Viatges gratuĂŻts en autobusos urbans per a 18.700 escolars
• Avui ha començat el termini per formalitzar la T-Jove Escolar, que permetrà realitzar sense cost fins a quatre viatges el dies lectius
L’alcaldessa accidental Montse MĂnguez visita avui les instal·lacions d’Autobusos de Lleida-Grup Sarbus coincidint amb l’inici del termini per demanar la nova T-Jove Escolar, que permetrĂ a 18.700 infants i joves utilitzar gratuĂŻtament els autobusos urbans durant els dies lectius. La targeta donarĂ dret a realitzar 4 viatges diaris de franc a tots els nens i nenes i joves empadronats a Lleida en edat d'escolaritzaciĂł obligatòria, Ă©s a dir, de 3 a 16 anys. MĂnguez ha destacat que "la posada en marxa d’aquest nou abonament forma part del Pla de Xoc contra la DesacceleraciĂł Econòmica impulsat per l’Ajuntament de Lleida amb l’objectiu de reduir els efectes de la dessacceleraciĂł econòmica".
L'alcaldessa accidental ha explicat que "des d’aquest dilluns, 25 d’agost, i durant tot el curs (de dilluns a divendres de 8.00 del matĂ a 20.00 del vespre) els beneficiaris que ho desitgin poden formalitzar la T-Jove Escolar a les oficines d’atenciĂł a l’usuari d’Autobusos de Lleida", a la plaça d’Espanya, 1 baixos 4 (entrada per l’avinguda de Madrid). Prèviament, la Paeria ha tramès una carta a gairebĂ© 12.800 famĂlies amb infants en edat escolar que informa de les caracterĂstiques del nou servei i adjunta un resguard amb les dades dels beneficiaris per agilitar el procĂ©s. Amb tot, la sol·licitud tambĂ© es pot fer sense aquest resguard. NomĂ©s cal presentar el DNI de l’infant o jove. En qualsevol cas, Ă©s indispensable la presència del beneficiari a les oficines d’atenciĂł a l’usuari d’Autobusos de Lleida perquè li facin la fotografia que figurarĂ a la targeta.
La nova T-JOVE ESCOLAR Ă©s en la lĂnia dels abonaments que actualment ofereix l’empresa concessionĂ ria del transport urbĂ de viatgers: una targeta de plĂ stic de 8,5 centĂmetres per 5,5 centĂmetres amb la fotografia del beneficiari que permet la cancel·laciĂł dels viatges sense la necessitat de contacte amb l’aparell enregistrador. AixĂ mateix, MĂnguez ha explicat que "permet la cĂ rrega telemĂ tica per usar-la amb els beneficis de la T-Estudiant per a tots els viatges que excedeixin els 4 gratuĂŻts diaris en dia lectiu, Ă©s a dir, les dues targetes sĂłn complementĂ ries".
La targeta tindrà vigència fins al 31 de desembre de l’any que el titular compleixi els 16 anys i caldrà ser renovada sempre que el beneficiari compleixi 4, 8 i/o 12 anys. L’únic cost d’expedició i renovació de 2 euros.
Els viatges de la T-JOVE Escolar podran ser des del domicili al centre educatiu o aquells que se'n deriven del desplaçament a la formaciĂł extraescolar (estudis d'idiomes, arts plĂ stiques, escola de teatre, dansa, centres esportius...). Aquesta targeta tambĂ© es podrĂ utilitzar com a T-Estudiant, (recarregant-la amb 10, 20 o 30 viatges amb la tarifa aplicable als estudiants). AixĂ, el primera 4 viatges seran gratuĂŻts i la resta es descomptarĂ automĂ ticament de la cĂ rrega que s'hagi efectuat de la targeta. La renovaciĂł de la T-JOVE es realitzarĂ quan el titular compleixi 8 i 12 anys d'edat.
http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1
