FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
hola04
N3
N3
Entrades: 24
Ubicació: Gavá (R2)

Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: hola04 » Dijous 16/05/2019 15:32

Aquesta línia la veig descuidada i amb alguns traçats corbs que podríen ser rectes, per quan nous trens? Per quan el desdoblament de la línia de Manresa i Igualada? FGC cuida molt la línia del Vallés y aquesta molt poca. (Es la meva sensació)



Miquel
Administrador
Entrades: 4076
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 16/05/2019 18:40

Home, les 213 més antigues només tenen 20 anyets :)

Per la resta de coses, algun dia. Ara per ara només hi ha la prolongació de L8 dins Barcelona i de la resta no se sap res, ni crec que se sàpiga en anys. :|


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1143
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 16/05/2019 18:41

hola04 ha escrit:Aquesta línia la veig descuidada i amb alguns traçats corbs que podríen ser rectes, per quan nous trens? Per quan el desdoblament de la línia de Manresa i Igualada? FGC cuida molt la línia del Vallés y aquesta molt poca. (Es la meva sensació)
Tienes una sensación equivocada, el problema es el tiempo de viaje, inversiones se hacen y por ejemplo esta linea no tiene el problema de capacidad de la B-V ya que tranquilamente como se ha echo toda la vida pueden circular trenes de dobles de 6 coches en total, sin quedarse fuera de andenes.

Sobre retocar algunas curvas pues tienes razón y piensa que ya se hizo en algunos tramos de Martorell a Igualada, pero se podria hacer algo, ganancias pocas tambien te lo digo, pero podrian mejorar algunas zonas.

La B-V es la niña bonita eso no te lo voy a negar pero claro el volumen de pasajeros de una y otra es muy diferente.

Sobre desdoblamientos, bueno se podria pero no creo que sea necesario al 100%.

Sobre trenes nuevos, que quieres que te diga los actuales son de 1998 los mas antiguos y la ampliación de material que llego despues hace que el parque motor actual no sea tan viejo lo más antiguo tiene 20 años, tranquilamente pueden llegar a los 30 años y las 213 no son tan malos trenes para cambiarlos, pero vamos que si nos hemos vuelto tan pijos que se cambien cada 10 años, total los 3000 MAN con reforma incluida estuvieron 33 años en servicio.

Investiga un poco y mira el trazado de Barcelona a Sant Boi como estaba antes del soterramiento y de como han cambiado las estaciones del 1996 a la actualidad en el tramo de Martorell a Igualada, ya ni te cuento del desdoblamiento de Martorell a Sant Boi.
Saludos.



AntiATO
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: AntiATO » Dilluns 01/07/2019 1:46

bigcoaster ha escrit:Bé, jo penso que sense tocar la infraestructura encara hi ha molt marge de millora. Ja feia temps que em rumiava pel cap i finalment m'he decidit a fer una proposta d'horaris per la línia Llobregat Anoia.

Hi hauria 3 tipus de serveis: Locals (metro L8), Suburbans (S3, S4, S8) i ràpids (R5, R50, R6, R60). Desapareix la S9, i passa a ser S3, però hi ha la possibilitat de ser perllongat a Quatre Camins quan es vulgui.

Els horaris que proposo donarien els intervals de pas següents:
- Entre Plaça Espanya i Molí Nou: 2-3 minuts. Mitjana de 2,4 minuts. Excepte a les estacions de Magòria, Gornal, Almeda i Cornellà, on seria de: 2-5 minuts. Mitjana de 2,5 minuts
- Entre Molí Nou i Can Ros: 1-6 minuts. Mitjana de 4 minuts. Excepte a les estacions de Colònia Güell i Sta. Coloma de Cervelló, on seria de: 12 min. Menció especial per Sant Vicenç dels horts, on hi pararien els serveis ràpids, i per tant, l'interval de pas seria de: 1-5 minuts. Mitjana de 3 minuts.
- Entre Can Ros i Martorell Central: 5-7 minuts. Mitjana de 6 minuts.
- Més enllà no ho he calculat per dos motius, perquè el tram que limita la capacitat és el Bcn-Martorell, i perquè hi ha trams de via única.

Bé, primer de tot, termòmetre de la línia, i després els horaris en format "cru" i en gràfica on es poden veure bé els avançaments. A la taula els avançaments estan senyalats en groc. Els horaris estan fets per franges de 12 minuts. He fet dues franges, per veure com queda l'horari més complet. Per tant, el que veureu, està fet per una franja de 24 minuts, en hora punta presumiblement.
termòmetre FGC llobregat-anoia amb nous horaris.png
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge 2.png
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge.png
No està gens malament, però no t'hi escarrassis, els avançaments a FGC estan prohibits i això no canviarà. I per fer avançaments a L'Hospitalet s'ha de canviar la senyalització i la manera d'entendre del "ferrocarril" que tenen... Com per exemple esperar a obrir el senyal d'entrada a L'Hospitalet fins que el tren que entra a les desviades no estigui parat i passi una estona (diferímetres) i així amb tota mena d'avançaments. Ara per ara l'única estació on es poden fer avançaments decents es a Quatre Camins, ja que es va dissenyar per a això mateix. La direcció d'FGC està mes per posar trens tramvies de Martorell a Igualada i Manresa i molts trens de Martorell a Barcelona perque es lo que "demanen els alcaldes". Tota proposta amb un cert raonament ferroviari, FGC sempre el rebutjarà perque els que manen tenen una visió de Metro a tot el que toquen.
Esperem que no agafin mai Rodalies...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 31/07/2019 17:16

AntiATO ha escrit: No està gens malament, però no t'hi escarrassis, els avançaments a FGC estan prohibits i això no canviarà.
Si que es cert que les infraestructures d'FGC no tenen avançaments... però sí que tenen la infraestructura i haurien d'aprofitar-la, almenys en el Llobregat-Anoia perquè el Barcelona-Vallès els avançaments fer-los allà no es possible. Però que estiguin prohibits exageres en aquest aspecte.
AntiATO ha escrit:I per fer avançaments a L'Hospitalet s'ha de canviar la senyalització i la manera d'entendre del "ferrocarril" que tenen... Com per exemple esperar a obrir el senyal d'entrada a L'Hospitalet fins que el tren que entra a les desviades no estigui parat i passi una estona (diferímetres) i així amb tota mena d'avançaments.
L'Hospitalet - Av. Carrilet és la segona estació amb més passatgers després de Pl. Espanya, aquesta estació ha de fer parar a tots els serveis degut a la seva importància.
AntiATO ha escrit:Ara per ara l'única estació on es poden fer avançaments decents es a Quatre Camins, ja que es va dissenyar per a això mateix.
Totalment, Quatre Camins hauria de fer avançaments als R5/R50 i R6/R60... No entenc perquè els R5 i R6 fan parar a quasi totes les estacions quan podria fer aquest treball els suburbans, i per evitar perdre les freqüències bé podrien fer més horaris de pas pels suburbans, com la S4.
AntiATO ha escrit:La direcció d'FGC està mes per posar trens tramvies de Martorell a Igualada i Manresa i molts trens de Martorell a Barcelona perque es lo que "demanen els alcaldes". Tota proposta amb un cert raonament ferroviari, FGC sempre el rebutjarà perque els que manen tenen una visió de Metro a tot el que toquen.
Esperem que no agafin mai Rodalies...
Aquí estàs en fora de lloc, primer perquè malgrat que la Generalitat l'hagi pifiat en alguns aspectes d'infraestructura... ha fet millor treball del que el Govern Central faria amb qüestió de serveis ferroviaris, t'he de recordar que quan la Generalitat va agafar el control de la Llobregat Anoia estava a punt d'ésser un servei a punt de desaperèixer a passar a ser un dels suposats millors trens suburbans d'Europa?? Les infraestructures que tenim com qualsevol ésser humà no són perfectes, però vaja, jo veig uns percentatges més de possibilitats de que la Gene faci un millor treball per Rodalies que el Govern Central.

I segon, Rodalies i FGC són serveis ferroviaris molt diferents i amb funcions diferents, la xarxa del Carrilet i la del Metro del Vallès funcionen com a tren suburbà mentre que Rodalies és exactament, doncs això, un tren de rodalia. Sí que és cert que els noms de Metro del Vallès i del Baix Llobregat sonen absurd per vendre com si fos un metro, i que no s'aprofita els avançaments al Llobregat - Anoia quan té la infraestructura adaptada per fer-ho, però si us plau... no cal ser agressiu.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 01/08/2019 11:46

Volia reflotar les propostes sobre aquesta xarxa... jo com usuari d'FGC habitual he de dir que no he tingut problemes en anar amb el Carrilet, i agraeixo els bons serveis que té i la seva puntualitat, ara bé, crec que fa falta fer avançaments o fer que els serveis ràpids com els casos de la R5 i R6 facin menys parades pel tram de Martorell-Barcelona en les estacions amb més demanda... Principalment es podria seguir amb la idea de Metro i com és estructurat el Carrilet, però fent parar a les estacions amb més demanda/relació i amb les que tinguin intercanviadors... A més es podria donar la oportunitat de donar més freqüències a la L8 i a les línies suburbanes per les parades que no pararien els R5/R6 (com el cas de la S4)... No sé si m'explico amb claretat.

La idea on les estacions podrien parar els R5/R6 podrien ser aquestes:
Pel tram de Pl.Espanya-Molí Nou: Totes excepte Magòria i Molí Nou... En aquell tram és on compta amb més nombre de viatgers efectuats per estacions d’origen.
Pel tram de Molí Nou-Can Ros: Para a Sant Vicenç dels Horts... Cert que en el passat els semidirectes i els ràpids no paraven allà, però el municipi ha anant evolucionant i creixent... a més que compta amb un nombre aproximat de viatgers aquesta estació i Sant Andreu de la Barca.
Pel tram de Can Ros-Martorell Enllaç: Para a Sant Andreu de la Barca, Martorell Central, Martorell Enllaç.
FGC.png
FGC.png (148.89 KiB) Visualitzat 2514 cops
El termòmetre pot quedar així... Els S9 podrien despararèixer, però no descarto que els S3 puguin acabar a Quatre Camins o que alguns acabin allà o els tres serveis que fa actualment amb la nomenclatura S3... Els R50 i R60 actuals també desparèixen i es queden amb els R5 i R6 proposats, tot i que tampoc descarto recuperar els antics ramals R50 i R60 Manresa/Igualada - Martorell Central
Captura de pantalla 2019-08-02 13.40.04.png
Captura de pantalla 2019-08-02 13.40.04.png (81.5 KiB) Visualitzat 2481 cops
I aquí la proposta d'horaris de les sortides de Pl.Espanya (almenys en dies feiners)... [És la primera vegada que faig això, si m'he equivocat al escriure algún nombre ho sento :D :martell1]
El que podrien fer és aprofitar les vies desviades d'Hospitalet, Sant Boi i a Quatre Camins per no afectar el servei dels suburbans i per permetre avançaments...


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22646
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/08/2019 10:04




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22646
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 16/08/2019 10:06




AntiATO
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: AntiATO » Dimecres 21/08/2019 1:13

Carlos González ha escrit:
AntiATO ha escrit: No està gens malament, però no t'hi escarrassis, els avançaments a FGC estan prohibits i això no canviarà.
Si que es cert que les infraestructures d'FGC no tenen avançaments... però sí que tenen la infraestructura i haurien d'aprofitar-la, almenys en el Llobregat-Anoia perquè el Barcelona-Vallès els avançaments fer-los allà no es possible. Però que estiguin prohibits exageres en aquest aspecte.
AntiATO ha escrit:I per fer avançaments a L'Hospitalet s'ha de canviar la senyalització i la manera d'entendre del "ferrocarril" que tenen... Com per exemple esperar a obrir el senyal d'entrada a L'Hospitalet fins que el tren que entra a les desviades no estigui parat i passi una estona (diferímetres) i així amb tota mena d'avançaments.
L'Hospitalet - Av. Carrilet és la segona estació amb més passatgers després de Pl. Espanya, aquesta estació ha de fer parar a tots els serveis degut a la seva importància.
AntiATO ha escrit:Ara per ara l'única estació on es poden fer avançaments decents es a Quatre Camins, ja que es va dissenyar per a això mateix.
Totalment, Quatre Camins hauria de fer avançaments als R5/R50 i R6/R60... No entenc perquè els R5 i R6 fan parar a quasi totes les estacions quan podria fer aquest treball els suburbans, i per evitar perdre les freqüències bé podrien fer més horaris de pas pels suburbans, com la S4.
AntiATO ha escrit:La direcció d'FGC està mes per posar trens tramvies de Martorell a Igualada i Manresa i molts trens de Martorell a Barcelona perque es lo que "demanen els alcaldes". Tota proposta amb un cert raonament ferroviari, FGC sempre el rebutjarà perque els que manen tenen una visió de Metro a tot el que toquen.
Esperem que no agafin mai Rodalies...
Aquí estàs en fora de lloc, primer perquè malgrat que la Generalitat l'hagi pifiat en alguns aspectes d'infraestructura... ha fet millor treball del que el Govern Central faria amb qüestió de serveis ferroviaris, t'he de recordar que quan la Generalitat va agafar el control de la Llobregat Anoia estava a punt d'ésser un servei a punt de desaperèixer a passar a ser un dels suposats millors trens suburbans d'Europa?? Les infraestructures que tenim com qualsevol ésser humà no són perfectes, però vaja, jo veig uns percentatges més de possibilitats de que la Gene faci un millor treball per Rodalies que el Govern Central.

I segon, Rodalies i FGC són serveis ferroviaris molt diferents i amb funcions diferents, la xarxa del Carrilet i la del Metro del Vallès funcionen com a tren suburbà mentre que Rodalies és exactament, doncs això, un tren de rodalia. Sí que és cert que els noms de Metro del Vallès i del Baix Llobregat sonen absurd per vendre com si fos un metro, i que no s'aprofita els avançaments al Llobregat - Anoia quan té la infraestructura adaptada per fer-ho, però si us plau... no cal ser agressiu.
No estic gens fora de lloc. Sé molt bé el que em dic.
I sí, a FGC està prohibit fer avançaments.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1143
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 21/08/2019 20:26

Buenas,

La idea del Tren Tranvia esta pensada para el Ramal de Igualada pero en clave electoral, nunca van a hacer eso por que aunque no lo creais los Alcaldes de la zona no lo van a permitir, tienen otra vision del tren pero ya os digo Yo que no es la de hacer un Tranvia por sus calles.

A nadie le gusta que le quiten Trenes, pero si un tren para en todas y otro es semidirecto aqui nadie se quejara.

Recordar lo que era el R60, era un tren Igualada Martorell - Martorell Igualada.

La primera vez que se puso era para hacer 1 tren cada hora a barcelona un R6 Igualada Plaça Espanya y el R60 Igualada Martorell con cambio al R5 Semidirecto.
La segunda vez fue R60 Igualada martorell y cambio al S8 Martorell Plaça Espanya PARANDO en TODAS!!!!!!!!!

Los alcaldes y los habitantes nos quejamos y ese R60 se suprimio y volvio a ser R6.

Con eso entenderies que ningun alcalde de la zona le va a interesar un Tren Tranvia que pararia más y seria todavia mas lento, eso es inaceptable.

El nuevo R60 nace de un estudio alternativo de la asociacion dels amics del Tren d'Igualada, que se realizo con permiso de FGC para restablecer semidirectos como antaño para ganar tiempo y de aquel estudio FGC lo adapto y creo los actuales R60.

Para finalizar y como opcion de futuro, la cambra de Comerç de Barcelona hizo un estudio para convertir la linea en una plataforma para trolebuses o autocares, asi que imaginaros y creerme que antes de meter un tranvia serian capaces de hacer lo de los autocares por plataforma reservada.
Saludos.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N6
N6
Entrades: 294

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 23/08/2019 16:35

Aquí va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages

Línies LL-A

L8 - Gràcia - Molí Nou
S3 - Gràcia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada

Línies TramBages

TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga

Noves infraestructures necessàries

- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Gràcia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova línia tramviària Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- Rehabilitació i electrificació dels actuals ramals de Súria i Sallent (PDI 2011-2020)
- Ampliació del ramal de Súria fins a Solsona
- Reobertura de la línia Sallent - Olvan/Berga

Consideracions

- No contemplo cap variant ràpida de Sant Boi a Zona Universitària com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis ràpids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura Línia Orbital Ferroviària i els serveis ràpids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa només porto dues línies a Gràcia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerís.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola línia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis ràpids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessàries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de caràcter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Gràcia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
Fitxers adjunts
fgcanoia.pdf
Proposta FGC LL-A + TramBages
(56.54 KiB) S’ha baixat 84 vegades



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1143
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 24/08/2019 13:54

Buenas,
Robertotlh,
Sobre hacer llegar el tren al hospital de Igualada, lo siento pero no se va a hacer, como tampoco se va a hacer una conexion desde Sant guim de Freixenet a Igualada ni a martorell en via Iberica o internacional.
El año 2014 que es una actualizacion de algo que saben los politicos que es ciencia ficcion ferroviaria?

Tened claro que en Igualada si se soterra algo sera hasta la calle lleida y para hacer maniobras, eso si colocan la estacion al lado de la actual, si la hacen justo antes del pso a nivel pues ni soterramiento.

Estudios de variantes y suavizar trazado hay unos cuantos realizados pero desde la rectificacion de los años 80 no se ha vuelto a tocar nada y las ganancias segun esos estudios son tan pocos que no creo que toquen nada del trazado actual por el momento.

No es que sea negativo pero es que electoralmente esta linea da muy pocos votos y eso cuenta mucho para los que tiran adelante las obras publicas, el politico no regala nada.

la LL-A con la ampliacion a Gracia si es que se hace en el tiempo que dicen, sumarle algun año de retraso por que es FGC y lo suele hacer, pues con esta obra ya tienen para años de no volver a hacer nada.
Saludos.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/01/2020 12:59

Ja en alguna ocasió s'ha parlat, però volia mostrar com podria ser aquesta idea pels R6 de cara a la millora de la connectivitat de la comarca d'Anoia i el trànsit entre aquesta comarca amb Barcelona.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 25918&z=12

Obviant el fet que cal que els R5/R6 han de fer menys parades, els R6 compten amb corves tancades en les quals fan que el trajecte sigui més llarg i els temps de viatge siguin els que són, penso que tard o d'hora s'hauria de pensar en fer variants en alguns recorreguts per fer que els recorreguts amb el tren siguin els més rectes posibles i alhora es guanya millor temps de trajecte.

Els trajectes on proposaria fer noves variants per la R6 serien començant pel trajecte Igualada-Vilanova, on es proposava soterrar-la i he inclós dues opcions si a Igualada es perllongués o bé cap a l'antiga estació de la Plaça Catalunya d'Igualada, o bé fins a l'Hospital d'Igualada, pel trajecte Vilanova del Camí-La Pobla de Claramunt, pel trajecte Capellades-Vallbona, i pel trajecte La Beguda-Sant Esteve Sesrovires. (PD: No descartaria construir un nou baixador entre Piera i Masquefa que seria Can Bonastre)

També de cara a després d'això i quan l'Eix Transversal Ferroviari sigui una realitat, he dibuixat una idea dels trajectes de la R60 fent que com es salten les parades de La Beguda, Can Parellada, que es saltin també a Vallbona i Capellades i fer un altre variant entre Piera-Vilanova del Camí. Evidentment són idees de cara al futur sobre aquest ramal, però tot i així, FGC hauria de tenir en compte maneres de millorar la connectivitat de la R6 per garantir el seu transport públic i que no faci gran competència amb els Hispano Igualadina i el cotxe en sí i que s'hauria de complementar aquests transports.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

torres997
N5
N5
Entrades: 158

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 07/01/2020 13:14

robertotlh ha escrit:
Divendres 23/08/2019 16:35
Aquí va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages

Línies LL-A

L8 - Gràcia - Molí Nou
S3 - Gràcia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada

Línies TramBages

TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga

Noves infraestructures necessàries

- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Gràcia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova línia tramviària Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- Rehabilitació i electrificació dels actuals ramals de Súria i Sallent (PDI 2011-2020)
- Ampliació del ramal de Súria fins a Solsona
- Reobertura de la línia Sallent - Olvan/Berga

Consideracions

- No contemplo cap variant ràpida de Sant Boi a Zona Universitària com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis ràpids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura Línia Orbital Ferroviària i els serveis ràpids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa només porto dues línies a Gràcia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerís.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola línia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis ràpids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessàries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de caràcter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Gràcia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
Molt interessant, dues preguntes:
L'estació de Sant Esteve de les Roures t'has equivocat o és fet expressament :D
L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1143
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 07/01/2020 19:14

torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.



torres997
N5
N5
Entrades: 158

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 08/01/2020 0:47

ortegote ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 19:14
torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.
Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

AntiATO
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: AntiATO » Dimecres 08/01/2020 3:52

torres997 ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 0:47
ortegote ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 19:14
torres997 ha escrit:
Dimarts 07/01/2020 13:14

L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?

En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Buenas,

Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.

La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.

Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.

Saludos.
Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!
Aviam, anem per passes.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1592
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 08/01/2020 18:59

Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.

Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3836
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 08/01/2020 19:22

Carlos González ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 18:59
Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.

Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?
Jo el que penso és simplificar els serveis: regional express a Manresa i a Igualada, rodalies a Martorell i el L 8.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1143
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimecres 08/01/2020 19:29

AntiATO ha escrit:
Dimecres 08/01/2020 3:52
[
Aviam, anem per passes.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?
[/quote]

Buenas,
Ya digo que era esperpentico y si vi fotos con el viaducto puesto y su pendiente y su altura.

No me invento nada salio en prensa y la generalitat lo avalaba, como digo era salvaje y al final no lo hicieron.

Que FGC y la Generalitat tienen estudios bizarros para la linea es historico, hasta la camara de comercio de Barcelona hizo un estudio para eliminar la via y usar la plataforma con Autobuses, no vehiculos privados solo autobuses.

Soterramientos cuantos proyectos quieres que te explique? Estación antes del paso a nivel, hasta hacer Termino a Vilanova del Cami y asi eliminar el paso a nivel de Igualada o hacer llegar el tren al Aerodromo de Odena, Hacer un Mercancias al Espelt (Barrio de Odena) por la supuesta compra de terrenos por parte de Nissan y algunas cosas más, como el render del soterramiento de la estación de Igualada con unas bonitas chimeneas de Central Nuclear al fondo.
Saludos.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”