Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3174
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/04/2010 11:38

La Mañana ha escrit:[...]Además, la venta de billetes sólo cubre el 16 por ciento de lo que cuesta mantener la línea.[...]
Al meu entendre, aquest és el problema real. I només es pot atacar des de dos fronts que no són excloents: o es rebaixen costos o s'augmenten els ingressos. Crec que, d'una vegada, cal que la Generalitat operi directament la línia "passant" d'ADIF i de renfe d'una vegada...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Diumenge 02/05/2010 22:52

Deurien posar més trens, sobretot en el tram complet de Lleida a la Pobla, no només 3 combois al dia PER SENTIT, això és inadmisible, almenys que possin 1 tren per sentit cada hora, com al ramal de Manresa i Igualada, sense contar les antigues R50 ni R60



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 03/05/2010 0:52

PoLeTe124 ha escrit:Deurien posar més trens, sobretot en el tram complet de Lleida a la Pobla, no només 3 combois al dia PER SENTIT, això és inadmisible, almenys que possin 1 tren per sentit cada hora, com al ramal de Manresa i Igualada, sense contar les antigues R50 ni R60
Si no vaig errat, el fet que no hi hagi cap via d'apartat entre Balaguer i Tremp (65 minuts de recorregut) impossibilita que entre el pas de dos trens en el mateix sentit hi hagi menys de 2 hores i 15 minuts. Ara bé, firmo ara mateix que hi hagi un tren cada 3 hores (serien 6 al dia), tampoc hi ha demanda per més.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 03/05/2010 10:08

Sagrerenc ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Deurien posar més trens, sobretot en el tram complet de Lleida a la Pobla, no només 3 combois al dia PER SENTIT, això és inadmisible, almenys que possin 1 tren per sentit cada hora, com al ramal de Manresa i Igualada, sense contar les antigues R50 ni R60
Si no vaig errat, el fet que no hi hagi cap via d'apartat entre Balaguer i Tremp (65 minuts de recorregut) impossibilita que entre el pas de dos trens en el mateix sentit hi hagi menys de 2 hores i 15 minuts. Ara bé, firmo ara mateix que hi hagi un tren cada 3 hores (serien 6 al dia), tampoc hi ha demanda per més.
No hi ha demanda per molts motius, freqüència, hores de pas, estacions mal comunicades amb els pobles de l'entorn, mala connexió d'horaris amb els Regionals, etc.
Si s'hi posesin amb serio, la línia podria millorar força.
Posant alguna doble via a alguna estació per permetre un encreuament, això ja seria el minim.
Desprès, posar un servei d'autobús (aprofitant que hi ha l'ATM de Lleida), en el cas que m'ocupa personalment, no aniria pas malament, un servei d'autobus entre Artesa de Segre - Cubells - Camarasa i Sant LLorenç de Montgai, amb una millora dels horaris.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 07/05/2010 21:58

Miquel ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Deurien posar més trens, sobretot en el tram complet de Lleida a la Pobla, no només 3 combois al dia PER SENTIT, això és inadmisible, almenys que possin 1 tren per sentit cada hora, com al ramal de Manresa i Igualada, sense contar les antigues R50 ni R60
Si no vaig errat, el fet que no hi hagi cap via d'apartat entre Balaguer i Tremp (65 minuts de recorregut) impossibilita que entre el pas de dos trens en el mateix sentit hi hagi menys de 2 hores i 15 minuts. Ara bé, firmo ara mateix que hi hagi un tren cada 3 hores (serien 6 al dia), tampoc hi ha demanda per més.
No hi ha demanda per molts motius, freqüència, hores de pas, estacions mal comunicades amb els pobles de l'entorn, mala connexió d'horaris amb els Regionals, etc.
Si s'hi posesin amb serio, la línia podria millorar força.
Posant alguna doble via a alguna estació per permetre un encreuament, això ja seria el minim.
Desprès, posar un servei d'autobús (aprofitant que hi ha l'ATM de Lleida), en el cas que m'ocupa personalment, no aniria pas malament, un servei d'autobus entre Artesa de Segre - Cubells - Camarasa i Sant LLorenç de Montgai, amb una millora dels horaris.
Això és el que dicta el sentit comú i és el camí a fer, però el tema de Manresa i Igualada està precisament en el nom que els poses: "Ramal", quan abans era "Línia". Avui no és pot dir que FGC serveixi de mitjà de transport a Igualada, on ho fa i eficaçment, la Hispano Igualadina. En aquest sentit recomano l'article que a Ferropedia en l'apartat "Artículos firmados" Miquel Llevat analitza en profunditat el tema de la línia d'Igualada.
Tornant a La Pobla, caldrà esperar encara uns quants anys abans de veure resultats, em sembla que un moment especialment interessant serà quan s'acabin, per fi, les obres de la línia de Manresa a Cervera i es pugui establir un règim d'explotació de la mateixa i veure com pot afectar, tant de bò que positivament, a la línia de La Pobla.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 23/05/2010 22:18

Antigament Artesa de Segre tenia taquilles de la companyia del Nord, on es venien bitllets combinats bus/tren cap a nombroses poblacions. De fet, un bitllet edmondson habitual era Artesa de Segre-Barcelona.
Miquel ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Deurien posar més trens, sobretot en el tram complet de Lleida a la Pobla, no només 3 combois al dia PER SENTIT, això és inadmisible, almenys que possin 1 tren per sentit cada hora, com al ramal de Manresa i Igualada, sense contar les antigues R50 ni R60
Si no vaig errat, el fet que no hi hagi cap via d'apartat entre Balaguer i Tremp (65 minuts de recorregut) impossibilita que entre el pas de dos trens en el mateix sentit hi hagi menys de 2 hores i 15 minuts. Ara bé, firmo ara mateix que hi hagi un tren cada 3 hores (serien 6 al dia), tampoc hi ha demanda per més.
No hi ha demanda per molts motius, freqüència, hores de pas, estacions mal comunicades amb els pobles de l'entorn, mala connexió d'horaris amb els Regionals, etc.
Si s'hi posesin amb serio, la línia podria millorar força.
Posant alguna doble via a alguna estació per permetre un encreuament, això ja seria el minim.
Desprès, posar un servei d'autobús (aprofitant que hi ha l'ATM de Lleida), en el cas que m'ocupa personalment, no aniria pas malament, un servei d'autobus entre Artesa de Segre - Cubells - Camarasa i Sant LLorenç de Montgai, amb una millora dels horaris.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 25/05/2010 22:10

A falta de conéixer-ne els detalls, amb motiu del Campionat del Món de Descens en Aigúes Braves a Sort, del 7 al 13 de juny els usuaris que hi assisteixin i hi vagin en tren se'ls farà un descompte del 50% del preu del bitllet.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

aso111
N5
N5
Entrades: 98
Ubicació: Térmens (Lleida)
Contacta:

Entrada Autor: aso111 » Dimarts 15/06/2010 0:00

aquest mati una de les entrades de Térmens estava tancada. el que estaven fen ere arreglar els pasos a nivell :plas :plas :plas :plas

de moment aquest mati estaven traien les fustes i suposo que els faran de alquitra.

ja feia molt temps que aquestes fustes estaven sense cap tipus de subjeccio i cada vegada que pasava un cotxe s'aixecaven perillosament, poden inclus tomba algun vianant si en aquell precis moment pases per alli. a part del soroll que feia el repic de les fustes colpejant el terra



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 09/07/2010 14:15

Segons la premsa, la Generalitat estudia integrar tota la línia de la Pobla dins el STI de l'ATM de Lleida.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 31/07/2010 14:12

Imatge

Ferrocarrils farà un pas elevat a la carretera de Camarasa a Balaguer

• Una actuació que permetrà salvar el pas a nivell sense la necessitat de creuar-ne les vies

Ferrocarrils de la Generalitat ha presentat a l'ajuntament de Balaguer el projecte per a la construcció d'una passarel·la elevada per a vianants que permetrà salvar el pas a nivel de la carretera de Camarasa i facilitar així l'accés pel qual han de passar diàriament els pares i alumnes del centre educatiu Mont-roig. L'actuació compta amb un pressupost de 265.225 i es preveu que les obres s'iniciïn durant aquest últim semestre de l'any.

En aquest sentit, el consistori de Balaguer va sol·licitar l'any passat a la Direcció General de Transport i a Ferrocarrils de la Generalitat l'ampliació provisional del pas a nivell, davant de la petició dels pares del centre educatiu. El col·lectiu dels pares van reclamar un accés digne al centre escolar per evitar creuar les vies del tren, ja que no estava habilitat un pas per als vianants, creant un pas paral·lel o ampliar-ne l'actual.

Ferrocarrils de la Generalitat va descartar l'ampliació del pas a nivell actual i instava a la construcció d'un pas elevat de més de sis metres d'alçada, amb rampes d'accés per a minusvàlids. L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, va manifestar que aquesta opció era inviable pel cost que suposaria, davant de la previsió de suprimir el pas a nivell amb el soterrament de les vies i perquè els vianants no optarien per una passarel·la de sis metres d'alçada per creuar el tram de les vies. Per aquest motiu, el consistori va sol·licitar una ampliació entre barreres protectores de manera provisional fins que s'executessin les obres de soterrament, igual al que hi ha a l'altre pas a nivell del carrer Urgell. Finalment, Ferrocarrils de la Generalitat ha optat per la construcció d'una passarel·la elevada de més de sis metres.

La construcció del centre escolar Mont-roig de Balaguer es va realitzar a la nova zona d'expansió de la carretera de Camarasa sense habilitar abans uns accessos segurs des de la carretera. El centre acull uns 70 alumnes de P3 i P4.

http://www.segre.com/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/07/2010 16:32

Es pot interpretar com a indici que l'absurd soterrament no s'acabarà fent?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 31/07/2010 17:16

Potser no ho facin pel tema dels calers, cosa que ja estaria bé.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 13/08/2010 13:42

L'estació de la Pobla, segellada i amb tanques pel continu vandalisme

• L'ajuntament projecta rehabilitar l'edifici i destinar-lo a usos turístics

L'ajuntament de la Pobla de Segur i Ferrocarrils de la Generalitat s'han vist obligats a tancar el perímetre de l'estació de tren de la localitat i a col·locar pilons davant de la façana principal per evitar els nombrosos actes vandàlics de què és objecte l'edifici i frenar-ne la degradació. Al marge de les conseqüències del vandalisme, que ha deixat l'immoble amb pocs vidres sencers i la façana, deteriorada, l'edifici té elements que es troben en mal estat. Per aquest motiu, el consistori i la Generalitat (la propietària) projecten enderrocar-los i sanejar els de més risc.

Per la seua part, l'alcalde, Lluís Bellera, va explicar aquest dijous que pròximament en retiraran unes cornises laterals que amenacen de desprendre's i rehabilitaran parts de la façana escantellades o amb esquerdes. Va apuntar que l'estació es va tancar inicialment fa més d'un any, encara que recentment han hagut de reforçar-ne el segellament per evitar-hi l'accés des de l'exterior. Tot i així, va afirmar que l'interior de l'edifici es troba en bones condicions.

La primera actuació suposarà l'adequació provisional de l'edifici fins que s'emprengui, va assenyalar Bellera, un projecte de més magnitud destinat a recuperar tota l'estació per a altres usos. En aquest sentit, el primer edil va avançar que estan redactant un projecte que permetrà que l'immoble es destini a activitats turístiques i de promoció de la localitat.

Des del traspàs de la línia de la Pobla a la Generalitat (2005), FGC és el titular tant de la línia com de les estacions. En aquesta localitat, on finalitza el trajecte entre Lleida i el Pallars, els viatgers ja no utilitzen l'estació sinó que compten amb un baixador situat a pocs metres de l'edifici.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... lisme/902/

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 03/09/2010 13:50

El centre d'interpretació del tren, a punt el 2012

El delegat de la Generalitat a Lleida, Miquel Pueyo, va visitar ahir les obres del Centre d'Interpretació del Ferrocarril de Cellers, a l'antic moll de càrrega de l'estació de tren de Cellers-Llimiana, i va explicar que serà "l'entrada nord al Montsec i es posarà en marxa a mitjans del 2012". Actualment s'hi porten a terme els primers treballs d'adequació i neteja de l'entorn i ahir van començar a retirar teules de l'antiga estació. Aquestes teules seran reposades al nou edifici. La Generalitat finançarà aquest equipament amb 469.175 euros, més de la meitat del pressupost. L'alcalde de Castell de Mur, Josep Castells, va dir que el projecte ajudarà a dinamitzar el Pallars Jussà.

D'altra banda, el subdelegat del Govern, José Ángel Flores, va visitar ahir les salines de Vilanova de la Sal, datades del segle XI, i que són objecte d'un projecte de restauració i recuperació. Flores va aprofitar una visita a diversos municipis de la Noguera per inaugurar el carrer de la Vall de les Avellanes i Santa Linya, finançat amb fons de l'Estat, i va visitar la millora del nucli urbà. A la zona, el Govern ha invertit 190.000 euros en diverses obres.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... t-el-2012/

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/09/2010 15:01

Algú de Lleida que hi pugui anar?

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=25626

El conseller Nadal presentarà demà el projecte d'integració ferroviària d'FGC a Balaguer

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, presentarà demà dijous, 9 de setembre, el projecte d'integració ferroviària d'FGC a Balaguer.
A l'acte també hi participarà l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà.
La presentació tindrà lloc, 12.30 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament de Balaguer ( Pl.Mercadal, 1)


09-09-2010 12:30 | Ajuntament de Balaguer (Pl.Mercadal, 1) | Balaguer (Noguera) | Lleida
Presentació del projecte integral d’integració ferroviària d’FGC



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/09/2010 15:10

80 milions que hem de pagar tots els catalans per perpetrar aquesta rucada? Hi ha obres necessàries de debò en aquest país, no aquest caprici del lobby (del) totxo.

Evidentment, el conseller, que no falti enlloc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/09/2010 15:11

I el desdoblament de la R3, quan costaria? Perquè al menys un trosset, amb 80 milions, alguna cosa es podria fer...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 09/09/2010 8:08

Espero que finalment la "integració" del ferrocarril a Balaguer no sigui soterrar-lo sinó només d'adequar els entorns i prou perquè si no serà patètic que pretenguin invertir tants diners en un lloc amb només 2 passos a nivell, pocs trens al dia i especialment ara que no hi ha diners!



xaviu
N2
N2
Entrades: 17
Ubicació: Molins de Rei / Balaguer

Entrada Autor: xaviu » Dijous 09/09/2010 9:05

Segons avança el diari Segre...
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... a-inpacsa/

No hi haurà soterrament, pero si traslladen l'estació d'on està actualment encara serà pitjor, ja que ara està prop del centre de la ciutat i si la traslladen quedarà fora de la ciutat, i per tant la gent no anirà a buscar el tren fins allí i perdrà viatgers.

Personalmente crec que sería molt millor integrar la vía actual en l'entorn com un tramvia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/09/2010 9:12

xaviu ha escrit:Personalmente crec que sería molt millor integrar la vía actual en l'entorn com un tramvia.
El tren ja és prou lent en comparació amb el vehicle privat perquè li posem més traves. Tot el que sigui dificultar-ne l'accés i l'agilitat, és llençar els diners inútilment o actuar de molt mala fe.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”