Canfranc

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Jordi Freixas

Re: Canfranc

Entrada Autor: Jordi Freixas » 04 abr. 2009, 21:21

Per cert, com estan actualment les obres?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23650
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 05 abr. 2009, 11:58

El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 05 abr. 2009, 23:12

metring ha escrit:El sostre de l'estació està renovat, està tota vallada, i no s'hi pot accedir, i els trens continuen caient a trossos. Aixo si, senyalització Adif.
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » 06 abr. 2009, 00:04

Guigui ha escrit:
Lògic. Manteniment zero, interès pel ferrocarril convencional zero, però pretensió corporativa omnipresent. Així és Renfomentadif.
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Propongo la creación de los FCA ( ferrocarril de la comunidad de Aragón) para sufragar los gastos que ocasiona mencionada línea.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 06 abr. 2009, 00:48

automotorserie 436 ha escrit:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe
De iure, no; de facto, sí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23650
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 06 abr. 2009, 08:38

automotorserie 436 ha escrit:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » 11 abr. 2009, 05:54

automotorserie 436 ha escrit:Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
Tant de bo que fós tipo La Pobla de Segur... tant de bo...
xD



davida
N9
N9
Entrades: 1854
Contacta:

Entrada Autor: davida » 19 abr. 2009, 19:42

Ahir a la France 3 van fer un reportatge sobre el ferrocarril Oloron Canfranc.
Val la pena veure'l amb moltes imatges de trens circulan per la via
Video France3



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » 19 abr. 2009, 20:53

metring ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:
Este ente que tú llamas Renfomentoadif no existe, si acaso es, RENFE, Ministerio de Fomento y ADIF, que curioso que los tres se pongan de acuerdo en que la línea de Canfranc no es para nada operativa, digamos que es una línea tipo Pobla de Segur.
http://www.transport.cat/wiki/index.php/Renfomentadif
por inventarnos "palabros" que no que quede... :x


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » 22 abr. 2009, 13:13

Hola, adjunto un video que he trobat del tren de Canfranc!

http://www.canfranc.ch/index.php?lang=e ... 7&info=105

és d'una tesi d'un geograf suís.



tren250

Entrada Autor: tren250 » 23 abr. 2009, 18:21

Els tren principals ara pel costat francès són X2200, algun X73500 i ocasionalment X72500 de 2 caixes. Mercants no acostumen a passar, i els treballs de reobertura a Bedous van passant a bon ritme per inaugurar dintre de poc temps. Pel costat espanyol, usualment 596, TRD ocasionalment, usualment 592.2.
Canfranc tindria molt bona acollida si la línia ofrís temps de viatge competitius, enllaçés amb Tarbes, Pau, Toulouse... i el costat espanyol sigués d'ample europeu (no importa que no estigui electrificat). Llavors, el costat francès obrís el tram Bedous-Canfranc i renfe cotractés material Talgo BT dièsel (unes 10 unitats) per la línia, de ample variable per permetre fer, per exemple, recorreguts Toulouse-València. Amb algunes rectificacions de recorregut en el tram Osca-Canfranc, hi hauria suficient, després del canvi d'ample. I aprofitar l'actual estació de Canfranc, sense costruïr una de nova. Un servei Saragossa-Osca-Jaca-Canfranc-Olorón-Pau-Toulouse seria una de les moltes opcions per fer el servei.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » 24 abr. 2009, 03:53

Per fer això que dius ja existeixen els TRD's de bogies Brava que, ara per ara, es deuen estar morint de fàstic (els bogies, i l'intercanviador de Huesca, vull dir).



tren250

Entrada Autor: tren250 » 24 abr. 2009, 16:47

Per velocitat, prestacions, fiabilitat, comoditat, places... S'ajunten massa problemes. Millor el que un dia va ser el talgo XXI. Crec que seria una bona connexió de cara al extranjer i a la gent de la zona, amb una comunicació ràpida Atlàntic-Mediterrani. No com es fa actualment, des de Bayona-Burdeos fins a Perpignan, passant per Toulouse, com eix principal. Per l'estil de servei que donaria, el podria donar, de cara a la lliberització el 2010 una companyia privada com Arriva o DB.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 24 abr. 2009, 17:33

No ens enganyem. Una relació Tolosa-Saragossa no passaria de l'àmbit regional, i segur que tindria molta menys afluència que una connexió Girona-Perpinyà, per exemple. Però això no vol dir que sigui una opció molt vàlida, especialment per a connectar amb la resta de la xarxa, tant pel costat espanyol com pel francès.

Senzillament, es tracta de posar-hi voluntat per ambdues parts i acabar amb aquest aïllacionisme prenapoleònic, tant per part de Renfomentadif com de SNCF/RFF.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » 24 abr. 2009, 17:39

També deia una relació mediterrània-atlàntica València-Tolosa o València-Bordeaux, Terol-Tarbes, Saragossa-Tolosa... un múltiple de comunicacions. Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment. En els últims anys li ha faltat, i molta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23844
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 24 abr. 2009, 18:07

tren250 ha escrit:Falta acord entre Espanya i França, i voluntat sobretot espanyola, perquè precisament la francesa no li falta actualment.
Doncs amb tanta voluntat que sembla haver-hi a França, encara em pregunto què esperen per a homologar determinats trens, renovar la via UIC entre La Tor i Puigcerdà, etc.

En resum, en el tema de la vida mútua d'esquenes amb Espanya, els francesos no són els bons de la pel·lícula, però tampoc els únics dolents.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » 27 abr. 2009, 12:33

Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23650
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 27 abr. 2009, 13:18

liniadelRipollés ha escrit:Segons informacions fotogràfiques rebudes des de França, l'edifici de l'estació de Canfranc ja no té bastides al davant.

I està guapíssim !!!!
Però ja s'hi pot accedir?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » 27 abr. 2009, 14:26

No, encara està vallat i falta per restaurar la marquesina, s'estan rehabilitant les portes, etc...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » 27 abr. 2009, 14:43

I a on es poden veure aquestes fotos?



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”