Serveis nocturns a Europa
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Portbou recuperarĂ el tren de nit diari a ParĂs i arribarĂ mĂ©s aviat
Això permetrà una circulació dià ria per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments i es millorarà la seguretat
El tren de nit que unia Portbou amb ParĂs, i que el desembre del 2016 es va suspendre, tornarĂ a circular diĂ riament a partir del 2019, almenys fins al 2020. El vicepresident de Transports del Consell Regional d’OccitĂ nia, Jean-Luc Gibelin, ho va anunciar divendres a Montpeller. MĂ©s concretament, va explicar que les destinacions nocturnes de la Tor de Querol-Portbou i RodĂ©s-Tolosa es tornaran a separar fins que es renegociĂŻ la convenciĂł de trens d’equilibri del territori, previsiblement l’any 2020.
Això permetrà una circulació dià ria per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments, i es millorarà la seguretat.
El tancament de la lĂnia, el desembre del 2016, va provocar una allau de mobilitzacions i crĂtiques ciutadanes. I d’aleshores ençà nomĂ©s s’havia reactivat durant l’estiu.
http://www.horanova.cat/portbou-recuper ... mes-aviat/
Això permetrà una circulació dià ria per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments i es millorarà la seguretat
El tren de nit que unia Portbou amb ParĂs, i que el desembre del 2016 es va suspendre, tornarĂ a circular diĂ riament a partir del 2019, almenys fins al 2020. El vicepresident de Transports del Consell Regional d’OccitĂ nia, Jean-Luc Gibelin, ho va anunciar divendres a Montpeller. MĂ©s concretament, va explicar que les destinacions nocturnes de la Tor de Querol-Portbou i RodĂ©s-Tolosa es tornaran a separar fins que es renegociĂŻ la convenciĂł de trens d’equilibri del territori, previsiblement l’any 2020.
Això permetrà una circulació dià ria per Portbou, i també que s’oferiran més places, s’optimitzaran els horaris i els trens arribaran més aviat, s’inclourà una parada a Narbona, s’optimitzaran els transbordaments, i es millorarà la seguretat.
El tancament de la lĂnia, el desembre del 2016, va provocar una allau de mobilitzacions i crĂtiques ciutadanes. I d’aleshores ençà nomĂ©s s’havia reactivat durant l’estiu.
http://www.horanova.cat/portbou-recuper ... mes-aviat/
Salvem l'Estació de França!
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
La SNCF posa fi a l'AutoTrain
SNCF posarà fi al seu servei històric i desenvoluparà noves ofertes de transport de cotxes

S'ha acabat l'Autotrain. El servei de la SNCF, preuat pels jubilats parisencs per anar a la seva segona residència a la Costa Blava, farà el seu últim viatge el 14 de desembre de 2019. Ja han quedat oblidats els inicis brillants del servei, als anys 1960, quan els vagons amuntegaven fins a 200.000 cotxes. Des de 1980, el desenvolupament de les autopistes i la millora del confort dels vehicles han fet minvar les taxes d'ompliment dels trens. L'any passat, l'SNCF va transportar només 33.500 vehicles, perdent en la seva facturació 6 milions d'euros. [...]
https://www.lejdd.fr/Economie/la-sncf-m ... in-3915820
SNCF posarà fi al seu servei històric i desenvoluparà noves ofertes de transport de cotxes

S'ha acabat l'Autotrain. El servei de la SNCF, preuat pels jubilats parisencs per anar a la seva segona residència a la Costa Blava, farà el seu últim viatge el 14 de desembre de 2019. Ja han quedat oblidats els inicis brillants del servei, als anys 1960, quan els vagons amuntegaven fins a 200.000 cotxes. Des de 1980, el desenvolupament de les autopistes i la millora del confort dels vehicles han fet minvar les taxes d'ompliment dels trens. L'any passat, l'SNCF va transportar només 33.500 vehicles, perdent en la seva facturació 6 milions d'euros. [...]
https://www.lejdd.fr/Economie/la-sncf-m ... in-3915820
Salvem l'Estació de França!
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
SBB-CFF vol col·laborar amb SNCF i RENFE per a trens nocturns a Barcelona
"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!

"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!
ENTREVISTA SENCERA: https://www.blick.ch/news/politik/toni- ... 53537.htmlEntrevista amb Toni Häne (extracte): "Avui en dia, moltes veus s'aixequen per demanar més trens nocturns, quina resposta els dona?
Analitzem la demanda. Volem saber en quines relacions podem tenir una taxa d’ompliment suficient, inclosa fora del perĂode estiuenc . Els trens nocturns per a BerlĂn i Hamburg estan reservats amb setmanes d’antelaciĂł. Probablement serien Ăştils trens addicionals. I tambĂ© estem mirant altres destinacions. Personalment, vull la tornada del tren nocturn a Barcelona. Aquesta Ă©s clarament la meva prioritat.
https://blogs.mediapart.fr/ouiautrainde ... -barcelone2a polèmica: "tornar a la terra" per estimar el potencial dels trens d’alta velocitat i els nocturns
El tren nocturn Zurich-Barcelona va funcionar fins al 2012. Va ser retirat un mes abans de l'obertura de la LĂnia d'Alta Velocitat PerpinyĂ -Barcelona (LGV). Finalment, la LGV va assumir una quota de mercat molt reduĂŻda: el 2015, entre França i Espanya, 100 milions de passatgers van agafar el cotxe, 12 milions de l’aviĂł, 7 milions de l’autobĂşs, 1,3 milions. els diferents ferrocarrils. El TGV va transportar nomĂ©s 800.000 passatgers. La LGV PerpinyĂ -Figueres fins i tot va fer fallida per falta de trĂ nsit (nomĂ©s es va assolir el 15% del trĂ nsit previst de passatgers i el 8% del trĂ nsit de mercaderies). Refinançat pels Estats, queda el difĂcil equilibri econòmic d’aquesta LGV.
El 2006, els Talgos transfronterers de nit i de dia tambĂ© van transportar 800.000 passatgers a Montpeller, Zuric, MilĂ i ParĂs. El TGV no ha atret mĂ©s viatgers, malgrat la forta inversiĂł. A França i Espanya, el potencial de les LGV continua clarament sobreestimat per a distĂ ncies de mĂ©s de 750 km. [...] . El tren nocturn Ă©s necessari per arribar d'hora i viatjar dormint, aixĂ que sense perdre el temps!
Avui, el trajecte en tren durant el dia de Zuric a Barcelona dura mĂ©s de 10 hores i requereix diversos canvis. El perĂode 2012-2013 es va produir la cancel·laciĂł dels trens nocturns entre Espanya i ParĂs / Zuric / MilĂ i no es va justificar. Aviat un renaixement?
Salvem l'Estació de França!
-
Railjet OBB
- N6

- Entrades: 167
- Membre des de: 08 ago. 2019, 08:03
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Jo mirant el mapa penso que es podria crear un tren Nightjet Munich - Zurich - Barcelona.m.h.t. ha escrit: ↑22 set. 2019, 14:41 SBB-CFF vol col·laborar amb SNCF i RENFE per a trens nocturns a Barcelona
"Oui au Train de Nuit" ofereix un fragment de l'entrevista de Toni Häne, director dels ferrocarrils suïssos SBB-CFF. Toni Häne parla de puntualitat, llocs de construcció i diu que sobretot vol trens nocturns!
ENTREVISTA SENCERA: https://www.blick.ch/news/politik/toni- ... 53537.htmlEntrevista amb Toni Häne (extracte): "Avui en dia, moltes veus s'aixequen per demanar més trens nocturns, quina resposta els dona?
Analitzem la demanda. Volem saber en quines relacions podem tenir una taxa d’ompliment suficient, inclosa fora del perĂode estiuenc . Els trens nocturns per a BerlĂn i Hamburg estan reservats amb setmanes d’antelaciĂł. Probablement serien Ăştils trens addicionals. I tambĂ© estem mirant altres destinacions. Personalment, vull la tornada del tren nocturn a Barcelona. Aquesta Ă©s clarament la meva prioritat.
https://blogs.mediapart.fr/ouiautrainde ... -barcelone2a polèmica: "tornar a la terra" per estimar el potencial dels trens d’alta velocitat i els nocturns
El tren nocturn Zurich-Barcelona va funcionar fins al 2012. Va ser retirat un mes abans de l'obertura de la LĂnia d'Alta Velocitat PerpinyĂ -Barcelona (LGV). Finalment, la LGV va assumir una quota de mercat molt reduĂŻda: el 2015, entre França i Espanya, 100 milions de passatgers van agafar el cotxe, 12 milions de l’aviĂł, 7 milions de l’autobĂşs, 1,3 milions. els diferents ferrocarrils. El TGV va transportar nomĂ©s 800.000 passatgers. La LGV PerpinyĂ -Figueres fins i tot va fer fallida per falta de trĂ nsit (nomĂ©s es va assolir el 15% del trĂ nsit previst de passatgers i el 8% del trĂ nsit de mercaderies). Refinançat pels Estats, queda el difĂcil equilibri econòmic d’aquesta LGV.
El 2006, els Talgos transfronterers de nit i de dia tambĂ© van transportar 800.000 passatgers a Montpeller, Zuric, MilĂ i ParĂs. El TGV no ha atret mĂ©s viatgers, malgrat la forta inversiĂł. A França i Espanya, el potencial de les LGV continua clarament sobreestimat per a distĂ ncies de mĂ©s de 750 km. [...] . El tren nocturn Ă©s necessari per arribar d'hora i viatjar dormint, aixĂ que sense perdre el temps!
Avui, el trajecte en tren durant el dia de Zuric a Barcelona dura mĂ©s de 10 hores i requereix diversos canvis. El perĂode 2012-2013 es va produir la cancel·laciĂł dels trens nocturns entre Espanya i ParĂs / Zuric / MilĂ i no es va justificar. Aviat un renaixement?

- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Haurien de canviar algunes coses
Tot depèn de com administrin els solcs. El Pau Casals, l'apartaven contĂnuament a SuĂŻssa perquè deixĂ©s passar una bona pila de trens, que circulen d'acord amb la densa malla horĂ ria. A mĂ©s, si es poguĂ©s aprofitar l'Ăşs de les LGV a partir de les 5h, que Ă©s quan s'acaba el manteniment*, tambĂ© es podria guanyar.
* TambĂ© Ă©s una quimera que les LGV es tanquin del tot a la nit. Per feina, vaig estar una vegada al tĂşnel del PertĂşs a la mitjanit, i hi circulaven mercaderies; Ă©s clar que prou espaiats per a permetre-hi el manteniment rutinari, però no Ă©s cert que tanquin la lĂnia completament a la circulaciĂł, si mĂ©s no en aquell tram.
* TambĂ© Ă©s una quimera que les LGV es tanquin del tot a la nit. Per feina, vaig estar una vegada al tĂşnel del PertĂşs a la mitjanit, i hi circulaven mercaderies; Ă©s clar que prou espaiats per a permetre-hi el manteniment rutinari, però no Ă©s cert que tanquin la lĂnia completament a la circulaciĂł, si mĂ©s no en aquell tram.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
MĂ©s lĂnies de Nightjet de l'Ă–BB
L'ÖBB no para d'ampliar l'oferta nocturna: a partir de gener de 2020, nova relació Viena-Brussel·les, i un any més tard, Viena-Amsterdam.
Font (molt resumida i en alemany): https://www.derstandard.at/story/200010 ... h-bruessel
Font (molt resumida i en alemany): https://www.derstandard.at/story/200010 ... h-bruessel
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Imagina si l'Ă–BB agafĂ©s les regnes de la xarxa de la PenĂnsula.

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Reivindiquen el tren nocturn PerpinyĂ -ParĂs
Els defensors d’aquest enllaç elogien el preu a 29 euros


https://www.la-clau.net/noticia/12894/r ... inya-paris
Els defensors d’aquest enllaç elogien el preu a 29 euros

Demanen un tren nocturn diariL’enllaç ferroviari PerpinyĂ -ParĂs es troba tallat des que s’ha esboldregat part de la via al Llenguadoc, entre Narbona i Seta, com a conseqüència de les fortes precipitacions del 22 d’octubre. [...] No obstant, torna a sorgir una alternativa a l’alta velocitat, a travĂ©s de la plataforma “Oui au Train de Nuit” (SĂ al Tren Nocturn), nascuda al RossellĂł el 2016. [...] En una nota de premsa, ha emprat un mĂ rqueting sorprenent segons el qual PerpinyĂ es troba a 1 hora de ParĂs, perquè el viatge implica "mitja hora per adormir-se, mitja hora per despertar-se". Gaudint d'un son tranquil mentre es circula França endins. El millor preu estĂ disponible a 29 euros.
Els defensors del tren nocturn creuen en les recollides de firmes. Amb aquesta finalitat, han llançat una campanya ad hoc a Internet, tot esperant "que funcioni dià riament, de forma permanent": https://www.change.org/p/ouiautraindenuit

https://www.la-clau.net/noticia/12894/r ... inya-paris
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Web de trens nocturns de tot el mĂłn
Per a qui li interessi, he trobat el segĂĽent web amb informaciĂł i mapes de trens nocturns de tot el mĂłn: http://www.night-trains.com/
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Crec que va sent hora de canviar el tĂtol del fil a "Trens Nocturns", donat que l'actual tĂ© una connotaciĂł negativa que no reflecteix la realitat.
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català .
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català .
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Buenas,bigcoaster ha escrit: ↑14 feb. 2020, 16:34 Crec que va sent hora de canviar el tĂtol del fil a "Trens Nocturns", donat que l'actual tĂ© una connotaciĂł negativa que no reflecteix la realitat.
Si res es torça, l'any 2022, amb l'entrada en servei dels nous cotxes fabricats per Siemens a Àustria, tornarà el tren nocturn internacional a Barcelona. Els últims articles parlen de la ruta Zürich-Barcelona, que usaria la LAV en territori català .
Dios te escuche por que si es por lo politicos vamos mal, muy mal.
Saludos.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa
Pel que sembla, el principal escull serà Adif, que no és gaire partidà ria de donar solcs a Sants a altres empreses, menys encara si és per estades llargues i menys encara si és per trens convencionals amb locomotores, és a dir, maniobres. L'altre escull és la SNCF però crec que la SBB i OBB ja fa temps que hi esta en tractes i n'acabaran traient un pacte bo per tots, ja sigui per rutes a Bcn, rutes a Paris o altres destinacions.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Serveis nocturns a Europa
En aquest Ăşltim mes des del compte de twitter de la lĂnia Figueres-PerpinyĂ s'han posat alguns missatges d'aquest estil...https://twitter.com/LFPPerthus/status/1 ... 9972595712
De camino para promover los trenes de noche...
En route pour promouvoir les trains de nuit...
Re: Serveis nocturns a Europa
El servei nocturn pot dormir (de dia) sense fer maniobres Can Tunis, fer maniobres i neteja allĂ i sortir llest cap a Sants
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
-
mfuentesll2
- N5

- Entrades: 125
- Membre des de: 15 gen. 2018, 17:48
Re: Serveis nocturns a Europa
El servei nocturn podria fins i tot no entrar a Sants, La opciĂł aquesta que has proposat de que entrĂ©s a Morrot pot estar bĂ©, encara que la connexiĂł amb el transport pĂşblic sigui fluixa. Fas parades a Morrot, RubĂ-Sant Cugat-UAB (una de les 3 per donar servei al Vallès) i Girona i fas oferta tambĂ© d'enllaç amb Avant des de Girona a Sants, TGN i Lleida. Si ofertes el nocturn i els Avant en solcs consecutius i per tant l'enllaç dura nomĂ©s 5 minuts ofereixes una flexibilitat molt bona i un servei competitiu de cara a l'usuari.davida ha escrit: ↑15 feb. 2020, 21:16 El servei nocturn pot dormir (de dia) sense fer maniobres Can Tunis, fer maniobres i neteja allĂ i sortir llest cap a Sants
Una 252 pot remolcar el tren desde El Soler fins Can Tunis com fa ara amb els Mercaderies o trens convencionals Intercity Pais Vasc Galicia.
I sempre podria acabar alternativament a Cerdanyola Uab que 3 carrils. I crec que es una bogeria però tècnicament possible Barcelona Morrot. A 10min caminant de les Rambles
Per una altra banda si s'utilitza material que encara que sigui convencional sigui push-pull pares a Sants, descarregues i segueixes a Can Tunis o El Prat, sense haver de fer maniobres ni res.
-
Railjet OBB
- N6

- Entrades: 167
- Membre des de: 08 ago. 2019, 08:03
Re: Serveis nocturns a Europa
Qüestionari per conèixer les propostes dels usuaris dels trens nocturns.
Tot Europa està vivint una efervescència en l´ús del tren nocturn com a conseqüència de la crisi climà tica, ja que la majoria de trens proporcionen viatges amb emissions zero de carboni o prà cticament zero, però també per la comoditat d´estalviar 1/2 nits d´hotels, perquè el tren deixa el viatger al centre de la ciutat i no cal fer llargues sessions d´embarcament, i perquè s´ha comprovat que el 16% de la població europea té por a volar.
Espanya, tot i la important reducciĂł del nombre de tens nocturns amb l´arribada de l´alta velocitat ferroviĂ ria i l´eclosiĂł de l´aviaciĂł low cost, mai no ha abandonat els trens nocturn i avui dia encara hi circulen 4 relacions, Barcelona-GalĂcia, Madrid-GalĂcia, IrĂşn-Lisboa i Madrid-Lisboa.
Els usuaris volen mĂ©s relacions nocturnes, dins de la penĂnsula ibèrica però tambĂ© amb ParĂs-Brussel·les, Mulhouse-Frankfurt, Zuric o MilĂ -Roma, per citar nomĂ©s les mĂ©s significatives. L´èxit dels serveis nocturns impulsats per l´operador austrĂac Ă–BB hauria de dur moure fitxa els altres operadors europeus, Renfe, SNCF (que mantĂ© dos serveis amb ParĂs) i DB i organitzar aquests serveis que haurien de comptar amb suport directe de la UE pels avantatges socials i ambientals que proporcionen. En una primera fase haurien de tenir al menys tants avantatges com els que gaudeix l´aviaciĂł.
Per això PTP llença aquest qüestionari per conèixer les preferències del usuaris del tren nocturn, els actuals i sobre tot els futurs, perquè estem convençuts que una bona oferta portarà milions de persones cada any al tren nocturn.
Invitem tothom a col·laborar en la seva cumplimentació.
https://transportpublic.org/questionarinocturns/
Tot Europa està vivint una efervescència en l´ús del tren nocturn com a conseqüència de la crisi climà tica, ja que la majoria de trens proporcionen viatges amb emissions zero de carboni o prà cticament zero, però també per la comoditat d´estalviar 1/2 nits d´hotels, perquè el tren deixa el viatger al centre de la ciutat i no cal fer llargues sessions d´embarcament, i perquè s´ha comprovat que el 16% de la població europea té por a volar.
Espanya, tot i la important reducciĂł del nombre de tens nocturns amb l´arribada de l´alta velocitat ferroviĂ ria i l´eclosiĂł de l´aviaciĂł low cost, mai no ha abandonat els trens nocturn i avui dia encara hi circulen 4 relacions, Barcelona-GalĂcia, Madrid-GalĂcia, IrĂşn-Lisboa i Madrid-Lisboa.
Els usuaris volen mĂ©s relacions nocturnes, dins de la penĂnsula ibèrica però tambĂ© amb ParĂs-Brussel·les, Mulhouse-Frankfurt, Zuric o MilĂ -Roma, per citar nomĂ©s les mĂ©s significatives. L´èxit dels serveis nocturns impulsats per l´operador austrĂac Ă–BB hauria de dur moure fitxa els altres operadors europeus, Renfe, SNCF (que mantĂ© dos serveis amb ParĂs) i DB i organitzar aquests serveis que haurien de comptar amb suport directe de la UE pels avantatges socials i ambientals que proporcionen. En una primera fase haurien de tenir al menys tants avantatges com els que gaudeix l´aviaciĂł.
Per això PTP llença aquest qüestionari per conèixer les preferències del usuaris del tren nocturn, els actuals i sobre tot els futurs, perquè estem convençuts que una bona oferta portarà milions de persones cada any al tren nocturn.
Invitem tothom a col·laborar en la seva cumplimentació.
https://transportpublic.org/questionarinocturns/

Re: Serveis nocturns a Europa
Scheuer vol tornar a les vies els "Trans Europ Express"
https://de.reuters.com/article/deutschl ... EKBN23O1V3BerlĂn (Reuters) - El Ministre de Transports alemany, Andreas Scheuer, vol posar en marxa una xarxa ferroviĂ ria de connexions europees de llarg recorregut durant la presidència del Consell de la UE alemanya. [...] "Volem connectar grans Ă rees metropolitanes d'Europa", va dir dimecres quan va llançar el seu programa de presidència.
Per reforçar el trĂ nsit ferroviari, les rutes de llarg recorregut al continent haurien de ser mĂ©s atractives amb els Trans Europ Express. Scheuer va parlar de trens directes entre Varsòvia i ParĂs via BerlĂn i Colònia. TambĂ© Ă©s possible fer una ruta de Frankfurt a Barcelona via Lyon i Montpelhièr. Ja tĂ© en compte plans concrets. Els detalls s’han de discutir a la cimera ferroviĂ ria europea del setembre.
La xarxa Trans Europ Express (TEE) va funcionar del 1957 al 1987. Els trens estaven subjectes a reserva, costaven un suplement i només eren de primera classe.
Les connexions rĂ pides a Europa normalment solen creuar una o dues fronteres nacionals, com entre Frankfurt i ParĂs. Si voleu viatjar de Frankfurt a Barcelona, ​​heu de canviar diverses vegades el tren i normalment viatjar durant un dia.
Scheuer va assenyalar que els trens nocturns darrerament oblidats podrien tornar a tenir un paper. Però també és important que les connexions siguin econòmiques per a les companyies ferrovià ries.
Salvem l'Estació de França!
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Serveis nocturns a Europa
Ho estava parlant ahir amb un company, seria fantĂ stic tenir nous trens nocturns transfronterers que vagin a destinacions mai pensades...
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
També diürns, suposo
Tal com està redactat l'article, i coneixent la història del Trans Europ Express, diria que el tema també va de connexions diürnes.
I ja posats, també podrien pensar seriosament en la recuperació dels Kurswagen. Per molta urticà ria que provoqui en les diferents Renfes d'aquest món.
I ja posats, també podrien pensar seriosament en la recuperació dels Kurswagen. Per molta urticà ria que provoqui en les diferents Renfes d'aquest món.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.

