I tant que les fan. De fet ara la majoria d'MD van amb 449 en simple, quan normalment van en doble (i ben plenes). De fet si es fa així es perquè els usuaris d'aquesta línia no teníem manies en l'època dels Catalunya Exprés i quan posaven un 448 en simple ens plantàvem enmig de la via fins que no en vingués un altre per fer la doble composició.trensmat ha escrit:sobre les revisions vull preguntar també les fan a la línia R11
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre
Re: Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Manies cap, però la Gencat juntament amb Renfe van retirar sense previ avís les unitats 449 dels semidirectes de la línia R16 i les van substituir per 448 o per 447.Granolleri ha escrit:I tant que les fan. De fet ara la majoria d'MD van amb 449 en simple, quan normalment van en doble (i ben plenes). De fet si es fa així es perquè els usuaris d'aquesta línia no teníem manies en l'època dels Catalunya Exprés i quan posaven un 448 en simple ens plantàvem enmig de la via fins que no en vingués un altre per fer la doble composició.trensmat ha escrit:sobre les revisions vull preguntar també les fan a la línia R11
Segon des de l'entrada en funcionament de l'AVE a la ciutat de Girona han baixat el nivell d'usuaris a la línia R11 ja que (per sort i sense cap ànim d'ofendre) està en el centre de ciutat i la gent agafà el Avant/AVE (no tots) que va directe a Barcelona.
Tercer ara afegeix que alguns trens de la línia R16 els caps de setmana faran parada a Viladecans per el Outlet (que ho trobo un greu error ja que ho podien fer amb tots els trens de la línia R2S els caps de setmana) i això només fa posar més retards en aquesta línia.
D'on has tret això? No s'havia dit que farien parar els R2 Sud de Sant Vicenç a Viladecans? Perquè els R16 no té molt sentit que hi paren, ja que només paren a Sants, a Vilanova (alguns) i a Sant Vicenç.trensmat ha escrit: Tercer ara afegeix que alguns trens de la línia R16 els caps de setmana faran parada a Viladecans per el Outlet (que ho trobo un greu error ja que ho podien fer amb tots els trens de la línia R2S els caps de setmana) i això només fa posar més retards en aquesta línia.
fgc113 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 03/11/2016 16:12, en total s’ha editat 2 vegades.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
fgc113 ha escrit:Trensmat ha escrit: Tercer ara afegeix que alguns trens de la línia R16 els caps de setmana faran parada a Viladecans per el Outlet (que ho trobo un greu error ja que ho podien fer amb tots els trens de la línia R2S els caps de setmana) i això només fa posar més retards en aquesta línia.Son paraules del conseller Rull dites a la inauguració de una autopista a Valls.D'on has tret això? No s'havia dit que farien parar els R2 Sud de Sant Vicenç a Viladecans? Perquè els R16 no té molt sentit que hi paren, ja que només paren a Sants, a Vilanova (alguns) i a Sant Vicenç.
Intueixo que és error de redacció de la notícia ( i encara diria més, cacau mental de qui l'ha escrita).
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Es cert la noticia ja que ho va anunciar el Conseller Rull a Valls per desgràcia.Lluis ha escrit:Intueixo que és error de redacció de la notícia ( i encara diria més, cacau mental de qui l'ha escrita).
Doncs sí, Trensmat, tenies raó.
Quin despropòsit! A vore si ara l'outlet de Viladecans va a ser el lloc on va a anar a comprar tota Catalunya.
Quin despropòsit! A vore si ara l'outlet de Viladecans va a ser el lloc on va a anar a comprar tota Catalunya.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Exactament es un despropòsit fer que trens Regionals (R13, R14, R15 i en especial la línia R16) parin a l'estació de Viladecans per l'obertura d'una outlet i es més ja podrien fer parar tots els trens de la línia R2S (inclosos els semidirectes de Sant Viçents de Calders) a Viladecans.fgc113 ha escrit:Doncs sí, Trensmat, tenies raó.
Quin despropòsit! A vore si ara l'outlet de Viladecans va a ser el lloc on va a anar a comprar tota Catalunya.
La Gestió del problema ferroviari de les Terres de L'Ebre per part de la Gencat, Foment, ADIF i Renfe es una auténtica xapusa de proporcions bíbliques.
-
- N6
- Entrades: 183
Doncs us confirmo que finalment els R16 no pararan a Viladecans, més aviat va ser un cacau mental del conseller de torn o del periodista que va redactar l'article, però la notícia era que els R2 pararien a Viladecans, i no els R16.trensmat ha escrit:Exactament es un despropòsit fer que trens Regionals (R13, R14, R15 i en especial la línia R16) parin a l'estació de Viladecans per l'obertura d'una outlet i es més ja podrien fer parar tots els trens de la línia R2S (inclosos els semidirectes de Sant Viçents de Calders) a Viladecans.fgc113 ha escrit:Doncs sí, Trensmat, tenies raó.
Quin despropòsit! A vore si ara l'outlet de Viladecans va a ser el lloc on va a anar a comprar tota Catalunya.
La Gestió del problema ferroviari de les Terres de L'Ebre per part de la Gencat, Foment, ADIF i Renfe es una auténtica xapusa de proporcions bíbliques.
Tot i així, a partir del 12/11 hi ha nou canvis horaris a la R16 derivats de la incorporació de la parada de l'Euromed a L'Aldea. Alguns regionals recuperen minuts de viatge, però d'altres allarguen encara més el temps de viatge, tot i que com a balanç total ens incorporen més minuts de retard trampa als horaris oficials.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3972
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Víctimisme nivell extrem. Em comencen a fer pujar la mosca al nas aquestes rivalitats territorials inútils.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
I què pretenen, que vagin en simple per tenir ells també 449?UT440_132M ha escrit:Víctimisme nivell extrem. Em comencen a fer pujar la mosca al nas aquestes rivalitats territorials inútils.
Realment, aquest victimisme inútil, no els servirà de res, doncs tindrà un efecte totalment contrari. Que els posin les 449, i els apugin a tarifes MD. Veureu com aleshores es tornaràn a queixar.
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N6
- Entrades: 188
Doncs avui el MD cap a Figueres que surt a les 14.16 de Sants anava amb una 447.
-
- N6
- Entrades: 183
Victimisme? Potser victimisme el dels usuaris de Girona, que ja heu passat del pantalla i esteu al nivell de queixar-vos perquè els trens surten de les estacions de la R11 avançats. El ridícul màxim que em faltava per sentir. Però clar, després som els de la R16 els que ens queixem per tot.UT440_132M ha escrit:Víctimisme nivell extrem. Em comencen a fer pujar la mosca al nas aquestes rivalitats territorials inútils.
Se'n diu repartiment equitatiu de les unitats de regionals, suposo que saps el què és, no? El més lògic és que el material de regionals es reparteixi per totes les línies de regionals de forma proporcional a la demanda i característiques de la línia. No és just que en segons quines franjes horàries vagin 2 449 gairebé buits a Girona mentre que els trens de la R16 gairebé sempre van plens, sigui el dia i la hora que sigui. El que no pot ser és que a la R16 tinguem marxes a 160 que les compleixen les 447, i a la R11 hi hagi alguns regionals amb marxes a 120/140 que les compleixen els 449.oriolp13 ha escrit:I què pretenen, que vagin en simple per tenir ells també 449?
Realment, aquest victimisme inútil, no els servirà de res, doncs tindrà un efecte totalment contrari. Que els posin les 449, i els apugin a tarifes MD. Veureu com aleshores es tornaràn a queixar.
A la R16 ja tenim 2 449, al mateix preu que els altres regionals, en primer lloc perquè així ho estableix el contracte entre la Generalitat i Renfe, en segon lloc perquè les Terres de l'Ebre és on tenim les tarifes més altes de Catalunya per kilòmetre, i en tercer lloc perquè el servei és del mateix tipus, Regional Express.
I per acabar, us demanaria a tots els usuaris de la fantàstica i paradisíaca R11 que deixéssiu l'enveja a part. Us haurieu d'alegrar, per exemple, que a la R16 tinguem 449 al mateix preu que 447, perquè potser algun dia l'haureu d'utilitzar i ja us agradarà que sigui més barat el preu del bitllet. És molt injust que, en comptes d'alegrar-vos dels pocs avantatges respecte d'altres línies que tenim a la R16, les critiqueu.
Efecte contrari? Vas equivocat. Per si no ho sabies, protestant vam aconseguir el gener d'aquest any una reducció considerable de les tarifes, amb l'objectiu d'igualar-les a la mitjana de Catalunya (tot i que encara queda feina per fer). A més, hem aconseguit una nova freqüència a última hora de la tarda direcció Barcelona, la parada d'alguns Euromed a L'Aldea (una reivindicació històrica del territori), i més coses que sense la pressió ciutadana no s'haguessin fet. Només per això els usuaris del ferrocarril, siguin de la R16 o no, hauríem d'estar contents.oriolp13 ha escrit:Realment, aquest victimisme inútil, no els servirà de res, doncs tindrà un efecte totalment contrari.
Tot i que sembla un desajust d'alguns usuaris arran del canvi d'hora, és molt més greu que un tren surti abans d'hora que no pas que ho faci més tard. Si arriba tard, mira, farà tard però arriba. Però si marxa abans, adeu tren i tu et quedes allà com un ximple fins al proper servei.trenesrenfe123 ha escrit: Victimisme? Potser victimisme el dels usuaris de Girona, que ja heu passat del pantalla i esteu al nivell de queixar-vos perquè els trens surten de les estacions de la R11 avançats. El ridícul màxim que em faltava per sentir. Però clar, després som els de la R16 els que ens queixem per tot.
El material ha d'anar allà on és més adequat. Les 449 per l'R3, l'R12, l'R13 i l'R14 pinten poc o res per ser uns trens molt grans. S'ha de diferenciar el voler el tren més nou chupi guai (no ho dic per tu en concret) amb el voler el material més adient.trenesrenfe123 ha escrit: Se'n diu repartiment equitatiu de les unitats de regionals, suposo que saps el què és, no? El més lògic és que el material de regionals es reparteixi per totes les línies de regionals de forma proporcional a la demanda i característiques de la línia. No és just que en segons quines franjes horàries vagin 2 449 gairebé buits a Girona mentre que els trens de la R16 gairebé sempre van plens, sigui el dia i la hora que sigui. El que no pot ser és que a la R16 tinguem marxes a 160 que les compleixen les 447, i a la R11 hi hagi alguns regionals amb marxes a 120/140 que les compleixen els 449.
Sobre les marxes no hi ha cap discussió, però les marxes de la R16 tant us hauria de fer que les faci una 448 que una 449 (i si m'apures, una 470). Jo el que veig es que hi ha queixa si no hi ha tren nou, quan l'important es que hi hagi un tren que compleixi l'horari a TOTES les estacions i de manera confortable i neta. Bremar perque no hi ha el tren modern ho veig infantil.
Ep, però entenc les queixes quan posen les 447 (que de fet, haurien d'estar focalitzades aquí les queixes), al ser uns trens que a nivell de comoditat és un retrocés molt notori, i no són capaces de complir l'horari al pas per TOTES les estacions (per molt que pel camí recuperi quan les consignes de ruta l'afavoreixen).
A l'Ebre realment hi ha una tarificació diferent, o es que realment hi ha molta més distància fins al destí (Barcelona), fent que el preu (òbviament) sigui més alt? Realment no ho sé.trenesrenfe123 ha escrit: A la R16 ja tenim 2 449, al mateix preu que els altres regionals, en primer lloc perquè així ho estableix el contracte entre la Generalitat i Renfe, en segon lloc perquè les Terres de l'Ebre és on tenim les tarifes més altes de Catalunya per kilòmetre, i en tercer lloc perquè el servei és del mateix tipus, Regional Express.
Però escolta, si teniu una tarificació diferent, ho puc entendre, però si es la mateixa. Escolta, és el que toca pagar. Tots hauriem de pagar el mateix per km recorregut. Com més lluny vius més pagues
I ep, no serà que la Generalitat no ha volgut tarificar-ho diferent pel sol fet de no generar més crispació amb un tema que vol tenir de la seva banda?
Insisteixo, a mi com a usuari de regionals (no pas de l'R11) tant em fa si ve una 470, que una 448 o una 449. Són trens per a aquests serveis. Per a què m'hauria d'alegrar que ve un tren d'aquesta sèrie (frikisme a banda), i es més, quin avantatge -REAL- tinc per usar una 449 i no una 448 més enllà de pijades de l'època moderna? (ep i sóc jove).trenesrenfe123 ha escrit: I per acabar, us demanaria a tots els usuaris de la fantàstica i paradisíaca R11 que deixéssiu l'enveja a part. Us haurieu d'alegrar, per exemple, que a la R16 tinguem 449 al mateix preu que 447, perquè potser algun dia l'haureu d'utilitzar i ja us agradarà que sigui més barat el preu del bitllet. És molt injust que, en comptes d'alegrar-vos dels pocs avantatges respecte d'altres línies que tenim a la R16, les critiqueu.
Espera espera, abans deies que tarfiquen diferent, però resulta que al Gener vau conseguir que us tarifiquessin diferent? Pagueu menys per Km que quan jo vaig a Tàrrega? Si això es cert em sembla que qui es posarà a bremar sóc jo. Quina barra.trenesrenfe123 ha escrit:Efecte contrari? Vas equivocat. Per si no ho sabies, protestant vam aconseguir el gener d'aquest any una reducció considerable de les tarifes, amb l'objectiu d'igualar-les a la mitjana de Catalunya (tot i que encara queda feina per fer). A més, hem aconseguit una nova freqüència a última hora de la tarda direcció Barcelona, la parada d'alguns Euromed a L'Aldea (una reivindicació històrica del territori), i més coses que sense la pressió ciutadana no s'haguessin fet. Només per això els usuaris del ferrocarril, siguin de la R16 o no, hauríem d'estar contents.
La parada dels Euromed em sembla un pegot com una catedral, temps al temps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N6
- Entrades: 183
La tarificació a serveis regionals no va per zones com a rodalies, sinó per distància entre estacions. A les Terres de l'Ebre, abans de gener, teníem una relació preu/km altíssima. Al gener es van modificar les tarifes només a les estacions de l'Ebre per compensar, tot i que continuem tenint unes tarifes massa altes encara per la distància que és.Miquel ha escrit:Espera espera, abans deies que tarfiquen diferent, però resulta que al Gener vau conseguir que us tarifiquessin diferent? Pagueu menys per Km que quan jo vaig a Tàrrega? Si això es cert em sembla que qui es posarà a bremar sóc jo. Quina barra.
La parada dels Euromed em sembla un pegot com una catedral, temps al temps.
Preus per línia actualment:
R11: regional amb 447 (Bcn-Girona: 0.084€/km), MD amb 449 (Bcn-Girona: 0.113€/km)
R12: regional amb 447 (Bcn-Lleida: 0.073€/km)
R13: regional amb 470/448 (Bcn-Lleida: 0.078€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.088€/km)
R14: regional amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.068€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.077€/km)
R15: regional amb 447 (Bcn-Reus: 0.076€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Reus: 0.086€/km, Bcn-Mora: 0.076€/km)
R16: RE amb 447R/448/470 (Bcn-Tortosa: 0.076€/km)
R11: regional amb 447 (Bcn-Girona: 0.084€/km), MD amb 449 (Bcn-Girona: 0.113€/km)
R12: regional amb 447 (Bcn-Lleida: 0.073€/km)
R13: regional amb 470/448 (Bcn-Lleida: 0.078€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.088€/km)
R14: regional amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.068€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.077€/km)
R15: regional amb 447 (Bcn-Reus: 0.076€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Reus: 0.086€/km, Bcn-Mora: 0.076€/km)
R16: RE amb 447R/448/470 (Bcn-Tortosa: 0.076€/km)
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Tan parlar i resulta que la línia de regionals normal que té el preu per km més alt és la R12. Lleida la primera per coses dolentes, no és cap sorpresa. Girona, cas apart, ja se sap perquè tenen el preu més alt. Ah i servideta amb la millor flota de trens, les meravelloses 447. La loteria, no ja de si arribaran a l'hora, sino de si tenen seients durs de roba o seients extra-durs de plàstic. Quins luxes eh! Com es nota que paguem més!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
AL final és la R11 qui té els preus més alts com a Regional pur. Així doncs, potser a les Terres de l'Ebre paguen més perquè simplement tenen més km's fins a Barcelona que des de Girona?bigcoaster ha escrit:Tan parlar i resulta que la línia de regionals normal que té el preu per km més alt és la R12. Lleida la primera per coses dolentes, no és cap sorpresa. Girona, cas apart, ja se sap perquè tenen el preu més alt. Ah i servideta amb la millor flota de trens, les meravelloses 447. La loteria, no ja de si arribaran a l'hora, sino de si tenen seients durs de roba o seients extra-durs de plàstic. Quins luxes eh! Com es nota que paguem més!
I que consti que a mi ni em va ni em ve, perquè no sóc usuàri de cap línia Regional...
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N6
- Entrades: 183
Entenc que has fet la mitjana entre Barcelona i Tortosa, però això no és el que deia jo. Jo estava parlant de les Terres de l'Ebre en sí, és a dir, viatges interns a l'Ebre. A més, per exemple, entre Ulldecona i L'Aldea costa un dineral, tot i ser estacions colaterals, perquè encara s'apliquen les tarifes pel traçat antic via Tortosa.sag470 ha escrit:Preus per línia actualment:
R11: regional amb 447 (Bcn-Girona: 0.084€/km), MD amb 449 (Bcn-Girona: 0.113€/km)
R12: regional amb 447 (Bcn-Lleida: 0.073€/km)
R13: regional amb 470/448 (Bcn-Lleida: 0.078€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.088€/km)
R14: regional amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.068€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.077€/km)
R15: regional amb 447 (Bcn-Reus: 0.076€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Reus: 0.086€/km, Bcn-Mora: 0.076€/km)
R16: RE amb 447R/448/470 (Bcn-Tortosa: 0.076€/km)
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Jo dels usuaris de la línia R11 (sense ànim de ofendre als usuaris de la línia R11) donaria les gràcies de que Renfe no els hagi tret trens des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona (com ha quedat les línies R13 i R14), jo espero que els problemes que hi han a les línies R12, R13, R14, R15 i R16 es solucionin ja que els usuaris estan ha un pas de que explotin.trenesrenfe123 ha escrit:Entenc que has fet la mitjana entre Barcelona i Tortosa, però això no és el que deia jo. Jo estava parlant de les Terres de l'Ebre en sí, és a dir, viatges interns a l'Ebre. A més, per exemple, entre Ulldecona i L'Aldea costa un dineral, tot i ser estacions colaterals, perquè encara s'apliquen les tarifes pel traçat antic via Tortosa.sag470 ha escrit:Preus per línia actualment:
R11: regional amb 447 (Bcn-Girona: 0.084€/km), MD amb 449 (Bcn-Girona: 0.113€/km)
R12: regional amb 447 (Bcn-Lleida: 0.073€/km)
R13: regional amb 470/448 (Bcn-Lleida: 0.078€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.088€/km)
R14: regional amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.068€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Lleida: 0.077€/km)
R15: regional amb 447 (Bcn-Reus: 0.076€/km), RE amb 448/470 (Bcn-Reus: 0.086€/km, Bcn-Mora: 0.076€/km)
R16: RE amb 447R/448/470 (Bcn-Tortosa: 0.076€/km)
Sobre les tarifes MD a la línia R11 (sense ofendre) si teniu alguna queixa per els preus s'ho dieu al ex-conseller Joaquim Nadal i a la ex-ministra del PSOE ja que són els responsables dels preus elevats de la tarifa MD, ja que els usuaris de les línies de les Terres de L'Ebre i Lleida tenen dret de queixar-se dels privilegis que hi han a la província de Girona (excepte la línia R3 que també hi ha per llogar cadires).
Per acabar la meva intenció no és ofendre als usuaris de la línia R11, però teniu una gran sort de que l'AVE no hagi afectat de forma tant destructiva com ha pasat amb les províncies de Tarragona i Lleida.