Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
L'AGV, el nou tren d'alta velocitat francés
L'AGV, el nou tren d'alta velocitat francés
Ho acabo d'escoltar ara al Telenotícies.
Extret del 324
França presenta l'AGV, un tren capaç d'arribar als 360 km/hora
Actualitzat a les 20:22 h 05/02/2008
La nova joia ferroviària francesa es diu AGV, les sigles d'Automotor Gran Velocitat, i és un tren capaç d'arribar als 360 quilòmetres per hora. L'AGV consumeix menys energia i és més fàcil de mantenir que els seus predecessors. Pe construir-lo, l'empresa Alstom ha aprofitat els aspectes tècnics del tren experimental que el 3 d'abril del 2007 va arribar a 574,8 quilòmetres per hora, el rècord mundial de velocitat sobre rails. El president francès, Nicolas Sarkozy, ha presidit la presentació del model, que s'estrenarà comercialment el 2010 amb un operador italià privat, NTV. El president d'Alstom ha destacat que l'AGV s'ha desenvolupat "amb fons propis", però no ha volgut donar cap xifra.
La principal aportació de l'AGV és, segons Alstom, que "té la força motriu distribuïda al llarg del comboi, de manera que es guanya espai per al passatge i s'estalvia energia" perquè no cal recórrer a les locomotores. L'AGV permet combois de 7 a 14 cotxes, amb una oferta d'entre 250 i 650 places. Per rapidesa i comoditat, s'erigeix com un clar competidor de l'avió en determinats trajectes. Un operador italià, NTV, n'ha comprat 25 unitats i té previst estrenar-les el 2010.
El president i conseller delegat d'Alstom, Patrick Kron, no ha concretat quant han invertit en el tren, però ha destacat que volien "mantenir el lideratge" de l'alta velocitat "ara que està en una fase d'expansió, no només als mercats tradicionals, sinó també als països en desenvolupament".
El president francès, Nicolas Sarkozy, s'ha declarat "emocionat" per l'avenç de la tecnologia francesa i ha remarcat "l'aposta" per la indústria com a "motor de creixement de la societat".
Extret del 324
França presenta l'AGV, un tren capaç d'arribar als 360 km/hora
Actualitzat a les 20:22 h 05/02/2008
La nova joia ferroviària francesa es diu AGV, les sigles d'Automotor Gran Velocitat, i és un tren capaç d'arribar als 360 quilòmetres per hora. L'AGV consumeix menys energia i és més fàcil de mantenir que els seus predecessors. Pe construir-lo, l'empresa Alstom ha aprofitat els aspectes tècnics del tren experimental que el 3 d'abril del 2007 va arribar a 574,8 quilòmetres per hora, el rècord mundial de velocitat sobre rails. El president francès, Nicolas Sarkozy, ha presidit la presentació del model, que s'estrenarà comercialment el 2010 amb un operador italià privat, NTV. El president d'Alstom ha destacat que l'AGV s'ha desenvolupat "amb fons propis", però no ha volgut donar cap xifra.
La principal aportació de l'AGV és, segons Alstom, que "té la força motriu distribuïda al llarg del comboi, de manera que es guanya espai per al passatge i s'estalvia energia" perquè no cal recórrer a les locomotores. L'AGV permet combois de 7 a 14 cotxes, amb una oferta d'entre 250 i 650 places. Per rapidesa i comoditat, s'erigeix com un clar competidor de l'avió en determinats trajectes. Un operador italià, NTV, n'ha comprat 25 unitats i té previst estrenar-les el 2010.
El president i conseller delegat d'Alstom, Patrick Kron, no ha concretat quant han invertit en el tren, però ha destacat que volien "mantenir el lideratge" de l'alta velocitat "ara que està en una fase d'expansió, no només als mercats tradicionals, sinó també als països en desenvolupament".
El president francès, Nicolas Sarkozy, s'ha declarat "emocionat" per l'avenç de la tecnologia francesa i ha remarcat "l'aposta" per la indústria com a "motor de creixement de la societat".
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Amb molta sort, en veurem algun dia un a la Sagrera amb destinació París, Londres, Brusel·les, Frankfurt, Milà, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
O sigui, que presenten com a gran novetat el que fa temps la competència (Siemens) ja va fer, i que ells mateixos havien despreciat dient que no era la manera d'evolucionar.aim ha escrit:La principal aportació de l'AGV és, segons Alstom, que "té la força motriu distribuïda al llarg del comboi, de manera que es guanya espai per al passatge i s'estalvia energia" perquè no cal recórrer a les locomotores.
Curiós.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
I que si no recordo malament van presentar el projecte d'AGV al concurso del siglo per a l'adjudicació dels trens de la línia entre Barcelona i Madrid i van quedar descartats d'entrada per no tenir ni un prototip experimental. Com que només van poder presentar variacions sobre el TGV Duplex y els Thalys que "només" corren a 320 Km/h, Alstom va quedar totalment fora de l'adjudicació (però ho va recuperar amb els 104 i derivats).
Si la informació que he trobat és correcta, el concurso es va resoldre el 27 de març de 2001.
Salut !!
Si la informació que he trobat és correcta, el concurso es va resoldre el 27 de març de 2001.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Va ser el 24 de març de 2001.
Salut !!
Salut !!
genissimon ha escrit:[...]Si la informació que he trobat és correcta, el concurso es va resoldre el 27 de març de 2001.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- ABB_Traccion
- N7
- Entrades: 322
Francesos, sempre seràn igual, molt a la seva bola, i després, fan el descobriment del segle...wefer ha escrit:O sigui, que presenten com a gran novetat el que fa temps la competència (Siemens) ja va fer, i que ells mateixos havien despreciat dient que no era la manera d'evolucionar.aim ha escrit:La principal aportació de l'AGV és, segons Alstom, que "té la força motriu distribuïda al llarg del comboi, de manera que es guanya espai per al passatge i s'estalvia energia" perquè no cal recórrer a les locomotores.
Curiós.
Això sí, prefereixo el S-103 (o ICE3) 400000 cops avans que un AGV...
La diferència és que mentre Siemens segueix utilitzant motors colocats sobre els bogies i dos bogies per cotxe, l'AGV segueix l'estructura del TGV, amb bogie compartit i els motors, si no ho tinc mal entès, van al mig del cotxe.wefer ha escrit:O sigui, que presenten com a gran novetat el que fa temps la competència (Siemens) ja va fer, i que ells mateixos havien despreciat dient que no era la manera d'evolucionar.
Curiós.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
La veritat és que m'ha extranyat molt això dels motors al mig del cotxe, ja que suposaria força inconvenient i complicació, i en canvi no li veig cap possible avantatge.megapauer ha escrit: l'AGV segueix l'estructura del TGV, amb bogie compartit i els motors, si no ho tinc mal entès, van al mig del cotxe.
Ho he buscat, i pel que veig els motors no estan al centre dels cotxes, sinó dins del bogie, com a qualsevol altra tren elèctric. Això es veu clarament aquí:
http://www.alstom.com/static/agv/intera ... in_EN.html
Suposo que la confusió ve del fet que el dossier de premsa que ha el·laborat Alstom diu el següent:
Suposo que el text està fet perquè ho entengui la gent "normal", que no sap què és un bogie, i per això diu "under the floor". Però enlloc afirma que estigui al centre del cotxe.The main innovation retained for the AGV involves combining this articulation technology with a distributed drive system. This is achieved by locating the train’s motors under the floor of the carriages rather than concentrating them in dedicated locomotives at the front and back of the train.
Això sí, ens hem de felicitar els afeccionats al ferrocarril perquè ara per les LAV europees podrem veure tot tipus de trens. Si no m'equivoco: amb locomotores als extrems i bogies convencionals compartits (TGV), amb locomotores i rodals entre cotxes (Talgo), amb bogies normals i locomotores (ICE, ETR), amb bogies normals i tracció distribuïda (Velaro) i bogies compartits i tracció distribuïda (AGV). Això sense comptar que n'hi ha d'un i de dos pisos...
Visca la varietat!!!!
^^ Llàstima que no hi hagi una LGV / LAV / HBS / HSL per on passin tots els trens junts...
Per cert, t'has descuidat l'Eurostar, que com a característica té que són 2 TGV en un, amb bogis motors enmig de la composició (el qual és una barreja entre tracció distribuida i tracció en motrius).
Per cert, t'has descuidat l'Eurostar, que com a característica té que són 2 TGV en un, amb bogis motors enmig de la composició (el qual és una barreja entre tracció distribuida i tracció en motrius).
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Nomès una pregunta; Els Shinkansen japonesos, no són també de tracció distribuida?
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
L'Eurostar té dos bogis no compartits al centre del tren (per poder tallar-lo en dos en cas de problemes), però no estan motoritzats. Per tant, té 6 bogis motors (els 4 de les motrius i el primer dels cotxes adjacents) d'un total de 23. No crec que puguem parlar de tracció distribuïda...aarongilp ha escrit:^^ Llàstima que no hi hagi una LGV / LAV / HBS / HSL per on passin tots els trens junts...
Per cert, t'has descuidat l'Eurostar, que com a característica té que són 2 TGV en un, amb bogis motors enmig de la composició (el qual és una barreja entre tracció distribuida i tracció en motrius).
En canvi, els TGV Sud-Est (que tenen la mateixa distribució de motors que l'Eurostar) sí que podrien considerar-se de tracció distribuïda, ja que disposen de 6 bogis motors d'un total de 13 (gairebé el 50 %).
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Sí. Si no m'equivoque, ho han estat des de la primera sèrie.neroon ha escrit:Nomès una pregunta; Els Shinkansen japonesos, no són també de tracció distribuida?
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Disculpeu que estigui en anglès, però és força interessant.
una altra frontal, més del "morro" i una de "lateral".
Algunes fotos del bitxo (maqueta), extretes de la mateixa web: una frontal,De http://www.alstom.com
Italian private operator NTV, the first to order the AGV, unveils the livery of trains it will be using from 2011
Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV), the first private rail operator in Italy, has unveiled today in Rome the livery of the AGV¹ very high speed train fleet it will be using on the Italian rail network from 2011. In January 2008, NTV announced that it had chosen Alstom to supply and maintain 25 ultra-modern, very high speed AGV trains. This joint unveiling and launch of the new operator NTV took place in the presence of NTV’s Italian founders, Luca Cordero di Montezemolo, Diego Della Valle, Gianni Punzo and Giuseppe Sciarrone, along with Patrick Kron, Chairman and CEO of Alstom, and Philippe Mellier, President of Alstom Transport.
The red livery, with a narrow golden stripe along the carriages, is a perfect match for the shape of the trains. Italian flags indicate the train operator’s country of origin. The AGV is designed in a way that allows operators to fully customise their trains.
The contract signed with NTV in January 2008 covers the provision of 25 AGV trains for €650 million. It also includes maintenance of these trains for a 30-year period, although this is not included in the above amount. There is also an option for another 10 trains. Designed in La Rochelle, France, in Alstom Transport’s centre of excellence dedicated to AGV trains, NTV’s units will be assembled on this site (14) and in the Savigliano factory in Italy (11). A depot for train maintenance will be built in Nola, close to Naples.
The AGV prototype is currently undergoing initial trials on high speed test track at the Velim rail test centre in the Czech Republic. These tests will permit Alstom to fine-tune the train and to validate this new “very high speed” platform with a view to its final approval.
¹AGV: Automotrice Grande Vitesse. AGV is an Alstom trademark.
una altra frontal, més del "morro" i una de "lateral".
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Ah, sí, ho vaig llegir en la trenmania n44. I sabeu qui és el president d'aquesta companyia? Luca Cordero Di Montemezolo, aviam si veiem aquests AGV en decoració Ferrari
PD: Disculpeu l'off topic.
PD: Disculpeu l'off topic.
No els ha quedat pas malament. Ara a esperar veure alguna foto del bitxo ja en acció per terres italianes.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Entre Luca Cordero di Montezemolo (president de Ferrari) i Diego Della Valle (dissenyador de moda) està clar que el tren tindrà glamour.
Ah, i segons diuen, efectivament, el color vermell dels trens és en homenatge a Ferrari
Ah, i segons diuen, efectivament, el color vermell dels trens és en homenatge a Ferrari
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Perdoneu l'off topic, se sap si algun dels pilots de l'escuderia ha fet algun acte amb el nou AGV?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Alstom pone prueba su AGV en el circuito checo de Cerhenice
18-07-2008
En dirección al pueblo de Velim, a unos 60 kilómetros de Praga, se encuentra el circuito de ensayos ferroviarios de Cerhenice. Un bucle de 13 km sobre el que se prueba en estos momentos el AGV (Automotrice Grande Vitesse), el nuevo tren de la compañía Alstom. Se trata de una situación un tanto paradójica, ya que la República Checa no está precisamente bien equipada n lo que a líneas de alta velocidad se refiere, pero es precisamente aquí donde se pone a prueba el tren más rápido del mundo, con un récord establecido en 574,8 km/h.* Entonces, ¿por qué (probarlo) en Velim? Nos responde Laurent Baron, responsable del departamento de alta velocidad de Alstom, que nos ha subido a bordo del AGV durante uno de los ensayos.
Laurent Baron: En Europa hay tres anillos (como el de Velim). Uno está en Francia junto a Valenciennes, pero en el que la velocidad está limitada a 80 km/h, por lo que no nos sirve para probar suficientemente el material (rodante). En el segundo, el anillo de Wildenrath, la velocidad está limitada a 160 km/h, pero es propiedad de nuestra competidora Siemens, por lo que preferimos no utilizarlo. Y el tercero es este, el de Velim, que admite velocidades de 210 km/h, algo muy interesante para nosotros ya que nos permite validar completamente el funcionamiento final del tren.
Radio Praga: ¿Con 210 km/h de máxima se pueden obtener resultados úitles para la velocidad a la que finalmente rodará el AGV?.
LB: En todo lo que se refiere a la cadena de tracción el comportamiento es exactamente el msimo entre 180 km/h y 360 km/h. Todo lo que veremos aquí será perfectamente representativo de las velocidades muy altas. En otros aspectos, como los de la interfaz pantógrafo-catenaria, o los de dinámica ferroviaria -es decir, el interfaz rueda-carril-, estamos limitados por la velocidad (del circuito), desde luego. Haremos un cierto número de simulaciones a partir de los resultados para asegurarnos de que la dinámica es buena, y de que serán los mismos que a muy alta velocidad. De todas formas más adelante habrá que validar igualmente el comportamiento del tren a 300 km/h y más.
RP:¿A cuántos km/h vamos?
LB: A unos 160 km/h. Esos sensores que ve son sensores de vibraciones. Comenzamos los ensayos hace dos meses, y tuvimos algunas dificultades durante 15 días, porque cuando el tren salió de La Rochelle (Francia) no estaba ajustado del todo, pero ahora el tren funciona relativamente bien y hasta ahora no hemos encontrado grandes dificultades.
RP: ¿Cuánto tiempo durarán los ensayos en Velim?
LB:Las pruebas se van a realizar desde ahora y hasta dentro de cuatro meses. Estaremos en Velim hasta mediados de septiembre.
RP: Estamos en el coche laboratorio, ¿puedo preguntarle qué hace?
LB: Hacemos un seguimiento de los parámetros de los bojes, para comprobar que todo se comporta bien y realizar los ensayos de carácter mecánico. Aquí pueden verse los inddicadores relacionados con la tracción, un cierto número de variables relativas al frenado ya que estamos en fase de poner a punto lel sistema de frenado, y también otras relativas a todos los elementos que son funcionales en el tren.
RP: Al parecer aquí la principal preocupacion son los animales que cruzan la vía, ¿no es así?
LB: Si, es bastante rural. Hay conejos, ciervos...
La notícia original en francès, ací.
Aneu al youtube, hi ha videos molt interessants:
http://www.youtube.com/watch?v=BlHTACHzApU
http://www.youtube.com/watch?v=lmxozdzTvH8
http://www.youtube.com/watch?v=Z0Xbc8DyR0k
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
De: http://www.catalantalgo.blogspot.com/
El protoipo del AGV, el un nuevo tren de la empresa francesa Alstom, ya está en las vias. En este video se ve, haciendo una parada en Florencia. Muy pronto esté tren podrá competir contra el propio TGV.
El protoipo del AGV, el un nuevo tren de la empresa francesa Alstom, ya está en las vias. En este video se ve, haciendo una parada en Florencia. Muy pronto esté tren podrá competir contra el propio TGV.
Parlem amb propietat.