He estat mirant el cas de Calatayud. Allà tenen només 5 trens per via convencional: quatre regionals diaris per sentit a Zaragoza (1 des de Madrid, 1 des d'Ariza i 2 des d'Arcos de Jalón) i 1 Estrella Costa Brava. Per contra, hi paren diàriament 12 trens d'alta velocitat per sentit: 3 Avant Calatayud-Zaragoza, 1 AVE Madrid-Huesca, 5 AVE Madrid-Barcelona (26'), 2 Alaris Madrid-Pamplona/Iruña i 1 Alaris Madrid-Logroño.437.001 ha escrit: Al fin y al cabo, los AVEs (y bastantes más de uno) paran en Calatayud, que tiene muchos menos habitantes que la zona del Delta del Ebro/Bajo Maestrazgo.
En un futur, quan hi hagi una línia d'altes prestacions entre Tarragona i València, sí que tindrà sentit que a l'estació de l'Aldea hi parin alguns AVE Barcelona-València/Alacant, ja que els retalls de temps seran considerables. Des de l'estació de l'Aldea s'hi podrà anar a Barcelona o València en només una hora.
Però ara mateix, poc es guanyaria fent-hi parar un Euromed, respecte la situació actual.