Els primers a contestar han estat els socialistes PSC-CpC.
Aquí el teniu:

1. Com pensen fomentar la intermodalitat? Línies mestres i mesures concretes (ex.: coordinar horaris, transbords més curts, etc.; però que ho diguin ells, no els ho donem tot mastegat).
Defensem el model d’intermodalitat d’acord amb el que preveu el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012.
2. Quins projectes de construcció d'autovies i túnels viaris pensen tirar endavant, i quins projectes aprovats pensen descatalogar?
El Pla de nous eixos viaris que preveu el Pacte de les Infraestrcutures i d’acord amb els projectes constructius respectius. El PSC no preveu aturar CAP obra de les previstes ni de els que ja estan en marxa. En tot cas, la reprogramació podrà quedar condicionada a recursos pressupostaris, però heu de tenir en compte que l’actual Govern ha refinançat obres per un valor de 4.000 M€ per tal de fer viable obres en marxa.
3. Pensa renunciar al cotxe oficial i anar en transport públic a tot arreu per demostrar que funciona correctament?
Com a diputat no tinc cotxe oficial i faig servir per als meus desplaçaments entre la meva comarca i la resta del país rodalies, regionals, taxis, autobusos i trens de llarga distància.
4. Quines seran les primeres mesures que prendran després del traspàs dels trens regionals a la Generalitat?
Millorar la connexió dels regionals amb la resta de la xarxa ferroviària per estructurar una malla de serveis ferroviaris més eficaços i més eficients. Un objectiu és constituir a partir de la complementarietat dels regionals les rodalies de Lleida,Girona i Tarragona.
5. Per quan una estació de ferrocarril a menys de 30 minuts en transport públic per a tots els nuclis amb més de 500 habitants?
Treballarem per la millora de la connectivitat ferroviària de la globalitat dels municipis del país, però ho hem de fer amb racionalitat.
6.Quan tindrà el mode ferroviari un pes important (més del 10%) en el transport de mercaderies?
Hem de treballar per un desenvolupament progressiu del transport ferroviari de mercaderies. A finals de desembre es completarà en ample europeu la connexió ferroviària entre Barcelona ( Can Tunis) i la frontera francesa. La segona aposta més important és la construcció d’un tercer ramal ferroviari per mercaderies en el corredor mediterrani, connectant els ports de Valencia-Gandia-Sagunto, Tarragona i Barcelona.
7. Quan tindrem tots els municipis de Catalunya accessibles amb transport públic?
La referència específica són els objectius que fixa el Pla de Transport de Viatgers a Catalunya 2008-2012.
8. Pensa fer quelcom respecte la pujada dels bitllets de transport per sobre de l'IPC?
Cal tenir present que del cost del bitllet del transport públic, el passatger només paga el 40 % . El manteniment del sistema amb la seva actual extensió i qualitat obligarà a prendre mesures de caràcter econòmic als futurs governs.
9. Creuen necessari reclamar el traspàs de les infraestructures ferroviàries, ara dependents d’ADIF?
L’Estatut de Catalunya vigent estableix amb claredat les competències de cada administració ( Generalitat i Estat) en matèria ferroviària. La Generalitat té competències plenes sobre serveis ferroviaris, però les infraestructures corresponen a l’Estat a través de l’operador ADIF. No renunciem al traspàs d’algunes línies interiors de Catalunya destinada exclusivament a rodalies i/o regionals que no es fan servir per altres serveis ferroviaris que travessen més d’una CCAA.
10. Pensen canviar d’alguna manera el pagament a les autopistes de peatge?
El peatge és un regulador de la mobilitat territorial, que ha de continuar mantenint la seva funció. La política del PSC és la de bonificar fins el 100% els usuaris en funció de 4 criteris : recurrència ( des de 16 viatges al més) ( 25%), grau d’ocupació del vehicle (més de tres ocupants 25%), ús de vehicles no contaminants ( 25%), ús de les autovies en hores vall ( de menor congestió de trànsit, un 25%)
11. Donada la creixent preocupació per les agressions i robatoris als transports públics, tenen algun pla per augmentar-hi la seguretat?
Es desenvolupa actualment un pla de seguretat del transport públic que te un bon nivell d’eficàcia. Caldrà actualitzar els seus objectius en funció de la demanda.
12. Tenen algun pla per atraure més vols a l’aeroport de El Prat?
Continuar donant impuls al Comité de Noves Rutes Aèries que ha desenvolupat fins ara una eficaç actuació.
13. Quins plans de futur tenen pels ports catalans?
Bàsicament, un cop completada la seva ampliació la promoció estratègica conjunta dels ports de Barcelona i Tarragona. Connectar el Port de Barcelona a la xarxa viària i ferroviària. Millora continua i diversificació econòmica pels port de titularitat de la Generalitat de Catalunya
14. Hi ha algun pla per crear vies interurbanes exclusives o adaptades per a ciclistes?
Desenvoluparem i complirem amb el que estableix el Pla Estratègic de la Bicicleta aprovat durant aquest mandat.
15. Quan tindrem finalment el llargament anunciat museu de la mobilitat?
Mantenim el compromís de la seva posada en marxa.

1. Quina és la postura respecte al concessionament de la L9, i què farà en cas de no estar d'acord amb l'actual finançament.
El PSC està d’acord amb l’actual sistema de concessió i de finançament de la L9.
2. Una vegada acabada la L9/L10, considera que cal fer alguna prolongació més de la xarxa de metro?
D’acord amb el Pacte de les Infraestructures, impulsarem el perllongament de la L 3 del Metro entre Zona Universitària i Sant Feliu de Llobregat , el perllongament de la L1 entre Bellvitge i el Prat de Llobregat, el perllongament de la línia 2 entre Sant Antoni i el Parc Logístic, el perllongament de la L4 entre La Pau i Sagrera, el perllongament de la L5 entre Horta i la Vall d’Hebron i l’execució de la primer fase de la línia 8, entre Plaça Espanya i Glòries.
3. Com pensen desenvolupar els sistemes de transport d'alta capacitat per a la mobilitat interna al Vallès?
És necessari completar i posar en funcionament la via orbital o 4rt.cinturó.
4. Segons el seu punt de vista, quines són les causes principals de la mala puntualitat i l’escassa fiabilitat de la xarxa de rodalies ADIF de Barcelona?
Considero que la xarxa de rodalies està millorant progressivament en puntualitat i fiabilitat. La puntuació d’aprovació que li donen actualment els usuaris així ho subratllen.
5. En el cas de FGC, consideren adequada la rapidesa de les seves línies? En cas negatiu, què caldria fer per millorar-la?
Els FGC compleixen una funció essencial de metro comarcal i territorial. La seva velocitat comercial ha de combinar-se amb l’atenció de la mobilitat en els territoris que està implantat. Compleixen aquestes funcions amb nivells d’excel.lència.
6. Tenen previst reclamar la quadriplicació de vies a les entrades de Barcelona?
Allà on sigui possible, apostarem per la quadriplicació
7. Quins plans del futur tenen pel litoral del Maresme? És a dir, quins plans tenen per la línia de rodalies i l’antiga N-II?
Desdoblament de la línia 1 de rodalies entre Arenys de Mar i Maçanet de la Selva. Estudiar i definir l’estratègia més idònia per incrementar la capacitat de la línia ferroviària del Maresme. Desenvolupar els acords inclosos en el Pacte per la Mobilitat del Maresme
8. ¿Cuál es su posicionamiento sobre la ampliación de la L3 entre Zona Universitaria y Sant Feliu y qué acciones tomaría al respecto?
Compartim els objectius i els criteris plantejats per aquest perllongament en el Pacte Nacional per a les Infraestructures.
9. ¿Cuál es su posicionamiento sobre el proyecto de Fomento de túnel de cercanías bajo la Diagonal y qué acciones tomaría al respecto?
Considerem necessari valorar aquesta possibilitat i treballarem per tal de definir les accions a dur a terme.
10. ¿Cuál es su posicionamiento sobre la ausencia de acceso ferroviario al aeropuerto de Barcelona y qué acciones va a tomar al respecto?
És una de les prioritats del nostre partit, i del nostre candidat, construir l’accés ferroviari a la T1 d’El Prat.
11. ¿Cuál es su posicionamiento sobre la ausencia de carriles BUS-VAO en accesos a Barcelona y qué acciones va a tomar al respecto?
Actualment està en construcció el carril BUS VAO entre Ripollet i Meridiana. Impulsarem, entre d’altres, els carrils BUS VAO a la B 23 ( Diagonal), etc.
12. Quina posició prenen vostès respecte el Quart Cinturó?
Considerem com a prioritari la construcció del Quart Cinturó com a via d’altes prestacions amb una bona connexió amb la xarxa comarcal.
13. Quina és la seva posició davant la velocitat variable i la limitació a 80 km/h?
Valorem positivament la mesura, tant pel que fa a la reducció d’emissions de CO2 com, de forma especial, per la reducció d’un 54% de la mortalitat per accident de trànsit. A la vegada considerem que s’ha de flexibilitzar la seva aplicació en relació amb les franges horàries de menor congestió.
14. Consideren suficient la presència de controls dels Mossos d’Esquadra a les carreteres, ja sigui amb radars mòbils o bé en controls d’alcoholèmia?
Creiem que és adequada però no del tot suficient. Defensem la instal.lació progressiva de més radars com a element dissuasori de l’excés de velocitat, així com l’augment dels controls d’alcoholèmia.

1. Tenen prevista l'extensió de la línia de la Pobla de Segur? En cas afirmatiu, cap a on i quan?
Ens plantegem coma objectiu la conversió al model tren -tramvia de la línia de Lleida a La Pobla de Segur. Considerem que cal analitzar les possibilitats del seu perllongament.
2. Hi alguna manera de fer arribar el ferrocarril a la Seu d'Urgell i a la frontera amb Andorra?
Considerem que cal estudiar el perllongament de la línia ferroviària de Puigcerdà a la Seu i d’un nou corredor entre la Seu i Andorra.
3. Pensen estendre els trens semidirectes com el que recentment s’ha inaugurat fins a Puigcerdà a d’altres llocs de Catalunya? N’augmentaran la freqüència i els dies en que circula?
Considerem que, d’acord al que estableix el Pacte per les Infraestructures, hem de crear una xarxa de trens metropolitans ràpids per estendre el sistema de rodalies més enllà de la segona corona i per fer competitiu el temps de recorregut a les ciutats de Mataró, Granollers,Terrassa,Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú i els municipis més allunyats de les respectives comarques.
4. Tenen coneixement de la proposta d’allargar el “tren groc” francès fins a Puigcerdà per potenciar el turisme a la zona?
Pot ser una bona iniciativa.
5. Una vegada s’inauguri l’Alta Velocitat Figueres-Perpinyà, quin futur tindrà l’actual línia ferroviària entre Figueres i Portbou?
Són dos tipus de serveis diferents i compementaris en concepte de xarxa. Ha de continuar funcionant i respondre a la demanda de mobilitat local.
6. Com pensen desenvolupar els sistemes de transport d'alta capacitat per a la mobilitat interna al Camp de Tarragona i l'àrea de Girona i l’àrea de Lleida?
Mitjançant la introducció del sistema de rodalies a les tres àrees.
7. Quan tindrem trens de viatgers als ramals industrials de Sallent i Súria de FGC?
Impulsarem la construcció del tren tramvia entre Manresa, Súria i Sallent.
8. Quina posició té el seu partit respecte l'Eix Transversal Ferroviari?
Som partidaris de la seva construcció, pel seu alt valor estratègic, tant econòmic i social com d’equilibri territorial.
9. Creu que és necessari l’aeroport d’Alguaire?
Considerem que l’aeroport d’Alguaire és una peça clau pel desenvolupament de les terres de Ponent i per completar el sistema aeroportuari de Catalunya des del punt de vista territorial.
10. Quin futur tenen pensat pels aeroports de Reus i Girona tant pel que fa als vols disponibles com a les seves instal•lacions i accessos?
Cal completar les obres en marxa i diversificar la seva activitat econòmica i comercial centrada avui bàsicament en l’oferta turística i el low cost de passatgers.
Si preferiu llegir el document en PDF cliqueu aquí: