Consulta sobre aïllants de catenària

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Consulta sobre aïllants de catenària

Entrada Autor: Alemany » Divendres 29/01/2010 15:36

Hola a tothom,

Un amic m'ha enviat una pregunta especialitzada a la que no tinc resposta, i no sabia ben bé en quin lloc del fòrum fer-la, així que la faig aqui a veure si algú em sap respondre amb el nom concret de l'objecte al qual es refereix:

"voldria saber com es diuen els elements de vidre o ceramica que s'usaven abans (crec que ara ja no) en les catenaries de tren i em sembla que servien x fer passar el fil de pal a pal. saps que vull dir?? que tenen forma de bol de llet al reves..."

Moltes gràcies


Què és alló??

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 31/01/2010 10:39

Amb el poc que se del tema, et puc dir que aquests aillants es continuen utilitzant igual que abans tant en ferrocarrils com en linies electriques, amb la diferencia que com mes aillants hi ha un darrere l'altre mes corrent passa pels fils. Per la seva vanda si no vaig errat tecnicament no tenen cap nom especific, s'anomenen aïllants, almenys aixo es el que ens va donar a entendre el professor d'electrotecnia a l'universitat. Per cert alemany no t'havies fixat que es encara es fan servir aquests aïllants en les catenaries?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 31/01/2010 22:25

marc ha escrit:Per cert alemany no t'havies fixat que es encara es fan servir aquests aïllants en les catenaries?
La qüestió de si es fan servir no és un dubte de la persona que m'ho va preguntar (de fet he transcrit amb un copipaste el mail que em va enviar). Tot i així, admeto que personalment fa massa temps que no vaig a veure trens i estacions o que em pujo en un altra andròmina amb rails que no sigui el metro :oops:

Moltes gràcies per la resposta!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 31/01/2010 22:33

Jo ara tampoc els tinc en ment, però em sona que son com els de les torres d'alta tensió: http://es.wikipedia.org/wiki/Aisladores_de_disco


Instagram: Ferrocarril | Aviació

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 01/02/2010 21:33

Efectivament, els del la catenaria flexible son com els de la alta tensió, be de fet la catenaria ja porta alta tensió i sino expliqueuli a aquell que va quedar fregit despres de comprovar que passa quan toques 3000 volts. L'unica diferencia es que a la catenaria es posen 2 aïllants si no vaig errat i en l'alta tensió 7, 10 o 15 depenent del voltatge. A i per cert els que no us moveu del metro, el tercer carril d'avans i la catenaria rigida d'ara tambe tenen aïllants encara que d'una forma força diferent :)


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 04/02/2010 0:50

marc ha escrit:Efectivament, els del la catenaria flexible son com els de la alta tensió, be de fet la catenaria ja porta alta tensió i sino expliqueuli a aquell que va quedar fregit despres de comprovar que passa quan toques 3000 volts. L'unica diferencia es que a la catenaria es posen 2 aïllants si no vaig errat i en l'alta tensió 7, 10 o 15 depenent del voltatge. A i per cert els que no us moveu del metro, el tercer carril d'avans i la catenaria rigida d'ara tambe tenen aïllants encara que d'una forma força diferent :)
Gràcies per les vostres respostes! :ok


Què és alló??

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3991
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 04/02/2010 1:10

Et poso un exemple d'aïllament de la catenària, imagino que et refereixes a això. Com pots comprovar, se segueix instal·lant.
Imatge
Això en concret és a Ripoll, a la via que queda sota l'estació del Transpirinenc.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”