Dues "nouvelles" interessants!!
Una, la línia Rochefort-La Rochelle/Porte Dauphine (de la regió Poitou-Charentes, on els "escargots" es diuen "cagouilles", els "haricots" es diuen "mogettes", els aiguardents es diuen Cognac, i la presidenta regional, Segolène Royal
 
   ), ha estat un èxit rotund i hi ha problemes greus de capacitat per accedir als trens! Aquesta línia s´ha obert aquest any, i comporta la reobertura d´alguns baixadors on els trens feia temps que no hi paraven, i l´obertura d´un baixador-terminal a La Rochelle-Porte Dauphine. Doncs bé, hi ha certs trens on es dónen casos de gent que s´ha quedat a l´andana. Es reclama a la Sncf que posi més vagons. I s´ha obert fa mesos!!
 ), ha estat un èxit rotund i hi ha problemes greus de capacitat per accedir als trens! Aquesta línia s´ha obert aquest any, i comporta la reobertura d´alguns baixadors on els trens feia temps que no hi paraven, i l´obertura d´un baixador-terminal a La Rochelle-Porte Dauphine. Doncs bé, hi ha certs trens on es dónen casos de gent que s´ha quedat a l´andana. Es reclama a la Sncf que posi més vagons. I s´ha obert fa mesos!!SEGONA NOTÍCIA, i aquesta és important: RFF (L´ADIF FRANCÈS), ESTÀ DUENT A TERME ELS PRIMERS TREBALLS PRELIMINARS A LES OBRES DE REOBERTURA DEL TRAM OLORON-BEDOUS DE LA LÍNIA DE CANFRANC. Gran, grandíssima notícia. Per cert que els tècnics que hi participen afirmen que la línia està molt ben construïda.
Enllaç al diari Sud-ouest, que ve a ser La Vanguardia d´Aquitània:
http://www.sudouest.com/bearn/actualite ... 94505.html
I tercera notícia, el consell regional de Provença-Alps-Costa Blava s´està movent per la reobertura de la línia Digne-Château Arnoux/St.Auban. Cal recordar que Digne (departament dels Alps d´Alta Provença) és una de les dues capitals de departament (o sigui, capital de província) a França que no té Sncf. L´altra és Privas, a l´Ardèche (únic departament sense tren de passatgers de tota França).




 Quin bon treball està efectuant RFF!
  Quin bon treball està efectuant RFF! .
 . )`, però la propera propietària dels drets de circulació de material històric és RFF. No sabem com reaccionarà, però sí és cert que trens cadenciats, nous sistemes de circulació... Les circulacions de trens històrics i les jornades de patrimoni es podrien reduir notablement. Tot i així, s'està a l'espera.
 )`, però la propera propietària dels drets de circulació de material històric és RFF. No sabem com reaccionarà, però sí és cert que trens cadenciats, nous sistemes de circulació... Les circulacions de trens històrics i les jornades de patrimoni es podrien reduir notablement. Tot i així, s'està a l'espera.
 
 










