
Tot i que els dies d'inauguració no acostumen pas a ser els millors, per visitar exposicions.
Hora i data actual: 08 oct. 2025, 07:49
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 18 set. 2006, 23:44
Entrada Autor: Don Ramón » 12 ago. 2016, 13:31
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 30 set. 2016, 11:56
Entrada Autor: metring » 02 oct. 2016, 12:20
Allà vaig reconèixer el primer usuari del Fòrum per la samarreta del nen punki, justament en Fran-IkarusFran-Ikarus ha escrit:I s'acaben de complir 10 anys de l'exposició Centenari del Bus a Barcelona (amb ruta en Pegaso 6035A associada), primer autèntic esdeveniment dedicat a l'autobús històric a Catalunya, i precursor dels posteriors Ral·libús de Sabadell (8 edicions fins avui) i Ral·li Barcelona-Caldes de Montbui (6 edicions)
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 03 oct. 2016, 09:08
Entrada Autor: foronda 141 » 07 març 2022, 13:32
Entrada Autor: busbcn » 07 març 2022, 19:42
Entrada Autor: oscar440 » 06 juny 2022, 16:53
Entrada Autor: Guigui » 07 juny 2022, 00:52
Voldràs dir, no sigui que incompleixis el punt 14 de les Normes del Fòrum, cosa que se t'ha notificat. Ni més, ni menys.
Entrada Autor: oscar440 » 07 juny 2022, 23:39
El cupó d´avui, dimarts 7 de juny, amb la il.lustració del Tilling-Stevens:
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 09 juny 2022, 18:44
Entrada Autor: jgomezs » 10 oct. 2022, 10:47
Mig off-topic, la cruïlla del vídeo és el punt negre d'accidents del que se'n ha parlat tant últimament:
Entrada Autor: oscar440 » 11 oct. 2022, 00:51
Entrada Autor: m.h.t. » 15 oct. 2022, 16:17
Tal dia com avui fa cent anys, el 14 d’octubre de 1922, s’inaugurava la primera línia de la xarxa urbana d’autobusos de Barcelona, la línia A.
Operada per la Compañía General de Autobuses (CGA) i anomenada inicialment com a línia A, es tractava d’una línia de circumval·lació en doble sentit que passava per l’Estació de França i la Via Laietana, artèria que feia poc que s’havia construit i que estava vetada a la circulació de tramvies.
A l’oferir un servei de circumval·lació en ambdós sentits, la línia A aviat es va desdoblar en dues línies complementàries, l’A1 i l’A2. La línia A1 partia de Provença/Aribau i feia el recorregut per Aribau, Pl. Universitat, Ronda Universitat, Pl. Catalunya, Ronda Sant Pere, Via Laietana, Pl. Palau, Pg. Indústria (actual Pg. Picasso), Arc del Triomf, Ronda Sant Pere, Bruc, Diputació, Roger de Llúria i Provença.
La línia A2 feia el mateix itinerari que l’A1, però prolongava el seu recorregut pel carrer Provença fins arribar a l’Escola Industrial i sovint feia la funció de servei llançadora entre aquest dos punts, fins que la poca utilització d’aquesta va portar a la seva supressió el 1924.
Per donar el servei, inicialment van importar els vehicles que es necessitaven d'Anglaterra, concretament els Tilling Stevens, motiu pel qual aquests circularien pintats de color vermell fent contrast amb el groc fosc dels tramvies.
https://noticies.tmb.cat/historia/cente ... -barcelonaAquesta primera xarxa de bus veia la llum catorze anys després que fes fallida l’intent d’implantar un servei d’autobusos a la capital catalana per part de l’empresa La Catalana. I és que durant molt de temps, la irrupció dels autobusos a Barcelona va trobar una forta oposició en les empreses tramviàries, especialment per part de la companyia més important, Tranvías de Barcelona (TB), que contemplaven la seva implantació com una amenaça als seus interessos.
Curiosament, havia estat la ciutat comtal la primera de l’estat espanyol en veure circular els autobusos l’any 1906 de la mà de La Catalana, l’empresa explotadora de riperts de Barcelona, que veient com els tramvies s’electrificaven i que els seus òmnibus arrossegats per cavalls tenien els dies comptats, es va decidir a substituir-los pels primers autobusos.
Torna a “Història del transport”