord d'Itàlia en tren que us comentava a l'inici del post. Us deixo algunes apreciacions:
1. L'Alta Velocitat ( Fleccia Rossa ) té molt bon nivell. Excel·lent. Equiparable als TGV. Trens novíssims, puntualitat i bon servei.
2. Els Regionals ja és una altra cosa. Jo vaig fer Venècia-Verona, Verona-Pàdua, Pàdua-Bologna. L'impuntualitat, almenys en aquelles línies és el pa de cada dia. Retards de 10 a 30 minuts eren freqüents en un 80% dels regionals. Una amiga meva italiana em va confirmar que això és el més freqüent la major part de l'any. Pel que fa al material, vaig viatjar en Regionals de dos pisos, força moders, millors que els rodalies d'aqui de dos pisos. També vaig tenir la sort d'agafar un Regional convencional format per màquina i vagons. Amb una estètica dels anys 70/80, val a dir que els dos trajectes que vaig fer amb ells van ser els millors: seients còmodes, suavitat en arrencades frenades...etc (com els vagons Corail francesos).
3. Les estacions em van sorprendre gratament. Molts serveis, netes i força ben conservades. Almenys Bologna, Pàdua, Venècia, Verona...etc. Les consignes guardades amb personal són d'agraïr, almenys no fa por deixar la maleta en uns armaris perduts en un racó de l'estació. A més, els baixadors i estacions més petits que vaig veure estaven en un estat bastant correcte. Jo vaig baixar a San Bonifacio, una estació d'un poble relativament petit ( 2.000h ) i feia goig. Bar, quiosc, i sobretot: taquilla amb cap d'estació i venda de bitllets els 365 dies l'any.
En definitiva, crec que hi han coses de Trenitalia/Ferrovia dello Stato millors que a Renfe/Adif i coses pitjors... No em decantaria per uns o altres...
👍0👎0