FGC Llobregat-Anoia futur
- robertotlh
- N7

- Entrades: 327
- Membre des de: 15 oct. 2015, 14:47
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
AquĂ va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages
LĂnies LL-A
L8 - GrĂ cia - MolĂ Nou
S3 - GrĂ cia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada
LĂnies TramBages
TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga
Noves infraestructures necessĂ ries
- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Grà cia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova lĂnia tramviĂ ria Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- RehabilitaciĂł i electrificaciĂł dels actuals ramals de SĂşria i Sallent (PDI 2011-2020)
- AmpliaciĂł del ramal de SĂşria fins a Solsona
- Reobertura de la lĂnia Sallent - Olvan/Berga
Consideracions
- No contemplo cap variant rĂ pida de Sant Boi a Zona UniversitĂ ria com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis rĂ pids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura LĂnia Orbital FerroviĂ ria i els serveis rĂ pids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa nomĂ©s porto dues lĂnies a GrĂ cia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerĂs.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola lĂnia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis rà pids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessà ries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de carà cter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Grà cia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
LĂnies LL-A
L8 - GrĂ cia - MolĂ Nou
S3 - GrĂ cia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada
LĂnies TramBages
TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga
Noves infraestructures necessĂ ries
- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Grà cia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova lĂnia tramviĂ ria Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- RehabilitaciĂł i electrificaciĂł dels actuals ramals de SĂşria i Sallent (PDI 2011-2020)
- AmpliaciĂł del ramal de SĂşria fins a Solsona
- Reobertura de la lĂnia Sallent - Olvan/Berga
Consideracions
- No contemplo cap variant rĂ pida de Sant Boi a Zona UniversitĂ ria com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis rĂ pids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura LĂnia Orbital FerroviĂ ria i els serveis rĂ pids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa nomĂ©s porto dues lĂnies a GrĂ cia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerĂs.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola lĂnia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis rà pids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessà ries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de carà cter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Grà cia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
- Fitxers adjunts
-
- fgcanoia.pdf
- Proposta FGC LL-A + TramBages
- (56.54 KiB) S’ha baixat 1015 vegades
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,
Robertotlh,
Sobre hacer llegar el tren al hospital de Igualada, lo siento pero no se va a hacer, como tampoco se va a hacer una conexion desde Sant guim de Freixenet a Igualada ni a martorell en via Iberica o internacional.
El año 2014 que es una actualizacion de algo que saben los politicos que es ciencia ficcion ferroviaria?
Tened claro que en Igualada si se soterra algo sera hasta la calle lleida y para hacer maniobras, eso si colocan la estacion al lado de la actual, si la hacen justo antes del pso a nivel pues ni soterramiento.
Estudios de variantes y suavizar trazado hay unos cuantos realizados pero desde la rectificacion de los años 80 no se ha vuelto a tocar nada y las ganancias segun esos estudios son tan pocos que no creo que toquen nada del trazado actual por el momento.
No es que sea negativo pero es que electoralmente esta linea da muy pocos votos y eso cuenta mucho para los que tiran adelante las obras publicas, el politico no regala nada.
la LL-A con la ampliacion a Gracia si es que se hace en el tiempo que dicen, sumarle algun año de retraso por que es FGC y lo suele hacer, pues con esta obra ya tienen para años de no volver a hacer nada.
Saludos.
Robertotlh,
Sobre hacer llegar el tren al hospital de Igualada, lo siento pero no se va a hacer, como tampoco se va a hacer una conexion desde Sant guim de Freixenet a Igualada ni a martorell en via Iberica o internacional.
El año 2014 que es una actualizacion de algo que saben los politicos que es ciencia ficcion ferroviaria?
Tened claro que en Igualada si se soterra algo sera hasta la calle lleida y para hacer maniobras, eso si colocan la estacion al lado de la actual, si la hacen justo antes del pso a nivel pues ni soterramiento.
Estudios de variantes y suavizar trazado hay unos cuantos realizados pero desde la rectificacion de los años 80 no se ha vuelto a tocar nada y las ganancias segun esos estudios son tan pocos que no creo que toquen nada del trazado actual por el momento.
No es que sea negativo pero es que electoralmente esta linea da muy pocos votos y eso cuenta mucho para los que tiran adelante las obras publicas, el politico no regala nada.
la LL-A con la ampliacion a Gracia si es que se hace en el tiempo que dicen, sumarle algun año de retraso por que es FGC y lo suele hacer, pues con esta obra ya tienen para años de no volver a hacer nada.
Saludos.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Ja en alguna ocasió s'ha parlat, però volia mostrar com podria ser aquesta idea pels R6 de cara a la millora de la connectivitat de la comarca d'Anoia i el trà nsit entre aquesta comarca amb Barcelona.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 25918&z=12
Obviant el fet que cal que els R5/R6 han de fer menys parades, els R6 compten amb corves tancades en les quals fan que el trajecte sigui més llarg i els temps de viatge siguin els que són, penso que tard o d'hora s'hauria de pensar en fer variants en alguns recorreguts per fer que els recorreguts amb el tren siguin els més rectes posibles i alhora es guanya millor temps de trajecte.
Els trajectes on proposaria fer noves variants per la R6 serien començant pel trajecte Igualada-Vilanova, on es proposava soterrar-la i he inclĂłs dues opcions si a Igualada es perllonguĂ©s o bĂ© cap a l'antiga estaciĂł de la Plaça Catalunya d'Igualada, o bĂ© fins a l'Hospital d'Igualada, pel trajecte Vilanova del CamĂ-La Pobla de Claramunt, pel trajecte Capellades-Vallbona, i pel trajecte La Beguda-Sant Esteve Sesrovires. (PD: No descartaria construir un nou baixador entre Piera i Masquefa que seria Can Bonastre)
TambĂ© de cara a desprĂ©s d'això i quan l'Eix Transversal Ferroviari sigui una realitat, he dibuixat una idea dels trajectes de la R60 fent que com es salten les parades de La Beguda, Can Parellada, que es saltin tambĂ© a Vallbona i Capellades i fer un altre variant entre Piera-Vilanova del CamĂ. Evidentment sĂłn idees de cara al futur sobre aquest ramal, però tot i aixĂ, FGC hauria de tenir en compte maneres de millorar la connectivitat de la R6 per garantir el seu transport pĂşblic i que no faci gran competència amb els Hispano Igualadina i el cotxe en sĂ i que s'hauria de complementar aquests transports.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 25918&z=12
Obviant el fet que cal que els R5/R6 han de fer menys parades, els R6 compten amb corves tancades en les quals fan que el trajecte sigui més llarg i els temps de viatge siguin els que són, penso que tard o d'hora s'hauria de pensar en fer variants en alguns recorreguts per fer que els recorreguts amb el tren siguin els més rectes posibles i alhora es guanya millor temps de trajecte.
Els trajectes on proposaria fer noves variants per la R6 serien començant pel trajecte Igualada-Vilanova, on es proposava soterrar-la i he inclĂłs dues opcions si a Igualada es perllonguĂ©s o bĂ© cap a l'antiga estaciĂł de la Plaça Catalunya d'Igualada, o bĂ© fins a l'Hospital d'Igualada, pel trajecte Vilanova del CamĂ-La Pobla de Claramunt, pel trajecte Capellades-Vallbona, i pel trajecte La Beguda-Sant Esteve Sesrovires. (PD: No descartaria construir un nou baixador entre Piera i Masquefa que seria Can Bonastre)
TambĂ© de cara a desprĂ©s d'això i quan l'Eix Transversal Ferroviari sigui una realitat, he dibuixat una idea dels trajectes de la R60 fent que com es salten les parades de La Beguda, Can Parellada, que es saltin tambĂ© a Vallbona i Capellades i fer un altre variant entre Piera-Vilanova del CamĂ. Evidentment sĂłn idees de cara al futur sobre aquest ramal, però tot i aixĂ, FGC hauria de tenir en compte maneres de millorar la connectivitat de la R6 per garantir el seu transport pĂşblic i que no faci gran competència amb els Hispano Igualadina i el cotxe en sĂ i que s'hauria de complementar aquests transports.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Molt interessant, dues preguntes:robertotlh ha escrit: ↑23 ago. 2019, 16:35 Aquà va la meva proposta de xarxa FGC LL-A + TramBages
LĂnies LL-A
L8 - GrĂ cia - MolĂ Nou
S3 - GrĂ cia - Quatre Camins
S8 - Pça Espanya - Martorell
S4 - Pça Espanya - Olesa de Montserrat
R5 - Pça Espanya - Manresa Baixador
R6 - Pça Espanya - Hospital d'Igualada
LĂnies TramBages
TB1: Sant Joan de Vilatorrada - Solsona
TB2: Manresa Renfe - Berga
Noves infraestructures necessĂ ries
- Soterrament a Igualada fins a Hospital d'Igualada, on hi hauria l'estació d'enllaç amb el nou eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera - Lleida (Pla tren 2014 i Projecte Eix Transversal Ferroviari)
- Ampliació Pça Espanya - Grà cia (PDI 2011-2020 - projecte constructiu en redacció)
- Nova lĂnia tramviĂ ria Manresa Alta - Sant Joan de Vilatorrada, amb ramal de Salvador Espriu a Manresa Renfe
- RehabilitaciĂł i electrificaciĂł dels actuals ramals de SĂşria i Sallent (PDI 2011-2020)
- AmpliaciĂł del ramal de SĂşria fins a Solsona
- Reobertura de la lĂnia Sallent - Olvan/Berga
Consideracions
- No contemplo cap variant rĂ pida de Sant Boi a Zona UniversitĂ ria com s'ha proposat al fòrum alguns cops. En la meva proposta global, els serveis rĂ pids a Manresa serien coberts per el tram Castellbisbal - Vacarisses de la futura LĂnia Orbital FerroviĂ ria i els serveis rĂ pids a Igualada per l'eix d'altes prestacions Martorell - Igualada - Cervera
- No contemplo quadriplicació de via. Amb la infraestructura actual i una millor gestió dels solcs (avançaments, etc), crec que hi ha capacitat de sobra per als propers anys.
- En aquest mapa nomĂ©s porto dues lĂnies a GrĂ cia, però perfectament s'hi podrien portar totes les SX si la demanda del tram ho requerĂs.
- La S4 i la S9 quedarien fusionades en una sola lĂnia. Tots els serveis finalitzarien a Quatre Camins.
- Desapareixerien la R50 i R60, amb els serveis rà pids oferts per les alternatives proposades ja no fan falta. Pel que fa a la R5 i R6, potser no caldria que tots els trens facin totes les parades als ramals, però no crec que siguin necessà ries nomenclatures diferents segons el nombre de parades d'un mateix servei.
- El ramal d'Igualada no el tramviaritzaria, si de cas caldria estudiar si son possibles petites rectificacions de traçat per millorar els serveis de carà cter local.
- No supedito la posada en marxa del TramBages a les ampliacions a Sant Joan de Vilatorrada, Solsona i Berga. Crec que la xarxa s'hauria de posar en marxa el més aviat possible amb la infraestructura existent i abordar les ampliacions a més llarg termini.
- No contemplo de moment l'ampliació Grà cia - Besòs. Si s'ha de foradar de nou Barcelona de punta a punta, ha de ser per Rodalies.
L'estació de Sant Esteve de les Roures t'has equivocat o és fet expressament
L'estació d'Igualada Centre on la situaries, a l'estació vella (plaça Catalunya)?
En quant a rectificacions del traçat de la R6, el que crec més important és entre Vallbona d'Anoia i Capellades, corba on el tren ha de reduir molt la velocitat...
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,
Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.
La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.
Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.
Saludos.
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!ortegote ha escrit: ↑07 gen. 2020, 19:14Buenas,
Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.
La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.
Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.
Saludos.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Aviam, anem per passes.torres997 ha escrit: ↑08 gen. 2020, 00:47Interessant, no sabia que FGC ja havia estudiat una alternativa (encara que no s'hagi fet) entre Capellades i Vallbona d'Anoia!ortegote ha escrit: ↑07 gen. 2020, 19:14Buenas,
Si algun dia llega el tren al Hospital de Igualada, segun el proyecto no existiria esa estacion de Igualada Centre, por la sencilla razon de que no sigue el paseo Verdaguer.
La idea es girar en la C/ Lleida y subir a la antigua N-II y de alli al hospital de Igualada.
Sobre Capellades y Vallbona d'Anoia FGC se planteo y anuncio a bombo y platillo (como suele hacer y despues no hace nada) la construccion de un mega viaducto que subiria de la estacion de Capellades en una fuerte rampa a la estacion de Vallbona d'Anoia, el viaducto tendria 25m de altura (eso se dijo en su dia) pero por presiones de los ecologistas, ya que aquello era algo impresionante para la zona, al final la Generalitat se tiro atras y como ya digo no se hizo nada de nada y el trazado sigue siendo el mismo con su curva cerrada y su pendiente maxima de cuando se construyo este Ferrocarril a finales del 1800.
Saludos.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.
Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?
Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Jo el que penso és simplificar els serveis: regional express a Manresa i a Igualada, rodalies a Martorell i el L 8.Carlos González ha escrit: ↑08 gen. 2020, 18:59 Una cosa sobre els suburbans, ara actualment tenim els S3 i S9 que acaben en una estació de diferència... Creieu que l'existència de la S9 és lògica? Tenint en compte que són 3 serveis només i en dies feiners mentre que la S3 passa tant en dies feiners com a festius penso que no té sentit malgrat la ordenació per no confondre a l'usuari.
Creieu que s'hauria d'augmentar els serveis de la S9 per a que siguin no només 3 serveis, o bé fusionar-les i que siguin denominats S3 i acabin tots a Quatre Camins fent a Can Ros una estació passant? I altre cosa, aquest fet ja sé que es molt dubtós que es torni a fer, però com a idea per augmentar i obtenir més serveis suburbans, seria viable que alguns suburbans tornéssin a acabar en El Palau o bé fins a Sant Esteve Sesrovires?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Aviam, anem per passes.
Algú ha mirat el desnivell que hi hauria entre Capellades i Vallbona? En linia recta hi han uns 1000 metres i un desnivell de 50 metres. Això són 50 mil·lèsimes. La sortida de Vallbona direcció Barcelona són 28,47 mil·lèsimes i la corba entre Capellades i Vallbona de 28,30 i 2 kilòmetres entre estacions. De debò creieu que faran un viaducte amb un pendent d'un 5%? Que us penseu que això és el Bernina?
[/quote]
Buenas,
Ya digo que era esperpentico y si vi fotos con el viaducto puesto y su pendiente y su altura.
No me invento nada salio en prensa y la generalitat lo avalaba, como digo era salvaje y al final no lo hicieron.
Que FGC y la Generalitat tienen estudios bizarros para la linea es historico, hasta la camara de comercio de Barcelona hizo un estudio para eliminar la via y usar la plataforma con Autobuses, no vehiculos privados solo autobuses.
Soterramientos cuantos proyectos quieres que te explique? Estación antes del paso a nivel, hasta hacer Termino a Vilanova del Cami y asi eliminar el paso a nivel de Igualada o hacer llegar el tren al Aerodromo de Odena, Hacer un Mercancias al Espelt (Barrio de Odena) por la supuesta compra de terrenos por parte de Nissan y algunas cosas más, como el render del soterramiento de la estación de Igualada con unas bonitas chimeneas de Central Nuclear al fondo.
Saludos.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Me parece bien el hecho de simplificarlo más, pero FGC lo ha ordenado de esa forma y además ya hace años ha reordenado las nomenclaturas de sus servicios y ya no son relativamente confusas, y en cuanto a lo que has comentado, no concluye a lo que me querĂa referir, hago en detalle la menciĂłn de los suburbanos para llegar al punto que querĂa concretar sobre de ampliar frecuencias y servicios en suburbanos como el S9 o el hecho de fusionar S3+S9.
El trayecto de BCN-Manresa/Igualada es un servicio de cercanĂas mires por donde lo mires, segĂşn la ATM, un tren de cercanĂas es considerado aquel que corresponden a las lĂneas interurbanas que sobrepasan la zona 3 del sistema de la ATM, mientras que un suburbano corresponde a las lĂneas que operan desde Barcelona hasta las zonas 2 y 3 designadas por la ATM que son el caso de los servicios que acaban en Olesa de Montserrat, Martorell, Quatre Camins y Can Ros.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Més que una idea o proposta és una pregunta...
No conec molt la població de Piera ni l'ús de la seva mobilitat... De moment ha comptat segons la memòria anual amb 174.000 passatgers anuals amb la seva estació...
Els habitants de Can Bonastre han reclamat alguna vegada un baixador allĂ o alguna cosa aixĂ? Ja que passa el tren allĂ i aquesta zona es troba separada de Piera podrien tenir una manera mĂ©s per anar a Igualada o a Barcelona o a la poblaciĂł de Piera... Però clar, pregunto perquè potser no ho volen ja que no s'ha dit res al respecte per part dels polĂtics o els veĂŻns de la localitat.
No conec molt la població de Piera ni l'ús de la seva mobilitat... De moment ha comptat segons la memòria anual amb 174.000 passatgers anuals amb la seva estació...
Els habitants de Can Bonastre han reclamat alguna vegada un baixador allĂ o alguna cosa aixĂ? Ja que passa el tren allĂ i aquesta zona es troba separada de Piera podrien tenir una manera mĂ©s per anar a Igualada o a Barcelona o a la poblaciĂł de Piera... Però clar, pregunto perquè potser no ho volen ja que no s'ha dit res al respecte per part dels polĂtics o els veĂŻns de la localitat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,Carlos González ha escrit: ↑09 feb. 2020, 12:52 Més que una idea o proposta és una pregunta...
No conec molt la població de Piera ni l'ús de la seva mobilitat... De moment ha comptat segons la memòria anual amb 174.000 passatgers anuals amb la seva estació...
Els habitants de Can Bonastre han reclamat alguna vegada un baixador allĂ o alguna cosa aixĂ? Ja que passa el tren allĂ i aquesta zona es troba separada de Piera podrien tenir una manera mĂ©s per anar a Igualada o a Barcelona o a la poblaciĂł de Piera... Però clar, pregunto perquè potser no ho volen ja que no s'ha dit res al respecte per part dels polĂtics o els veĂŻns de la localitat.
Piera al estar a 1h de trayecto con Barcelona y debido a la mala carreterra, tiene unos buenos numeros ya que el tren es competitivo para llegar a Barcelona.
Sobre Can Bonastre no se nada, pero si se que en La Venta / Can Musarro si se ha pedido varias veces la construcciĂłn de un Apeadero, hasta tienen una zona en recta donde se colocaria este Apeadero.
Sin mentirte hace mas de 20 años que se pide y se habla, pero no se ha conseguido nada de nada.
Para que te situes esta a medio camino de Vallbona d'Anoia y Piera.
Saludos.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
ÂżTienes alguna fuente que afirme eso que has comentado anteriormente?
Saludos
Saludos
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,Carlos González ha escrit: ↑10 feb. 2020, 21:24 ¿Tienes alguna fuente que afirme eso que has comentado anteriormente?
Saludos
Dudo mucho que exista algo en la red y en medios generales aunque buscare.
La politica Local y si visitas esa urbanizaciĂłn seguro que hasta te dicen donde tenia que hacerse el Apeadero.
Entre esto y el viaducto de vallbona me vais a tomar por loco, pero hijos mios que quereis que os diga estas cosas a nivel local se conocen y publicado seguro que en prensa local algo se escribio.
Saludos.
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadĂ), el tren no Ă©s competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la lĂnia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, Ă©s la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.
Jo no sĂłc tècnic ni enginyer, però crec que la lĂnia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) tĂ© moltes deficiències, començant pel seu sinuĂłs traçat centenari i pel fet que Ă©s en via Ăşnica. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estaciĂł d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estaciĂł al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estaciĂł vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta lĂnia realment competitiva.
No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.
Jo no sĂłc tècnic ni enginyer, però crec que la lĂnia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) tĂ© moltes deficiències, començant pel seu sinuĂłs traçat centenari i pel fet que Ă©s en via Ăşnica. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estaciĂł d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estaciĂł al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estaciĂł vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta lĂnia realment competitiva.
No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
La lĂnia Cervera-Martorell de ferrocarril convencional.torres997 ha escrit: ↑12 feb. 2020, 12:22 Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadĂ), el tren no Ă©s competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la lĂnia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, Ă©s la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.
Jo no sĂłc tècnic ni enginyer, però crec que la lĂnia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) tĂ© moltes deficiències, començant pel seu sinuĂłs traçat centenari i pel fet que Ă©s en via Ăşnica. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estaciĂł d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estaciĂł al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estaciĂł vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta lĂnia realment competitiva.
No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas tardes.
He buscado informaciĂłn sobre esa misteriosa lĂnea de la que no tenĂa idea, ya que pensaba que era alguna antigua lĂnea, y quĂ© va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos quĂ© lĂnea de ancho ibĂ©rico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahĂ... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho mĂ©trico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habrĂa ni una triste parada. TodavĂa si fuera una antigua lĂnea de ancho convencional que se reaprovechase, se podrĂa hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
He buscado informaciĂłn sobre esa misteriosa lĂnea de la que no tenĂa idea, ya que pensaba que era alguna antigua lĂnea, y quĂ© va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos quĂ© lĂnea de ancho ibĂ©rico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahĂ... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho mĂ©trico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habrĂa ni una triste parada. TodavĂa si fuera una antigua lĂnea de ancho convencional que se reaprovechase, se podrĂa hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,França451 ha escrit: ↑12 feb. 2020, 17:37 Buenas tardes.
He buscado informaciĂłn sobre esa misteriosa lĂnea de la que no tenĂa idea, ya que pensaba que era alguna antigua lĂnea, y quĂ© va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos quĂ© lĂnea de ancho ibĂ©rico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahĂ... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho mĂ©trico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habrĂa ni una triste parada. TodavĂa si fuera una antigua lĂnea de ancho convencional que se reaprovechase, se podrĂa hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
A ver centremos conceptos sobre esto.
Desde Igualada lo que se empezo a pedir y existieron reuniones con Consellers de la Generalitat y Ministros del gobierno de Madrid, era la conexion ferroviaria en via Iberica de Igualada con Sant Guim de Freixenet y hacia Martorell, en iberico y trenes cercanias/Regionales.
Al final como se ha visto nada de nada, total por numero de Viajeros / Votos no compensa la obra y los politicos no la hacen.
Sobre la Alta Velocidad es el llamado ETF Eix Tranversal Ferroviari que quiso hacer la generalitat y era todo obra nueva, sin aprovechar los trazados convencionales y en ancho UIC, al final mas de lo mismo no hicieron nada y visto como esta el panorama no haran nada de nada.
Como curiosidad os ire que la linea Igualada / Martorell de via estrecha debia terminar en Balaguer, si en Balaguer y es por eso que la estación termino de Igualada no esta situada enfrente de las vias y estaba al lado para dar continuidad a la linea, pero al final y supongo que por temas economicos el tren se quedo en Igualada y no avanzo más.
Saludos.
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Buenas,torres997 ha escrit: ↑12 feb. 2020, 12:22 Pels habitants d'Igualada que van a Barcelona (i ho dic com a igualadĂ), el tren no Ă©s competitiu respecte del bus. Compareu els 45 minuts que tarda la lĂnia e5 de Monbus respecte l'hora i mitja que tarda el tren, Ă©s la meitat de temps!
A més d'això, el bus té una freqüència més alta i des de l'abril del 2018 també fa parada a la part nord d'Igualada (davant del Punto Blanco), per això, no és d'estranyar que la majoria d'usuaris prefereixin el bus abans que el tren.
Jo no sĂłc tècnic ni enginyer, però crec que la lĂnia R6 (en concret el ramal Martorell - Igualada) tĂ© moltes deficiències, començant pel seu sinuĂłs traçat centenari i pel fet que Ă©s en via Ăşnica. S'ha parlat moltes vegades de soterrar l'estaciĂł d'Igualada per poder eliminar el pas a nivell i, fins i tot, de crear una nova estaciĂł al final del Passeig Verdaguer (on hi havia l'estaciĂł vella), però crec que abans de fer tot això s'hauria de disminuir el temps de viatge per fer aquesta lĂnia realment competitiva.
No sé com s'aconsegueix això, però suposo que implementar parada facultativa a certes estacions (com la Beguda o Can Parellada), crear més i millors serveis semidirectes, desdoblar la via en certs trams (ja no dic a tot el traçat) i millorar el traçat en alguns punts seria una bona idea.
Sobre soterramiento lo he dicho muchas veces, la ultima idea es hacerla en el lado del carrefour, entrando soterrado por donde estaban las piscinas requesens y el soterramiento llegaria hasta la calle Lleida pero como tunel de maniobras.
Para eliminar el paso a nivel hasta se ha dicho de poner la estaciĂłn en el lado del Gabriel Castella y asi muerto el perro muerta la rabia.
La verdad que podria explicarte miles de historias sobre el carrilet y si tienes razĂłn la Hispano es la mejor alternativa para ir a Barcelkona en Transporte publico.
Saludos.


