Renfe445 ha escrit:Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
wefer ha escrit:Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
Renfe445 ha escrit:wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica.
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
oriolp13 ha escrit:Renfe445 ha escrit:wefer ha escrit:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica.
wefer ha escrit:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).
A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).
Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes.
Renfe451 ha escrit:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet.
trensmat ha escrit::o En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas.
Torna a: Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant