2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/03/2020 16:39

Temes relacionats: La nova L2 del metro

Pensava que havia obert tema, però veig que no...

El passat gener vam començar a moure el tema pel nostre Twitter, amb la publicació d'una foto i creant un hashtag, #25anysL2metro, per tractar de tot allò relacionat amb el quart de segle que farà al setembre d'aquest any la L2, tal i com la coneixem actualment, no ja de l'anterior LII, el què ara és el tram de la L5 entre Sagrera i Vilapicina, i pocs anys després fins a Horta, creada el 1959.





Quins records teniu de la L2? Vau fer fotos durant les portes obertes? Vinga, fem una mica de celebració, ni que sigui per oblidar tot el què estem passant amb el confinament i distreuren's una estona!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/03/2020 16:53

Us adjunto una pàgina del còmic sobre la història del metro que es va publicar l'any 1988 i a on es parla de la cancel·lació de la LII
Scan0004.jpg
Scan0004.jpg (367.48 KiB) Visualitzat 4604 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3860
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 21/03/2020 16:55

El primer record de molt petit el vaig tenir curiosament a la línia 3 a Paral·lel, on per la finestra del tren vaig veure que hi havia un 2100 parat però no ho sabia i creia que era un altre 3000. I la primera vegada que la vaig agafar la línia em vaig quedar flipat amb el disseny interior dels 2100 molt molt modern i amb el fuelle.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 21/03/2020 17:59

Aquí teniu escanejat sencer (excepte la segona pàgina, que no tenia gens de text) el dossier que donaven el dia de la inauguració:
Scan0005.jpg
Scan0005.jpg (143.44 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0015.jpg
Scan0015.jpg (141.71 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0006.jpg
Scan0006.jpg (146.45 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0007.jpg
Scan0007.jpg (148.08 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0008.jpg
Scan0008.jpg (132.25 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0009.jpg
Scan0009.jpg (162.48 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0010.jpg
Scan0010.jpg (172.69 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0011.jpg
Scan0011.jpg (124.91 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0012.jpg
Scan0012.jpg (133.17 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0013.jpg
Scan0013.jpg (99.35 KiB) Visualitzat 4564 cops
Scan0014.jpg
Scan0014.jpg (137.83 KiB) Visualitzat 4564 cops



França451
N9
N9
Entrades: 1729
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 21/03/2020 23:33

Agradezco que se recuerde una línea tan emblemática como la moderna L2, que ha dado tanta literatura en el tema de historia de este foro. Por sus peculiares características históricas y por su trazado "es una línea que conecta con todo", se me dijo. No tuve el privilegio de ser la primera línea de metro de Barcelona que pisé, ya que estuve un fin de semana en 2004 y fui de Arc de Triomf a Torras i Bages, por lo que la primera que pisé fue la 1. Pero si no cuento ese primer contacto con la Ciudad Condal, el primer trayecto en metro que hice fue de Clot a Bac de Roda, en la 2, y el siguiente a Passeig de Gràcia. Para entonces ya me embotellaba noticias de este foro y presté atención a lo que pasaba a partir de la Monu. Y en efecto, en PdG pude constatar al salir del tren que efectivamente, el otro andén se encontraba a la derecha.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 22/03/2020 12:53

Recordo obres per reconstruir la línia (no oblidem que el tram ja estava fet 20 anys abans, i el van refer), sobretot per la zona de Sant Antoni, la ronda de Sant Pau oberta, i que alguns antics accessos, com per exemple, els de Monumental, que inicialment en tenia quatre, es van fer servir com a sortides d'emergència, per tal que la línia estigués totalment adaptada a PMR des del principi, sent aquesta la primera en tenir totes les estacions així. També recordo haver sentit que la gestió d'aquesta línia era apart de la resta de la xarxa, us sona?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1690
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 22/03/2020 19:22

Vaig començar a utilitzar la L2 de ben petit, poc després d'haver-se inaugurat, degut a l'ingrés de mà àvia materna a l'Hospital de Sant Pau (l'antic).

Recordo agafar la L4 a Joan XXIII (Artigues), amb els brutals 1100 i encara amb tercer carril. Arribar a La Pau, pel túnel i andana avui dia fora de servei, i canviar d'andana.

Allà s'entrava "a un altre món". Em rebia una arquitectura innovadora; ampla, alegre i lluminosa. Atípic al metro fins llavors.

El soroll de la corba anticipa l'arribada del tren. Entra un tren "del futur": la sèrie 2100. Tot blanc, lluminós, suau, còmode. El so de la tracció és silenciós. El so electritzant del recuperador de frenada és una experiència nova. No trontolla. Sembla un tren levitant. Imagineu estar acostumat als 1100 de la L4 i pujar a un 2100 a una via nova. Doncs això. :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 22/03/2020 23:31

Interessantíssim document que ha compartit el David Llorca des de Twitter, un dossier de la línia:






Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3860
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/03/2020 4:34

m.h.t. ha escrit:
Diumenge 22/03/2020 19:22
Recordo agafar la L4 a Joan XXIII (Artigues), amb els brutals 1100 i encara amb tercer carril. Arribar a La Pau, pel túnel i andana avui dia fora de servei, i canviar d'andana.

Allà s'entrava "a un altre món". Em rebia una arquitectura innovadora; ampla, alegre i lluminosa. Atípic al metro fins llavors.
Pagaria per veure com es comportaven els 1100 entre Verneda i La Pau.

Jo també em vaig quedar flipat també amb l’arquitectura de les estacions, i sobretot pel soroll entre Encants i Sagrada Família, i entre Monumental i Tetuan. :twisted: :twisted:


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii


Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22691
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/03/2020 23:07

Moltes gràcies pels enllaços.

Aquí un altre vídeo, del VHS promocional de l'època, passat a You Tube per juanka440, que ens ho va dedicar en el seu moment, moltes gràcies! https://www.youtube.com/watch?v=eqaTa1jPS_E



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5142
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 24/03/2020 8:50

Jo aquell any anava a la universitat (2n any de carrera), i fins llavors, els dies que agafava el metro (hi anava més sovint amb el 60, encara "Ronda Exprés") havia de fer el meravellós trajecte que es podria sintetitzar com a "U_U", és a dir la L4 en corba muntanya-mar-muntanya (La Pau-Passeig de Gràcia), el llarguíssim passadís de trasbordament L4-L3, i la L3 també en corba muntanya-mar-muntanya (Passeig de Gràcia-Palau Reial)

Amb la inicial L2, el trajecte en metro es va transformar en L4 La Pau-Passeig de Gràcia + L2 Passeig de Gràcia-Paral·lel + L3 Paral·lel-Palau Reial. Ja vaig "aplanar" la segona corba per sota, a canvi d'un trasbordament més, cert, però incomparable amb l' "inefable" del passadís interminable, i el de L2 a L3 era (i és) pràcticament un "no-trasbordament".

També hi havia l'opció L4 La Pau-Sagrada Família + L5 Sagrada Família-Sants-Estació + L3 Sants-Estació-Palau Reial, però agafar-hi l'L3, a Sants-Estació, al matí d'un dia lectiu, era bastant més còmode, així que preferia la primera combinació.

Recordo la sorpresa de molta gent, els primers dies, quan es trobaven el tren de només 3 cotxes que no ocupava tot el llarg de l'andana, i en particular la zona on l'estaven esperant ells :)

Quan, amb els anys, la L2 va arribar fins a La Pau, el meu trajecte L2+L3 amb canvi a Paral·lel ja era d'una comoditat que mai hagués imaginat, abans de la inauguració de la L2.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

TECliège
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: TECliège » Dimarts 24/03/2020 9:14

Fran-Ikarus ha escrit:
Dimarts 24/03/2020 8:50
Jo aquell any anava a la universitat (2n any de carrera), i fins llavors, els dies que agafava el metro (hi anava més sovint amb el 60, encara "Ronda Exprés") havia de fer el meravellós trajecte que es podria sintetitzar com a "U_U", és a dir la L4 en corba muntanya-mar-muntanya (La Pau-Passeig de Gràcia), el llarguíssim passadís de trasbordament L4-L3, i la L3 també en corba muntanya-mar-muntanya (Passeig de Gràcia-Palau Reial)

Amb la inicial L2, el trajecte en metro es va transformar en L4 La Pau-Passeig de Gràcia + L2 Passeig de Gràcia-Paral·lel + L3 Paral·lel-Palau Reial. Ja vaig "aplanar" la segona corba per sota, a canvi d'un trasbordament més, cert, però incomparable amb l' "inefable" del passadís interminable, i el de L2 a L3 era (i és) pràcticament un "no-trasbordament".

També hi havia l'opció L4 La Pau-Sagrada Família + L5 Sagrada Família-Sants-Estació + L3 Sants-Estació-Palau Reial, però agafar-hi l'L3, a Sants-Estació, al matí d'un dia lectiu, era bastant més còmode, així que preferia la primera combinació.

Recordo la sorpresa de molta gent, els primers dies, quan es trobaven el tren de només 3 cotxes que no ocupava tot el llarg de l'andana, i en particular la zona on l'estaven esperant ells :)

Quan, amb els anys, la L2 va arribar fins a La Pau, el meu trajecte L2+L3 amb canvi a Paral·lel ja era d'una comoditat que mai hagués imaginat, abans de la inauguració de la L2.
Recordo un company de la uni que més o menys va seguir la mateixa "evolució" en el viatge que tu..

I l'afegit que (sent de BAdalona) cap ¿al 2000 o 2001? somiava il·lús que amb les "anunciades" obres de la L9 poter al 2005 podria anar directament amb la L9 de Gorg a Zona Universitaria. :riure



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5142
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 24/03/2020 9:32

PD: Se m'ha anat l'olla, amb "L4 La Pau - Sagrada Família" :x

Això ja era quan agafa la L2 a La Pau, i podia triar canviar entre canviar a L3 a Paral·lel, o canviar a L5 a Sagrada Família i a L3 a Sants-Estació


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Dani544
N3
N3
Entrades: 29
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: Dani544 » Dimecres 25/03/2020 23:34

El meu primer record de la L2 és del 1997 poc després de la obertura fins La Pau, em va semblar tot molt futurista, el disseny de les estacions, dels túnels, els trens... de petit m'agradava molt anar a voltar en metro amb el meu avi i el meu recorregut preferit era fer la L2 sencera i la L4 entre La Pau i Pep Ventura. El meu avi m'explicava que part de la línia feia anys que s'hauria d'haver inaugurat.

És un misteri saber si als 70 abans d'abandonar les obres es va arribar a finalitzar les estacions del tram Monumental-Sant Antoni amb enrajolats de paviments, parets, instal·lació de falsos sostres i mobiliari, pel que sembla no s'trobat fotos que ho puguin verificar.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3860
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 26/03/2020 0:12

Dani544 ha escrit:
Dimecres 25/03/2020 23:34
El meu primer record de la L2 és del 1997 poc després de la obertura fins La Pau, em va semblar tot molt futurista, el disseny de les estacions, dels túnels, els trens... de petit m'agradava molt anar a voltar en metro amb el meu avi i el meu recorregut preferit era fer la L2 sencera i la L4 entre La Pau i Pep Ventura. El meu avi m'explicava que part de la línia feia anys que s'hauria d'haver inaugurat.

És un misteri saber si als 70 abans d'abandonar les obres es va arribar a finalitzar les estacions del tram Monumental-Sant Antoni amb enrajolats de paviments, parets, instal·lació de falsos sostres i mobiliari, pel que sembla no s'trobat fotos que ho puguin verificar.
Hi havia un documental que va penjar el José Mora a YouTube sobre la línia 2 una mica abans que s'inaugurés, i el que més m'ha sobtat (no és sorprenent però personalment em fa força gràcia) una imatge on la via amb balast dóna pas a la via en placa.


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”