https://noticies.tmb.cat/transport/para ... casualitat
La parada de bus número 1 és la d'Almogàvers-Àlaba, i no per casualitat
Els primers codis de les parades d'autobús es van establir als anys 90 per raons tècniques. La parada d'Almogàvers-Àlaba va tenir l'honor de rebre el primer.
Dies enrere la Carla Bertomeu publicava a Twitter una fotografia de la parada d’autobús que té el codi 0001, la del carrer Almogàvers entre els carrers Àlaba i Àvila. Avui explicarem d’on li ve aquest privilegi.
Ens hem de situar als anys 90 del segle XX, quan començava la implantació del sistema d’ajuda a l’explotació (SAE, que permet localitzar la flota per seguir i regular les línies) a la xarxa d’autobusos de TMB. Llavors es va fer necessari identificar amb uns pocs caràcters les parades de les primeres línies SAE, i els serveis tècnics de Bus van idear un codi alfanumèric en què la primera lletra responia a la inicial del carrer travesser.
Així, els dos primers codis, AA01 i AA02, van ser adjudicats a parades situades en travessies del carrer Àlaba, els codis de AB01 a AB07 a travessies del carrer Aribau, i així successivament.
Més tard, l’extensió del SAE a tota la flota va fer que els codis alfanumèrics s’exhaurissin i calgués passar a un sistema de numeració correlativa simple, que és l’actual. Així, la parada AA01 va passar a ser la parada 0001, la parada AA02 és la 0002 (Avinguda Icària - Àlaba), etcètera.
El sistema de codis funciona ara com el de les matrícules dels vehicles de motor: cada parada nova rep el primer número disponible. I ja anem pel 3470! A banda hi ha una altra sèrie per a les parades provisionals, que comença al codi 9000.
Darrera modificació:
06.09.2016
Hora i data actual: Dissabte 14/06/2025 22:42
El per què dels números de parades bus TMB
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 06/09/2016 19:44
Santa Coloma tiene el privilegio de tener la parada 666, por la zona de Can Peixauet. Somos así de diabólicos.



Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos