Series 1000 inspirades per unitats DB?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografĂ­as, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Membre des de: 03 maig 2005, 04:47
UbicaciĂł: Badalona

Series 1000 inspirades per unitats DB?

Entrada Autor: Vox »

Nota de l'administraciĂł: fil resultant de la combinaciĂł dels temes Series 1000 inspirades per unitats DB?i Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro


Hola,

Ahir vaig decidir entrar altre cop (feia setmanes que no hi donava una ullada) a la web de'n wefer i la de Trenscat i a la primera vaig llegir que les Serie 1000 arrivades al 1970 (en vaixell!) estaven inspirades en unitats de la DB alemanya, les 624 o alguna cosa aixĂ­.

I em va recordar un catàleg que tinc, de l'empresa de maquetes de tren ROCCO (un pel mes currada que Ibertren, que ara tenen unes Suisses PRECIOSES!!), de l'any 1985, on sortien tres trens idèntics (un vermell, un taronja i un blau) i recordo que de petit vaig pensar "coi, si son clavats al metro de la L4!) (llavors la L5 no la coneixia gens). I encara que no se on tinc aquell catàleg, se que eren DB.

Teniu alguna foto de les DB originals? encara circulen?

Vox


Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5813
Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
UbicaciĂł: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus »

DB 624
Imatge

Imagino que encara circulen, perquè les fotos següents són d'una notícia del 6 de gener passat, a Szczecin (nord-oest de Polònia). Si algú sap alemany...: http://www.bahn-in-pommern.de/aktuell/050106.htm
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge[/url]


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Vox
N8
N8
Entrades: 1263
Membre des de: 03 maig 2005, 04:47
UbicaciĂł: Badalona

Entrada Autor: Vox »

Si! es aquest, grĂ cies!

Sembla més un rodalies que no pas un metro, no?

Vox


marcel
N7
N7
Entrades: 399
Membre des de: 02 maig 2005, 18:35

Entrada Autor: marcel »

aixo es un tren regional : "Regionalbahn" l'alemany es complicat pero fins aqui arribem.

El que no entenc es com s'han inspirat el un regional per crear unes unitats de metro.Aquestes unitats deuen ser molt bones...


Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381
Membre des de: 04 maig 2005, 00:13

Entrada Autor: Mortadel·lo »

doncs a part de tenir vidres corbats, no veig jo la similitud :x


Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: El LLOP »

Nota de l'administraciĂł: fil procedent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=8024
victorcasta ha escrit:
sortrens ha escrit:

Un Catalunya Exprés a màxima velocitat (en servei Mitja distància sense parar a cap estació) i Una unitat sèrie 5000 o 9000 del Metro (en servei sense parar a cap estació de qualsevol linia del metro de Barcelona) quina corre més? Son més potents les unitats Catalunya Exprés de Renfe o del Metro?

Un Catalunya Exprés té velocitats màximes de 140 o 160 km/h, depenent de les unitats, i un tren de la sèrie 5000 i 9000 té una velocitat màxima de 80 km/h. Així que fes números...
només una puntualització: tots els trens del FCMB (incluits els 1000's) estan limitats, uns electrònicament i els altres elèctricament, als 70-90 km/h per raons tècniques com poden ser esforç de les subcentrals, comoditat del passatge, i sobretot infraestructura (vibracions, gàlib de túnels, etc). Quan van fer les proves dels 2100 (tram Pubilla-Badal via 1) li vaig preguntar a un operari a quina velocitat podria anar el tren i em va comentar que podria sostenir sense dificultat els 110 km/h. De fet la prova consistia en comprovar si el sistema de seguretat funcionava correctament: sortiem de Pubilla Cases amb el manipulador de velocitat a tope, a la baixada de Collblanc el tren es posava a 90 km/h i el sistema actuava frenant el tren fins el 65/70. També he de dir que passar per l'agulla de Collblanc-Badal (de punta) a 80 km/h es una sensació molt desagradable. Vaig voler fer la prova amb un 1000: el sistema de seguretat del tren va frenar-lo als 82 km/h. Aixó si: al dia següent, el tren va haver d'anar a tornejat de rodes perquè va quedar "cuadrat" i el nus del meu estòmac encara va tardar més en desaparèixer.

pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

Re: Pregunta Friki: "ComparaciĂł Trens i Metros"...

Entrada Autor: metring »

El LLOP ha escrit: pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
Em sonava d'haver-ho sentit, però no coneixia tota la història, molt interessant!! Ara a veure si trobo per internet foto.


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)

1000 per a rodalia a Àustria?

Entrada Autor: Guigui »

El LLOP ha escrit:pd: el 1000 va ser concebut originalment com a tren de rodalies i així va circular per Austria (un cop vaig veure un foto, però li vaig pedre la pista), per aixó portava les resistències de tracció a sota del cotxe i no a sobre com és normal als trens del Metro.
I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.


a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Re: 1000 per a rodalia a Àustria?

Entrada Autor: El LLOP »

Guigui ha escrit:I les portes estaven a la mateixa alçada que els 1000? Amb el nivell que tenien les andanes a Àustria als anys 70, em costa molt de creure...

A més, és l'època on l'ÖBB començava a comprar cotxes d'una llargada no inferior a 20 metres, si cal atenir-se als models que han circulat per l'S-Bahn d'aleshores ençà.
a veure, puntualitzo, que li treieu punta a tot. El 1000 està basat (exteriorment son molt similars) en un model de rodalies que circulava per Àustria pels 60. Desconec la configuració de la caixa, però l'aspecte exterior, repeteixo, es quasi igual. :ok


Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)

Sèrie 4030?

Entrada Autor: Guigui »

No et referiràs a aquesta sèrie? És la 4030, la primera que va circular a la Schnellbahn vienesa, el 1962.


a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Re: Pregunta Friki: "ComparaciĂł Trens i Metros"...

Entrada Autor: El LLOP »

No, no es aquest. Era com un 1000 pero "en blanc i negre". M'explico. Un 1000 com hagués estat en els anys 60 però molt, molt semblant al nostre 1000.


Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1371
Membre des de: 09 juny 2006, 20:57
UbicaciĂł: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Re: Pregunta Friki: "ComparaciĂł Trens i Metros"...

Entrada Autor: aim »

He estat buscant una mica per Railfaneurope i el més semblant a un 1000 que he trobat és això: http://www.railfaneurope.net/pix/at/die ... 01_Str.jpg

És semblant al que ha posat abans en Guigui però dièsel.
aim l’ha editat per darrera vegada el dia: 12 set. 2008, 08:15, en total s’ha editat 1 vegada.


Instagram: Ferrocarril | AviaciĂł
Youtube: Ferrocarril
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Re: Pregunta Friki: "ComparaciĂł Trens i Metros"...

Entrada Autor: El LLOP »

eeeppp!!! Si no es aquest, s'hi asembla molt. :ok


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

Re: Pregunta Friki: "ComparaciĂł Trens i Metros"...

Entrada Autor: metring »

Cert, aquest s'assembla moltĂ­ssim!!!!!! :o


ping
N5
N5
Entrades: 130
Membre des de: 19 ago. 2008, 22:08

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: ping »

... un tren diesel?


Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: El LLOP »

ping ha escrit:... un tren diesel?
tĂ­tol del post: "Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro".

pd. grĂ cies per obrir aquest fil Metring


Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Membre des de: 04 abr. 2006, 18:34
UbicaciĂł: esperant via lliure

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: El LLOP »

també s'asembla moltíssim però el de 'AIM al meu entendre, s'assembla més. Ara que potser estan tots relacionats.


ping
N5
N5
Entrades: 130
Membre des de: 19 ago. 2008, 22:08

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: ping »

Son diseny MAN no? Confirmeu-lo, perque tinc posibilitat d'investigar-ne.


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

Re: Trens en els que es van inspirar els 1000 del metro

Entrada Autor: metring »

Ara mateix els junto. Merci!!!

A El LLOP: de res, tot i que ara hem vist que ja se'n havia parlat fa anys, per això juntaré els dos fils, el que diu en Molrtadel·lo, i aquest.


Respon

Torna a “Història del transport”