Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Enceto fil, paral·lelament al que tenim al Twitter per parlar de quins records teniu sobre transports durant els JJOO de Barcelona 1992.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)
Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olĂmpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrĂcula provisional), l'endemĂ vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bĂ©
Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olĂmpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrĂcula provisional), l'endemĂ vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bĂ©
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
Metropondikas
- N5

- Entrades: 108
- Membre des de: 23 juny 2009, 18:55
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Bon dia,
Doncs entre molts altres, em ve al cap la magnĂfica oportunitat que es va perdre en no portar la lĂnia 2 a MontjuĂŻc i, potser de retruc, a l´aeroport. Probablement, hores d´ara, no parlarĂem de lĂnies 9 ni 10 sud...
Salutacions,
MANEL
Doncs entre molts altres, em ve al cap la magnĂfica oportunitat que es va perdre en no portar la lĂnia 2 a MontjuĂŻc i, potser de retruc, a l´aeroport. Probablement, hores d´ara, no parlarĂem de lĂnies 9 ni 10 sud...
Salutacions,
MANEL
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Sobretodo estaban en la maravillosa B28.Fran-Ikarus ha escrit:Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)
Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olĂmpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrĂcula provisional), l'endemĂ vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bĂ©
Aunque yo solo los cogĂ en la B21.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Re-inauguració de l'Estació de França després de la reforma, el 18 d'abril de 1992
Podem veure les primeres sortides i arribades i molt material convencional i Talgos. ConfusiĂł dels passatgers pel canvi d'orĂgen/destĂ dels trens internacionals (des d'aquĂ©ll dia, tots tornaven a sortir des d'EdF). TambĂ© podem veure l'estaciĂł de Rodalies encara d'empeus, però ja reconvertida en pĂ rking (enderrocada el 1994). Tot un festival de llarga distĂ ncia que difĂcilment tornarem a veure a l'EdF amb la LAV. Per sort, tornem a tenir les rodalies a l'EdF que llavors van desaparèixer de l'estaciĂł (fins al 2006).
ExposiciĂł de trens històrics a l'EstaciĂł de França durant les OlimpĂades de 1992
Tota una excel·lent exposició amb material històric del Museu del Ferrocarril de Vilanova que s'exposà a l'estació durant els JJ.OO.
Podem veure les primeres sortides i arribades i molt material convencional i Talgos. ConfusiĂł dels passatgers pel canvi d'orĂgen/destĂ dels trens internacionals (des d'aquĂ©ll dia, tots tornaven a sortir des d'EdF). TambĂ© podem veure l'estaciĂł de Rodalies encara d'empeus, però ja reconvertida en pĂ rking (enderrocada el 1994). Tot un festival de llarga distĂ ncia que difĂcilment tornarem a veure a l'EdF amb la LAV. Per sort, tornem a tenir les rodalies a l'EdF que llavors van desaparèixer de l'estaciĂł (fins al 2006).
ExposiciĂł de trens històrics a l'EstaciĂł de França durant les OlimpĂades de 1992
Tota una excel·lent exposició amb material històric del Museu del Ferrocarril de Vilanova que s'exposà a l'estació durant els JJ.OO.
Salvem l'Estació de França!
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
En el meu cas, jo tenia 7 anys, però el que mĂ©s recordo, va ser el desdoblament de l'actual C-17, en aquella època N-152, fins a l'entrada sud de Vic. Vic va ser subseu olĂmpica albergant la modalitat d'hoquei. TambĂ© l'urbanitzaciĂł El MontanyĂ va acollir la modalitat d'hĂpica.
En el cas del MontanyĂ , les instalacions estan en estat d'abandĂł, actualment.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/esport ... rcelona92/
En el cas del MontanyĂ , les instalacions estan en estat d'abandĂł, actualment.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/esport ... rcelona92/
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Un altre debat: quan els JJOO, els 2000 que van posar a la L3, duien o no els anells intercomunicadors?
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
SĂ, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicaciĂł "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Jo no pas, perquè probablement en tots aquells dies no agafés cap tren a banda del metro, però quina meravella!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Bus OlĂmpic
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
https://noticies.tmb.cat/historia/prime ... ce=Twitter
27.07.2017
Gustau Lamadrid
El primer metro 'cuc' entrava en servei a Barcelona fa 25 anys
Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers trens continus amb passadĂs de circulaciĂł interior entre cotxes, tambĂ© anomenats de tipus cuc, que van circular al Metro de Barcelona i ho van fer per la lĂnia 3 ara fa 25 anys.
El nous trens van començar a circular per la lĂnia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol del 1992, tot i que aquest material mòbil s'havia encarregat inicialment per donar servei a l'esperada lĂnia 2. Concretament, la construcciĂł de 6 trens triples de la sèrie 2000 (2 cotxes motors i 1 remolc) s'havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebraciĂł dels Jocs OlĂmpics de Barcelona 92, la inauguraciĂł de la nova lĂnia 2 de metro.
No obstant això, els retards farien que aquesta lĂnia no entrĂ©s en servei fins al setembre de l'any 1995 i els trens funcionessin primer per la lĂnia 3 i fossin presentats pel mateix alcalde Maragall i el president del Comitè Olimpic Internacional (COI), Joan Antoni Samaranch, com un reforç important per atendre millor la demanda durant els Jocs. Posteriorment, tambĂ© circularien per la lĂnia 5.
Pioners a Espanya i a Europa
El fet mĂ©s destacable del nou material mòbil Ă©s que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però tambĂ© els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, desprĂ©s del de ParĂs
. Aquests metros, altrament dits de tipus cuc, disposaven d'un passadĂs que permetia la interconnexiĂł interior entre cotxes. La visiĂł sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribuciĂł del passatge a l'interior, alhora que oferia una major sensaciĂł de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.
Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb parà metres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
RemodelaciĂł i modernitzaciĂł
En els Ăşltims temps els trens de la sèrie 2000 han estat destinats a la lĂnia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000 i algunes unitats de la 5000, i des de l’any 2015 ha començat un procĂ©s de remodelaciĂł de totes les unitats d'aquesta sèrie (veure article) que es preveu que finalitzarĂ el 2018 amb l'objectiu d'allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als mĂ©s moderns.
La remodelaciĂł del combois comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament (veure article). Entre les moltes novetats incorporades, les mĂ©s visibles per a l'usuari sĂłn la disposiciĂł longitudinal dels seients, la il·luminaciĂł interior amb tecnologia LED, la nova situaciĂł dels agafadors, els nous polsadors a la zona PMR (per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pugui avisar el motorista de la seva intenciĂł de baixar del tren), els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, aixĂ com la instal·laciĂł d'un nou tipus de passadĂs entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.
27.07.2017
Gustau Lamadrid
El primer metro 'cuc' entrava en servei a Barcelona fa 25 anys
Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers trens continus amb passadĂs de circulaciĂł interior entre cotxes, tambĂ© anomenats de tipus cuc, que van circular al Metro de Barcelona i ho van fer per la lĂnia 3 ara fa 25 anys.
El nous trens van començar a circular per la lĂnia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol del 1992, tot i que aquest material mòbil s'havia encarregat inicialment per donar servei a l'esperada lĂnia 2. Concretament, la construcciĂł de 6 trens triples de la sèrie 2000 (2 cotxes motors i 1 remolc) s'havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebraciĂł dels Jocs OlĂmpics de Barcelona 92, la inauguraciĂł de la nova lĂnia 2 de metro.
No obstant això, els retards farien que aquesta lĂnia no entrĂ©s en servei fins al setembre de l'any 1995 i els trens funcionessin primer per la lĂnia 3 i fossin presentats pel mateix alcalde Maragall i el president del Comitè Olimpic Internacional (COI), Joan Antoni Samaranch, com un reforç important per atendre millor la demanda durant els Jocs. Posteriorment, tambĂ© circularien per la lĂnia 5.
Pioners a Espanya i a Europa
El fet mĂ©s destacable del nou material mòbil Ă©s que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però tambĂ© els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, desprĂ©s del de ParĂs
Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb parà metres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
RemodelaciĂł i modernitzaciĂł
En els Ăşltims temps els trens de la sèrie 2000 han estat destinats a la lĂnia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000 i algunes unitats de la 5000, i des de l’any 2015 ha començat un procĂ©s de remodelaciĂł de totes les unitats d'aquesta sèrie (veure article) que es preveu que finalitzarĂ el 2018 amb l'objectiu d'allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als mĂ©s moderns.
La remodelaciĂł del combois comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament (veure article). Entre les moltes novetats incorporades, les mĂ©s visibles per a l'usuari sĂłn la disposiciĂł longitudinal dels seients, la il·luminaciĂł interior amb tecnologia LED, la nova situaciĂł dels agafadors, els nous polsadors a la zona PMR (per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pugui avisar el motorista de la seva intenciĂł de baixar del tren), els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, aixĂ com la instal·laciĂł d'un nou tipus de passadĂs entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Sinceramente el diseño que tienen los 2000 y 2100 me encanta. Me da una sensación de más amplitud y parece que ves con claridad todos los coches que con los 5000, 6000 y 9000. A lo mejor será por la colocación de las barras.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aĂŻllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot estĂ pressa a una estaciĂł (podeu veure la franja verda del termòmetre a travĂ©s de les finestres)Fran-Ikarus ha escrit:SĂ, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicaciĂł "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
- Fitxers adjunts
-
- FOTO 2
- 2000 original exterior.jpg (23.38 KiB) Visualitzat 17821 cops
-
- FOTO 1
- 2000 original interior.jpg (16.09 KiB) Visualitzat 17821 cops
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Ostres
Mai no és tard per sortir d'un error...
Que probablement a la BS ho expliqui aixà (recordo que hi apareix un parell de fotos de cotxes 2000 encara "incomunicats", però carregats en gòndola, ni tan sols sobre via), però vaig respondre sense consultar-ho.
Que probablement a la BS ho expliqui aixà (recordo que hi apareix un parell de fotos de cotxes 2000 encara "incomunicats", però carregats en gòndola, ni tan sols sobre via), però vaig respondre sense consultar-ho.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Record personal
Jo mateix encara recordo fer trajectes amb els 2000 tancats entre cotxes, precisament l'estiu del 1992.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
Yo recuerdo haberme quedado embobado de niño (casi 8 años) viendo unos cuantos 8000s circulando por la 47 en distintos puntos del Nou Barris (mediados de Junio, antes de los JJOO)... Los LED's en el nĂşmero de linea eran diferentes a los de los Pegaso 642x y Mercedes-Benz O405/O405G... asĂ como el sonido del compresor de aire, que tambiĂ©n diferĂa de los Merches...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5816
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 396
- Membre des de: 08 abr. 2019, 18:27
- UbicaciĂł: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Re: Records transportils dels Jocs OlĂmpics BCN 1992
I tant, i més quan estan tan a prop de desaparèixer.Fran-Ikarus ha escrit: ↑25 jul. 2022, 22:09 No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?
Fotos bonĂssimes, ens en falten moltes aixĂ!El LLOP ha escrit: ↑13 ago. 2017, 20:02no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aĂŻllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot estĂ pressa a una estaciĂł (podeu veure la franja verda del termòmetre a travĂ©s de les finestres)Fran-Ikarus ha escrit:SĂ, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicaciĂł "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
Sandy
AtenciĂł! AtenciĂłn! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows


