Rodalies R8
-
RogerHernan95
- N5

- Entrades: 117
- Membre des de: 16 ago. 2011, 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- UbicaciĂł: Segur de Calafell
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
RubĂ tiene cuatro vĂas, aunque sĂ, lo suyo serĂa que esta hipotĂ©tica ampliaciĂłn de la R1 fuera hasta Cerdanyola Universitat.
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Pensad que el artĂculo está escrito desde el punto de vista local de RubĂ.RogerHernan95 ha escrit:RubĂ tiene cuatro vĂas, aunque sĂ, lo suyo serĂa que esta hipotĂ©tica ampliaciĂłn de la R1 fuera hasta Cerdanyola Universitat.
Si se lee bien, se sobreentiende que se habla de una prolongaciĂłn de la R1 a Cerdanyola-Universitat.
Y la estaciĂłn de RubĂ tiene tres vĂas de andĂ©n y una cuarta sin andĂ©n, la que sĂłlo tiene dos vĂas es Sant Cugat.
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Y por qué no juntar esa extensión de la R1 con la R7 directamente? O al menos algunos trenes. Matar dos pajaros de un tiro...
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
avui a l'estacio de rubi, he vist un tren doble tipus linea R4 doble parat molta estona a una de les dues vies mortes, estaran fent alguna prova d'alguna cosa ?
crec que s'hauria de profitar aquesta estaciĂł ja que te 4 vies en total
crec que s'hauria de profitar aquesta estaciĂł ja que te 4 vies en total
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Pot ser una 447 en doble composiciĂł i fent una circulaciĂł fora de servei?joan89 ha escrit:avui a l'estacio de rubi, he vist un tren doble tipus linea R4 doble parat molta estona a una de les dues vies mortes, estaran fent alguna prova d'alguna cosa ?
crec que s'hauria de profitar aquesta estaciĂł ja que te 4 vies en total
I què ha de veure amb la R8?

Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Penso que aquesta lĂnia podria treure un bon potencial si s'allarga fins a Vilafranca del Penedès en la part sud. Permetria una connexiĂł directa des dels dos Vallesos fins a l'Alt Penedès amb la UAB i a part amb una bona coordinaciĂł amb els horaris dels trens regionals de la lĂnia R11 a Granollers Centre, enllaçar amb els serveis regionals cap a Girona i Portbou. Per la part nord, jo no l'allargaria de moment fins a Sant Celoni per la saturaciĂł de circulacions a la lĂnia de Portbou. Quan la situaciĂł dels tĂşnels de Barcelona millori (si Ă©s que arriba el dia
) llavors ja es podria allargar la lĂnia fins a Sant Celoni.
) llavors ja es podria allargar la lĂnia fins a Sant Celoni.Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
una pregunta sobre els tunels, perdo es que no se molt sobre el tema, estan colapsats pero s'ha dit de fer alguna cosa? estic una mica perdut amb aixo
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
L'única cosa que vaig sentir arran del tema va ser que Foment (en la darrera etapa socialista amb Blanco al capdavant), estudiaria implantar un tercer túnel de rodalies a la Diagonal, però ha caigut en l'oblit com sempre.joan89 ha escrit:una pregunta sobre els tunels, perdo es que no se molt sobre el tema, estan colapsats pero s'ha dit de fer alguna cosa? estic una mica perdut amb aixo
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Si us plau, fixeu-vos en el tema del fil on escriviu!
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Re: Previsions de futur.
Personalment no trobo justificació raonable a l'existència de l'R8. Em baso en:
-Les relacions entre les poblacions on la lĂnia serveix sĂłn poc valuoses a nivell del trĂ nsit de persones entre aquestes poblacions.
-L'excessiva llunyania de les estacions de Sant Cugat i RubĂ. Degut a les caracterĂstiques d'aquests nuclis de poblaciĂł, aquesta distĂ ncia amb el centre de les ciutats els desincentiva mĂ©s a l'Ăşs d'aquest mitjĂ de transport a causa de l'existència d'una nombrosa quantia d'autopistes, carreteres i autobusos complementaris que compleixen prou bĂ© les funcions que se'ls demana. AixĂ doncs, Ă©s lògic que la demanda existent no doni sentit a l'existència de l'R8, i això l'oferta no ho pot arreglar.
-El cost que suposa a les arques de l'Estat, provinent de tota la societat, la mateixa que no dĂłna el seu just sentit a aquesta lĂnia.
Què proposo per donar sentit al trajecte d'aquesta lĂnia?
-Deixar el recorregut actual al seu pas per Sant Cugat i RubĂ amb una sola via i funciĂł: TrĂ fic de mercaderies (que serĂ del Corredor del Mediterrani). Construir desviacions del trajecte soterrades al seu pas per Sant Cugat i RubĂ que serveixin pel trĂ nsit de passatgers.
-Construir una nova lĂnia entre Barcelona i Martorell (realitzant un nou tĂşnel ferroviari per la Serralada de Collserola) que sigui complementĂ ria amb la xarxa existent del Metro del Vallès entre Barcelona i RubĂ. Com? Fent que sigui mĂ©s Ăştil per al flux de persones existent entre Barcelona i la Universitat Autònoma i entre Sant Cugat/RubĂ/Martorell i la universitat esmentada.
Recordo que estic intentant preveure. Per tant, informo d'una previsiĂł de futur en base al que estĂ succeint: El creixement de Sant Cugat com a ciutat Ă©s el mĂ©s elevat de tota Catalunya i, per les seves caracterĂstiques, a no massa tardar podria competir amb Barcelona com a principals ciutats del territori. Si tenim present que nomĂ©s existeix en l'actualitat una lĂnia ferroviĂ ria (a mĂ©s, al lĂmit de les seves possibilitats) entre Barcelona i Sant Cugat, crec que Ă©s lògic pensar que seria convenient, al preu que costi, la construcciĂł d'una nova lĂnia ferroviĂ ria entre ambdues poblacions.
-Les relacions entre les poblacions on la lĂnia serveix sĂłn poc valuoses a nivell del trĂ nsit de persones entre aquestes poblacions.
-L'excessiva llunyania de les estacions de Sant Cugat i RubĂ. Degut a les caracterĂstiques d'aquests nuclis de poblaciĂł, aquesta distĂ ncia amb el centre de les ciutats els desincentiva mĂ©s a l'Ăşs d'aquest mitjĂ de transport a causa de l'existència d'una nombrosa quantia d'autopistes, carreteres i autobusos complementaris que compleixen prou bĂ© les funcions que se'ls demana. AixĂ doncs, Ă©s lògic que la demanda existent no doni sentit a l'existència de l'R8, i això l'oferta no ho pot arreglar.
-El cost que suposa a les arques de l'Estat, provinent de tota la societat, la mateixa que no dĂłna el seu just sentit a aquesta lĂnia.
Què proposo per donar sentit al trajecte d'aquesta lĂnia?
-Deixar el recorregut actual al seu pas per Sant Cugat i RubĂ amb una sola via i funciĂł: TrĂ fic de mercaderies (que serĂ del Corredor del Mediterrani). Construir desviacions del trajecte soterrades al seu pas per Sant Cugat i RubĂ que serveixin pel trĂ nsit de passatgers.
-Construir una nova lĂnia entre Barcelona i Martorell (realitzant un nou tĂşnel ferroviari per la Serralada de Collserola) que sigui complementĂ ria amb la xarxa existent del Metro del Vallès entre Barcelona i RubĂ. Com? Fent que sigui mĂ©s Ăştil per al flux de persones existent entre Barcelona i la Universitat Autònoma i entre Sant Cugat/RubĂ/Martorell i la universitat esmentada.
Recordo que estic intentant preveure. Per tant, informo d'una previsiĂł de futur en base al que estĂ succeint: El creixement de Sant Cugat com a ciutat Ă©s el mĂ©s elevat de tota Catalunya i, per les seves caracterĂstiques, a no massa tardar podria competir amb Barcelona com a principals ciutats del territori. Si tenim present que nomĂ©s existeix en l'actualitat una lĂnia ferroviĂ ria (a mĂ©s, al lĂmit de les seves possibilitats) entre Barcelona i Sant Cugat, crec que Ă©s lògic pensar que seria convenient, al preu que costi, la construcciĂł d'una nova lĂnia ferroviĂ ria entre ambdues poblacions.
-
RogerHernan95
- N5

- Entrades: 117
- Membre des de: 16 ago. 2011, 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- UbicaciĂł: Segur de Calafell
Re: Previsions de futur.
En el estat en que es troba actualment et podria donar la raó; però com s'ha dit abans, si es traslladessin les estacions de Sant Cugat i Rubà per fer intercanviadors amb FGC (Volpelleres i Hospital General respectivament) i es terminessin els baixadors de Santa Perpètua - Can Folguera i Baricentro, podria donar molt més de si. No veig raonable condemnar-la, el que cal és potenciar-la.Ganz ha escrit:Personalment no trobo justificació raonable a l'existència de l'R8.
Re: Previsions de futur.
Para dar sentido a esa lĂnea y acercarla a los nĂşcleos de poblaciĂłn lo más fácil serĂa hacer unos buenos intercambiadores con los FGC, que sĂ penetran bien las poblaciones. Con una buena frecuencia o coordinaciĂłn horaria serĂa en esencia lo mismo que llegar a Barcelona en tren y luego tomar el Metro, solo que aquĂ llegas a Hospital General o Volpelleras y tomas el S1 o S2 para llegar en pocos minutos a los centros de RubĂ, Sant Cugat, Terrassa, Sabadell, Bellaterra, Valldoreix y otros pueblos. Sin necesidad de hacer obras faraĂłnicas de que variantes soterradas.Ganz ha escrit:Personalment no trobo justificaciĂł raonable a l'existència de l'R8. Em baso en:
-Les relacions entre les poblacions on la lĂnia serveix sĂłn poc valuoses a nivell del trĂ nsit de persones entre aquestes poblacions.
-L'excessiva llunyania de les estacions de Sant Cugat i RubĂ. Degut a les caracterĂstiques d'aquests nuclis de poblaciĂł, aquesta distĂ ncia amb el centre de les ciutats els desincentiva mĂ©s a l'Ăşs d'aquest mitjĂ de transport a causa de l'existència d'una nombrosa quantia d'autopistes, carreteres i autobusos complementaris que compleixen prou bĂ© les funcions que se'ls demana. AixĂ doncs, Ă©s lògic que la demanda existent no doni sentit a l'existència de l'R8, i això l'oferta no ho pot arreglar.
-El cost que suposa a les arques de l'Estat, provinent de tota la societat, la mateixa que no dĂłna el seu just sentit a aquesta lĂnia.
Què proposo per donar sentit al trajecte d'aquesta lĂnia?
-Deixar el recorregut actual al seu pas per Sant Cugat i RubĂ amb una sola via i funciĂł: TrĂ fic de mercaderies (que serĂ del Corredor del Mediterrani). Construir desviacions del trajecte soterrades al seu pas per Sant Cugat i RubĂ que serveixin pel trĂ nsit de passatgers.
-Construir una nova lĂnia entre Barcelona i Martorell (realitzant un nou tĂşnel ferroviari per la Serralada de Collserola) que sigui complementĂ ria amb la xarxa existent del Metro del Vallès entre Barcelona i RubĂ. Com? Fent que sigui mĂ©s Ăştil per al flux de persones existent entre Barcelona i la Universitat Autònoma i entre Sant Cugat/RubĂ/Martorell i la universitat esmentada.
Recordo que estic intentant preveure. Per tant, informo d'una previsiĂł de futur en base al que estĂ succeint: El creixement de Sant Cugat com a ciutat Ă©s el mĂ©s elevat de tota Catalunya i, per les seves caracterĂstiques, a no massa tardar podria competir amb Barcelona com a principals ciutats del territori. Si tenim present que nomĂ©s existeix en l'actualitat una lĂnia ferroviĂ ria (a mĂ©s, al lĂmit de les seves possibilitats) entre Barcelona i Sant Cugat, crec que Ă©s lògic pensar que seria convenient, al preu que costi, la construcciĂł d'una nova lĂnia ferroviĂ ria entre ambdues poblacions.
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
En aquest cas, em sap greu però no ho veig aixĂ. Crec que la variable mĂ©s important Ă©s el temps de trajecte en trajectes tan breus com sĂłn el Barcelona-Sant Cugat o bĂ© Barcelona-RubĂ. Si el passatge pot anar d'A a B mĂ©s rĂ pid i fiable amb FGC (X) que amb Renfe (Y), cosa que passarĂ fins i tot amb la construcciĂł d'intercanviadors, escollirĂ el servei de FGC. Insisteixo: el principal problema Ă©s que Renfe no Ă©s competitiva envers FGC en un trajecte duplicat, per tant el problema estĂ en l'essència, i els intercanviadors nomĂ©s agraven el problema. Per què? Perquè sense competitivitat no hi ha demanda, i si no hi ha demanda que compensi, el cost de construcciĂł i manteniment dels intercanviadors agravarĂ el problema existent.alf_ ha escrit:Para dar sentido a esa lĂnea y acercarla a los nĂşcleos de poblaciĂłn lo más fácil serĂa hacer unos buenos intercambiadores con los FGC, que sĂ penetran bien las poblaciones. Con una buena frecuencia o coordinaciĂłn horaria serĂa en esencia lo mismo que llegar a Barcelona en tren y luego tomar el Metro, solo que aquĂ llegas a Hospital General o Volpelleras y tomas el S1 o S2 para llegar en pocos minutos a los centros de RubĂ, Sant Cugat, Terrassa, Sabadell, Bellaterra, Valldoreix y otros pueblos. Sin necesidad de hacer obras faraĂłnicas de que variantes soterradas.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa, no competència
El raonament de la competitivitat no s'aguanta per enlloc. Si fos aixĂ, tots els paĂŻsos on el transport pĂşblic funciona bĂ© haurien de tenir corredors duplicats i triplicats. A mĂ©s, per la simple orientaciĂł dels traçats, Renfe mai no serĂ una competència d'FGC (ni hauria de ser-ho, com ja he explicat abans). Si tan dolents per definiciĂł fossin els intercanviadors, aleshores tindrĂem a cada xarxa un nombre gairebĂ© infinit de lĂnies.
En canvi, l'R8 té un gran potencial per trencar la malla altament radial de la rodalia de Barcelona, ja que ni de bon tros tots els trajectes hi comencen o acaben.
En canvi, l'R8 té un gran potencial per trencar la malla altament radial de la rodalia de Barcelona, ja que ni de bon tros tots els trajectes hi comencen o acaben.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Ganz
- N7

- Entrades: 330
- Membre des de: 07 maig 2012, 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- UbicaciĂł: PuigcerdĂ
Re: Cada cosa al lloc que li correspon.
Jo no estic parlant d'altres paĂŻsos. Cada territori tĂ© que cobrir les seves pròpies necessitats. BĂ© sabem que les bones xarxes de transport pĂşblic sĂłn les que millor s'adapten a les necessitats territorials. I estic seguint, metafòricament, la regla de Darwin que diu: "Sobreviuen els mĂ©s flexibles i adaptables als canvis". I si un territori necessita dues lĂnies ferroviĂ ries que es complementin (però, a la vegada, es facin competència), i pot realitzar-ho raonablement, serĂ bo que ho assumeixi. A mĂ©s, en cap moment he dit que els intercanviadors siguin dolents (jo mateix els utilitzo diĂ riament perquè no dubto de la seva utilitat), nomĂ©s que no crec que en aquest cas siguin Ăştils.Guigui ha escrit:El raonament de la competitivitat no s'aguanta per enlloc. Si fos aixĂ, tots els paĂŻsos on el transport pĂşblic funciona bĂ© haurien de tenir corredors duplicats i triplicats. A mĂ©s, per la simple orientaciĂł dels traçats, Renfe mai no serĂ una competència d'FGC (ni hauria de ser-ho, com ja he explicat abans). Si tan dolents per definiciĂł fossin els intercanviadors, aleshores tindrĂem a cada xarxa un nombre gairebĂ© infinit de lĂnies.
En canvi, l'R8 té un gran potencial per trencar la malla altament radial de la rodalia de Barcelona, ja que ni de bon tros tots els trajectes hi comencen o acaben.
Una malla que estĂ generalment ben servida per mitjans de transport complementaris, la majoria de desplaçaments fora de Barcelona però dins les rodalies ja estan servides, bĂ© per les connexions intermitges en el cas de les lĂnies de ferrocarril, o bĂ© per infraestructures del tipus carretera/autovia/autopista, les quals suporten vehicles privats i autobusos. En el cas de l'R8, Ă©s senzill anar de Granollers a Martorell i totes les connexions possibles que s'extreguin de la lĂnia, sense ser necessĂ ria l'existència de l'R8, i la demanda no Ă©s tant elevada com per justificar la creaciĂł d'un mitjĂ de transport alternatiu entre elles.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Crec que la L8 és una bona idea i com a inici està molt bé tal com es troba ara.
Ara bé, tal com diu en Guigui? té molt potencial, i podria crèixer molt si se li dona més opcions crean els intercanviadors, tema del que ja se n'ha parlat diverses vegades.
El que se m'acut ara mateix, una estació en el creuament de la R4 i l'R8 permetria que els habitants d'aquella zona poguessin agafar el tren i anar a Granollers (per dir un lloc) i això donaria molt moviment de persones.
Altres intercanviadors no farien res més, que fer guanyar passatgers i opcions de viatge a la L8.
Llavors, potser si que convindria tindre dos trens per hora i candenciats amb els altres serveis.
Ara bé, tal com diu en Guigui? té molt potencial, i podria crèixer molt si se li dona més opcions crean els intercanviadors, tema del que ja se n'ha parlat diverses vegades.
El que se m'acut ara mateix, una estació en el creuament de la R4 i l'R8 permetria que els habitants d'aquella zona poguessin agafar el tren i anar a Granollers (per dir un lloc) i això donaria molt moviment de persones.
Altres intercanviadors no farien res més, que fer guanyar passatgers i opcions de viatge a la L8.
Llavors, potser si que convindria tindre dos trens per hora i candenciats amb els altres serveis.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Yo creo que uno de los principales problemas de la R8 es que a pesar de que nos quejamos de la gestiĂłn centralista no queremos o podemos desprendernos de la idea de un tren que no vaya a Barcelona.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
Pot ben ser, Alf, tots els trens comencem o acaben Barcelona menys aquesta lĂnia. VĂ©s saber potser algu es queixa en el tren de com Ă©s que no acaba a Barcelona, jejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Nova lĂnia de Rodalies: R8
La majoria de lĂnies de rodalies tenen una configuraciĂł radial, però la majoria no acaben a Barcelona. Les Ăşniques que ho fan sĂłn la R2 sud que inicia o finalitza el seu trajecte a l'EstaciĂł de França i la R7 que ho fa a Sant Andreu Arenal.gatvell ha escrit:Pot ben ser, Alf, tots els trens comencem o acaben Barcelona menys aquesta lĂnia. VĂ©s saber potser algu es queixa en el tren de com Ă©s que no acaba a Barcelona, jejeje
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Tant si hi acaben com si no: tan se val, hi passen
A efectes de la xarxa, totes menys una hi passen, cosa que causa dos problemes grossos: saturaciĂł dels passos per Barcelona i trajectes no radials impossibles.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.

