El metro Transversal
- Santfeliuenc
- N10
- Entrades: 3520
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: El metro Transversal
Hola,
Conozco el tema amigo BRILL, y la L5 era un eje originalmente proyectado para servir transversalmente a Barcelona. Luego pasó lo que pasó y a partir de Sagrada Familia sube hacia Horta, pero el proyecto era el que era y los tramos son los que deberían de ser pero con los trayectos cambiados a partir de esta estación. También conozco lo de Gaudí.
http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm
Saludos,
Sergio
Conozco el tema amigo BRILL, y la L5 era un eje originalmente proyectado para servir transversalmente a Barcelona. Luego pasó lo que pasó y a partir de Sagrada Familia sube hacia Horta, pero el proyecto era el que era y los tramos son los que deberían de ser pero con los trayectos cambiados a partir de esta estación. También conozco lo de Gaudí.
http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdf
La foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de NorteBRILL 18 ha escrit:Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Gracies Llop. pero es veu la catenaria sobre del tren que per cert es un 300 "pinguino" de Norte i m'atreveria a dir de la primera subserie, i a mes al retol diu BARCELONA PLAZA CATALUÑA" es a dir la denominacio de NorteEl LLOP ha escrit:metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdfLa foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de NorteBRILL 18 ha escrit:Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Crec que alguna foto ja ha estat publicada al fòrum, però en aquest enllaç de chausson bs, n'hi han unes quantes de metro Transversal: http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/
chausson bs ha escrit:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.
Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
chausson bs ha escrit:Trens de la sèrie 400 del Metro de Barcelona aparcats a les cotxeres de Bordeta.
Barcelona, desembre de 1983.
En el llibre "Sant Andreu de Palomar, més que un poble", es parla de l'antic projecte del Transversal, i pel que sembla, el metro fins a Sant Andreu, passant per Clot, Sagrera, etc., no havia de passar per la Meridiana, sino pel carrer del Clot, Gran de la Sagrera i Gran de Sant Andreu, amb la qual cosa, hauria estat més fàcil construïr el túnel que no pas tal i com està ara. Potser va ser idea de la Renfe de portar-lo per la Meridiana, donat que ells van construïr un tram de túnel per al Transversal, no ho sé.
Una preciosa foto de l'estació Espanya del Transversal, amb les tres vies, de l'usuari Manu de Fotolog http://www.fotolog.com/barcelona/40484898 :
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Respecte a la foto d'inauguració de Plaça Catalunya, m'extranya que éssent l'any 26, apareix un home que se sembla a Francesc Macià presidint una rotllana d'autoritats.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Final de línia a Santa Eulàlia, amb les línies de Vilanova i Vilafranca al costat.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1659
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1659
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
La Metring comenta la traça del primer projece del Transversal en direcció a Sant Andreu. Adjunto un plànol amb les propostes de les diverses línies del Tranversal, cal veure que estaven previstes diverses línies, per exemple el Transversal estava previst acaba'l a Marina, i la línia de Sant Andreu seguia de primer la traça de l'actual L2, i desprès, efectivament anava per sota dels carrers Grans del Clot, Sagrera i Sant Andreu. En aquell moment La Meridiana no existia, únicament el tren en superfície. També hi ha una línia, que anava pel passeig de Sant Joan des de Gràcia i cap al Poblenou (la futura L4). I també des del Paral·lel una línia cap a Can Túnis. Aquest document és de l'any 1921, i el podeu trobar a l'apartat de metropolitans de l'enciclòpedia Espasa, i també al llibre dedicat al Metro de Barcelona d'En Salmerón.
També adjunto un plànol de l'any 1907 amb el primer projecte de Metro per Barcelona, el projecte Nord-Sud, del passeig de la Bonanova a l'estació de França, desprès amb canvis de traça esdevindia el Gran Metro de l'any 1924. (del llibre d'En Salmerón)
Salut!
També adjunto un plànol de l'any 1907 amb el primer projecte de Metro per Barcelona, el projecte Nord-Sud, del passeig de la Bonanova a l'estació de França, desprès amb canvis de traça esdevindia el Gran Metro de l'any 1924. (del llibre d'En Salmerón)
Salut!
- Fitxers adjunts
-
- Gran Metro
- scan0005.jpg (32.7 KiB) Visualitzat 7202 cops
-
- Futur Tranversal
- scan0004.jpg (105.41 KiB) Visualitzat 7202 cops
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.122-042-132 ha escrit:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
En efecte, la foto es de l'any 1932, ja que a l'any 1926, quan es va inaugurar el Transversal, l'estació Catalunya tenia solució Barcelona:Lluita1714 ha escrit:Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.122-042-132 ha escrit:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
Foto de l'estació amb solució Barcelona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6994
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Us passo algunes fotos del Transversal
- Fitxers adjunts
-
- metrobcn-historic-1.jpg (65.33 KiB) Visualitzat 7112 cops
-
- metrobcn-historic-2.jpg (93.34 KiB) Visualitzat 7091 cops
-
- metrobcn-historic-3.jpg (82.12 KiB) Visualitzat 7097 cops
-
- metrobcn-historic-4.jpg (113.76 KiB) Visualitzat 6625 cops
-
- metrobcn-historic-5.jpg (88.81 KiB) Visualitzat 7074 cops
-
- metrobcn-historic-6.jpg (94.74 KiB) Visualitzat 6695 cops
-
- metrobcn-historic-7.jpg (120.92 KiB) Visualitzat 6670 cops
-
- metrobcn-historic-8.jpg (108.66 KiB) Visualitzat 6662 cops
-
- metrobcn-historic-9.jpg (129.05 KiB) Visualitzat 7087 cops
-
- metrobcn-historic-10.jpg (83.03 KiB) Visualitzat 7079 cops
-
- metrobcn-historic-11.jpg (66.81 KiB) Visualitzat 7075 cops
-
- metrobcn-historic-12.jpg (106.79 KiB) Visualitzat 7074 cops
-
- metrobcn-historic-13.jpg (81.88 KiB) Visualitzat 7063 cops
-
- metrobcn-historic-14.jpg (96.71 KiB) Visualitzat 6684 cops
-
- metrobcn-historic-15.jpg (87.65 KiB) Visualitzat 6667 cops
-
- metrobcn-historic-16.jpg (65.58 KiB) Visualitzat 6662 cops
-
- metrobcn-historic-17.jpg (63.46 KiB) Visualitzat 6657 cops
-
- metrobcn-historic-18.jpg
- (176.97 KiB) S’ha baixat 236 vegades
-
- metrobcn-historic-19.jpg
- (145.18 KiB) S’ha baixat 230 vegades
-
- metrobcn-historic-20.jpg (134.07 KiB) Visualitzat 6663 cops
-
- metrobcn-historic-21.jpg (100.58 KiB) Visualitzat 6674 cops
-
- metrobcn-historic-22.jpg (115.12 KiB) Visualitzat 6674 cops
-
- metrobcn-historic-23.jpg (90.57 KiB) Visualitzat 7098 cops
-
- metrobcn-historic-24.jpg (121.25 KiB) Visualitzat 6681 cops
-
- metrobcn-historic-25.jpg
- (130.35 KiB) S’ha baixat 231 vegades
-
- metrobcn-historic-26.jpg (104.84 KiB) Visualitzat 6663 cops
-
- metrobcn-historic-27.jpg
- (129.73 KiB) S’ha baixat 231 vegades
-
- metrobcn-historic-28.jpg
- (162.81 KiB) S’ha baixat 247 vegades
-
- metrobcn-historic-29.jpg (108.34 KiB) Visualitzat 6706 cops
-
- metrobcn-historic-30.jpg (126.14 KiB) Visualitzat 6699 cops
-
- metrobcn-historic-31.jpg (132.11 KiB) Visualitzat 6678 cops
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Increïbles, precioses!!!!!!!!!!!!!
Aquí surten dues fotos, de quan es va inaugurar Fabra i Puig, tot i que la de l'estació no es veu gaire bé http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-001.pdf
I una de Navas, aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-014.pdf . Surt força informació sobre Sagrera, els 300 (posteriorment, 200B, per diferenciar-los dels trens del Gran Metro), etc.
I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).
I una de Navas, aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-014.pdf . Surt força informació sobre Sagrera, els 300 (posteriorment, 200B, per diferenciar-los dels trens del Gran Metro), etc.
I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).
Ja té nassos que "La Vanguardia Española", tan afí al règim del moment, despotriqués de "30 años de pasividad", quan qui va causar-la va ser el seu adulat tirà instal·lat al Pardo. Perquè, a més de la guerra cal afegir-hi una postguerra que va sumir tot el país en la misèria durant molts anys.metring ha escrit:I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).
I consti que amb això no em refereixo a la direcció o línia editorial d'avui, tot i que La Vanguardia sempre s'ha caracteritzat per ser un diari molt camaleònic pel que fa al poder imperant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
BOCADABAT, ESMAPERDUT, M?he quedat gracies Marçal, que bones, que bones, quin gustas de fotos, gracies per compartir-ho.
Fora bo que miressim de endevinar, a on correspon cada foto, moltes si son sabudes pero altres???
Qui comença??
Fora bo que miressim de endevinar, a on correspon cada foto, moltes si son sabudes pero altres???
Qui comença??