Aeduh ha escrit:I aquà dibuixo la meva proposta del Funicular de Montbau. El vull per una sèrie de raons.
-Millorar l'accessibilitat de Collserola com a Parc Natural per a la ciutadania de Barcelona. Que la gent pugui anar d'excursió, fer esport, etc, com fa grà cies a Vallvidrera, la carretera de les aigues... No serveix de res tenir el 'parc més gran d'Europa' (eslogan de marketing, i know) si ningú hi va per estar massa a dalt.
-Compensar el desequilibri social/moral/històric/polĂtic de la zona alta de Barcelona, SarriĂ , etc. amb el patio trasero, Horta, Nou Barris. El funicular com a sĂmbol d'igualtat.
-Ajudar a treure turistes del centre (també hi ha el laberint d'Horta al costat)
La zona 'cremada' seria zona potencialment edificable, amb hosteleria i centres d'activitats relacionades amb la natura.
El funicular tindria una part de tĂşnel, encara que el traçat podrĂa tenir una altra forma, això nomĂ©s Ă©s un dibuix.

Al barri no se'ns hi ha perdut res allà . La gent puja a fer esport o a caminar, i va per la rampa. Qui vol pujar de forma còmode, ja te el 102 que et deixa al Coll de la Ventosa, i en tot cas, el T2 i l'A6 (quan passa) que para a la gossera, que per cert, hauria d'anar-hi el 119 algun dia com hem dit mil cops. La zona cremada que has marcat realment no està cremada ni molt menys, allò va ser a la Zona de la font del Gos farà ja uns anys, i a dia d'avui ja ha recuperat el verd de forma general (que no total).
El que necessitem aquà són rodalies que facin disminuir força l'ús del vehicle privat, especialment a l'autopista urbana de 3 carrils per sentit que tenim aquà contaminant-nos les 24 hores, i amb un soroll constant força molest, ja que pensem que tota aquesta zona te:
- Diverses facultats de la universitat de Barcelona, i d'altres serveis d'ensenyament.
- La ciutat sanitĂ ria de la Vall d'Hebron, que contĂ© un dels hospitals mĂ©s importants del paĂs, amb una gran quantitat de treballadors i pacients al dia. I altres entorns sanitaris força propers en distĂ ncia.
- Múltiples equipaments esportius per tot arreu (tenis, futbol, rugby, el Palau d'esports on sovint també s'hi fan salons i congressos.
- Tota la zona, Vall d'Hebron, Montbau, Horta, Carmel/Teixonera i les zones properes de Nou Barris són la part "dormitori" de la ciutat, on la classe treballadora s'ha de moure cada dia per anar a treballar dins o fora de Barcelona ciutat i s'ha de desplaçar, sovint de la forma més rà pida possible i el servei de metro actual, que t'obliga a baixar a Barcelona per anar a qualsevol lloc és de tot menys rà pid.
I a banda de la de rodalies, una lĂnia rĂ pida vertical que permeti arribar a tota la part baixa de Barcelona sense passar pel centre. Ejem FGC ejem Mundet-Horta-GuinardĂł-Sant Pau-Glòries-22@-Poblenou ejem.
Tot això sĂ que faria justĂcia a aquest "desequilibri social/moral/històric/polĂtic" que esmentes. Es mĂ©s, ens faria encara molta mĂ©s justicia que els de SarriĂ no passessin amb cotxe per davant de casa nostra, fent Ăşs de la ronda, per anar al Vallès o al Maresme per exemple. Que ho puguin fer en tren seria el millor que podrien fer, i ens beneficiaria a tots!! I mĂ©s benefici seria que grĂ cies a la lĂnia de rodalies, puguem fer mĂ©s petita la ronda per tal de poder descansar millor. Menys contaminaciĂł, menys espai pel cotxe i mĂ©s pels veĂŻns i menys soroll!
El funicular de Vallvidrera te justificació doncs hi ha un barri sencer dalt la muntanya, però aquà no hi ha res més enllà de 4 cases perdudes de gent que hi va en cotxe (que per cert, pertanyen a Sant Cugat) i fer un funicular seria poc útil.
Tota aquesta zona Ă©s bosc, amb la seva fauna i flora, i el millor per tots i tothom es que segueixi com ara, ni turistes ni el bosc i els seus camins plens de gent. I qui hi vulgui una mica de relax, com a mĂnim que s'ho treballi pujant.