Ampliació metro de Viena
Ampliació metro de Viena
Us passo un enllaç amb fotografies de detalls del tram de la U2 del metro de Viena Schottenring-Stadion, acabat d'inaugurar. Poden ser esbiaixades o tractades amb Fotoshop, però apunten detalls interessants com la il·luminació d'estacions subterrànies amb llum natural o la integració de traçats elevats.
A més, l'estació Stadion, situada al costat de l'estadi Ernst Happel, on es disputarà la final de l'Eurocopa, tindrà una capacitat de fins a 35.000 passatgers per hora, amb una tercera via connectada directament amb les cotxeres d'Erdberg mitjançant un túnel en via única.
A més, l'estació Stadion, situada al costat de l'estadi Ernst Happel, on es disputarà la final de l'Eurocopa, tindrà una capacitat de fins a 35.000 passatgers per hora, amb una tercera via connectada directament amb les cotxeres d'Erdberg mitjançant un túnel en via única.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 4275
- Ubicació: Horta
Per cert, la rotulació d'andana em resulta mooolt familiar... 

I a mi.
Ves que no hagin connectat d'amagat la L2 d'aquí amb la U2 de Viena

Ves que no hagin connectat d'amagat la L2 d'aquí amb la U2 de Viena

Doncs si us dic que la U1 també té el vermell com a color distintiu, a més de ser la línia més bruta i pudent de la xarxa, us pensareu que no pensen allargar la L1 fins a Badalona sinó 2000 km més enllà...
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
victorcasta ha escrit:Per cert, la rotulació d'andana em resulta mooolt familiar...

Familiar? No, què va, jo encara diria més: s'han dedicat a robar indicadors de la L2 de BCN i els han canviat el nom. coi, si són clavats!!!!
Com a mínim, ens hem de sentir orgullosos de que ens copiïn alguna cosa a fora, senyal de que està ben feta. Això, si és no és que TMB ho va copiar abans d'algú altra que no sabem

Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Vejam, deixeu que us ho aclareixi: la retolació del metro de Viena és la mateixa des que se'n van inaugurar les línies modernes, el 1978. Ara no us sabria dir si el negre com a color de fons de les indicacions de sortides etc. sempre hi ha sigut, però puc assegurar-vos de que hi és, com a mínim, des de finals 80 o començaments 90.
O sigui, si aquí algú ha copiat, ha sigut Barcelona. Tot i que tampoc ho posaria en aquests termes, ja que les tendències en disseny solen acabar convergint a tot arreu.
O sigui, si aquí algú ha copiat, ha sigut Barcelona. Tot i que tampoc ho posaria en aquests termes, ja que les tendències en disseny solen acabar convergint a tot arreu.
-
- N10
- Entrades: 4275
- Ubicació: Horta
O potser TMB ho va copiar de Viena en el seu moment...wefer ha escrit:victorcasta ha escrit:Per cert, la rotulació d'andana em resulta mooolt familiar...![]()
Familiar? No, què va, jo encara diria més: s'han dedicat a robar indicadors de la L2 de BCN i els han canviat el nom. coi, si són clavats!!!!
Com a mínim, ens hem de sentir orgullosos de que ens copiïn alguna cosa a fora, senyal de que està ben feta. Això, si és no és que TMB ho va copiar abans d'algú altra que no sabem

- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
No, si ja m'estranyava a mi que en aquest país s'hagués innovat alguna cosaGuigui ha escrit:O sigui, si aquí algú ha copiat, ha sigut Barcelona. Tot i que tampoc ho posaria en aquests termes, ja que les tendències en disseny solen acabar convergint a tot arreu.

He estat investigant una mica, i certament he vist que totes les línies estan equipades amb aquesta mateixa senyalització:
http://homepage.univie.ac.at/horst.pril ... lines.html
http://www.urbanrail.net/eu/vie/wien2.htm
I... oooh, sacrilegi, fins i tot n'hi ha molts que estan retroil·luminats. Ai com ho vegi segons qui, els hi munten una manifestació "ecologista" a l'andana!!!

Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Cert, acabo de revisar les fotos que vaig fer a Viena durant el 2005 i efectivament, el panell de la U1 és igual que el de la L1
I no m'hi havia fixa't fins ara....

Si n'haguessis pogut enregistrar la ferum, també hi trobaries afinitats...aim ha escrit:Cert, acabo de revisar les fotos que vaig fer a Viena durant el 2005 i efectivament, el panell de la U1 és igual que el de la L1I no m'hi havia fixa't fins ara....