Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23886
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Benvinguda

Entrada Autor: Guigui » 21 abr. 2010, 09:48

xan ha escrit:Hauré comès milers de fallades, si és així per favor corregiu-me, estic aprenent català!
Hola xan! D'entrada, benvinguda al Fòrum! Pel que fa al teu català, felicitats per l'esforç. Sí, tens alguns errors (tot i que hi ha vegades que escrius bé la mateixa paraula i altres que no, com "i" en lloc d'"y"), però en general ho fas millor que molta gent. Per tant, ànims, que te n'estàs sortint!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 22 juny 2010, 22:24

És una vergonya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :martell2 :emprenyat :emprenyat :emprenyat

Acabo d'arribar de Sant Andreu, a l'andana direcció Hospital de Bellvitge, el comptador anunciava un tren al cap de uns 3 minuts. De cop i volta, s'ha reduït el temps, i anunciava només uns segons per a que arribés el tren, miracle? Doncs no, un tren que ha passat ràpidament, sense servei, i el [...] marcador, sense dir-ho!!!! I no només això, sinó que immediatament després, el marcador anunciava el proper fins al cap de 6 minuts i pico, i a sobre, a la que anaven passant els segons, uns 3 o 4 cops ha tornat de nou cap enrere, als 6 minuts i pico, així que en total gairebé 8 minuts, Lamentable!!!!



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » 23 juny 2010, 12:48

Metring no et queixis, almenys a tu el cartell et deia alguna cosa, jo em vaig esperar mes de 10 minuts a Fabra i Puig mentre deia Porper tren sense parada. Veig que aquest fet es habitual en totes les estacions entre Fondo i Sagrera.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 23 juny 2010, 14:06

marc ha escrit:Metring no et queixis, almenys a tu el cartell et deia alguna cosa, jo em vaig esperar mes de 10 minuts a Fabra i Puig mentre deia Porper tren sense parada. Veig que aquest fet es habitual en totes les estacions entre Fondo i Sagrera.

Al contrari, ahir va ser pitjor, quan un tren arriba sense parada, tant a megafonia com als cartells, ho indiquen, i ahir van passar de tot. De tota manera, no entenc com tarda tant en arribar el següent tren.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » 23 juny 2010, 14:56

metring ha escrit:
marc ha escrit:Metring no et queixis, almenys a tu el cartell et deia alguna cosa, jo em vaig esperar mes de 10 minuts a Fabra i Puig mentre deia Porper tren sense parada. Veig que aquest fet es habitual en totes les estacions entre Fondo i Sagrera.

Al contrari, ahir va ser pitjor, quan un tren arriba sense parada, tant a megafonia com als cartells, ho indiquen, i ahir van passar de tot. De tota manera, no entenc com tarda tant en arribar el següent tren.
Com deia l'anunci de "las Hemorroides": lo sufro cada dia en silencio


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » 01 jul. 2010, 17:18

Da miedo pensar que sería de la L1 si en su dia no se les hubiese ocurrido construirla con ancho de via iberico. Si una linea que tiene los trenes mas amplios del mundo esta colapsada, no quiero ni pensar si los convoyes fueran del tamaño del resto de lineas de Barcelona.
Por otro lado, tan dificil es poner un cambio de aguja en el tunel de maniobra de Fondo? Porque es un poco cómico que una estación de cabecera no tenga un tunel de maniobra en condiciones desde que se construyó hace 18 años.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 01 jul. 2010, 19:04

el fet de la construcció en ample ibèric no es degut a la càrrega de passatge, com podràs veure a la wiki. Si la L1 no tingués aquest ample, ja s'haguessin cercat altres sol.lucions com s'ha anat fent a les altres línies.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » 01 jul. 2010, 19:14

Si, conozco la causa del ancho iberico en la L1, de hecho me apasiona todo lo que tenga que ver con el transversal, quizá porque no me veo obligado a vivir el caos de su hora punta y solo la visito por entretenimiento, la L1 es la linea mas bonita de Barcelona, todavia huele a metro de toda la vida, y tiene ese toque retro que va perdiendo la L3.
Aun asi me alegro de no tener que vivir la sauna de las horas punta.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7419
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 01 jul. 2010, 21:45

El LLOP ha escrit:Si la L1 no tingués aquest ample, ja s'haguessin cercat altres sol.lucions com s'ha anat fent a les altres línies.
Exacte. Per exemple, una tant "senzilla" com posar una freqüència igual a la de línies com la L3 o la L5.



internauta
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Sant Andreu - L1

Entrada Autor: internauta » 06 jul. 2010, 01:10

Jo també ho penso. És asfixiant!!

Però algú s'ha plantejat posar una denúncia o reclamació a la TMB o a l'Ajuntament de Barcelona, pregunto? (no ho sé, eh?) Jo de moment no ho he fet, però si algú ho ha fet i ha rebut alguna resposta que ens ho expliqui, tot i que tampoc no sé el cas que ens farien. El que passa és que tots ens queixem però a l'hora de la veritat ens aguantem i ens fotem amb el pa que s'hi dóna (jo inclòs), però teniu tota la raó, és la línia més important de la xarxa i en canvi la que es troba en pitjor estat (i això que no és més vella que les altres línies de "tota la vida", com les L3, L4 i L5).



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » 06 jul. 2010, 01:21

internauta ha escrit:Jo també ho penso. És asfixiant!!

Però algú s'ha plantejat posar una denúncia o reclamació a la TMB o a l'Ajuntament de Barcelona, pregunto? (no ho sé, eh?) Jo de moment no ho he fet, però si algú ho ha fet i ha rebut alguna resposta que ens ho expliqui, tot i que tampoc no sé el cas que ens farien. El que passa és que tots ens queixem però a l'hora de la veritat ens aguantem i ens fotem amb el pa que s'hi dóna (jo inclòs), però teniu tota la raó, és la línia més important de la xarxa i en canvi la que es troba en pitjor estat (i això que no és més vella que les altres línies de "tota la vida", com les L3, L4 i L5).
Home mes vella que la L$ i L5 si que ho es, elque no justifica la situacio



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7419
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 06 jul. 2010, 09:24

internauta ha escrit:Però algú s'ha plantejat posar una denúncia o reclamació a la TMB o a l'Ajuntament de Barcelona, pregunto?
Evidentment que sí.
Si vols posar una queixa tu també, aquí tens el formulari de TMB: http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/atenciocli ... _metro.jsp



internauta
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Sant Andreu - L1

Entrada Autor: internauta » 06 jul. 2010, 09:35

Quan dic que no és més vella tampoc no vull dir que sigui més nova. Em refereixo que la L1, L3, L4 i L5 són, en termes generals, de la mateixa època. La L1 té el tram central molt antic (tot i que ho és més el de la L3) però les parades dels extrems (que són bastantes) són de la dècada dels 80, aproximadament.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23764
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 16 des. 2025, 21:53

Darrerament, la L1 s'omple molt en hora punta des del tall de Rodalies a SAA, però a més, ja fa temps que observo que els trens s'estan més estona a les estacions que abans. Pot ser que a la línia li costi assumir les freqüències tant altes perquè van massa junts i no tenen suficient marge?




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7419
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 17 des. 2025, 10:19

Resumit:
  1. La línia té molta demanda en hora punta. Només faltava el tall de Rodalies (sempre hi ha un tall a Rodalies :emprenyat ) per acabar-ho d'empitjorar.
  2. No es poden fer trens més llargs perquè les estacions són massa petites, i el cost d'allargar andanes és colossal degut a que els accessos acostumen a estar a final de les mateixes.
  3. La única opció per cobrir demanda és encabir més trens a la línia, fins tenir la máxima freqüència possible
  4. La infraestructura és massa justa: no hi ha llocs on parar trens en cas de problema, no hi ha terceres vies per fer avançaments, no hi ha terminals intermitges per poder fer serveis parcials als trams més saturats. RES, una via per anar, una per tornar, i que hi hagi sort
Resultat: tots els trens un rere l'altre apretats. En el moment que un tren es para uns segons de més per qualsevol problema puntual, com que no hi ha marge queda tot aturat, tot retardat. I el problema s'amplifica.

Solucions possibles:
  • Ampliar capacitat de línies: apartadors, terceres vies per fer serveis parcials o, fins i tot, un pla per ampliar andanes.
  • Noves línies que creuin Barcelona per donar alternatives
  • Desviar part de la demanda a superfície: noves línies de Tram que creuin Barcelona



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1956
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 17 des. 2025, 12:38

I completar la línia L9-10. Un cop obert el tram central descongestionarà la L1 i la L5. Amb aquest criteri és va projectar.

Les altres solucions proposades, tot i ser bones, queden a anys llum. Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7419
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 17 des. 2025, 14:35

Em costa de creure que la L9/10 pugui descongestionar gaire la L1. Més que res perquè bona part del passatge agafa la L1 per anar al centre.
És possible que algú que vulgui anar a la zona nord avui dia passi per Pl. Catalunya. Aquest trajecte sí es beneficiarà de la conclusió de la L9/10. Però em temo que quedarà compensat per la major aportació de la L9/10 a Sagrera.



PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » 18 des. 2025, 11:51

wefer ha escrit: 17 des. 2025, 14:35 Em costa de creure que la L9/10 pugui descongestionar gaire la L1. Més que res perquè bona part del passatge agafa la L1 per anar al centre.
És possible que algú que vulgui anar a la zona nord avui dia passi per Pl. Catalunya. Aquest trajecte sí es beneficiarà de la conclusió de la L9/10. Però em temo que quedarà compensat per la major aportació de la L9/10 a Sagrera.
A mi m'agrada ser optimista en aquest cas. Potser la L9 no descongestiona el recorregut de la L1 directament, però sí que ho farà amb la L5, i això pot fer que gent que no l'agafava per saturada, es pugui passar de la L1 a la L5. Potser és molt rebuscat, però jo crec que amb L9 i tramvia la situació pot millorar moltíssim.


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”