Em baso en que si no vols tenir tramvies al 60% de la capacitat el que farĂ s Ă©s reduir freqüències. No sĂ© quantes vegades s'ha comentat en aquest fòrum la diferència de capacitat de tramvies i busos, per tant, Ă©s lògic que si una lĂnia de bus va plena (al 80%) al tram passarĂ a ser un 60% o menys.Ganz ha escrit:En què et bases per afirmar que una lĂnia de tramvia provoca una reducciĂł de freqüències respecte d'una lĂnia de bus ? Ni tan sols ho he vist a BCN, això (trambaix) !bigcoaster ha escrit: Si tenim una lĂnia amb articulats cada 5 minuts plena, doncs posem mĂ©s busos, perquè una lĂnia de Tram clarament sobrepassaria i amb escreix la capacitat d'un articulat, i tampoc guanyem res perdent freqüència.
No et compro la frase de "cuesta hacerse a la idea de una apuesta tan abundante como lo serĂan una miserable serie de travesĂas tranviarias por la ciudad." No sĂłn nomĂ©s els rails, tambĂ© sĂłn les estacions, la catenĂ ria, les cotxeres, aixĂ que ja no Ă©s tan poc. Que consti que m'encanta el tramvia, per per davant d'això m'agrada ser realista i dir les coses bones i dolentes.
L'has agafat tot al revés aquest parà graf, aixà que aniré per punts. A veure, les estacions del tram tenen andanes, mà quines expenedores de bitllets, marquesines, que són obra (no molt cara, però s'ha de fer). Després, la catenà ria. Em refereixo a que la catenà ria no hi és o sigui que també s'ha de fer, no a si consumeixen no se què...Ganz ha escrit:Les estacions ? No costen més que una parada de bus, si es vol (Ginebra, Tramvia Blau, Amsterdam, Milà ...) . Altra cosa és si juguem a encarir-les (Mulhouse, Lió, Barcelona...) . La catenà ria ? Clar, els busos es mouen sols o bé el petroli és molt econòmic i sostenible ... a més, existeixen modes alternatius d'alimentació (Burdeus, Niça, Saragossa, Sevilla ...) . És clar, els busos no tenen cotxeres (Triangle, Zona Franca...); a més, l'Àrea Metropolitana ja disposa de cotxeres de tramvia ...
Crec que les lĂnies H6, H12 i D20, almenys, necessiten una transformaciĂł en tramvia .
Ah, i l'Ăşltima lĂnia si que la comparteixo.