
TMB ha publicat una nota de premsa detallant les obres dutes a terme durant el tall, i per fi dĂłna explicacions sobre els talls continus a la L2 al tram de Badalona:
Dilluns es reprèn el servei a la L2 de metro entre Artigues / Sant Adrià i Badalona Pompeu Fabra
Dilluns vinent, 29 d’agost, es restablirĂ el servei de la lĂnia 2 al tram entre les estacions d’Artigues / Sant AdriĂ i Badalona Pompeu Fabra, que ha estat suspès des del 8 d’agost per treballs de manteniment de la infraestructura i millora de les vies. A partir de les 5 del matĂ, doncs, els trens de la lĂnia 2 tornaran a circular amb normalitat entre tots dos extrems de la lĂnia, de Paral·lel a Badalona Pompeu Fabra i a la inversa, tal com estava previst.
La interrupciĂł del servei ha permès executar obres de renovaciĂł de la plataforma de via de la lĂnia 2 a la zona de Badalona. S’ha actuat especialment a Pep Ventura, on s’ha substituĂŻt un canvi d’agulles i s’ha rehabilitat un tram de via que anteriorment era la cua de maniobres posterior a l’estaciĂł i que, arran de l’entrada en servei de la prolongaciĂł a Badalona Pompeu Fabra, al juliol del 2010, va passar a ser via general.
Reparacions en tres trams
Aquests treballs, que han tingut un cost de 360.000 euros per a TMB, eren d’una envergadura superior al manteniment ordinari que es fa regularment a les nits i per això requerien la no-circulació de trens durant almenys tres setmanes. En aquest temps s’han completat tres actuacions:
-
Reparació de 40 metres de via entre Sant Roc i Gorg. En aquest sector s’havia trencat la plataforma de via, fet que comportava inestabilitat, compensada amb el muntatge de travesses de fusta i estampidors. Era una zona amb un control exhaustiu per part dels equips de manteniment.
-
Reparació de 120 metres de via a l’antiga cua de Pep Ventura. En aquesta zona també hi havia una ruptura de la plataforma de via amb mesures provisionals com al cas anterior.
-
Renovació d’uns 200 metres de drenatge entre Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra, per evitar l’entrada d’aigua directament a la plataforma de via.
Les feines que s’han fet són: sanejar la zona afectada repicant tot el formigó, col·locar una malla electrosoldada, muntar via nova (blocs de via i carril) i formigonar.
Conseqüències de l’elevació del nivell freà tic a l’entorn del Besòs
El tram de la lĂnia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la lĂnia 4, tĂ© unes necessitats especials de manteniment a causa de les caracterĂstiques dels terrenys que travessa el tĂşnel. El nivell freĂ tic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcciĂł del metro, amb els anys ha anat augmentant a tota la llera del riu Besòs i ha comportat tambĂ© un augment de les filtracions.
L’agressivitat d’aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via (degradació del formigó, oxidacions i trencaments de riostes de travesses o fixacions, corrosió de carrils, degradació de tacs de fusta, etcètera) s’acceleri notablement. Per aquest motiu s’hi fa una vigilà ncia especial de l’estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera continuada, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.
Obres de rehabilitaciĂł a la L2
Estat de la via a Gorg
Plataforma rehabilitada a Gorg
Formigonat de via a Pep Ventura
Muntatge de via a Pep Ventura
FONT: TMB