Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Opinió sobre la revista "Hora punta" de TMB

Entrada Autor: metring » 20 oct. 2008, 08:42

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... PK=1021&h=


Luxe asiàtic

JAVIER Belmonte

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) edita exquisidament i luxosament una revista mensual que es diu Hora Punta, que en el seu últim número, el 84, dóna molta bola a la campanya corporativa de l'empresa municipal titulada TMB és el que ens mou, de la qual s'ha encarregat la prestigiosa agència Bassat Ogilvy. La campanya va començar --a la premsa, la tele, la ràdio, internet, gasolineres i la mateixa xarxa de TMB-- el 6 d'octubre, la primera fase durarà fins al 30 de novembre i les successives onades posteriors, fins al 2010.
¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual? En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic. Ja sé que els responsables de TMB al.legarien que es tracta de potenciar el transport públic i que la seva campanya competeix amb l'ús del cotxe privat. Ho sé, però no em convenç, em sembla un luxe asiàtic. A part d'això, la campanya és rara, com ho són ara gairebé totes les campanyes publicitàries, i serviria igual de bé --o de malament-- per vendre un cotxe o una colònia.
Entrevistat al mateix número d'Hora Punta, el publicitari Lluís Bassat assegura: "Nosaltres no podem canviar el sistema de transport públic o millorar el trànsit dels autobusos per la ciutat, però sí que podem fer que tot allò que fa bé TMB es conegui". Sí que poden, però personalment m'emprenyo molt quan viatjo amuntegat en el metro o quan escodrinyo inútilment l'horitzó per veure si apareix un bus que no sigui el turístic i a sobre m'he d'empassar les ocurrències dels creatius de l'empresa del senyor Bassat.
No ho sé, potser els barcelonins som masoquistes i ens mereixem tot el que tenim. En els 14.000 exemplars del mateix número de la revista de TMB se'ns recorda que puntuem amb més d'un set (en una escala de 0 a 10 punts) tant el servei de metro com el d'autobús.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 20 oct. 2008, 15:35

Per cert, en aquest link http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/queestmb/r ... apunta.jsp podeu consultar els 5 darrers números. El d'aquest mes d'octubre és el núm. 84.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23852
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 20 oct. 2008, 23:24

¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual?
Doncs més tela tenen els anuncis de Rodalia, fent veure que és el garant per arribar ràpid i puntual a tot arreu. I, tornant al tema, prefereixo mil cops més que l'Ajuntament de Barcelona es gasti els diners en promoure el transport públic que no pas en l'insult a la intel·ligència del "Visc(a) Barcelona".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » 22 oct. 2008, 20:00

Tècnicament, TMB no és una "empresa pública"...


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7331
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 24 oct. 2008, 10:23

¿Té sentit que una empresa pública com TMB es gasti molts diners --el cost de l'invent no s'ha fet públic-- en publicitat en la situació actual?
Sí, evidentment. La promoció del transport públic és més important que mai en temps de crisi, per abaixar els copstos econòmics (i de pas mediambientals) que provoca la circulació de vehicles privats.
En la meva innocència, tenia entès que la publicitat servia per vendre més béns o serveis que la competència, però TMB no té competència, excepte la molt puntual de l'empresa Julià en el cas del Bus Turístic.
La competència del transport públic, és el transport privat.

Menys demagògia, si us plau... :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 01 oct. 2009, 12:33

Des d'avui, segons http://www.comunicacio21.com/textecompl ... exte=13797 , hi ha versió digital de la revista: http://www.tmb.cat/horapunta/ Ara podeu trobar-la amb arxius sonors, videos, etc.



Respon

Torna a “Transport en general”