Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Amb l'inici d'any, Logitren ha canviat la seva terminal, desconec si és per raons econòmiques o té alguna cosa a veure el robatori de Mollet. A partir d'ara tots els serveis d'aquesta empresa passen a tenir la seva principal terminal al Morrot. Tinc una foto del BCN-San Roque (o Córdoba-Higuerón, ara ho dubto) al seu pas per Cornellà .
Més trens per al Morrot i una pèrdua molt considerable per a la terminal de Granollers Centre.
També aquest dilluns vaig poder veure (i caçar) el cerealer operat per Continental Rail BCN Can Tunis-Martorell, que serveix d'aportació al cerealer de Canfranc. Anava amb la 333-306, amb l'esquema ROSCO (Renfe Alquiler) però sense logos.
Més trens per al Morrot i una pèrdua molt considerable per a la terminal de Granollers Centre.
També aquest dilluns vaig poder veure (i caçar) el cerealer operat per Continental Rail BCN Can Tunis-Martorell, que serveix d'aportació al cerealer de Canfranc. Anava amb la 333-306, amb l'esquema ROSCO (Renfe Alquiler) però sense logos.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1956
- Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
- UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Un dels trens de mercaderies del futur s’està dissenyant a Catalunya. El projecte Hermes, finançat completament pel programa Horitzó 2020 de la Unió Europea amb 6,7 milions d’euros, i liderat per Iberpotash, que explota les mines de sal i potassa de Súria i Sallent, preveu crear un nou model de vagó que transporti materials sòlids a granel. El repte és augmentar la capacitat en un 50% –un 30% en el cas dels dos productes esmentats abans– i reduir-ne el pes en un 25% o 30%. El primer prototip i l’estació de descà rrega estaran a punt d’aquà dos anys.
A més de l’empresa minera del Bages, filial de la israeliana ICL, que s’ocupa de la coordinació del projecte, participen a Hermes Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que opera el servei d’aquesta companyia entre les mines i el port de Barcelona, el Centre Tecnològic de Manresa ( CTM), que fa assajos de materials, i l’enginyeria de Sabadell IDP, que s’ocupa de la simulació per ordinador. També hi són les franceses Armines, d’investigació de compòsits, i l’escola de mines d’ Arle; les sueques Kiruna Wagon, especialitzada en el disseny de vagons, l’ acereria SSAB i la Universitat de Lule; i la danesa Hempel, que treballa amb els recobriments.
Primera simulació del prototip d’aquest projecte que la UE finança completament amb 6,7 milions d’euros (Iberpotash) http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ermes.html
“L’objectiu Ă©s millorar l’eficiència del transport ferroviari d’aquest tipus de cĂ rrega per estalviar en costos logĂstics, que sĂłn molt alts, i ser mĂ©s competitius”, explica Ingrid Picas, responsable de recerca i desenvolupament d’ ICL Iberia i coordinadora del projecte. La feina Ă©s complexa, afegeix, ja que “es planteja dissenyar un vagĂł que serveixi per a un gran nombre de materials, no nomĂ©s per a la sal i la potassa; que sigui capaç de circular en diferents amples de via i que afavoreixi la intermodalitat.”
Aquesta intermodalitat és fonamental per a aquest tipus de transport. “Es tracta de fer les operacions de cà rrega i descà rrega en menys temps que ara”, detalla, perquè el transvasament de tren a vaixell sigui més eficient. L’actual servei d’FGC necessita vuit hores per carregar un tren sencer amb 22 vagons de potassa i quatre hores per descarregar-lo. El repte és reduir el temps a la meitat. La nova plataforma també ha d’admetre contenidors, que obren la possibilitat de combinar serveis amb el camió.
Disposar d’un vagĂł d’aquestes caracterĂstiques Ă©s clau per als plans d’expansiĂł d’ Iberpotash. “Si no som capaços de transportar mĂ©s quantitat de material i en menys temps, no podrem donar sortida a l’augment de la producciĂł previst per als propers anys”, afirma la responsable del projecte. La minera catalana es planteja, en dues fases, passar dels 2,2 milions de tones de potassa i sal que actualment extreu per comercialitzar, a 4 milions. “Això suposa doblar la logĂstica –conclou Picas– i, per això, el tren Ă©s necessari”.
A més de l’empresa minera del Bages, filial de la israeliana ICL, que s’ocupa de la coordinació del projecte, participen a Hermes Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que opera el servei d’aquesta companyia entre les mines i el port de Barcelona, el Centre Tecnològic de Manresa ( CTM), que fa assajos de materials, i l’enginyeria de Sabadell IDP, que s’ocupa de la simulació per ordinador. També hi són les franceses Armines, d’investigació de compòsits, i l’escola de mines d’ Arle; les sueques Kiruna Wagon, especialitzada en el disseny de vagons, l’ acereria SSAB i la Universitat de Lule; i la danesa Hempel, que treballa amb els recobriments.
Primera simulació del prototip d’aquest projecte que la UE finança completament amb 6,7 milions d’euros (Iberpotash) http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ermes.html
“L’objectiu Ă©s millorar l’eficiència del transport ferroviari d’aquest tipus de cĂ rrega per estalviar en costos logĂstics, que sĂłn molt alts, i ser mĂ©s competitius”, explica Ingrid Picas, responsable de recerca i desenvolupament d’ ICL Iberia i coordinadora del projecte. La feina Ă©s complexa, afegeix, ja que “es planteja dissenyar un vagĂł que serveixi per a un gran nombre de materials, no nomĂ©s per a la sal i la potassa; que sigui capaç de circular en diferents amples de via i que afavoreixi la intermodalitat.”
Aquesta intermodalitat és fonamental per a aquest tipus de transport. “Es tracta de fer les operacions de cà rrega i descà rrega en menys temps que ara”, detalla, perquè el transvasament de tren a vaixell sigui més eficient. L’actual servei d’FGC necessita vuit hores per carregar un tren sencer amb 22 vagons de potassa i quatre hores per descarregar-lo. El repte és reduir el temps a la meitat. La nova plataforma també ha d’admetre contenidors, que obren la possibilitat de combinar serveis amb el camió.
Disposar d’un vagĂł d’aquestes caracterĂstiques Ă©s clau per als plans d’expansiĂł d’ Iberpotash. “Si no som capaços de transportar mĂ©s quantitat de material i en menys temps, no podrem donar sortida a l’augment de la producciĂł previst per als propers anys”, afirma la responsable del projecte. La minera catalana es planteja, en dues fases, passar dels 2,2 milions de tones de potassa i sal que actualment extreu per comercialitzar, a 4 milions. “Això suposa doblar la logĂstica –conclou Picas– i, per això, el tren Ă©s necessari”.
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Hi ha setmanes que circula dimecres. A mĂ©s, dubto que deixi de circular, quan s'estĂ construint un nou magatzem de gra al costat de la via, a la zona del polĂgon Sot dels Pradals de Vic, per l'empresa Casa Tarradellas. Em consta que aquest nou magatzem ha d'estar operatiu a finals d'any.fubang ha escrit:Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Si circula dintre els mateixos intervals horaris d'abans, a veure si estic de sort i el torno a veure alguns dies.
Hem feia por que Casa Tarradellas fes ara el transport en camions en lloc de fer-ho en tren.
GrĂ cies per la informaciĂł, UT440_132M.UT440_132M ha escrit:Hi ha setmanes que circula dimecres. A mĂ©s, dubto que deixi de circular, quan s'estĂ construint un nou magatzem de gra al costat de la via, a la zona del polĂgon Sot dels Pradals de Vic, per l'empresa Casa Tarradellas. Em consta que aquest nou magatzem ha d'estar operatiu a finals d'any.fubang ha escrit:Bon dia.
El mercaderies Tarragona-Vic de gra que circula o circulava els dimarts encara ho fa?
Ho demano perquè fa més de dos mesos que no el veig mai, quan abans el veia molts dies a l'anada i/o a la tornada.
Si circula dintre els mateixos intervals horaris d'abans, a veure si estic de sort i el torno a veure alguns dies.
Hem feia por que Casa Tarradellas fes ara el transport en camions en lloc de fer-ho en tren.
-
trenesrenfe123
- N6

- Entrades: 183
- Membre des de: 30 març 2016, 20:36
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Des de principis de setembre que no ha tornat a circular el cerealer de Vic, de fet ara mateix no estĂ ni en malles.
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Malauradament, no el veig per que no circula. Esperem que aviat torni a circular.
GrĂ cies per la informaciĂł, trenesrenfe123.trenesrenfe123 ha escrit:Des de principis de setembre que no ha tornat a circular el cerealer de Vic, de fet ara mateix no estĂ ni en malles.
Malauradament, no el veig per que no circula. Esperem que aviat torni a circular.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
De fet, ara que s'ha mencionat, fa algunes setmanes que ja no hi ha les tolves tipus TagPP de Renfe a l'estació de mercaderies de Vic. Però es una suspensió temporal del servei, fins que estigui finalitzat el nou magatzem que s'està construint a la zona del Sot dels Pradals, al costat de les vies. Segons tinc entès, aquest magatzem ha d'entrar en servei a principis del proper any 2018.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang ha escrit:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Aixà ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?UT440_132M ha escrit:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang ha escrit:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Sembla que sĂ, pel que he anat veient aquestes darreres setmanes.fubang ha escrit:Bon dia.
Aixà ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?UT440_132M ha escrit:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang ha escrit:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Seguiment trens de mercaderies de Catalunya
Bon dia.
Grà cies per la informació. Feia moltes setmanes que no el veia i pensava que ja no circulava.UT440_132M ha escrit:Ja fa unes quantes setmanes que circula també els divendres aquest tren. Dimecres també va circular.fubang ha escrit:Bon dia.
Avui circula el mercaderies de gra Tarragona-Vic.
Fa un moment (a les 11.04) ha arribat a Vic.
"fubang ha escrit:
AixĂ ara en lloc del dimarts circula el divendres i/o el dimecres?
"UT440_132M ha escrit:
Sembla que sĂ, pel que he anat veient aquestes darreres setmanes.

