Desaparició de les antigues boques de Metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1415
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Re: Gran Metropolitano de Barcelona

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 09/03/2009 8:47

Una altra fotogràfia pel record. Una panoràmica perfecte del que no hauria d'haver desaparegut. Entrada del Metro Jaume I, amb les típiques columnes Gran Metro, i un bell edifici estil "Beaux Arts", malauradament substituit per un impersonal edifici d'oficines. Salut



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/03/2009 8:53

Potser en aquest cas, per instal·lar l'escala mecànica que hi ha en l'actual boca, era més complicat d'ampliar-la, com ha passat amb la de Liceu, però si s'hauria pogut mantenir el rètol, amb el nom de Jaume I en lloc de G. Metro.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6933
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 16/03/2009 14:55

Us passo unes quantes fotos de boques de metro antigues del metro de Barcelona
Fitxers adjunts
Fot4972 - Espanya.jpg
Espanya
(107.98 KiB) S’ha baixat 171 vegades
Fot4973 - Jaume I.jpg
Correus
(107.8 KiB) S’ha baixat 153 vegades
Fot4974 - Marina.jpg
Marina
(104.41 KiB) S’ha baixat 138 vegades
Fot4975.jpg
(97.98 KiB) S’ha baixat 135 vegades
Fot4976 - Diagonal.jpg
Diagonal
(102.17 KiB) S’ha baixat 132 vegades
Fot4977 - Triomf Nord.jpg
Triomf Nord
(89.65 KiB) S’ha baixat 137 vegades
Fot4978 - Transversal.jpg
Transversal
(145.3 KiB) S’ha baixat 131 vegades
Fot4979 - Urgell.jpg
Urgell
(115.5 KiB) S’ha baixat 124 vegades
Fot4980 - Aragó.jpg
Aragó
Fot4980 - Aragó.jpg (114.07 KiB) Visualitzat 1545 cops
Fot4982 - Espanya.jpg
Espanya
(109.06 KiB) S’ha baixat 109 vegades
Fot4983 - Lesseps.jpg
Lesseps
Fot4983 - Lesseps.jpg (88.08 KiB) Visualitzat 1563 cops
Fot4984 - Aragó.jpg
Aragó
Fot4984 - Aragó.jpg (115.58 KiB) Visualitzat 1533 cops
Fot4985 - Jaume I.jpg
Jaume I
Fot4985 - Jaume I.jpg (111.26 KiB) Visualitzat 1535 cops
Fot4986 - Hostafrancs.jpg
Hostafrancs
(151.59 KiB) S’ha baixat 114 vegades
Fot4987 - Sants.jpg
Sants
(116.97 KiB) S’ha baixat 132 vegades
Fot4988.jpg
Metro - Renfe
Fot4988.jpg (123.15 KiB) Visualitzat 1554 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/03/2009 14:58

Warning!

Si sou molt sensibles, us recomano que no cliqueu els links a on surten les fotos













:D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23401
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/03/2009 16:22

Es pot saber per quins set sous els talibans de la modernitat a qualsevol preu es van carregar aquells fabulosos forjats, tots substituint-los per les insípides boques de maó, metall i, darrerament, també vidre?

D'altra banda, suposo que Aragó i Lesseps no tindrien aquelles boques tan asèptiques des de 1924, oi?

Sobra dir que, com de costum en aquesta secció (i no només), les fotos són un document de valor incalculable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 16/03/2009 18:54

:camilla
Aixi m'he quedat, pero wefer que vols que ens infartem, amb mesura amb mesura.....quina meravella d'imatges, aixo es "hardcore", "hardcore", estic flipant, disfrutant, gaudint, bufff.. BO-NI-SSIM
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 16/03/2009 19:01, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 16/03/2009 19:00

Guigui ha escrit:Es pot saber per quins set sous els talibans de la modernitat a qualsevol preu es van carregar aquells fabulosos forjats, tots substituint-los per les insípides boques de maó, metall i, darrerament, també vidre?
Per la mateixa rao que als anys 70 les coses dels anys 20 i 30 també semblaven velles i rancies, cada epoca es carrega el mes vell per càduc, i dues generacions despres alló es reivindica com a autentic, es llei de vida segons la mentalitat de la gent que aqui habita, en altres llocs no passa el mateix perque la educacio, la cultura i l'aprofitament de les coses es molt diferent, es la diferencia entre ser ric i voler ser-ho semblant-ho nomes, tambe esta el tema constructiu, Paris... si Paris, en molts casos les boques meravelloses que es conserven, ja es van fer amples i ben construides, aixi si juntem el que he dit abans amb una cosa que sempre ha fet un bon servei..perque cambiar-ho??



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/03/2009 19:28

A Barcelona s'esforcen per crear nous referents de disseny, que arribin a convertir-se en atractius turístics, com la Torre Agbar, Fòrum, etc., però no es van adonar a temps de que ja en tenien un: les boques del metro, les quals haguessin estat fotografiades pels turistes fins a la sacietat, i ara a internet n'estaria ple d'aquestes fotografies, com hi han del metro de París. Dios da pan a quien no tiene dientes...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1415
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 17/03/2009 21:34

Renoi quines fotos!, quanta història malversada, quan de disseny malaguanyat. Tal com dieu, caldria demanar una restitució, com a mínim dels dissenys més emblemàtics, tant del GM com del Transversal. Heu vist que en hi ha unes de molt ben aconseguides amb la fletxa?, Jo encara la recordo molt bé la de Universitat. I les que incorporen, fins i tot, neons!. Salut



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2357
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 18/03/2009 18:39

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!


:mort


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 18/03/2009 20:29

Platanito ha escrit:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!


:mort
MIRA per on.... amb l'emoticona has fet una boca de metro mes..
:D :D

Tranquil company, es fort, si....jo que pensava que mai arribaria a veure fotos com aquestes.....



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6933
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/03/2009 0:00

Ja teniu un recull de fotografies de boques de metro antigues a la wiki del transport català.
Us passo l'enllaç directe:
http://transport.cat/wiki/index.php/Les ... _del_metro



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 19/03/2009 0:28

Veient la foto de l'estació de Catalunya als anys 50 i encara hi havia un cartell de "Metro y Norte" sembla que l'actualització de la senyalètica no ha estat mai el fort del transport a Barcelona. O això, o la foto és anterior a 1941.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6933
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/03/2009 0:45

victorcasta ha escrit:Veient la foto de l'estació de Catalunya als anys 50 i encara hi havia un cartell de "Metro y Norte" sembla que l'actualització de la senyalètica no ha estat mai el fort del transport a Barcelona. O això, o la foto és anterior a 1941.
Com ja he comentat, les dates que he posat són aproximades, bàsicament perquè totes les fotos les tinc sense data. Això significa que la data l'haig d'anar endevinant :roll:

En aquest cas, la conclusió de que ha deser els anys 50 és pel següent: si us hi fixeu, a l'esquerra al fons apareix un cotxe, concretament un taxi. Encara que costa de veure, és probable que sigui un Seat 1400... que resulta que es va començar a fabricar l'any 1953. Per tant, si no m'equivoco en l'apreciació, la foto ha de ser, com a molt d'hora, de principis dels 50.

Però és que si ens fixem en els busos que hi surten... el que està just darrera del taxi, sembla ser un Pegaso Seida, el primer dels quals va començar a circular l'any 1961. Per tant, crec que no és massa agosarat datar la fotografia a principis dels anys 60.

Per tant, això em porta a especular que el rètol portava desactualitzat... més de 20 anys!!! :?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/03/2009 18:32

Parlant de boques, unes que es conserven bastant des de la seva inauguració, i és que avui he passat per Virrei Amat i Maragall, i a les boques de la primera de la mateixa plaça i a la de la segona de avinguda de Borbó amb passeig Maragall, al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix? :nose



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6933
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 20/03/2009 10:45

metring ha escrit:al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix? :nose
Suposo que el deurien posar per tapar els forats que van quedar després de treure un rètol com aquest:
Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/03/2009 15:23

Merci!!! :D

La cosa casa, perquè a més, les boques que havia mencionat,són idèntiques a aquesta, només que els "testos" es troben a l'altre costat. Però per tapar els forats, n'hi havia prou amb una mica de ciment, no?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 20/03/2009 18:58

metring ha escrit:Però per tapar els forats, n'hi havia prou amb una mica de ciment, no?
Bé, ja saps com funcionen aquestes coses en aquest país. :nono


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 21/03/2009 21:20

metring ha escrit:Parlant de boques, unes que es conserven bastant des de la seva inauguració, i és que avui he passat per Virrei Amat i Maragall, i a les boques de la primera de la mateixa plaça i a la de la segona de avinguda de Borbó amb passeig Maragall, al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix? :nose
Avui he anat a veure la meva mare que viu al Turo de la Peira i he vist la boca de l'estacio de Vilapicina que aprareix a la foto del fil del metro transversal, es conserva encara igual pero sense les banderolas i aquesta mena de test comparant amb la foto, es el peu de l'antiga banderola que deia METRO, i que segurament a l'hora de retirar-las, van serrar el mastil i varen deixar el peu, aquesta boca tambe ho te SI miras la foto que et dic, veuras el peu de la banderola i es el que queda a la barana actualment



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22874
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/03/2009 8:27

Els de TMB van trobar a una cotxera els forjats d'Urgell i de Rocafort. Els tornaran a posar?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”