Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
Cues i reivindicacions
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... acons.html
Reclamen solucions per a les cues a Olot i a les Preses arran de l'obertura de Bracons
Els alcaldes diuen que és aviat per valorar si la situació és puntual però ja han demanat reunir-se amb Trànsit
15/04/09 02:00 - Olot - JORDI CASAS
L'obertura del túnel de Bracons ha produït col·lapses de trànsit els dies festius de Setmana Santa, que puntualment van arribar a ser quilomètrics. En algunes ocasions, les cues anaven des del giratori de la Solfa, a l'accés sud d'Olot, fins al giratori d'accés al túnel, a la C-63 a la Vall d'en Bas. Els alcaldes afectats esperen que siguin ocasionals i produïdes perquè s'han ajuntat les dates de festes i la novetat de l'obertura de l'eix entre Vic i Olot. Això no obstant, l'alcaldessa de les Preses –és el municipi més afectat per aquesta situació–, Esther Pagès, es vol reunir amb els Mossos d'Esquadra de Trànsit per establir estratègies per si es torna a produir una situació similar. A Olot, ahir es van iniciar dues obres que afectaran altres accessos a la ciutat i al centre.
El cap de setmana passat hi va haver conductors que van trigar quasi el mateix a anar des de Vic fins a la Vall d'en Bas que a recórrer el coll d'ampolla en què es va convertir les Preses. Esther Pagès ho va atribuir a la coincidència amb l'operació tornada i, el dilluns, amb el mercat setmanal d'Olot. L'alcaldessa de les Preses i el seu homòleg de la Vall d'en Bas, Miquel Calm, van coincidir a assenyalar que era molt aviat per treure'n conclusions, ja que el túnel de Bracons es va obrir al trànsit el divendres abans de Rams i, per tant, només ha estat en funcionament durant un període en què moltes persones han fet vacances o bé en què hi ha més dies de festa dels habituals i hi ha més mobilitat.
Sigui com sigui, a les Preses, ningú no havia viscut una situació similar, la qual es va agreujar en els moments en què els agents de Trànsit van decidir posar els semàfors de la travessera urbana de la C-63 en intermitent per regular ells el trànsit. Això va provocar que els vehicles dels veïns de les Preses o bé dels qui provenien del sector de Sant Privat d'en Bas tinguessin moltes dificultats per entrar a la carretera general. Tot plegat va provocar, a més, que els conductors de la zona fessin servir rutes alternatives com ara el vial que vertebra el polígon industrial de les Preses o bé la carretera de la Pinya.
Fonts dels Mossos de Trànsit van dir que era aviat per saber la incidència real del túnel de Bracons sobre el trànsit de les Preses i d'Olot. A més, van informar que durant tota aquesta setmana en els controls només s'informaran els conductors de camions de 7,5 tones que hi ha restriccions per circular pel túnel de Bracons. La setmana vinent, ja multaran.
Més restriccions a Olot
A Olot, a la preocupació per l'increment del trànsit sobretot al Vial Sant Jordi, on les retencions puntuals estan provocades per l'elevat nombre de semàfors per fer-lo més permeable per als veïns que l'han de travessar, s'hi van afegir ahir els canvis de trànsit que comporta l'inici de dues grans obres: la urbanització del Firalet i la construcció del nou col·lector de l'avinguda Reis Catòlics. Aquesta última via és un dels accessos principals al centre de la ciutat. En el cas del Firalet, ahir es va iniciar la primera fase de les obres, que durarà fins a final d'aquest mes i que afecta els carrers Bolós i Guillamet; la segona s'acabarà el primer trimestre del 2010, i afectarà el passeig en si. Mentre durin els treballs de la primera fase quedaran tallats al trànsit. Quan toqui el passeig, es mantindrà el pas.
Mesos complicats
El portaveu de CiU a Olot, Josep Maria Corominas, va afirmar ahir que la ciutat tindrà uns mesos molt complicats quant a trànsit amb l'obertura de Bracons sense les variants de les Preses i d'Olot i amb les obres del Firalet i dels Reis Catòlics. Per això, va dir que el seu grup impulsarà iniciatives per intentar que la construcció de la variant local s'acceleri. Es va mostrar molt satisfet per la publicació dels estudis de traçat i d'impacte de la variant d'Olot de la Generalitat que serà desdoblada i amb una altra minivariant que minimitza l'impacte del retard del tram que ha de construir el govern espanyol. Això no obstant, va lamentar que no s'hagi publicat també el projecte constructiu. Va valorar positivament la posada a licitació de l'hospital, l'obertura de Bracons i l'ampliació del casal de la gent gran.
Reclamen solucions per a les cues a Olot i a les Preses arran de l'obertura de Bracons
Els alcaldes diuen que és aviat per valorar si la situació és puntual però ja han demanat reunir-se amb Trànsit
15/04/09 02:00 - Olot - JORDI CASAS
L'obertura del túnel de Bracons ha produït col·lapses de trànsit els dies festius de Setmana Santa, que puntualment van arribar a ser quilomètrics. En algunes ocasions, les cues anaven des del giratori de la Solfa, a l'accés sud d'Olot, fins al giratori d'accés al túnel, a la C-63 a la Vall d'en Bas. Els alcaldes afectats esperen que siguin ocasionals i produïdes perquè s'han ajuntat les dates de festes i la novetat de l'obertura de l'eix entre Vic i Olot. Això no obstant, l'alcaldessa de les Preses –és el municipi més afectat per aquesta situació–, Esther Pagès, es vol reunir amb els Mossos d'Esquadra de Trànsit per establir estratègies per si es torna a produir una situació similar. A Olot, ahir es van iniciar dues obres que afectaran altres accessos a la ciutat i al centre.
El cap de setmana passat hi va haver conductors que van trigar quasi el mateix a anar des de Vic fins a la Vall d'en Bas que a recórrer el coll d'ampolla en què es va convertir les Preses. Esther Pagès ho va atribuir a la coincidència amb l'operació tornada i, el dilluns, amb el mercat setmanal d'Olot. L'alcaldessa de les Preses i el seu homòleg de la Vall d'en Bas, Miquel Calm, van coincidir a assenyalar que era molt aviat per treure'n conclusions, ja que el túnel de Bracons es va obrir al trànsit el divendres abans de Rams i, per tant, només ha estat en funcionament durant un període en què moltes persones han fet vacances o bé en què hi ha més dies de festa dels habituals i hi ha més mobilitat.
Sigui com sigui, a les Preses, ningú no havia viscut una situació similar, la qual es va agreujar en els moments en què els agents de Trànsit van decidir posar els semàfors de la travessera urbana de la C-63 en intermitent per regular ells el trànsit. Això va provocar que els vehicles dels veïns de les Preses o bé dels qui provenien del sector de Sant Privat d'en Bas tinguessin moltes dificultats per entrar a la carretera general. Tot plegat va provocar, a més, que els conductors de la zona fessin servir rutes alternatives com ara el vial que vertebra el polígon industrial de les Preses o bé la carretera de la Pinya.
Fonts dels Mossos de Trànsit van dir que era aviat per saber la incidència real del túnel de Bracons sobre el trànsit de les Preses i d'Olot. A més, van informar que durant tota aquesta setmana en els controls només s'informaran els conductors de camions de 7,5 tones que hi ha restriccions per circular pel túnel de Bracons. La setmana vinent, ja multaran.
Més restriccions a Olot
A Olot, a la preocupació per l'increment del trànsit sobretot al Vial Sant Jordi, on les retencions puntuals estan provocades per l'elevat nombre de semàfors per fer-lo més permeable per als veïns que l'han de travessar, s'hi van afegir ahir els canvis de trànsit que comporta l'inici de dues grans obres: la urbanització del Firalet i la construcció del nou col·lector de l'avinguda Reis Catòlics. Aquesta última via és un dels accessos principals al centre de la ciutat. En el cas del Firalet, ahir es va iniciar la primera fase de les obres, que durarà fins a final d'aquest mes i que afecta els carrers Bolós i Guillamet; la segona s'acabarà el primer trimestre del 2010, i afectarà el passeig en si. Mentre durin els treballs de la primera fase quedaran tallats al trànsit. Quan toqui el passeig, es mantindrà el pas.
Mesos complicats
El portaveu de CiU a Olot, Josep Maria Corominas, va afirmar ahir que la ciutat tindrà uns mesos molt complicats quant a trànsit amb l'obertura de Bracons sense les variants de les Preses i d'Olot i amb les obres del Firalet i dels Reis Catòlics. Per això, va dir que el seu grup impulsarà iniciatives per intentar que la construcció de la variant local s'acceleri. Es va mostrar molt satisfet per la publicació dels estudis de traçat i d'impacte de la variant d'Olot de la Generalitat que serà desdoblada i amb una altra minivariant que minimitza l'impacte del retard del tram que ha de construir el govern espanyol. Això no obstant, va lamentar que no s'hagi publicat també el projecte constructiu. Va valorar positivament la posada a licitació de l'hospital, l'obertura de Bracons i l'ampliació del casal de la gent gran.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://el9nou.cat/noticies.php?ed_ov=o
Vic i Manlleu continuen senyalitzant Olot per Cantonigròs tres mesos després d'obrir Bracons
Rètol a la sortida de Manlleu en direcció a Torelló, on s'indica Olot per la Salut. Foto: Jordi Puig
Aquest divendres fa tres mesos de l’obertura del nou Eix Vic-Olot per Bracons. Al cap de tot aquest temps, però, dins de Vic i Manlleu, tots els rètols que indiquen la capital de la Garrotxa continuen senyalitzant per Cantonigròs i la Salut. Tant des de l’Ajuntament de Vic com del de Manlleu asseguren que estan treballant per canviar-ho. A Vic, ja tenen encarregada la nova senyalització. Però els la feia l’empresa Comunical, que ja ha anunciat que tanca.
Qui vulgui anar de Vic o Manlleu cap a Olot s’haurà de refiar dels mapes o del GPS, si els té actualitzats. Al cap de tres mesos d’haver obert el nou Eix Vic-Olot per Bracons, dins de Vic i Manlleu la totalitat de rètols que indiquen la capital de la Garrotxa ho fan dirigint els vehicles per la carretera de Cantonigròs i la Salut.
No serà que l’Eix Vic-Olot s’acabés en dos dies. Al cap d’anys d’anunciar-se i després executar-se l’obra, ara tant un ajuntament com l’altre han de córrer per canviar la senyalització. A Vic, en concret, ara s’excusen en el fet que la nova senyalització els l’estava fent l’empresa Comunical, de Sant Joan de les Abadesses, que ja ha anunciat que tanca. Si finalment no els pot servir els senyals, el retard a instal·lar la nova senyalització encara pot ser més gran.
La remesa de rètols que havia encarregat l’Ajuntament de Vic també solucionava altres dèficits de senyalització de la ciutat. Alguns d’ells, de calat, com els que haurien d’indicar la universitat o la zona esportiva municipal. Així, en entrar a Vic des de la C-17 pel sud no hi ha ni un sol senyal que indiqui la UVic per l’eix Onze de Setembre, l’antiga N-152. Vas entrant cap a dins de Vic, i res. Fins i tot s’indica el local de l’ADFO, però de la UVic, ni una sola pista.
A Manlleu, la situació no millora. Tots els senyals que indiquen Olot porten cap al sector de les piscines i la carretera de Sant Martí, direcció al Collsacabra. Fins i tot es dóna el cas que a la sortida de Manlleu en direcció a Torelló, a pocs quilòmetres de l’Eix Vic-Olot, es proposa als vehicles girar i donar una bona volta cap a la carretera de Sant Martí. Altres casos curiosos són el del rètol que, al passeig de Sant Joan, indica Lleida, per la C-25, en direcció Torelló. / JOSEP COMAJOAN
Vic i Manlleu continuen senyalitzant Olot per Cantonigròs tres mesos després d'obrir Bracons
Rètol a la sortida de Manlleu en direcció a Torelló, on s'indica Olot per la Salut. Foto: Jordi Puig
Aquest divendres fa tres mesos de l’obertura del nou Eix Vic-Olot per Bracons. Al cap de tot aquest temps, però, dins de Vic i Manlleu, tots els rètols que indiquen la capital de la Garrotxa continuen senyalitzant per Cantonigròs i la Salut. Tant des de l’Ajuntament de Vic com del de Manlleu asseguren que estan treballant per canviar-ho. A Vic, ja tenen encarregada la nova senyalització. Però els la feia l’empresa Comunical, que ja ha anunciat que tanca.
Qui vulgui anar de Vic o Manlleu cap a Olot s’haurà de refiar dels mapes o del GPS, si els té actualitzats. Al cap de tres mesos d’haver obert el nou Eix Vic-Olot per Bracons, dins de Vic i Manlleu la totalitat de rètols que indiquen la capital de la Garrotxa ho fan dirigint els vehicles per la carretera de Cantonigròs i la Salut.
No serà que l’Eix Vic-Olot s’acabés en dos dies. Al cap d’anys d’anunciar-se i després executar-se l’obra, ara tant un ajuntament com l’altre han de córrer per canviar la senyalització. A Vic, en concret, ara s’excusen en el fet que la nova senyalització els l’estava fent l’empresa Comunical, de Sant Joan de les Abadesses, que ja ha anunciat que tanca. Si finalment no els pot servir els senyals, el retard a instal·lar la nova senyalització encara pot ser més gran.
La remesa de rètols que havia encarregat l’Ajuntament de Vic també solucionava altres dèficits de senyalització de la ciutat. Alguns d’ells, de calat, com els que haurien d’indicar la universitat o la zona esportiva municipal. Així, en entrar a Vic des de la C-17 pel sud no hi ha ni un sol senyal que indiqui la UVic per l’eix Onze de Setembre, l’antiga N-152. Vas entrant cap a dins de Vic, i res. Fins i tot s’indica el local de l’ADFO, però de la UVic, ni una sola pista.
A Manlleu, la situació no millora. Tots els senyals que indiquen Olot porten cap al sector de les piscines i la carretera de Sant Martí, direcció al Collsacabra. Fins i tot es dóna el cas que a la sortida de Manlleu en direcció a Torelló, a pocs quilòmetres de l’Eix Vic-Olot, es proposa als vehicles girar i donar una bona volta cap a la carretera de Sant Martí. Altres casos curiosos són el del rètol que, al passeig de Sant Joan, indica Lleida, per la C-25, en direcció Torelló. / JOSEP COMAJOAN
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _69224.php
Túnel contra la crisi
Augmenta el nombre de visitants de cap de setmana a la Garrotxa durant els primers tres mesos de funcionament del túnel de Bracons. Cada dia 2.500 vehicles procedents d'Osona entren a la Vall d'en Bas
Quim Torrent
La Vall d'en Bas
Ult. Act. 20/08/2009 07:56
Són les deu del matí d'un dilluns i ja fa estona que als semàfors de les Preses els vehicles s'hi acumulen. No es tracta d'una cua espectacular, però l'augment del volum de cotxes que ha provocat l'entrada en funcionament del túnel de Bracons dificulta el dia a dia dels veïns. "El pitjor és el cap de setmana", explica un dels veïns, que creua el carrer amb una barra de pa.
L'entrada en funcionament del túnel de Bracons ha estat el millor antídot que ha pogut tenir la Garrotxa contra la crisi. L'obertura de la nova infraestructura ha permès que cada dia entrin a la comarca uns 2.500 vehicles procedents d'Osona. "Hem notat l'entrada de més gent a la comarca, sobretot els dos primers mesos", explica Gerard Xifra, president de l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa i propietari del restaurant Sant Miquel a Sant Esteve d'en Bas. El cap de setmana és quan la comarca rep més visitants. Ho constaten les dades d'intensitats mitjanes diàries del túnel, que van superar les 4.000 diàries al mes d'abril, i la percepció dels restauradors, que asseguren que la majoria de gent nova que visita la comarca hi passa el dia, però no s'hi queda a dormir.
Xifra considera que el túnel de Bracons és una bona porta d'entrada per a la gent d'Osona i altres comarques de la Catalunya central. "Difícilment faran nit a la comarca, però sí que hi passen el dia sencer i això s'ha notat als restaurants", explica Xifra, que, en canvi, assegura que durant els dies feiners amb prou feines s'ha notat l'augment de vehicles.
De moment, doncs, els esforços de la comarca se centren a tirar l'ham a aquests visitants perquè es quedin més dies. El responsable del Patronat de Turisme de la Vall d'en Bas, Albert Badia, explica que en part gràcies al túnel les pernoctacions a la comarca no han baixat durant la temporada d'estiu.
"Ens hem mantingut en els mateixos nivells d'ocupació que l'any passat", assegura Badia, que considera que quan s'acabi la crisi el túnel serà un "element bàsic" per atreure més visitants a la comarca, tant de la Catalunya central com de Barcelona. El trajecte fins a la Garrotxa s'ha reduït una hora amb la posada en marxa del túnel, la qual cosa obre noves expectatives, tant per a la restauració com per als hotels i les segones residències.
Túnel contra la crisi
Augmenta el nombre de visitants de cap de setmana a la Garrotxa durant els primers tres mesos de funcionament del túnel de Bracons. Cada dia 2.500 vehicles procedents d'Osona entren a la Vall d'en Bas
Quim Torrent
La Vall d'en Bas
Ult. Act. 20/08/2009 07:56
Són les deu del matí d'un dilluns i ja fa estona que als semàfors de les Preses els vehicles s'hi acumulen. No es tracta d'una cua espectacular, però l'augment del volum de cotxes que ha provocat l'entrada en funcionament del túnel de Bracons dificulta el dia a dia dels veïns. "El pitjor és el cap de setmana", explica un dels veïns, que creua el carrer amb una barra de pa.
L'entrada en funcionament del túnel de Bracons ha estat el millor antídot que ha pogut tenir la Garrotxa contra la crisi. L'obertura de la nova infraestructura ha permès que cada dia entrin a la comarca uns 2.500 vehicles procedents d'Osona. "Hem notat l'entrada de més gent a la comarca, sobretot els dos primers mesos", explica Gerard Xifra, president de l'Associació d'Hostalatge de la Garrotxa i propietari del restaurant Sant Miquel a Sant Esteve d'en Bas. El cap de setmana és quan la comarca rep més visitants. Ho constaten les dades d'intensitats mitjanes diàries del túnel, que van superar les 4.000 diàries al mes d'abril, i la percepció dels restauradors, que asseguren que la majoria de gent nova que visita la comarca hi passa el dia, però no s'hi queda a dormir.
Xifra considera que el túnel de Bracons és una bona porta d'entrada per a la gent d'Osona i altres comarques de la Catalunya central. "Difícilment faran nit a la comarca, però sí que hi passen el dia sencer i això s'ha notat als restaurants", explica Xifra, que, en canvi, assegura que durant els dies feiners amb prou feines s'ha notat l'augment de vehicles.
De moment, doncs, els esforços de la comarca se centren a tirar l'ham a aquests visitants perquè es quedin més dies. El responsable del Patronat de Turisme de la Vall d'en Bas, Albert Badia, explica que en part gràcies al túnel les pernoctacions a la comarca no han baixat durant la temporada d'estiu.
"Ens hem mantingut en els mateixos nivells d'ocupació que l'any passat", assegura Badia, que considera que quan s'acabi la crisi el túnel serà un "element bàsic" per atreure més visitants a la comarca, tant de la Catalunya central com de Barcelona. El trajecte fins a la Garrotxa s'ha reduït una hora amb la posada en marxa del túnel, la qual cosa obre noves expectatives, tant per a la restauració com per als hotels i les segones residències.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/10 ... _74454.php
Bracons funciona a mig gas, però satisfà la Garrotxa i Osona
Uns 5.000 vehicles circulen diàriament pel túnel, només la meitat dels previstos
Elisabet Escriche
Olot
Ult. Act. 12/10/2009 02:22
Fa sis mesos, quan es va inaugurar el túnel de Bracons, el departament de Política Territorial i Obres Públiques va augurar que hi passarien una mitjana d’entre 9.000 i 10.000 vehicles diaris. Un pronòstic que s’allunya, i molt, dels 5.000 cotxes al dia que realment circulen per l’eix que uneix la Garrotxa amb Osona. Els motius del descens són, segons els ajuntaments de la zona, la restricció de vehicles pesants i la crisi, que també ha fet baixar el trànsit a la resta de carreteres que formen la xarxa viària catalana, però només en un 8%.
“Quan es va inaugurar, per Setmana Santa, sí que hi va haver un boom. Ara la xifra s’ha estabilitzat”, reconeix el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olot, Antoni Bach (PSC). “La mitjana mensual és d’uns 150.000 cotxes en totes dues direccions. Això vol dir que a les hores punta hi ha un augment considerable, però durant la resta del dia el trànsit és fluid”, afegeix Bach.
Tot i així, des de la Garrotxa i Osona es fa un balanç positiu del mig any de posada en marxa de Bracons. L’alcalde d’Olot, Lluís Sacrest (PSC), assegura que la infraestructura ha obert una porta per millorar la mobilitat, però sobretot, els serveis als ciutadans. “La nota d’aquí a cinc anys de la bona inversió, no de transports sinó social, serà excel·lent”, manté Sacrest. Des de Vic, l’alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal (CiU), subratlla que el sector comercial ja ha notat un increment de clients. “Quan es va posar en servei l’Eix Transversal no es va tenir la sensació que s’unien dues comarques. Ara sí, perquè la Garrotxa i Osona són dos territoris que tradicionalment tenen un tracte molt estret”, afirma Vila.
Els dos consistoris ja han dut a terme un parell de jornades de treball, l’una a Vic i l’altra a Olot, per engegar conjuntament projectes turístics, culturals, sanitaris i de formació. “Farem equips interdisciplinaris entre Olot, Vic i Campdevànol en l’àmbit sanitari i treballarem conjuntament per donar més serveis a la població”, avança l’alcalde de Vic. “Hem de trobar projectes per sumar”, afirma el d’Olot.
Altres beneficiats
No només els municipis d’Olot i de Vic han sortit beneficiats de l’obertura del túnel. L’Ajuntament de la Vall d’en Bas, el segon amb més població de la Garrotxa, també té previst ampliar de cara a l’any que ve el polígon industrial després que diversos empresaris locals i comarcals hagin mostrat el seu interès a instal·lar-s’hi. “Hem tingut diferents consultes, tot i que de moment, tenint en compte l’actual conjuntura econòmica, no se n’ha materialitzat cap”, assegura el seu alcalde, Miquel Calm (CiU).
Actualment, el polígon industrial de la Vall d’en Bas té una quinzena d’empreses i amb l’ampliació prevista aquesta xifra s’arribaria a doblar. Perquè els negocis que s’ubiquin a la zona siguin més competitius, tant l’alcalde de la Vall d’en Bas, com les diferents entitats empresarials de la Garrotxa i Osona, recorden que és “imprescindible” agilitzar la construcció de les variants d’Olot, les obres de la qual estan pendents de ser licitades, i de les Preses.
Bracons funciona a mig gas, però satisfà la Garrotxa i Osona
Uns 5.000 vehicles circulen diàriament pel túnel, només la meitat dels previstos
Elisabet Escriche
Olot
Ult. Act. 12/10/2009 02:22
Fa sis mesos, quan es va inaugurar el túnel de Bracons, el departament de Política Territorial i Obres Públiques va augurar que hi passarien una mitjana d’entre 9.000 i 10.000 vehicles diaris. Un pronòstic que s’allunya, i molt, dels 5.000 cotxes al dia que realment circulen per l’eix que uneix la Garrotxa amb Osona. Els motius del descens són, segons els ajuntaments de la zona, la restricció de vehicles pesants i la crisi, que també ha fet baixar el trànsit a la resta de carreteres que formen la xarxa viària catalana, però només en un 8%.
“Quan es va inaugurar, per Setmana Santa, sí que hi va haver un boom. Ara la xifra s’ha estabilitzat”, reconeix el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olot, Antoni Bach (PSC). “La mitjana mensual és d’uns 150.000 cotxes en totes dues direccions. Això vol dir que a les hores punta hi ha un augment considerable, però durant la resta del dia el trànsit és fluid”, afegeix Bach.
Tot i així, des de la Garrotxa i Osona es fa un balanç positiu del mig any de posada en marxa de Bracons. L’alcalde d’Olot, Lluís Sacrest (PSC), assegura que la infraestructura ha obert una porta per millorar la mobilitat, però sobretot, els serveis als ciutadans. “La nota d’aquí a cinc anys de la bona inversió, no de transports sinó social, serà excel·lent”, manté Sacrest. Des de Vic, l’alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal (CiU), subratlla que el sector comercial ja ha notat un increment de clients. “Quan es va posar en servei l’Eix Transversal no es va tenir la sensació que s’unien dues comarques. Ara sí, perquè la Garrotxa i Osona són dos territoris que tradicionalment tenen un tracte molt estret”, afirma Vila.
Els dos consistoris ja han dut a terme un parell de jornades de treball, l’una a Vic i l’altra a Olot, per engegar conjuntament projectes turístics, culturals, sanitaris i de formació. “Farem equips interdisciplinaris entre Olot, Vic i Campdevànol en l’àmbit sanitari i treballarem conjuntament per donar més serveis a la població”, avança l’alcalde de Vic. “Hem de trobar projectes per sumar”, afirma el d’Olot.
Altres beneficiats
No només els municipis d’Olot i de Vic han sortit beneficiats de l’obertura del túnel. L’Ajuntament de la Vall d’en Bas, el segon amb més població de la Garrotxa, també té previst ampliar de cara a l’any que ve el polígon industrial després que diversos empresaris locals i comarcals hagin mostrat el seu interès a instal·lar-s’hi. “Hem tingut diferents consultes, tot i que de moment, tenint en compte l’actual conjuntura econòmica, no se n’ha materialitzat cap”, assegura el seu alcalde, Miquel Calm (CiU).
Actualment, el polígon industrial de la Vall d’en Bas té una quinzena d’empreses i amb l’ampliació prevista aquesta xifra s’arribaria a doblar. Perquè els negocis que s’ubiquin a la zona siguin més competitius, tant l’alcalde de la Vall d’en Bas, com les diferents entitats empresarials de la Garrotxa i Osona, recorden que és “imprescindible” agilitzar la construcció de les variants d’Olot, les obres de la qual estan pendents de ser licitades, i de les Preses.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://www.osona.com/noticia/16943/tune ... es/transit
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 09/11/2009 a les 17:57h
El túnel de Bracons patirà restriccions nocturnes de trànsit
A causa dels treballs de neteja. Les tasques s'allargaran fins dijous a la nit.
Els túnels de l'eix Vic-Olot patiran restriccions de trànsit al llarg d'aquesta setmana per tal de realitzar-hi tasques de neteja. En concret, es produiran talls entre les 22 hores i les 4 de la matinada des d'aquesta nit fins la nit de dijous a divendres.
Els vehicles lleugers tenen la carretera de la Vola com a itinerari alternatiu per fer el recorregut entre Torelló i en Bas, mentre que als vehicles pesants se'ls recomana passar per Ripoll i la Vall de Bianya.
Societat Redacció osona.com | Actualitzat el 09/11/2009 a les 17:57h
El túnel de Bracons patirà restriccions nocturnes de trànsit
A causa dels treballs de neteja. Les tasques s'allargaran fins dijous a la nit.
Els túnels de l'eix Vic-Olot patiran restriccions de trànsit al llarg d'aquesta setmana per tal de realitzar-hi tasques de neteja. En concret, es produiran talls entre les 22 hores i les 4 de la matinada des d'aquesta nit fins la nit de dijous a divendres.
Els vehicles lleugers tenen la carretera de la Vola com a itinerari alternatiu per fer el recorregut entre Torelló i en Bas, mentre que als vehicles pesants se'ls recomana passar per Ripoll i la Vall de Bianya.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://www.naciodigital.cat/lagarrotxa/noticia/8000
Infraestructures Redacció | Actualitzat el 11/01/2010 a les 16:56h
La variant de Les Preses, ara amb quatre carrils
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui l’anunci d’informació pública els estudis de la variant de les Preses, dins l’eix Vic-Olot per Bracons. Aquests estudis recullen una nova opció de la variant, que permet millorar-ne la integració en l’entorn mitjançant un túnel d’1,7 quilòmetres. La variant plantejada discorre per l’oest del nucli urbà de les Preses, té una longitud de 5,3 quilòmetres i quatre carrils de circulació.
Més informació a l'interior
Segons el traçat que els estudis a informació pública consideren més idoni, la variant de les Preses, tindrà una longitud de 5,3 quilòmetres; discorre per l’oest del nucli urbà de les Preses, entre la carretera actual (C-152) i el riu Fluvià. En el seu recorregut, abasta també el terme municipal de la Vall d’en Bas.
Per tal de minimitzar les afectacions en el territori i l’impacte visual i sonor en les edificacions properes, el nou traçat inclou, com a principal millora, un túnel artificial d’1,7 quilòmetres de longitud. Així mateix, cal tenir en compte que en els trams anterior i posterior al túnel, la variant discorrerà deprimida respecte del nivell del terreny.
El tram inicial de la variant de les Preses se superposa amb el final de la carretera que va entrar en servei l’abril passat i comporta la modificació de la connexió amb la variant de Sant Esteve d’en Bas (la Vall d’en Bas). A uns 1,2 quilòmetres de l’inici, s’inicia el tram soterrat. Finalment, la variant de les Preses enllaça amb la futura variant d’Olot.
La secció de la variant de les Preses proposada és la d’una autovia, formada per dues calçades, una per sentit, de dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun i vorals exteriors de 2,5 metres d’amplada. Les dues calçades estaran separades per un espai de 4 metres d’amplada en els trams en superfície i de 5 metres en el tram soterrat.
En aquest sentit, cal indicar que els estudis preveuen les solucions constructives adients perquè, en cas que es considerés oportú, la variant s’executés en una primera fase com a carretera d’un carril per sentit.
Pel que fa a estructures, a més dels ponts dels enllaços, la variant també inclou un pont sobre el Fluvià, de 140 metres de longitud. Aquesta estructura se situa a uns 350 metres de l’enllaç de la Vall d’en Bas.
Finalment, cal indicar que els estudis que ara se sotmeten a informació pública analitzen dues alternatives de traçat més, que transcorren per l’est del nucli urbà de les Preses. Tanmateix, l’afectació en la reserva natural del Volcà del Racó i la Xarxa Natura 2000 que aquestes opcions comporten, fa considerar com a més adient l’opció per l’oest.
Infraestructures Redacció | Actualitzat el 11/01/2010 a les 16:56h
La variant de Les Preses, ara amb quatre carrils
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui l’anunci d’informació pública els estudis de la variant de les Preses, dins l’eix Vic-Olot per Bracons. Aquests estudis recullen una nova opció de la variant, que permet millorar-ne la integració en l’entorn mitjançant un túnel d’1,7 quilòmetres. La variant plantejada discorre per l’oest del nucli urbà de les Preses, té una longitud de 5,3 quilòmetres i quatre carrils de circulació.
Més informació a l'interior
Segons el traçat que els estudis a informació pública consideren més idoni, la variant de les Preses, tindrà una longitud de 5,3 quilòmetres; discorre per l’oest del nucli urbà de les Preses, entre la carretera actual (C-152) i el riu Fluvià. En el seu recorregut, abasta també el terme municipal de la Vall d’en Bas.
Per tal de minimitzar les afectacions en el territori i l’impacte visual i sonor en les edificacions properes, el nou traçat inclou, com a principal millora, un túnel artificial d’1,7 quilòmetres de longitud. Així mateix, cal tenir en compte que en els trams anterior i posterior al túnel, la variant discorrerà deprimida respecte del nivell del terreny.
El tram inicial de la variant de les Preses se superposa amb el final de la carretera que va entrar en servei l’abril passat i comporta la modificació de la connexió amb la variant de Sant Esteve d’en Bas (la Vall d’en Bas). A uns 1,2 quilòmetres de l’inici, s’inicia el tram soterrat. Finalment, la variant de les Preses enllaça amb la futura variant d’Olot.
La secció de la variant de les Preses proposada és la d’una autovia, formada per dues calçades, una per sentit, de dos carrils de circulació de 3,5 metres cadascun i vorals exteriors de 2,5 metres d’amplada. Les dues calçades estaran separades per un espai de 4 metres d’amplada en els trams en superfície i de 5 metres en el tram soterrat.
En aquest sentit, cal indicar que els estudis preveuen les solucions constructives adients perquè, en cas que es considerés oportú, la variant s’executés en una primera fase com a carretera d’un carril per sentit.
Pel que fa a estructures, a més dels ponts dels enllaços, la variant també inclou un pont sobre el Fluvià, de 140 metres de longitud. Aquesta estructura se situa a uns 350 metres de l’enllaç de la Vall d’en Bas.
Finalment, cal indicar que els estudis que ara se sotmeten a informació pública analitzen dues alternatives de traçat més, que transcorren per l’est del nucli urbà de les Preses. Tanmateix, l’afectació en la reserva natural del Volcà del Racó i la Xarxa Natura 2000 que aquestes opcions comporten, fa considerar com a més adient l’opció per l’oest.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Notícia que conforma la part intermèdia de: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 90#p159890
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egida.html
Estudiaran si cal apagar alguns dels semàfors que regulen el trànsit de Bracons a Olot
jordi casas
Els regidors de l'Ajuntament d'Olot i responsables d'altres organismes amb responsabilitats en la mobilitat de la ciutat debatran en la propera junta del pla de mobilitat si deixen fora de servei algun dels semàfors que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va instal·lar per frenar l'impacte del trànsit de l'eix Vic-Olot al de la ciutat amb l'obertura del túnel de Bracons. Ahir, ho va explicar el regidor de Convivència, Albert Rubirola, que va reconèixer que tant l'Ajuntament d'Olot com la resta d'institucions amb competències en el tema estan sorpresos perquè l'increment del trànsit amb el túnel de Bracons obert no ha estat tan important com es preveia. Actualment, hi ha una mitjana d'entre 4.000 i 5.000 vehicles diaris en les dues direccions els dies feiners i d'entre 5.000 i 6.000 els dies festius. Els semàfors es van instal·lar als eixos d'accés a la ciutat i al vial Sant Jordi, que actualment fa de variant d'Olot, amb l'objectiu de permeabilitzar aquestes vies de la ciutat que havien de tenir molt més trànsit que fins a l'abril passat, que és quan es va obrir Bracons. A la pràctica, doncs, i amb les mesures restrictives sobre el trànsit de camions que manté Política Territorial, el trànsit no és l'esperat –també hi està ajudant la crisi econòmica i el seu impacte sobre l'ús del transport per carretera– i, per tant, alguns dels semàfors obliguen els vehicles a estar aturats més estona de la que cal. La incidència d'aquests semàfors, però, es produeix sobretot sobre els vianants, que per travessar alguns passos amb semàfor han d'esperar massa estona.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... egida.html
Estudiaran si cal apagar alguns dels semàfors que regulen el trànsit de Bracons a Olot
jordi casas
Els regidors de l'Ajuntament d'Olot i responsables d'altres organismes amb responsabilitats en la mobilitat de la ciutat debatran en la propera junta del pla de mobilitat si deixen fora de servei algun dels semàfors que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va instal·lar per frenar l'impacte del trànsit de l'eix Vic-Olot al de la ciutat amb l'obertura del túnel de Bracons. Ahir, ho va explicar el regidor de Convivència, Albert Rubirola, que va reconèixer que tant l'Ajuntament d'Olot com la resta d'institucions amb competències en el tema estan sorpresos perquè l'increment del trànsit amb el túnel de Bracons obert no ha estat tan important com es preveia. Actualment, hi ha una mitjana d'entre 4.000 i 5.000 vehicles diaris en les dues direccions els dies feiners i d'entre 5.000 i 6.000 els dies festius. Els semàfors es van instal·lar als eixos d'accés a la ciutat i al vial Sant Jordi, que actualment fa de variant d'Olot, amb l'objectiu de permeabilitzar aquestes vies de la ciutat que havien de tenir molt més trànsit que fins a l'abril passat, que és quan es va obrir Bracons. A la pràctica, doncs, i amb les mesures restrictives sobre el trànsit de camions que manté Política Territorial, el trànsit no és l'esperat –també hi està ajudant la crisi econòmica i el seu impacte sobre l'ús del transport per carretera– i, per tant, alguns dels semàfors obliguen els vehicles a estar aturats més estona de la que cal. La incidència d'aquests semàfors, però, es produeix sobretot sobre els vianants, que per travessar alguns passos amb semàfor han d'esperar massa estona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://el9nou.cat/noticies_o_0/12323/ca ... lot_meitat
Al cap d'un any circulen per l'eix Vic-Olot la meitat de cotxes dels que s'havien previst
Boca nord del túnel de Bracons
JORDI BATALLER / ACN
vídeo Vídeo amb opinions dels usuaris sobre l'eix Vic-Olot
audio Joaquim Nadal creu que l'eix Vic-Olot pot arribar a absorbir fins a 7.000 vehicles diaris
última actualització: 07-04-2010 (17:00)
ACN Actualment hi circulen 4.500 vehicles, molt per sota dels 10.000 que s'havien arribat a apuntar. Tot i això, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, creu que l'Eix Vic-Olot pot absorbir entre 6.000 i 7.000 vehicles diaris de mitjana.
Dissabte es va complir un any de la inauguració del túnel de Bracons. Les previsions apuntaven que l'Eix Vic-Olot tindria una intensitat de circulació diària del voltant de 10.000 vehicles de mitjana, però un any després, segons dades oficials, hi circulen uns 4.500 vehicles. 'Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers', ha explicat el conseller en declaracions a Catalunya Ràdio.
Segons ha dit Nadal, la previsió era la que s'havia fet com a justificació d'una carretera desdoblada, 'que finalment no ho ha sigut perquè no ha calgut'. 'Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers', ha explicat el conseller.
Nadal ha comentat que l'Eix Vic-Olot en certa manera ha estat una carretera integrada en el paisatge, ben dimensionada, amb la possibilitat d'absorbir majors trànsits dels que rep actualment. Segons el conseller, creu que les limitacions de pes i recorregut per impedir que els vehicles facin una drecera per evitar l'Eix Transversal o l'AP-7 han tingut a veure amb el fet que les xifres de circulació de vehicles no siguin les que s'havien previst.
Els orígens de l'eix Vic-Olot estan molt relacionats amb l'Eix Transversal. La connexió entre Osona i la Garrotxa formava part l'any 1989 de les tres alternatives plantejades en la continuació de l'Eix Transversal des de Vic cap a llevant. L'octubre de 1994, s'aproven i es sotmeten a informació pública els estudis informatius i d'impacte ambiental de la nova carretera Vic-Olot en el tram entre Manlleu i Olot.
Després del període d'informació pública l'estudi queda desestimat. L'oposició al projecte personalitzada en el col·lectiu Salvem Les Valls demana i insisteix en la retirada del projecte.
Finalment s'opta per executar l'eix Vic-Olot en trams i fases més petites. El primer tram que s'executa és el que va de Vic i Manlleu que va entrar en funcionament l'any 1998. El tram entre Manlleu i Torelló s'acaba de construir a finals del 2002. En aquest punt és on ara quedava mort el nou eix viari. L'agost del 2003 es comença a foradar la boca sud del túnel de Bracons, al costat osonenc.
El president de la Generalitat, José Montilla, va inaugurar el 3 d'abril del 2009 l'Eix Vic-Olot (C-37). L'obra, que millora les comunicacions entre Osona i la Garrotxa i que ha tingut un cost de més de 300 milions d'euros, conté com a element més singular el túnel de Bracons. Aquest té una longitud de 4,5 quilòmetres i és el tercer més llarg del país, després dels de Vielha i el Cadí.
El tram de 50 quilòmetres que separava Vic i Olot per l'anomenada carretera de la Salut es feia en més d'una hora i amb la construcció del túnel de Bracons aquesta distància es pot fer en menys de mitja hora.
Al cap d'un any circulen per l'eix Vic-Olot la meitat de cotxes dels que s'havien previst
Boca nord del túnel de Bracons
JORDI BATALLER / ACN
vídeo Vídeo amb opinions dels usuaris sobre l'eix Vic-Olot
audio Joaquim Nadal creu que l'eix Vic-Olot pot arribar a absorbir fins a 7.000 vehicles diaris
última actualització: 07-04-2010 (17:00)
ACN Actualment hi circulen 4.500 vehicles, molt per sota dels 10.000 que s'havien arribat a apuntar. Tot i això, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, creu que l'Eix Vic-Olot pot absorbir entre 6.000 i 7.000 vehicles diaris de mitjana.
Dissabte es va complir un any de la inauguració del túnel de Bracons. Les previsions apuntaven que l'Eix Vic-Olot tindria una intensitat de circulació diària del voltant de 10.000 vehicles de mitjana, però un any després, segons dades oficials, hi circulen uns 4.500 vehicles. 'Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers', ha explicat el conseller en declaracions a Catalunya Ràdio.
Segons ha dit Nadal, la previsió era la que s'havia fet com a justificació d'una carretera desdoblada, 'que finalment no ho ha sigut perquè no ha calgut'. 'Hem fet una carretera ajustada a unes necessitats que aniran creixent i que arribaran a una xifra de 6.000 o 7.000 quan es vagin incrementant els fluxos de transport de mercaderies i de viatgers', ha explicat el conseller.
Nadal ha comentat que l'Eix Vic-Olot en certa manera ha estat una carretera integrada en el paisatge, ben dimensionada, amb la possibilitat d'absorbir majors trànsits dels que rep actualment. Segons el conseller, creu que les limitacions de pes i recorregut per impedir que els vehicles facin una drecera per evitar l'Eix Transversal o l'AP-7 han tingut a veure amb el fet que les xifres de circulació de vehicles no siguin les que s'havien previst.
Els orígens de l'eix Vic-Olot estan molt relacionats amb l'Eix Transversal. La connexió entre Osona i la Garrotxa formava part l'any 1989 de les tres alternatives plantejades en la continuació de l'Eix Transversal des de Vic cap a llevant. L'octubre de 1994, s'aproven i es sotmeten a informació pública els estudis informatius i d'impacte ambiental de la nova carretera Vic-Olot en el tram entre Manlleu i Olot.
Després del període d'informació pública l'estudi queda desestimat. L'oposició al projecte personalitzada en el col·lectiu Salvem Les Valls demana i insisteix en la retirada del projecte.
Finalment s'opta per executar l'eix Vic-Olot en trams i fases més petites. El primer tram que s'executa és el que va de Vic i Manlleu que va entrar en funcionament l'any 1998. El tram entre Manlleu i Torelló s'acaba de construir a finals del 2002. En aquest punt és on ara quedava mort el nou eix viari. L'agost del 2003 es comença a foradar la boca sud del túnel de Bracons, al costat osonenc.
El president de la Generalitat, José Montilla, va inaugurar el 3 d'abril del 2009 l'Eix Vic-Olot (C-37). L'obra, que millora les comunicacions entre Osona i la Garrotxa i que ha tingut un cost de més de 300 milions d'euros, conté com a element més singular el túnel de Bracons. Aquest té una longitud de 4,5 quilòmetres i és el tercer més llarg del país, després dels de Vielha i el Cadí.
El tram de 50 quilòmetres que separava Vic i Olot per l'anomenada carretera de la Salut es feia en més d'una hora i amb la construcció del túnel de Bracons aquesta distància es pot fer en menys de mitja hora.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Si no ho he entès malament, comptaven amb tot de camioners tramposos per quadrar les previsions?Segons el conseller, creu que les limitacions de pes i recorregut per impedir que els vehicles facin una drecera per evitar l'Eix Transversal o l'AP-7 han tingut a veure amb el fet que les xifres de circulació de vehicles no siguin les que s'havien previst.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Encara no he passat pel túnel, però veient la fotografia se'm posen els pèls de punta!!!!UT440_132M ha escrit:
Tres carrils, encaixonats amb calçador dins del túnel, sense voral d'emergència. Això compleix alguna normativa actual de seguretat?
Si la compleix, aleshores cal refer la normativa urgentment. I si no la compleix, s'ha de refer el túnel o bé treure un carril.
La cosa és ben senzilla: si pel motiu que sigui, un vehicle circula pel carril de l'esquerra i es veu obligat a aturar-se, la resta de cotxes que vénen darrera o bé s'han de quedar bloquejats dins del túnel fins que es retiri el vehicle (perillós a més de farragós i angoixant) o bé envaïr el sentit contrari trepitjant dues línies contínues (molt i molt perillós, a més d'il·legal).
¿Com és possible que avui dia, amb la quantitat de normatives de seguretat que existeixen, a vegades fins i tot fregant la paranoia, es permeti la construcció d'un túnel com aquest amb una perillositat tant extrema? Haurien de rodar els caps dels responsables d'aquest nyap, però tots sabem que no ho faran perquè estan massa amunt.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Cada 500 m. hi ha escapatòries per estacionar el vehicle en cas d'emergència, amb la corresponent porta a la galeria d'emergència. A part el tercer carril és un carril de vehicles lents que comença prop de Joanetes, sentit Vic, fins la boca sud del túnel, a St. Andreu de la Vola, tot ell en pujada.wefer ha escrit:Encara no he passat pel túnel, però veient la fotografia se'm posen els pèls de punta!!!!UT440_132M ha escrit:
Tres carrils, encaixonats amb calçador dins del túnel, sense voral d'emergència. Això compleix alguna normativa actual de seguretat?
Si la compleix, aleshores cal refer la normativa urgentment. I si no la compleix, s'ha de refer el túnel o bé treure un carril.
La cosa és ben senzilla: si pel motiu que sigui, un vehicle circula pel carril de l'esquerra i es veu obligat a aturar-se, la resta de cotxes que vénen darrera o bé s'han de quedar bloquejats dins del túnel fins que es retiri el vehicle (perillós a més de farragós i angoixant) o bé envaïr el sentit contrari trepitjant dues línies contínues (molt i molt perillós, a més d'il·legal).
¿Com és possible que avui dia, amb la quantitat de normatives de seguretat que existeixen, a vegades fins i tot fregant la paranoia, es permeti la construcció d'un túnel com aquest amb una perillositat tant extrema? Haurien de rodar els caps dels responsables d'aquest nyap, però tots sabem que no ho faran perquè estan massa amunt.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Però si tens una topada o se't queda clavat el cotxe, difícilment pots escollir on parar-lo, amb la qual cosa passarà (en el millor dels casos) el mateix que passa a les Rondes. Que es queda el cotxe al mig del carril, i ja t'espavilaràs.UT440_132M ha escrit:Cada 500 m. hi ha escapatòries per estacionar el vehicle en cas d'emergència,
- genissimon
- N10
- Entrades: 3264
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Per això, el Túnel de Cadí, que inicialment també tenia tres carrils (amb el del mig reversible), es va preferir en el seu dia (inaugurat el 1984) que el carril del mig esdevingués "carril d'emergència" i no s'hi pot circular. Malgrat els apartadors que hi ha cada x metres, que el carril central estigui lliure s'ha demostrat molt eficaç en més d'una ocasió.
http://www.tuneldelcadi.com/pdf/ct/guia_seguretat.pdf
Salut !!
http://www.tuneldelcadi.com/pdf/ct/guia_seguretat.pdf
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per això em preocupa que, cada vegada més, s'estan fent les carreteres més insegures per tal de fer-les més barates.genissimon ha escrit:Per això, el Túnel de Cadí, que inicialment també tenia tres carrils (amb el del mig reversible), es va preferir en el seu dia (inaugurat el 1984) que el carril del mig esdevingués "carril d'emergència" i no s'hi pot circular.
Aquest tunel és un exemple més, a l'igual que el nou túnel de Viella amb un carril més dels que hi caben per lògica, per imposició política. I si comparem com es feien les autopistes els anys 70 (carrils i vorals immensos, corbes de radi molt gran) i com es fan ara, és perquè se'ns caigui l'ànima als peus.
Moltes vegades, a més, se'ns diu que és per qüestions d'impacte ambiental (ja em diràs quin gran impacte té fer la via un parell de metres més ample) quan la realitat és que l'únic que busquen és fer les infraestructures més barates encara que sigui a costa de jugar amb la seguretat i incrementar el número d'accidents.
En principi aquest túnel ha de complir la normativa de túnels, si és així, no hi ha res a dir. Si ens sembla que el túnel és insegur, llavors hauríem de canviar la normativa.
Avui he travessat per primera vegada el túnel de Bracons. Al matí he fet el trajecte Barcelona-Figueres per l'AP-7 i al vespre Figueres-Barcelona per la N-260, A-26, C-37 i C-17.
Dir que he tardat més a l'anada per l'AP-7 que a la tornada per Olot, ja que a l'AP-7 m'he trobat amb les típiques retencions dels dissabtes al matí. Si hagués fet el trajecte d'anada per Bracons, segurament hauria tardat menys, ja que la C-17 no pateix col·lapses de la gent que va a la platja.
El trajecte Figueres-Barcelona per Bracons (en condicions normals) implica uns 15 km i 30 minuts més (que es reduirà quan es faci la variant d'Olot), però ens estalviem els 10,50 euros del peatge.
Dir que he tardat més a l'anada per l'AP-7 que a la tornada per Olot, ja que a l'AP-7 m'he trobat amb les típiques retencions dels dissabtes al matí. Si hagués fet el trajecte d'anada per Bracons, segurament hauria tardat menys, ja que la C-17 no pateix col·lapses de la gent que va a la platja.
El trajecte Figueres-Barcelona per Bracons (en condicions normals) implica uns 15 km i 30 minuts més (que es reduirà quan es faci la variant d'Olot), però ens estalviem els 10,50 euros del peatge.
També hi ha l'opció de tornar per la N-II(hi ha un tram d'uns 5 km que és una autovía,entre Girona i Caldes de Malavella concretament,(i un tram de l'AP-7 a Girona que és gratuït si s'entra per Girona Nord i és surt per Girona Sud)fins a Tordera,i allà agafar la C-32.Pagues peatge peró molt menys(llàstima de la pujada bestia i inútil del peatge de Sta.Susana)i calculo que serien uns pocs quilòmetres més o menys i uns 20-30 minuts més,també hi ha l'opció d'agafar la AP-7 a Maçanet,per exemple.Em podeu dir el que volgueu,peró jo tinc la sensació que per anar a Barcelona a Girona és triga menys per la C-32,(tot i agafar un tros de N-II)que per l'AP-7,la C-32 no va tan sobresaturada de trànsit com l'AP-7,i a mi se'm fa més entretinguda i curta la C-32.Sagrerenc ha escrit:Avui he travessat per primera vegada el túnel de Bracons. Al matí he fet el trajecte Barcelona-Figueres per l'AP-7 i al vespre Figueres-Barcelona per la N-260, A-26, C-37 i C-17.
Dir que he tardat més a l'anada per l'AP-7 que a la tornada per Olot, ja que a l'AP-7 m'he trobat amb les típiques retencions dels dissabtes al matí. Si hagués fet el trajecte d'anada per Bracons, segurament hauria tardat menys, ja que la C-17 no pateix col·lapses de la gent que va a la platja.
El trajecte Figueres-Barcelona per Bracons (en condicions normals) implica uns 15 km i 30 minuts més (que es reduirà quan es faci la variant d'Olot), però ens estalviem els 10,50 euros del peatge.
Jo també he anat a Figueres per C-17,C-37,A-26 i C-26 i si és una bona alternativa,peró es fa una mica més volta.A part de que has de travessar Olot que és una mica incómode,has de travessar la població Les Presses,on normalment és formen embussos una mica considerables que els he patit,ja que hi ha un semàfor.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://el9nou.cat/noticies_o_0/13909/un ... _del_tunel
Una auditoria europea valora satisfactòriament la seguretat del túnel de Bracons
Accés al túnel de Bracons, en una imatge de l'abril de 2009
JORDI PUIG
última actualització: 12-08-2010 (8:00)
Jordi Masnou El túnel de Bracons, que enllaça Osona i la Garrotxa a través de l’eix Vic-Olot (C-37), té uns nivells de seguretat molt alts. Ho avala un estudi del RACC en el marc del 12è Programa Europeu d’Avaluació de Túnels EuroTAP, que s’acaba de fer públic.
D’entre els 26 túnels de 13 països europeus que s’han auditat, l’assenyala com un dels que tenen unes millors condicions tècniques i en fa una valoració de “molt satisfactori”.
Els aspectes amb una valoració més baixa són el sistema de túnel, qualificat com a “acceptable” i la protecció contra incendis, que rep un “satisfactori”.
Els autors de l’estudi destaquen que “combina baix risc amb uns bons sistemes per afrontar emergències”. D’entre les característiques que presenta, n’elogien la prohibició de transport de mercaderies perilloses, la vigilància permanent per vídeo, els telèfons d’emergència, un sistema automàtic de risc d’incendi o un lloc de comandament centralitzat amb personal format les 24 hores, entre altres.
Critiquen, però, que “la durada dels equips respiradors per als bombers és massa curta”.
Una auditoria europea valora satisfactòriament la seguretat del túnel de Bracons
Accés al túnel de Bracons, en una imatge de l'abril de 2009
JORDI PUIG
última actualització: 12-08-2010 (8:00)
Jordi Masnou El túnel de Bracons, que enllaça Osona i la Garrotxa a través de l’eix Vic-Olot (C-37), té uns nivells de seguretat molt alts. Ho avala un estudi del RACC en el marc del 12è Programa Europeu d’Avaluació de Túnels EuroTAP, que s’acaba de fer públic.
D’entre els 26 túnels de 13 països europeus que s’han auditat, l’assenyala com un dels que tenen unes millors condicions tècniques i en fa una valoració de “molt satisfactori”.
Els aspectes amb una valoració més baixa són el sistema de túnel, qualificat com a “acceptable” i la protecció contra incendis, que rep un “satisfactori”.
Els autors de l’estudi destaquen que “combina baix risc amb uns bons sistemes per afrontar emergències”. D’entre les característiques que presenta, n’elogien la prohibició de transport de mercaderies perilloses, la vigilància permanent per vídeo, els telèfons d’emergència, un sistema automàtic de risc d’incendi o un lloc de comandament centralitzat amb personal format les 24 hores, entre altres.
Critiquen, però, que “la durada dels equips respiradors per als bombers és massa curta”.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3973
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2499 ... pero_nomes
El trànsit per Bracons ha augmentat un 17% el 2011 però només un 8% en els primers cinc mesos d'aquest any
última actualització: 06-06-2012 (0:08)
ACN Hi va haver un repunt de la circulació al maig passat amb 15.000 vehicles més que el mateix mes del 2011.
El trànsit pel túnel de Bracons, que uneix Vic i Olot, ha augmentat un 16,62% el 2011 respecte a l'any anterior, mentre que l'increment en el que va d'any en comparació amb els primers cinc mesos del 2011 és només del 7,85%. Tot i això, s'ha registrat un repunt de la circulació al maig passat, mes que se situa en segon lloc en el rànquing històric. El mes passat van circular pel túnel 211.386 vehicles, és a dir, gairebé 15.000 més que al maig del 2011, quan n'hi van passar 196.395. El rècord se l'emporta l'octubre passat, quan van creuar Bracons 212.884 vehicles. Les xifres anuals encara queden lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular.
Repunt de la circulació al maig passat a Bracons tot i que les xifres des de principis d'aquest any suposen un augment més moderat que el del 2011. En concret, si el 2010 van passar pel túnel 1,9 milions de vehicles, l'any següent ho van fer fins a 2,2 milions, el que suposa un increment del 16,62%. En canvi, fins al maig passat han creuat el túnel 941.211 vehicles, un 7,85% més que durant els primers cinc mesos del 2011, quan ho van fer 872.643.
El repunt del maig passat, però, ha permès situar aquest mes en segon lloc en el rànquing des que es va inaugurar la infraestructura el 2009. Durant aquest mes passat han circulat pel túnel 211.386 vehicles, mentre que al maig del 2011 ho van fer 196.395 i el del 2010, 170.084. D'aquesta manera el maig ha estat de bon tros el mes amb millors xifres des de principis d'any i el segon, per sota de l'octubre del 2011, de l'històric de tota l'estadística, recollida per l'empresa concessionària, Tabasa.
El trànsit pel túnel encara queda lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular. De fet, es preveu que es noti un increment major un cop l'eix Vic-Olot-Figueres estigui completat amb les variants d'Olot i les Preses.
El trànsit per Bracons ha augmentat un 17% el 2011 però només un 8% en els primers cinc mesos d'aquest any
última actualització: 06-06-2012 (0:08)
ACN Hi va haver un repunt de la circulació al maig passat amb 15.000 vehicles més que el mateix mes del 2011.
El trànsit pel túnel de Bracons, que uneix Vic i Olot, ha augmentat un 16,62% el 2011 respecte a l'any anterior, mentre que l'increment en el que va d'any en comparació amb els primers cinc mesos del 2011 és només del 7,85%. Tot i això, s'ha registrat un repunt de la circulació al maig passat, mes que se situa en segon lloc en el rànquing històric. El mes passat van circular pel túnel 211.386 vehicles, és a dir, gairebé 15.000 més que al maig del 2011, quan n'hi van passar 196.395. El rècord se l'emporta l'octubre passat, quan van creuar Bracons 212.884 vehicles. Les xifres anuals encara queden lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular.
Repunt de la circulació al maig passat a Bracons tot i que les xifres des de principis d'aquest any suposen un augment més moderat que el del 2011. En concret, si el 2010 van passar pel túnel 1,9 milions de vehicles, l'any següent ho van fer fins a 2,2 milions, el que suposa un increment del 16,62%. En canvi, fins al maig passat han creuat el túnel 941.211 vehicles, un 7,85% més que durant els primers cinc mesos del 2011, quan ho van fer 872.643.
El repunt del maig passat, però, ha permès situar aquest mes en segon lloc en el rànquing des que es va inaugurar la infraestructura el 2009. Durant aquest mes passat han circulat pel túnel 211.386 vehicles, mentre que al maig del 2011 ho van fer 196.395 i el del 2010, 170.084. D'aquesta manera el maig ha estat de bon tros el mes amb millors xifres des de principis d'any i el segon, per sota de l'octubre del 2011, de l'històric de tota l'estadística, recollida per l'empresa concessionària, Tabasa.
El trànsit pel túnel encara queda lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular. De fet, es preveu que es noti un increment major un cop l'eix Vic-Olot-Figueres estigui completat amb les variants d'Olot i les Preses.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Per molt que no compleixi les previsions, aquest Eix Vic-Olot era molt important, ja que no hi havia manera ràpida d'anar de Vic a Olot i vv. sinó. A més a més, desdel sud és més ràpid (i barat, t'estalvies peatge) anar per Bracons fins a Olot que no anar-hi per la autopista.UT440_132M ha escrit:http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2499 ... pero_nomes
El trànsit per Bracons ha augmentat un 17% el 2011 però només un 8% en els primers cinc mesos d'aquest any
última actualització: 06-06-2012 (0:08)
ACN Hi va haver un repunt de la circulació al maig passat amb 15.000 vehicles més que el mateix mes del 2011.
El trànsit pel túnel de Bracons, que uneix Vic i Olot, ha augmentat un 16,62% el 2011 respecte a l'any anterior, mentre que l'increment en el que va d'any en comparació amb els primers cinc mesos del 2011 és només del 7,85%. Tot i això, s'ha registrat un repunt de la circulació al maig passat, mes que se situa en segon lloc en el rànquing històric. El mes passat van circular pel túnel 211.386 vehicles, és a dir, gairebé 15.000 més que al maig del 2011, quan n'hi van passar 196.395. El rècord se l'emporta l'octubre passat, quan van creuar Bracons 212.884 vehicles. Les xifres anuals encara queden lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular.
Repunt de la circulació al maig passat a Bracons tot i que les xifres des de principis d'aquest any suposen un augment més moderat que el del 2011. En concret, si el 2010 van passar pel túnel 1,9 milions de vehicles, l'any següent ho van fer fins a 2,2 milions, el que suposa un increment del 16,62%. En canvi, fins al maig passat han creuat el túnel 941.211 vehicles, un 7,85% més que durant els primers cinc mesos del 2011, quan ho van fer 872.643.
El repunt del maig passat, però, ha permès situar aquest mes en segon lloc en el rànquing des que es va inaugurar la infraestructura el 2009. Durant aquest mes passat han circulat pel túnel 211.386 vehicles, mentre que al maig del 2011 ho van fer 196.395 i el del 2010, 170.084. D'aquesta manera el maig ha estat de bon tros el mes amb millors xifres des de principis d'any i el segon, per sota de l'octubre del 2011, de l'històric de tota l'estadística, recollida per l'empresa concessionària, Tabasa.
El trànsit pel túnel encara queda lluny de les previsions que apuntaven fins a uns 9.000 vehicles diaris que hi podrien arribar a circular. De fet, es preveu que es noti un increment major un cop l'eix Vic-Olot-Figueres estigui completat amb les variants d'Olot i les Preses.
Salutacions,
Oriol
Oriol