NotĂcies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
El futur aeroport d'Alguaire podrĂ assumir fins a 400.000 usuaris en deu anys
El futur aeroport de Lleida podria assumir fins a 400.000 usuaris en vuit o deu anys. Aixà ho posa de manifest l'estudi previ de la Consultoria GPA. L'informe parteix del model de vols regionals, amb possibilitat de connexió a Europa. També indica que la infraestructura hauria de contemplar dos quilòmetres i mig de llarg i no els dos que es proposen inicialment. De moment, però, la Generalitat treballa en el pla director, que reserva fins a cinc quilòmetres al terme municipal d'Alguaire. Els estudis apunten que el cost d'ampliació de la pista seria més rendible en el seu inici que no en uns anys. El director de l'Àrea Consultoria de GPA, Joan Serra, posa com a exemple l'aeroport de Lyon.
Una infraestructura que, a mĂ©s, pot generar fins a 800 llocs de treball en la seva Ă rea d'influència. En aquest sentit, el delegat del Govern a Lleida, Jaume Gilabert, destaca que encara no es poden determinar les dimensions de l'aeroport d'Alguaire. Les possibilitats, diu, no contemplen de moment cap limitaciĂł. Això sĂ, les institucions no consideren adhient plantejar l'aeròdrom per als models d'aviaciĂł a baix cost, ja que el mercat estĂ força saturat. La Cambra de Comerç de Lleida tambĂ© ha proposat modificar de 30 a 45 metres l'amplada. AixĂ, l'aeroport de les terres de Lleida podria assumir un deu per cent dels passatgers que ara registren el de Girona o el de Reus.
--
Segre.
El futur aeroport de Lleida podria assumir fins a 400.000 usuaris en vuit o deu anys. Aixà ho posa de manifest l'estudi previ de la Consultoria GPA. L'informe parteix del model de vols regionals, amb possibilitat de connexió a Europa. També indica que la infraestructura hauria de contemplar dos quilòmetres i mig de llarg i no els dos que es proposen inicialment. De moment, però, la Generalitat treballa en el pla director, que reserva fins a cinc quilòmetres al terme municipal d'Alguaire. Els estudis apunten que el cost d'ampliació de la pista seria més rendible en el seu inici que no en uns anys. El director de l'Àrea Consultoria de GPA, Joan Serra, posa com a exemple l'aeroport de Lyon.
Una infraestructura que, a mĂ©s, pot generar fins a 800 llocs de treball en la seva Ă rea d'influència. En aquest sentit, el delegat del Govern a Lleida, Jaume Gilabert, destaca que encara no es poden determinar les dimensions de l'aeroport d'Alguaire. Les possibilitats, diu, no contemplen de moment cap limitaciĂł. Això sĂ, les institucions no consideren adhient plantejar l'aeròdrom per als models d'aviaciĂł a baix cost, ja que el mercat estĂ força saturat. La Cambra de Comerç de Lleida tambĂ© ha proposat modificar de 30 a 45 metres l'amplada. AixĂ, l'aeroport de les terres de Lleida podria assumir un deu per cent dels passatgers que ara registren el de Girona o el de Reus.
--
Segre.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7421
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
De l'AVUI:
-----------------------
L'aeroport de Lleida tindrĂ capacitat per a 400.000 usuaris el 2016
La Cambra de Comerç demana que es construeixi una instal·lació ambiciosa
L'aeroport de Lleida, que es construirĂ a Alguaire , al SegriĂ , es dimensionarĂ per tenir una capacitat per a 400.000 usuaris al 2016, segons les primeres estimacions de PolĂtica Territorial i Obres PĂşbliques, que estĂ redactant el pla director. Aquesta xifra, calculada amb una evoluciĂł molt favorable, suposa un 10% del flux que registra actualment l'aeroport de Girona, però les institucions lleidatanes van afirmar que si s'arriba a aquests Ăndexs seria un gran èxit.
Aquesta és una de les dades que es van debatre ahir en el transcurs d'una jornada de treball sobre aquest projecte amb institucions i entitats lleidatanes. La Cambra de Comerç, promotora de la trobada, va reclamar que la pista principal, dissenyada amb una longitud de 2.000 metres, s'allargui fins als 2.500, fet que evitaria costos posteriors d'ampliació i permetria captar companyies i vols més ambiciosos. El delegat del govern a Lleida, Jaume Gilabert, va explicar que el govern ja ha previst la compra de prou sòl per a futures ampliacions, fins i tot per si calgués fer una segona pista. També va afegir que l'aeroport tindrà una zona industrial annexa.
L'aeroport de Lleida tindrĂ la categoria regional i permetrĂ vols de passatgers i de mercaderies internacionals amb aeroports no principals amb avions amb una capacitat de fins a 90 passatgers.
-----------------------
L'aeroport de Lleida tindrĂ capacitat per a 400.000 usuaris el 2016
La Cambra de Comerç demana que es construeixi una instal·lació ambiciosa
L'aeroport de Lleida, que es construirĂ a Alguaire , al SegriĂ , es dimensionarĂ per tenir una capacitat per a 400.000 usuaris al 2016, segons les primeres estimacions de PolĂtica Territorial i Obres PĂşbliques, que estĂ redactant el pla director. Aquesta xifra, calculada amb una evoluciĂł molt favorable, suposa un 10% del flux que registra actualment l'aeroport de Girona, però les institucions lleidatanes van afirmar que si s'arriba a aquests Ăndexs seria un gran èxit.
Aquesta és una de les dades que es van debatre ahir en el transcurs d'una jornada de treball sobre aquest projecte amb institucions i entitats lleidatanes. La Cambra de Comerç, promotora de la trobada, va reclamar que la pista principal, dissenyada amb una longitud de 2.000 metres, s'allargui fins als 2.500, fet que evitaria costos posteriors d'ampliació i permetria captar companyies i vols més ambiciosos. El delegat del govern a Lleida, Jaume Gilabert, va explicar que el govern ja ha previst la compra de prou sòl per a futures ampliacions, fins i tot per si calgués fer una segona pista. També va afegir que l'aeroport tindrà una zona industrial annexa.
L'aeroport de Lleida tindrĂ la categoria regional i permetrĂ vols de passatgers i de mercaderies internacionals amb aeroports no principals amb avions amb una capacitat de fins a 90 passatgers.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
La Paeria demana a la Generalitat que l'aeroport d'Alguaire tingui 2.500 metres
El govern de la Paeria presentarĂ al ple del pròxim dimarts una mociĂł en què sol.licita a la Generalitat que la pista del futur aeroport d'Alguaire sigui mĂ©s gran que la prevista inicialment. El tripartit lleidatĂ demanarĂ que la pista de l'aeroport tingui 2.500 metres de longitud i 50 d'amplada i no els 2.000 previstos actualment per la conselleria de PolĂtica Territorial. La Paeria proposa que això s'inclogui al pla director director que estĂ elaborant perquè la infraestructura prioritzi mĂ©s el carĂ cter comercial del futur aeroport. Si ho comparem amb altres aeroports de Catalunya, els de Girona i Reus tenen unes pistes de mĂ©s de 2.400 metres.
--
Segre.
El govern de la Paeria presentarĂ al ple del pròxim dimarts una mociĂł en què sol.licita a la Generalitat que la pista del futur aeroport d'Alguaire sigui mĂ©s gran que la prevista inicialment. El tripartit lleidatĂ demanarĂ que la pista de l'aeroport tingui 2.500 metres de longitud i 50 d'amplada i no els 2.000 previstos actualment per la conselleria de PolĂtica Territorial. La Paeria proposa que això s'inclogui al pla director director que estĂ elaborant perquè la infraestructura prioritzi mĂ©s el carĂ cter comercial del futur aeroport. Si ho comparem amb altres aeroports de Catalunya, els de Girona i Reus tenen unes pistes de mĂ©s de 2.400 metres.
--
Segre.
Danzig ha escrit:els vols domèstics existeixenmegapauer ha escrit:Però algú creu que tindrà demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allà i per tant s'haurà d'anar igualment a Barcelona
I els aerotaxis, d'Andorra, i quansevol indret de Catalunya-Nort, ... també.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Urbanisme podria disposar d'un document definitiu de l'aeroport d'Alguaire al novembre
La Generalitat podria disposar d'un document definitiu sobre el projecte de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de novembre. Si més no, aquest és el calendari que s'ha fixat els Serveis Territorials d'Urbanisme. La comissió ha aprovat parcialment, com ja va fer el passat mes de juliol, el pla especial. Ara, el document ha d'incloure nous aspectes referents als usos i serveis de l'infraestructura. A partir de la setmana vinent, el projecte tornarà a estar a exposició pública durant un mes. Tot seguit, serà el torn perquè els ajuntaments afectats puguin presentar les seves propostes o modificacions. El director dels Serveis Territorials d'Urbanisme, Joan Llort, ha destacat que de moment, però, només han rebut una al.legació. Amb aquest nou procés, l'aprovació definitiva per donar llum verda al futur aeroport no arribaria fins d'aquà dos mesos. Llort assegura que, malgrat el retard, l'important és que totes les parts estiguin d'acord. La comissió d'Urbanisme d'aquest dijous també ha aprovat el pla d'ordenació municipal a Bell-lloc. L'actuació permetrà la construcció de gairebé 800 nous habitatges. A més, el municipi disposarà d'unes 85 hectà rees de sól industrial.
--
Segre.
La Generalitat podria disposar d'un document definitiu sobre el projecte de l'aeroport d'Alguaire el pròxim mes de novembre. Si més no, aquest és el calendari que s'ha fixat els Serveis Territorials d'Urbanisme. La comissió ha aprovat parcialment, com ja va fer el passat mes de juliol, el pla especial. Ara, el document ha d'incloure nous aspectes referents als usos i serveis de l'infraestructura. A partir de la setmana vinent, el projecte tornarà a estar a exposició pública durant un mes. Tot seguit, serà el torn perquè els ajuntaments afectats puguin presentar les seves propostes o modificacions. El director dels Serveis Territorials d'Urbanisme, Joan Llort, ha destacat que de moment, però, només han rebut una al.legació. Amb aquest nou procés, l'aprovació definitiva per donar llum verda al futur aeroport no arribaria fins d'aquà dos mesos. Llort assegura que, malgrat el retard, l'important és que totes les parts estiguin d'acord. La comissió d'Urbanisme d'aquest dijous també ha aprovat el pla d'ordenació municipal a Bell-lloc. L'actuació permetrà la construcció de gairebé 800 nous habitatges. A més, el municipi disposarà d'unes 85 hectà rees de sól industrial.
--
Segre.
Nadal assenyala que les expropiacions del futur aeroport d'Alguaire s'iniciaran quan s'aprovi el pla especial
El conseller de PolĂtica Territorial i Obres PĂşbliques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matĂ a Solsona que l'inici legal de les expropiacions dels terrenys per a la construcciĂł de l'aeroport de Lleida a Alguaire, es produirĂ "en el moment en què el pla especial de la infraestructura estigui definitivament aprovat" ja que Ă©s quan el Govern pot prendre un acord. Nadal ha destacat que en l'Ăşltima informaciĂł pĂşblica que s'ha donat "nomĂ©s hi consta una al·legaciĂł" i això indica que el plantejament dels terrenys ha estat el correcte tot i que en aquest sentit el Govern "no es pot permetre cap escletxa jurĂdica".
--
ACN.
El conseller de PolĂtica Territorial i Obres PĂşbliques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matĂ a Solsona que l'inici legal de les expropiacions dels terrenys per a la construcciĂł de l'aeroport de Lleida a Alguaire, es produirĂ "en el moment en què el pla especial de la infraestructura estigui definitivament aprovat" ja que Ă©s quan el Govern pot prendre un acord. Nadal ha destacat que en l'Ăşltima informaciĂł pĂşblica que s'ha donat "nomĂ©s hi consta una al·legaciĂł" i això indica que el plantejament dels terrenys ha estat el correcte tot i que en aquest sentit el Govern "no es pot permetre cap escletxa jurĂdica".
--
ACN.
Els vols internacionals molt probablement no parin a Lleida. Però un aeroport a la capital de la Terra Ferma pot beneficiar molt al turisme dels Pirineus. De fet, el TAV porta bastant gent (i molta mĂ©s que portarĂ en el futur) de diversos llocs d'Espanya (com Madrid, per exemple) fins a Lleida i, des d'allĂ , es pren un tren per pujar fins a les estacions d'esquĂ dels Pirineus. O sigui, que un aeroport a Lleida per a fins turĂsitcs Ă©s una idea que jo considero molt bona, a part d'altres usos que se li pugui donar a Alguaire, com el de servir d'aeroport regional dels Pirineus (tot i que a La Seu d'Urgell en volen (o volien) fer un). Sigui com sigui i tenint en compte que avui en dia estan tant de moda les lĂnies aèries de baix cost, algunes podrien escoliir Alguaire com a la seva base d'operacions (tal com passa ara amb Ryanair i l'aeroport de Girona).megapauer ha escrit:Però algĂş creu que tindrĂ demanda un aeroport a Lleida? Perquè no crec que cap vol internacional pari allĂ i per tant s'haurĂ d'anar igualment a Barcelona
No ho sé, jo ho veig com una infraestructura de futur. 8)
Exactament. L'arribada del TAV i la construcciĂł d'Alguaire i els seus fins turĂstics nomĂ©s tenen sentit amb polĂtiques econòmico-turĂstiques sostenibles tant per part de la Generalitat com dels governs i entitats regionals/locals. Si es fa una polĂtica turĂstica com DĂ©u mana, es fomentarĂ l'Ăşs del TAV o Alguaire per arribar al Pirineu en comptes d'usar el vehicle privat, com passa ara tantes vegades, i aixĂ no omplirem el Pirineu d'automòvils, aparcaments immensos, fums de cotxes i retencions quilomètriques per anar a les pistes d'esquĂ o per entrar a Andorra.megapauer ha escrit:Doncs jo com a LleidatĂ veig que Lleida provĂncia tĂ© 400mil habitants i que s'hauria d'intentar controlar d'alguna manera l'abĂşs turĂstic a una zona del Pirineu on encara s'hi pot estar tranquil. No voldria veure el Pirineu com una COsta Brava.
Com a suport de BCN-Prat?
Potser...segurament que sĂ.
Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).
Respecte al turisme nacional, un aeroport per després fer un transbord tan llarg?
Nah.
El que potser s´hauria de considerar és fer serveis ferroviaris fins a la Pobla de Segur d´altes prestacions...a França hi ha TGVs fins a Chamonix o Bourg-St-Maurice...irònic, no?
P.S: No conec el tipus de turisme estranger que esquia a la Val d´Aran
(n´hi ha?), però si hi van , deuen utilitzar l´aeroport de Toulouse-Blagnac o Lourdes-Tarbes-Pau (que són molt més a prop que no Lleida).
Per cert, no hi ha cap lĂnia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llĂ stima.
Potser...segurament que sĂ.
Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).
Respecte al turisme nacional, un aeroport per després fer un transbord tan llarg?
Nah.
El que potser s´hauria de considerar és fer serveis ferroviaris fins a la Pobla de Segur d´altes prestacions...a França hi ha TGVs fins a Chamonix o Bourg-St-Maurice...irònic, no?
P.S: No conec el tipus de turisme estranger que esquia a la Val d´Aran
(n´hi ha?), però si hi van , deuen utilitzar l´aeroport de Toulouse-Blagnac o Lourdes-Tarbes-Pau (que són molt més a prop que no Lleida).
Per cert, no hi ha cap lĂnia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llĂ stima.
Evidentment, el nombre de turistes estrangers que van al nostre Pirineu no Ă©s tan elevat com els que van a la Costa Brava (afortunadament). Però si pensem que un nombre considerable de turistes que van a la Costa Brava no baixen en aviĂł al El Prat sinĂł a l'aeroport de Girona, podriem pensar que en un futur els turistes estrangers que vindrien al Pirineu baixarien en aviĂł a Alguaire enlloc de Barna. Això sĂ, si els Pirineus tinguessin el mateix nombre de turistes (o l'equivalent) que els que tenen els Alps...437.001 ha escrit:Com a iman cap als Pirineus?
Ho dubto...el tipus de turisme internacional, ara com ara, no cerca el Pirineu (excepte el francès, i aquests ja saben per on venir...).
D'altra banda, i tal com estĂ la cosa ara per ara, amb aquest turisme 'nacional' (o d'anar per casa, com dic jo) fer l'Ăşs d'Alguaire per arribar-nos als Pirineus no tĂ© lògica, evidentment. Per tant, per potenciar la comunicaciĂł interpirinenca o Pirineus - resta-del-territori, crec que Ă©s mĂ©s prioritari potenciar lĂnies ferroviĂ ries regionals/locals que no pas el TAV o Alguaire.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i AragĂł ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i AragĂł ja!
Un dels eixos pirinencs a potenciar, sens dubte. Juntament amb el de la Catalunya Nord: PerpinyĂ -Prada de Conflent-PuigcerdĂ i, des de PuigcerdĂ , la lĂnia PuigcerdĂ -Barcelona i la PuigcerdĂ -Lleida-Tortosa437.001 ha escrit:Per cert, no hi ha cap lĂnia de bus Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Toulouse ni Lleida-Benabarre-Pont de Suert-Vielha-Tarbes-Lourdes-Pau. És llĂ stima.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i AragĂł ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i AragĂł ja!




