Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 20/01/2025 22:51

Em sembla una exposició molt ben raonada, per part de Elefant i també la puntualització final que en fa en genissimon Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23581
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 02/07/2025 18:40

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... r-158-meur

Territori, Habitatge i Transició Ecològica adjudica obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 15,8 M€

Són els primers treballs d’infraestructura en l’àmbit de l’antic corredor ferroviari, que començaran el setembre que ve
La consellera Paneque remarca que aquesta actuació “és estratègica per al Govern perquè avancem en la descarbonització del país”
Les actuacions vinculades a la primera fase, que discorrerà entre Cambrils, Salou i Vila-seca, comportaran una inversió total de 245 milions d'euros

Material mòbil: 7 vehicles. L’adquisició d’aquest material està en procés d’adjudicació, per part d’FGC, que prestarà el servei, juntament amb el seu manteniment.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, que executaran cada Ajuntament, amb finançament de la Generalitat.

Tramitació de la segona fase
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7283
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/07/2025 0:30

el que més por em fa d'aquest tramvia és que sigui més lent que el "caballo del malo". I que això faci que el tram sigui la típica infraestructura que es fa per fer veure que es fa alguna cosa, però sense voluntat real de servir a la gent.
Veurem com acaba.



Avatar de l’usuari
Elefant  
N7
N7
Entrades: 359

Entrada Autor: Elefant » Divendres 04/07/2025 9:52

wefer ha escrit: Divendres 04/07/2025 0:30 el que més por em fa d'aquest tramvia és que sigui més lent que el "caballo del malo". I que això faci que el tram sigui la típica infraestructura que es fa per fer veure que es fa alguna cosa, però sense voluntat real de servir a la gent.
Veurem com acaba.
Segons el projecte actual, entre Salou (antiga estació) i Cambrils Estació (també a l'ubicació de l'antiga estació) hi hauran quatre parades, osigui un total de sis parades per una mica més de 6 km. Amb això i considerant que el tramvia anirà per l'antic traçat de tren relativament segregat dels carrers (és a dir, no tots els carrers perpendiculars tenen creuera) hi ha potencial per tenir un servei força ràpid, amb velocitats comercials a l'alçada del Metro osigui uns 24-25 km/h, llavors trigant uns 15 minuts entre Salou i Cambrils.

Evidentment tot això és teòric i depèn de que es facin les coses bé. Si per exemple no en posen prioritat semafòrica segurament això penalitzaria bastant la velocitat comercial.

Hi ha molt en joc amb el TramCamp. Pot demostrar ser un transport efectiu i eficient que fins a cert punt justifiqui haver tancat la línia de tren, pèro també pot acabar sent un pegot completament inútil. Sobre tot veient que l'ajuntament de Salou en contuberni amb Autocars Plana segurament miraran de sabotejar-lo com puguin. També és important que es faci el perllongament com a tram-tren fins a Tarragona per que realment acabi tenint sentit. I ja sabem que temes tram-tren son molt precaris...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/07/2025 12:49

Compteu una cosa, la conurbaciò de Cambrils, Salou, Vilaseca, Reus i Tarragona s'enfila vora el milió d'habitants, potser costarà, però quan estigui completat ha de ser el gran mitjà de transport de la segona àrea metropolitana de Catalunya.
Doneu-li temps. I siguem positius. Salut!



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”