Propostes per a incentivar el transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Re: Propostes per a incentivar el transport públic

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 16:09

Sí, és cert, però part del procés, si no tinc entès malament, també era dividir infraestructura d'operadors, per fer que l'operadora sigui privada. Igual que es va haver de privatitzar Telefònica o correus, cosa que es va fer d'una manera molt barruera i mal feta.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23832
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/10/2009 16:20

El que s'havia de fer era separar les antigues empreses ferroviàries en gestors d'infraestructures i operadors de material mòbil (Adif i Renfe, per posar-ho en termes espanyols; FGC, en aquest sentit, no compliria la normativa si fes serveis de llarga distància). Però ja que parles de Telefonica, aquí es veu què passa quan la infraestructura està en mans d'una empresa privada. Zero inversió fa que tots els operadors estiguin penjats del mateix desastre i, al capdavall, collats per l'exmonopolista i encara monopolista de fet.

Dit d'altra manera: t'imagines totes les carreteres catalanes en mans de les Abertis d'aquest món? Doncs tocaria pagar trinco-trinco cada vegada que agafem el cotxe, i molt m'ensumo la rebuda que això tindria. Una altra cosa és que a més d'un ja li estaria bé com a principi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 16:40

Carreteres a Catalunya ens sobra, però total, tant és al ferrocarril, si ja paguem trinco-trinco éssent públiques. El que faria és començar una nova competència entre elles, com els avions, com deia un company abans, amb preus més econòmics per companyies "low cost" Clar que això passa per canviar el sistema tarifari, per un que admeti transbords d'una targeta recargable i cobri segons les tarifes de cada companyia, amb un màxim comú marcat per l'ATM.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 31/10/2009 19:23

JO no veig que un escenari de competència sigui tan bo com penseu alguns, ja que parleu del sector aeri, des de que hi ha competència han baixat els preus, però la qualitat del servei en general ha empitjorat i les reclamacions s'han incrementat.

Crec que una de les coses que diu Lluita1714 existeix, el Consorci de Transports de Biscaia disposa del títol integrat Creditrans, és una targeta moneder prepagada i per cada viatge es descompta una quantitat de diners que marca cada operador, estan bonificats els transbords, s'ha de dir que és pràctic i amb una molt bona acceptació.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 19:52

josep_serre ha escrit:JO no veig que un escenari de competència sigui tan bo com penseu alguns, ja que parleu del sector aeri, des de que hi ha competència han baixat els preus, però la qualitat del servei en general ha empitjorat i les reclamacions s'han incrementat.

Crec que una de les coses que diu Lluita1714 existeix, el Consorci de Transports de Biscaia disposa del títol integrat Creditrans, és una targeta moneder prepagada i per cada viatge es descompta una quantitat de diners que marca cada operador, estan bonificats els transbords, s'ha de dir que és pràctic i amb una molt bona acceptació.
Però bé, pitjor que els serveis de Rodalia que tenim ara... difícil. Respecte a la Creditrans, la coneixia, i és un sistema que m'agrada molt, i en aquest em baso.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3388
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 05/11/2009 12:47

1.- Velocitat comercial del ferrocarril: 60 Km/h per als trens de rodalia i 90-100 Km/h per a regionals.
2.- Subordinació del transport per carretera al mode ferroviari: eliminar les línies d'autobús paral·leles a línies ferroviàries. Potenciar que l'autobús funcioni com a aportador i dispersador de viatgers al ferrocarril, millorar la xarxa ferroviària en aquells llocs on l'autobús és més ràpid que el ferrocarril.
3.- Posar una estació de ferrocarril a menys de mitja hora en transport públic de qualsevol nucli de població superior als 1000 habitants. Per als nuclis més petits, s'accepta fins a una hora en transport públic.
4.- Park&ride a totes les estacions de ferrocarril.
5.- Que els sistemes d'informació d'incidències siguin veraços i fiables. Indemnitzar al viatger a partir dels 30 minuts de retard, idependentment de la seva causa, a raó de 10 € l'hora a més del preu del bitllet.
6.- Controlar sistemàticament els tacògrafs dels autobusos i dels autocars de servei discrecional. Obligar a dur tacògraf també als serveis de transport urbà. Sancionar les empreses. Tot i que no és objecte de la pregunta, fer el mateix amb el transport de mercaderies i controlar els excessos de càrrega.

Per a aquestes actuacions caldrà augmentar l'extensió de la xarxa ferroviària. Per a mi hi ha alguns eixos a construir (amb plataforma apta per a doble via, ample normal europeu, rampes de menys de 15-20 ‰, radi mínim de corba que permeti una velocitat de 160 Km/h, electrificació prevista a 25 KVca i ERTMS per poder fer circular trens de mercaderies):
- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
- Lleida-Tortosa-Freginals.
- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport i Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
- Figueres-Roses.
- Tercer túnel de rodalia a Barcelona.
- Quàdruple via als accessos a Barcelona.
- Accessos al Port de Tarragona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23832
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2009 13:00

Connexió ferroviària i, en el seu defecte, per carretera entre caps de comarca i la seu de la seva respectiva vegueria, així com entre seus de vegueria, amb freqüència horària, pel cap baix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general”