El funicular del Tibidabo, també integrat?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23570
Ubicació: Fabra i Puig

El funicular del Tibidabo, també integrat?

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/09/2011 11:42

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... da-1161184

ELS COMPTES PER AL 2012 DE L'EMPRESA QUE GESTIONA EL PARC D'ATRACCIONS

CiU pretén incloure el funicular del Tibidabo a la xarxa integrada

El transport aportarà el 20% més d'ingressos gràcies a un augment de tarifes
Dilluns, 26 de setembre del 2011

XABIER BARRENA
BARCELONA

el consell d'administració de PATSA, l'empresa municipal propietària del parc d'atraccions del Tibidabo, aprovarà avui el pressupost per a l'any que ve, el 2012. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, en els comptes de l'empresa es preveu un augment en els ingressos del funicular (que pertany a PATSA) d'un 20,4%. Per fer-ho possible s'hauran d'augmentar les tarifes del mitjà de transport. Segons el president de PATSA, el regidor Joan Puigdollers, per no perjudicar els veïns que fan servir el funicular diàriament, CiU proposarà introduir aquest tren en la xarxa integrada, de manera que es puguin utilitzar els bons de transport habituals. L'objectiu de l'augment de tarifes és aconseguir més ingressos d'aquells visitants ocasionals, d'un sol dia, i que no entren al parc d'atraccions, ja que els visitants del centre recreatiu tenen un descompte del 100% de l'import del títol de transport en l'entrada al Tibidabo.

Davant la pregunta de si s'apujarien les tarifes als residents, Puigdollers va assenyalar que per a ells no solament no s'apujarà el preu

-si utilitzen una T-10 o similar- sinó que gràcies al fet que podran cancel·lar el títol una sola vegada, els seus desplaçaments fins al centre de la ciutat encara «sortiran més barats».

APLICACIÓ CONDICIONADA / En cas que l'entrada del funicular a la xarxa integrada no sigui possible completar-la abans de l'1 de febrer, data en què torna a entrar en funcionament el parc d'atraccions després de la parada hivernal, Puigdollers va assenyalar que la pujada de tarifes no serà efectiva, ja que si fos així deixaria els veïns presoners i sense opció barata per desplaçar-se.

L'antecessora de Puigdollers a PATSA, la socialista, i també regidora, Sara Jaurrieta, es va mostrar sorpresa per la mesura anunciada per Puigdollers, perquè l'entrada del funicular a la xarxa integrada

-una històrica reivindicació convergent- suposaria una harmonització de les seves tarifes, actualment de dos euros per trajecte, amb la de l'ATM, d'1,40 euros. És a dir, no es generaria en cap moment aquest 20% més d'ingressos que l'empresa PATSA diu que tindrà.

Potser aquí s'hauria de repescar el que va dir l'alcalde Xavier Trias dijous, que va anunciar una forta pujada dels bitllets senzills de transport i un manteniment del cost dels abonaments i targetes multiviatge, precisament, com en el cas de PATSA, per gravar els visitants ocasionals. És a dir, els turistes. És l'única manera que el que expliquen uns i altres casi. Aquesta i que el bitllet senzill del funicular, en una estranya excepció, costi més que l'expedit a la resta de la xarxa.

Un altre aspecte que preocupa la regidora socialista dels comptes del 2012 de PATSA és «la falta d'inversió en la renovació del parc d'atraccions». Dels 367.000 euros previstos com a inversió, 150.000, és a dir, més del 40%, es destinen a l'ampliació de la zona de taquilles del funicular.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 26/09/2011 13:22

Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23570
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 26/09/2011 13:27

Jo crec que a les hores, s'hauria d'integrar el Tramvia Blau, si és que el cost de les restauracions ho permeten. Pensem que a Lisboa, per exemple, tramvies antics fan serveis regulars i amb tarifa integrada.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 26/09/2011 13:42

victorcasta ha escrit:Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.
Entre la Plaça Doctor Andreu i la Plaça JFK ja hi ha diàriament i a totes hores la línia 196 d'autobús, l'únic problema és que en sentit Plaça JFK fa una volta per la barriada de Bellesguard.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 26/09/2011 13:54

La desconeixia. Doncs aleshores cap problema. El que apuntava la notícia sobre
L'antecessora de Puigdollers a PATSA, la socialista, i també regidora, Sara Jaurrieta, es va mostrar sorpresa per la mesura anunciada per Puigdollers, perquè l'entrada del funicular a la xarxa integrada -una històrica reivindicació convergent- suposaria una harmonització de les seves tarifes, actualment de dos euros per trajecte, amb la de l'ATM, d'1,40 euros. És a dir, no es generaria en cap moment aquest 20% més d'ingressos que l'empresa PATSA diu que tindrà.

Potser aquí s'hauria de repescar el que va dir l'alcalde Xavier Trias dijous, que va anunciar una forta pujada dels bitllets senzills de transport i un manteniment del cost dels abonaments i targetes multiviatge, precisament, com en el cas de PATSA, per gravar els visitants ocasionals. És a dir, els turistes. És l'única manera que el que expliquen uns i altres casi. Aquesta i que el bitllet senzill del funicular, en una estranya excepció, costi més que l'expedit a la resta de la xarxa.
El que cal, des de fa temps, és reformular el sistema tarifari integrat de cap a peus. No cal esperar a la implantació de la targeta sense contacte per fer alguns canvis als títols.



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 26/09/2011 22:11

UT596001 ha escrit:
victorcasta ha escrit:Ja hi ha manera integrada per arribar al parc d'atraccions, a través d'FGC, el Funicular de Vallvidrera i el bus 111. Això presenta un problema i és que no hi hauria transport integrat entre la plaça del Doctor Andreu i la de Kennedy, transport servit pel Tramvia Blau, per això caldria ampliar alguna línia de bus integrat fins a l'estació inferior del funicular.
Entre la Plaça Doctor Andreu i la Plaça JFK ja hi ha diàriament i a totes hores la línia 196 d'autobús, l'únic problema és que en sentit Plaça JFK fa una volta per la barriada de Bellesguard.
Una volta no molt llarga per aixó, en uns 7-8 minuts ja ha baixat.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Dijous 29/05/2025 8:48

Ara que es torna a parlar del tema pel col·lapse del funi de Vallvidrera, porto una opinió potser una mica impopular (tenint en compte que aquí us he vist sempre defensar la integració del funi del Tibidabo).

S'ha de desintegrar el funi de Vallvidrera. Personalment plantejaria dues opcions:
  • Que només es puguin agafar els funis amb T-usual/altres títols que utilitzen només els locals (fora T-casual i fora les HolaBCN). És probablement la implementació més simple de fer i crec que podria funcionar molt bé.
  • Que sigui gratuït pels veïns de Vallvidrera i el Tibidabo i la resta haguem de pagar entrada al parc/els 12€ que val ara el funi del Tibidabo (siguem sincers, un 95% dels barcelonins mai puja al Tibidabo si no és per anar al parc, l'altre 4% per anar amb bici, i l'altre 1% són els veïns de la zona). Fins i tot es podria crear un abonament mensual pels ciclistes o alguna cosa per l'estil, per tenir tothom content.
La meva lògica ve de que si integres el funi del Tibidabo, al final només aconseguiràs col·lapsar el servei i la muntanya, que s'omplirà de guiris que només volen pujar a fer un parell de fotos i tornar a baixar. Això no sentaria bé ni a la muntanya, ni als edificis centenaris del parc (recordem que el mirador s'estava caient a trossos i van haver de fer-li fa res una rehabilitació integral, no em vull imaginar com seria aguantar el triple o quàdruple de turistes del que ja fa ara).
Vaja, que passaria com passa ara amb tots els punts de la ciutat massificats però fora del centre (Park Güell, tres turons, Sagrada Família...).

Si desintegres el que tens ara, però deixes que la gent d'aquí segueixi podent utilitzar-ho, limites aquest ús turístic i a més fas calerons de la gent que encara l'utilitza amb aquesta finalitat, que pots reinvertir després en millorar el TP (sí, com a bonus diria que els beneficis no haurien d'anar al parc d'atraccions, sinó a TP, almenys en part).

*Edit: he canviat el títol :yo


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23570
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/05/2025 9:59

Quan he llegit lo de desintegrar el funicular, m'he temut el pitjor :suar



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2390
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 29/05/2025 10:31

Jo penso que les Hola BCN només haurien de ser vàlides a les línies de metro de TMB i FGC (L6-L7-L8), als autobusos convencionals de TMB (és a dir, a totes les línies de TMB excepte les de bus del barri, a demanda o especials com les dels cementiris), i a les línies del Nitbus (només a Barcelona ciutat, no sent vàlida per anar a Badalona, l'Hospitalet o més enllà). Per tant, no haurien de ser vàlides ni pel funicular de Vallvidrera ni per la Cuca de Llum en cas que s'integrés, ni per busos com el 111 o el 116. Sobre la T-casual, canviaria el seu sistema d'expedició de forma que sigui necessari un DNI o NIE a l'igual que es fa amb la T-Jove o la T-usual, per impedir que els turistes la facin servir, però sense limitar-ne el seu ús a persones locals que facin un ús esporàdic del transport públic.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Dijous 29/05/2025 12:59

Adolescent barceloní ha escrit: Dijous 29/05/2025 10:31 Jo penso que les Hola BCN només haurien de ser vàlides a les línies de metro de TMB i FGC (L6-L7-L8), als autobusos convencionals de TMB (és a dir, a totes les línies de TMB excepte les de bus del barri, a demanda o especials com les dels cementiris), i a les línies del Nitbus (només a Barcelona ciutat, no sent vàlida per anar a Badalona, l'Hospitalet o més enllà). Per tant, no haurien de ser vàlides ni pel funicular de Vallvidrera ni per la Cuca de Llum en cas que s'integrés, ni per busos com el 111 o el 116. Sobre la T-casual, canviaria el seu sistema d'expedició de forma que sigui necessari un DNI o NIE a l'igual que es fa amb la T-Jove o la T-usual, per impedir que els turistes la facin servir, però sense limitar-ne el seu ús a persones locals que facin un ús esporàdic del transport públic.
Doncs mira, no em sembla gens mala idea, sobretot limitar la T-Casual amb DNI. A priori sembla que solucionaria gran part dels problemes de massificació si impedeixes que el transport de barri l'utilitzi gent que està "de passada".


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

campbell
N5
N5
Entrades: 123
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dijous 29/05/2025 14:26

De fet ja posats prohibir a tot turista agafar bus/metro/cercanías y etc, que agafin tots taxis i ubers, malparits.

Obviament jo estic fent broma, pero mës d'un anda que no s'ho pensaría xD



davida
N9
N9
Entrades: 1839
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 29/05/2025 14:47

A Madrid tiene 2 tipus se suports magentics:
- Personalitzat: Permet abonaments mensuals, metrobus (10 viatges), abonaments turistics, etc...
- Anonim;: Metrobus (10 viatges), turistics pero no mensuals
A Barcelona qualsevol turista que arribi al Metro de l'Aeroport li surt a compte la T-Usual que un bitllet senzill d'anada i tornada a l'Aeroport.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 347

Entrada Autor: Elefant » Divendres 30/05/2025 12:35

El sistema tarifari sembla que està passant de ser dolent a ser ridícul. I heus aquí propostes per fer-lo surrealista.
El canvi de a T-Usual i T-Casual va ser un pas en la bona direcció. Es podria millorar el concepte tarifari, pèro seria una discussió per un altre fil. En tot cas, occurències del tipus "aquest títol no val al funicular X" em semblen de república bananera. S'ha de fer un sistema tarifari que senzillament beneficia als usuaris regulars respecte als ocasionals. Mirar de com es pot castigar els malvats turistes em sembla completament fora de lloc. No és déure dels transports públics de gestionar la política de turisme, sino de donar un servei, i els turistes tenen igual dret a fer servir els transports públics que els autòctons. En altres llocs es fomenta fins i tot que els turistes facin servir el transport públic. Si no es fa a Barcelona i algú pensa que s'ha de fer el contrari, serà perque el transport públic està tan pèssimament gestionat que no dona abast a on hi ha demanda, sigui de residents o turistes, tant se fa. Això també es una continuació de la mentalitat que el transport públic es un "cost" a la societat, raó per la qual també el nivell de servei tendeix a ser lo més just possible, enlloc de ser ample i convenient. O aquelles burrades de reduïr freqüències a l'Agost, com si encara siguéssim als anys 60 i tothom s'en va de vacances a l'estiu. Per favor.

Tornant a la qüestió, jo veig obvi que el funicular del Tibidabo hauria de ser un transport integrat, doncs no es pas un transport exclusiu per anar al parc d'atraccions, encara que aquest sigui la principal destinació. També es una mica la profecia autocomplerta, que si no es amb l'entrada al parc el funicular es car, doncs ningú no el farà servir més que per això. Ja el fet de que s'hagi extés el truc d'agafar el funicular de Vallvidrera i el bus de barri hauria de ser una indicació de lo absurd que és mantenir el funicular del Tibidabo sense integrar. Qualsevol païs amb una mentalitat mínimament pragmàtica hauria dit que no té sentit aquella situació, pèro evidentment no a Barcelona, on enlloc d'això s'intenta amb trucos de tril·lero com treure línies de bus del google maps (em sorprèn que això no s'hagi fet encara amb el 111 com es va fer amb el 116). Mentalitat del timador de la Rambla gestionant el transport públic. Vergonya aliena.

Lo mateix hauria de valer per al Tramvia Blau (s'ha donat l'exemple encertat de Lisboa, a més amb la super reforma dels blaus igualment ja no es pot dir que això sigui un tramvia ben preservat) i de fet quasi tots els transports públics. L'única excepció que hi veig es el telefèric de Montjuic que realment no té gaire utilitat pràctica sino només valor com a atracció turística.



davida
N9
N9
Entrades: 1839
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 30/05/2025 16:08

Elefant ha escrit: Divendres 30/05/2025 12:35
Lo mateix hauria de valer per al Tramvia Blau (s'ha donat l'exemple encertat de Lisboa, a més amb la super reforma dels blaus igualment ja no es pot dir que això sigui un tramvia ben preservat) i de fet quasi tots els transports públics. L'única excepció que hi veig es el telefèric de Montjuic que realment no té gaire utilitat pràctica sino només valor com a atracció turística.
Imatge



jgomezs  
N6
N6
Entrades: 315

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 30/05/2025 17:13

Elefant ha escrit: Divendres 30/05/2025 12:35 El sistema tarifari sembla que està passant de ser dolent a ser ridícul. I heus aquí propostes per fer-lo surrealista.
El canvi de a T-Usual i T-Casual va ser un pas en la bona direcció. Es podria millorar el concepte tarifari, pèro seria una discussió per un altre fil. En tot cas, occurències del tipus "aquest títol no val al funicular X" em semblen de república bananera. S'ha de fer un sistema tarifari que senzillament beneficia als usuaris regulars respecte als ocasionals. Mirar de com es pot castigar els malvats turistes em sembla completament fora de lloc. No és déure dels transports públics de gestionar la política de turisme, sino de donar un servei, i els turistes tenen igual dret a fer servir els transports públics que els autòctons. En altres llocs es fomenta fins i tot que els turistes facin servir el transport públic. Si no es fa a Barcelona i algú pensa que s'ha de fer el contrari, serà perque el transport públic està tan pèssimament gestionat que no dona abast a on hi ha demanda, sigui de residents o turistes, tant se fa. Això també es una continuació de la mentalitat que el transport públic es un "cost" a la societat, raó per la qual també el nivell de servei tendeix a ser lo més just possible, enlloc de ser ample i convenient. O aquelles burrades de reduïr freqüències a l'Agost, com si encara siguéssim als anys 60 i tothom s'en va de vacances a l'estiu. Per favor.

Tornant a la qüestió, jo veig obvi que el funicular del Tibidabo hauria de ser un transport integrat, doncs no es pas un transport exclusiu per anar al parc d'atraccions, encara que aquest sigui la principal destinació. També es una mica la profecia autocomplerta, que si no es amb l'entrada al parc el funicular es car, doncs ningú no el farà servir més que per això. Ja el fet de que s'hagi extés el truc d'agafar el funicular de Vallvidrera i el bus de barri hauria de ser una indicació de lo absurd que és mantenir el funicular del Tibidabo sense integrar. Qualsevol païs amb una mentalitat mínimament pragmàtica hauria dit que no té sentit aquella situació, pèro evidentment no a Barcelona, on enlloc d'això s'intenta amb trucos de tril·lero com treure línies de bus del google maps (em sorprèn que això no s'hagi fet encara amb el 111 com es va fer amb el 116). Mentalitat del timador de la Rambla gestionant el transport públic. Vergonya aliena.

Lo mateix hauria de valer per al Tramvia Blau (s'ha donat l'exemple encertat de Lisboa, a més amb la super reforma dels blaus igualment ja no es pot dir que això sigui un tramvia ben preservat) i de fet quasi tots els transports públics. L'única excepció que hi veig es el telefèric de Montjuic que realment no té gaire utilitat pràctica sino només valor com a atracció turística.
Ho has explicat millor del que jo ho hauria pogut fer.

A mi totes aquestes solucions de fer fora els turistes em grinyolen. Com si no fossin gent, com si no féssim turisme nosaltres fora de Barcelona, o fins i tot dins de Barcelona. Que segur que molta d'aquesta gent que puja a Vallvidrera són les nostres mateixes famílies catalanes. Un servei de transport públic és això, públic. Si cal donar més servei perquè el fan servir, doncs meravellós, i si no paguen prou per compensar la subvenció del bitllet, doncs pujem la taxa turística i els locals tindran més freqüència pagada pels turistes.

Entenc que Barcelona té un problema amb la no-gestió de les externalitats del turisme, i el fet que el centre històric s'hagi convertit en una paròdia de si mateix. Però moltes de les coses de les que se'ls culpa (fer festes quan són joves, fer servir el transport públic, anar als llocs més interessants de la ciutat, dormir sota un sostre!), són les mateixes que fem nosaltres, a Barcelona i fora de Barcelona. I al final els fem servir de cap de turc d'aquelles coses que no volem resoldre perquè no volem prendre decisions difícils (com tirar-los la culpa de la crisi de vivenda).



PizzaiPinya24
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Diumenge 01/06/2025 8:45

Entenc totalment els punts que dieu, i fins a cert punt els comparteixo. Jo defenso que al Park Güell i a la Sagrada Família els turistes hi vagin amb TP, que es moguin amb TP en general, perquè és la manera més eficient de moure tantíssima gent com ja s'ha dit a tot arreu mil vegades.

Però el Tibidabo concretament em sembla un espai problemàtic per la seva poca capacitat, no de pujada, sinó d'estada. El parc en si està absolutament col·lapsat els mesos d'estiu, especialment al juliol per la quantitat de casals escolars. L'àrea panoràmica ja és bastant plena de turistes tota la temporada alta, fins i tot amb el funi a 12€ i el recorregut per Vallvidrera fent la volta que fa.

Si s'integra el funi, al cap de com a molt 5 anys tindrem cua per pujar, fer una fotografia o dues, i tornar a baixar en quince minuts. O sigui, passarà el que ja passa ara amb el de Vallvidrera. Com ho solucionem això? No es pot posar aforament limitat ni control d'accés a dalt, perquè una part del mirador és fora del parc, en un carrer normal. Limitem els viatges del funi en funció de l'aforament? Si fem això ja hem aconseguit que el funi deixi de ser un servei públic, torna a ser un pseudo-control d'accés al cim, amb la barrera aquest cop sent de temps d'arribada, en comptes de monetària.
I sincerament, si hem de posar una barrera d'entrada, que prioritzi la gent d'aquí abans que els turistes, no perquè aquests no tinguin drets, o no puguin fer turisme, sinó perquè algunes de les seves externalitats negatives no es poden controlar si no es limita molt estrictament la seva quantitat.

Repeteixo que tant de bo es pogués integrar el funi, seria evidentment la solució més evident en una ciutat normal. Però Barcelona, i especialment el Tibidabo, amb les seves coses bones i dolentes, no és una situació normal, sota el meu parer.


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 347

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 01/06/2025 12:08

PizzaiPinya24 ha escrit: Diumenge 01/06/2025 8:45 Entenc totalment els punts que dieu, i fins a cert punt els comparteixo. Jo defenso que al Park Güell i a la Sagrada Família els turistes hi vagin amb TP, que es moguin amb TP en general, perquè és la manera més eficient de moure tantíssima gent com ja s'ha dit a tot arreu mil vegades.

Però el Tibidabo concretament em sembla un espai problemàtic per la seva poca capacitat, no de pujada, sinó d'estada. El parc en si està absolutament col·lapsat els mesos d'estiu, especialment al juliol per la quantitat de casals escolars. L'àrea panoràmica ja és bastant plena de turistes tota la temporada alta, fins i tot amb el funi a 12€ i el recorregut per Vallvidrera fent la volta que fa.

Si s'integra el funi, al cap de com a molt 5 anys tindrem cua per pujar, fer una fotografia o dues, i tornar a baixar en quince minuts. O sigui, passarà el que ja passa ara amb el de Vallvidrera. Com ho solucionem això? No es pot posar aforament limitat ni control d'accés a dalt, perquè una part del mirador és fora del parc, en un carrer normal. Limitem els viatges del funi en funció de l'aforament? Si fem això ja hem aconseguit que el funi deixi de ser un servei públic, torna a ser un pseudo-control d'accés al cim, amb la barrera aquest cop sent de temps d'arribada, en comptes de monetària.
I sincerament, si hem de posar una barrera d'entrada, que prioritzi la gent d'aquí abans que els turistes, no perquè aquests no tinguin drets, o no puguin fer turisme, sinó perquè algunes de les seves externalitats negatives no es poden controlar si no es limita molt estrictament la seva quantitat.

Repeteixo que tant de bo es pogués integrar el funi, seria evidentment la solució més evident en una ciutat normal. Però Barcelona, i especialment el Tibidabo, amb les seves coses bones i dolentes, no és una situació normal, sota el meu parer.
Una cosa es la capacitat del parc, aquí no em vull ficar gaire. Si està massa saturat poster sí cal limitar l'aforament i indicar que s'ha de comprar l'entrada abans o potser a l'arribada no es pot accedir. No em sembla insòlit que una atracció turística posi limits de visitants.

Ara, el funicular nou té una capacitat de 250 viatgers, i segons he llegit un temps de trajecte de 7 minuts. O sigui que en el cas extrem podríem parlar de 8 circulacions per hora, donant una capacitat de 2000 viatgers per hora i sentit. Em costa d'imaginar que això mai no sigui suficient, sobre tot considerant el coll d'ampolla que es l'Av. Tibidabo. De nou el problema sembla ser que l'operador estigui empenyat en mantenir una certa freqüència irrellevant de la demanda real.
Si et mires funiculars o telefèrics turístics a Suïssa, generalment tenen una freqüència però en funció de la demanda senzillament passen a funcionar de forma continua. Lo mateix s'hauria de fer aquí: en quant hi hagi molta gent, passar de l'horari i posar a circular el funicular sense esperes.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3719
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 02/06/2025 15:45

S'haurien d'integrar també els autobusos que van al Tibidabo (T1, T2 i T3), i si cal posar més freqüència, de la mateixa manera que Montjuïc té el funicular i els autobusos integrats, el Tibidabo també, assumir com a normal que sigui el gran parc de la part alta de Barcelona per on la gent hi va a passejar.
I si tant i així falta capacitat, posar també un bus que puji fins a dalt, tipus: Vall d'Hebron-Ctra.Arrabassada-Tibidabo-Vallvidrera-Ctra.Vallvidrera-Pl.Borras



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2390
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/06/2025 18:12

Els busos del Tibidabo (T2A Pl, Catalunya, T2B Vall d'Hebron i T2C Pl. Kennedy), des de la inauguració de la Cuca de Llum només arriben fins a la plaça del Doctor Andreu, ja no pugen fins al cim com feien fins llavors.

L'únic transport públic integrat de la zona, sense comptar la línia 111 ni el funicular de Vallvidrera, és la A6 de Moventis, que té diverses parades a la BP-1417 i que diria que fa parada també a l'hotel Florida, on hi havia l'antic terminal del Tibibús. Opció que, per cert, he vist que alguns comptes de Barcelona dedicats a turistes ja comencen a promocionar com a alternativa per pujar al Tibidabo.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 867
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 02/06/2025 23:08

La A6 magnífica línia amb tres expedicions diarias per sentit, i que només dues arrivan al Tibidabo.
A mes no funciona els dissabtes , festius i el mes d'agost.
Com per comptar amb ella per fer-la servir.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”