http://www.amctaic.org/?tool=amctaic&to ... rum_id=157
Dilluns, 26 de Febrer de 2018
Museu del Ferrocarril de Móra la Nova: recerca històrica i projectes de futur
Jordi Sasplugues Deu, president de la Fundació per a la preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial (FPPFI) i Josep Francesc Moragrega, enginyer agrònom, ens parlaran del Museu del Ferrocarril de Móra la Nova: recerca històrica i projectes de futur.
En el Fòrum de Patrimoni Industrial del mes de febrer us presentarem l’estudi “El projecte de ferrocarril de Tarragona a Reus i Falset o Móra d’Ebre (1844-1848). Primer intent fallit de l’arribada del tren a la Ribera d’Ebre”, protagonitzat pels pioners del ferrocarril a Catalunya i membres influents de la Cort espanyola. La presentació anirà a càrrec de Josep Francesc Moragrega Font, voluntari del Museu del Ferrocarril a Móra la Nova i autor de l’estudi.
I a continuació es presentarà el projecte de tren històric turístic “Lo Caspolino” que s’impulsa des del museu per posar en valor el material històric ferroviari alhora que dinamitzar turísticament les comarques d’interior compreses entre la Costa Daurada i la ciutat de Casp. Aquesta part anirà a càrrec de Jordi Sasplugas Deu, president de la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial.
Els Autors:
Josep Francesc Moragrega Font és enginyer agrònom, tot i que la major part de la seva trajectòria professional s’ha desenvolupat en projectes de desenvolupament econòmic i promoció turística
en l’àmbit de l’administració pública. Actualment treballa en el sector privat. A més, dedica part del seu temps a diferents projectes sense ànim de lucre com el Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre o el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova. L’estudi que presenta és la seva primera immersió en l’àmbit de la recerca històrica.
Jordi Sasplugues Deu és arquitecte tècnic i ha cursat també estudis d’enginyeria tècnica d’obres públiques. Compagina els seus serveis com a arquitecte tècnic en diferents ajuntaments amb l’exercici per compte propi. Presideix la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial des d’on impulsa el Museu del Ferrocarril a Móra la Nova i el projecte de tren històric turístic “lo Caspolino”. Representa la FPPFI al Grup de Treball sobre Patrimoni Històric Ferroviari i a la federació europea FEDECRAIL, entre altres.
Lloc: Auditori Pompeu Fabra
Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya
Via Laietana, 39, 5a planta. 08003 Barcelona
Hora: 18.30 h
Entrada gratuïta. Cal fer inscripció prèvia per telèfon 93 780 37 87 / 638 320 070 o bé per correu electrònic a secretaria@amctaic.org
Hora i data actual: Diumenge 15/06/2025 11:38
Museu del Ferrocarril de Móra la Nova: recerca històrica...
Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Museu del Ferrocarril de Móra la Nova: recerca històrica...
Entrada Autor: metring » Divendres 09/02/2018 11:41
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril - L'Hospitalet (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos